Occasionwedstrijd #471: Iconische kleuren: 929V6 heeft gewonnen!

Gepost door rzasa 

Welkom bij Occasionwedstrijd #471: Iconische kleuren

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar sommige auto's horen gewoon in een bepaalde kleur. Waarom zo'n model beter oogt in een voor dat model typische kleur, kan een historische oorsprong hebben. Soms is het ook zo gekomen omdat het model een bijzondere introductiekleur heeft meegekregen. Of misschien is het een puur persoonlijke smaakkwestie voor je. Maar zeg nou zelf, die Ferrari hierboven in het blauw...nee.

Deze week gaan we dus op zoek naar een model in een voor dat model typische kleur.

In principe is bij deze wedstrijd alles mogelijk. Bij je inzending lees ik daarom graag een korte motivatie voor je keuze.

Criteria:

- Bouwjaar: t/m 2010
- Budget: € 150.000,-
- Auto mag wereldwijd te koop staan.
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden
- Korte motivatie

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430 Reïncarnatie - Wouter82
431 What's in a name? - Zadelsnuiver
432 Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433 de rijdende kerstboom - Bobbeltje
434 Oudejaarslot - j.ko
435 Oud en Nieuw - singleframegrille
436 Bijna perfect maar…. - Paul Z
437 Gewoon zoals vroeger - GvJ
438 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441- Big diesel- Escher
442 - Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa

Inzenden kan tot woensdag 13 september, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 15 september, 20.00 uur.

Veel succes!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2017 20:01 door rzasa.
Bij het lezen van het thema wist ik het meteen. Dit moet een Italiaan worden en een Italiaan hoort rood te zijn.
Natuurlijk denkt iedereen nu meteen aan het felle rood van het merk met het steigerende paard, iedereen behalve ik.
"Mijn" rood ligt een stuk dichter bij oranje en luistert naar de naam Rosso Farina, de daarbij behorende auto is mijn inzending van deze week.

1969 Alfa Romeo Duetto 1750/ Spider 1750 Veloce

Alfa Romeo Duetto 1750/ Spider 1750 Veloce van het bouwjaar 1969 in een onberispelijke conditie verkerend! Dit exceptioneel mooie exemplaar is enkele jaren geleden compleet en zeer vakkundig gerestaureerd. Dit betreft een “Bare Metal” restauratie dus tot op kaal metaal. De gehele carrosserie is dan ook onderhanden genomen en met oog voor detail gerestaureerd. Dit heeft geresulteerd in een prachtige strakke body met correcte passingen en zeer fraaie lak.

Technisch beschikt de auto over haar correcte 1750 motor welke geheel is gereviseerd tot in detail evenals al het andere zoals: Gehele ophanging, achteras, versnellingsbak, remmen en ga zo maar door. De dus technisch geheel gereviseerd van A tot Z. Technisch daarom ook 100% en perfect werkend en rijdend. Beschikt over de geliefde en zeldzame “Spica” Injectie wat het rijden tot een waar feest maakt.

Voorzien van een zeer mooi zwart interieur, zwarte zomerkap, tonneau en bijpassende tapijt. Onderzijde als net zo nieuw als de bovenkant. Zeer uitgebreide en aantoonbare historie, afkomstig van 4e eigenaar. Restauratie is goed gedocumenteerd door middel van foto’s en rekeningen.

Al dit lekkers staat te koop voor slechts €59.500,-
Over blauwe Ferrari's gesproken.. er is naar mijn mening wel één Ferrari welke in deze kleur fantastisch tot zijn recht komt, en dan heb ik het natuurlijk over de 456.

2002 Ferrari 456M GTA
€ 74.950,00
[link.marktplaats.nl]

Even een quote van Wikipedia:

Wikipedia
The Tour de France Blue with Daytona Seats was the most desirable color and option combination.

Dit exemplaar is dus niet alleen van buiten, maar ook van binnen uitgevoerd in de meest begeerlijke kleurstelling.

Verder is er niet veel te vertellen.. een heerlijke V12 welke naar Ferrari begrippen nog redelijk te onderhouden is, wellicht de beste automatische versnellingsbak ooit geproduceerd en een koets waar ze in het jaar 3017 nog over zullen kwijlen. We laten de foto's de rest doen.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2017 10:23 door Zadelsnuiver.
De Dodge Viper, een ouderwets brute bullebak met moddervette 8 liter V10 die als zodanig nooit meer op de markt kan komen in deze CO2 vrezende maatschappij. Geïntroduceerd begin jaren 90 en in de eerste jaren vaak rood van kleur. Gave bak, maar die kleur deed me persoonlijk weinig op een Amerikaanse auto toen. Na een jaar of 5 kwam er een coupé versie op de markt incl. 'double bubble' dak en zowel lakkleur als striping die duidelijk terugverwezen naar de fameuze Shelby Cobra van eind jaren 60. Deze Viper GTS werd het eerste jaar alleen geleverd in het kenmerkende blauw metallic met witte dubbele strepen. De impact van deze kleurstelling was dusdanig dat je tegenwoordig, ruim 20 jaar later nog steeds vele 'wannabee' Aygo's en andere steegracers ziet met de dubbele 'Viper strepen' over de hele lengte van het koetswerk geplakt.

1996 Dodge Viper GTS

LMC is proud to offer for sale this 1996 Dodge Viper GTS.

The Viper was initially conceived in late 1988 at Chrysler's Advanced Design Studios with the idea of producing a modern Cobra. "Team Viper" was established and they asked the then-Chrysler subsidiary Lamborghini to cast a prototype aluminum block for the sports car. Not long after Carroll Shelby piloted a pre-production V10 car as the pace vehicle in the Indianapolis 500.

Since its introduction in 1992, the Dodge Viper instantly become one of the pinnacles of America Sports Car performance. Although the sparsely appointed street race cars in the initial generation convertible styling were well accepted there was a demand for more comforts. The second generation Viper was born with the 1996 model year having a Coupe called the GTS with a lighter more powerful engine. The styling was a huge success with the roof featuring raised sections known as the “double bubble” above each seat to accommodate drivers wearing helmets. The distinctive race inspired styling is evident in the massive side vent scoops, full width contoured Rear Spoiler and the Fuel Filler Cap. The GTS would come with the same 8.0 liter V10 engine but power would be increased to 450 HP. This model became the first Viper to be equipped with airbags and also included air conditioning, power windows and door locks. For this first year of production, all Viper GTS’ were finished in Blue with White stripes, paying homage to the Shelby Daytona Coupe where it is said inspiration for the body design was taken from. As such this ferocious snake represents modern American muscle at its finest while at the same time taking a few important notes from high performance racing.

This particular 1996 Dodge Viper GTS has been collector owned since new. The Viper has the classic look of a champion in its factory Blue with the wide Dual White Racing Stripes travelling over the center and back right through the rear license plate area. This definitely provides the famous blue and white stripe look of the vintage Cobras. Now over the years the owners of this Viper have shown incredible restraint as this car has only been driven only 3,200 original miles from new and therefore the car remains in beautiful showroom condition throughout. Lift the tilt back Hood/Front Fender unit and reveal the legendary Red Viper V10. This 8.0L power plant delivers 450 HP and is mated to the Borg Warner T56 6-Speed Manual Transmission. Track performance is impressive with 0-60 in 4 seconds and the ¼-mile results of 12.2 @ 118mph. On the street it sits menacingly on the pavement with the extremely wide Michelins sporting the Viper 5-Spoke Chrome Wheels. The 2-door Coupe has an all-Black interior that provides the driver with driving comfort and conveniences for on and off the track. This Dodge Viper has been very extremely well looked after and maintained over the years by its attentive owner and with only 3,200 original miles it is in like new condition.

This ’96 Viper delivers some very special Mopar Magic in both the Coupe styling and the V10 performance. Being the inaugural year for the Viper GTS Coupe these cars have a very special element of collectability. If you missed your chance to buy one of these Dodge Vipers when they rolled off the assembly line, here is a rare second chance to acquire such a wonderful low mileage like new vehicle.

Price: $69,900 = +/- € 58.000,-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2017 21:24 door smarter.
"Rood is de kleur van de passie"

"GTI",
meer was niet nodig opdat iedereen zou weten waar je mee reed.
Merk en model waren overbodig, die drie iconische lettertjes waren ruim voldoende...
Tot vandaag, maar zeker en vast in de tijd van de mk1.

Een "echte" GTI hoort trouwens rood te zijn!!!

Golf GTI mk1 rood

€ 39.900,-

Tweedehands
165.000 km
10/1979
81 kW (110 PK)
Benzine

Carrosserietype: Stadswagen
Transmissie: Manueel
Aandrijving: voor
Versnellingen: 5
Cilinderinhoud: 1588 cm³
Brandstof:Benzine
Brandstofverbruik*:
10,8 l/100 km (gecombineerd)
14,2 l/100 km (stadsverkeer)
9,5 l/100 km (buitenwegen)
CO2-emissie*:
250 g/km (gecombineerd)
Deuren: 2
Stoelen: 5
Kleur: marsrot
Bekleding: Stof Zwart

Opties en accessoires
Sportophanging
Sportzetels

Bijzonderheden
Sportsitze, Sportfahrwerk, dieser Golf 1 GTI ist ein Österreichisches Fahrzeug mit 4 Vorbesitzern - wir haben dieses Fahrzeug die letzten 2 Jahre komplett neu aufgebaut - Karosserie wurde im Bad entlackt und komplett vom Rost befreit! Motor und Getriebe wurden neu aufgebaut und überholt! Innenausstattung komplett neu!!! TOP-ZUSTAND!!!! Es sind die Original Stahlfelgen in schwarz dabei und die Ronal LM Räder! Gerne stehen wir Ihnen für Fragen zur Verfügung!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2017 08:41 door British Racing Green.
Een hoop mensen zullen denken dat het hier om een zwarte auto gaat.
Het is toch echt heel erg donkergroen, sterker nog dit is de enige kleur waarin je de Omega Lotus kon krijgen.

Opel Omega Lotus

Kilometerstand102.000 km
Hubraum3.615 cm³
Leistung277 kW (377 PS)
Farbe (Hersteller) Empiregreen (grün)
38.500 €

Ik ga voor de kleur die net zo iconisch is als het Nederlandse voetbalelftal uit de jaren zeventig:

BMW 1802 Touring 1973 Inka Orange (kleurcode 022)

Hard oranje, de iconische kleur uit de jaren zeventig. Verschillende merken hadden het in het kleurenaanbod. Het mooiste hard oranje was wat mij betreft Inka Orange van BMW en dan ook nog op de fraaie Touring.

Prijs € 32.950,00

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2017 21:57 door Jp053.
Er zijn niet veel mensen die weten dat er ook andere kleuren mogelijk waren:

Renault 12 Gordini 1972 (klik!)

€ 30.513,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2017 12:37 door 929V6.
"Verkrijgbaar in elke kleur, als het maar zwart is." Stiekem waren er het grootste deel van de tijd meerdere kleuren leverbaar, maar als er één zin is waar de Ford Model T of Henry Ford überhaupt beroemd mee is geworden is het deze.

Bouwjaar 1926, hier te koop voor €12.900
rzasa
[static.autoblog.nl]
Maar zeg nou zelf, die Ferrari hierboven in het blauw...nee.

Nou..., dat ziet er toch ook niet verkeerd uit vind ik eye rolling smiley

PS: worden de motivaties ook meegenomen in het rijtje?
Saab 900 Cabrio

Geel is natuurlijk altijd een markante kleur, maar op een Saab 900 Cabrio wat mij betreft niet te versmaden, zeker in de Monte Carlo-uitvoering.
Ook de 900NG/9-3 was in het geel verkrijgbaar, maar dat was toch even minder dan het origineel.

[nl.ww3.autoscout24.be]

€ 10.700,-
182.900 km
06/1990
129 kW (175 PK)

advertentie:
Origineel ROOD, later herspoten door geregistreerd carrosserie bedrijf in Saab Monte Carlo Geel.
Zie je wel.
afentoe

Dat weet ik nog niet. Ligt er een beetje aan hoeveel inzendingen er zijn denk ik!

Smarter, wil jij nog aangeven waarom jij dit wit zo bij je Lotus vind passen?
rzasa
afentoe

Dat weet ik nog niet. Ligt er een beetje aan hoeveel inzendingen er zijn denk ik!

Begrijpelijk. Merci voor het snelle reageren smiling smiley
Eind jaren '90 waren zowel de Alfa 156 als 166 in heerlijk foute 'vla-flip' kleuren verkrijgbaar. TVR vond Alfa's 'Azzuro Nuvola' wat te bedeesd en kwam dan maar zelf op de proppen met hun 'Reflex'-kleurenpalet. Als ik mij een TVR voor de geest haal, ziet 'ie er zo uit:

2004 TVR Tuscan
in 'Reflex Cascade'

[tonygilbertcars.co.uk]

£ 35.495
De Bentley was mooi, maar British Racing Green is wel een kenmerkende kleur maar niet exclusief aan Bentley.

Dus totaal anders. Er is een auto waarvan niet een, maar meerdere tinten kenmerkend zijn voor het product. Een auto die nooit in een donkere kleur of metallic lak af fabriek is geleverd, middenbruin was het donkerste ooit in 27 jaar(!) productie.
Een auto die op een gegeven moment zelfs in 4 kleuren wit leverbaar was, tegelijkertijd. Even later werden dat er 3, maar een gebroken wit en 2 lichtgrijze tinten werden eraan toegevoegd. (Meer info)

Vandaar deze keuze, als ik een Trabi visualiseer is hij in een witachtige tint.

Trabant P601 L - 1989
4.635 km - € 8.499
Papyrusweiß

Hier te koop

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2017 11:48 door Pink Panther.
Leuke inzendingen. Volgens mij kan ik alles goedkeuren.
Deze week ga ik voor de iconische 1969 Dodge Charger in de bijbehorende inconische kleur 'Corvette Orange Flame'. De meeste mensen denken bij de Charger meteen aan een 1969/1970 oranje General Lee, daarom vind ik dit een perfecte auto voor deze challenge.

Dodge Charger

Motor: 440cui Big Block (7,2 l)
Bouwjaar: 1969
Vermogen: 375 pk
Prijs: € 46.900,-

Link naar advertentie
Er zijn naar mijn idee máár drie merken in de automotive die kunnen spreken over hun eigen 'groene' kleur. Daarvan is één merk een merk wat geen 4 maar 2 wielers leverd en de andere 2 merken liggen qua grond en filosofie mijlen ver van elkaar vandaan. En van die twee kennen we uiteraard Lamborghini, maar een merk dat een iconisch groene kleur heeft met de naam Sub-lime, hoort toch wel in deze wedstrijd thuis ?! grinning smiley

Dodge Challenger - 1970 Dodge Challenger - Michigan

Price:$57,990

Location - Grand Rapids, Michigan
Year - 1970
Make - Dodge
Model - Challenger
Exterior Color - Green
Interior Color - Black
Transmission - Manual
Odometer - 3004
Stock Number - MP0054

Here is a prime example of a freshly restored 1970 Dodge Challenger R/T. This is a TRUE R/T and not a clone! The professional restoration has this car looking extremely fresh inside and out as well as underneath.

Inside you will find the car to be restored back to its original style interior. Optioned with Rally Gauges and Houndstooth interior. You will however find a added Hurst Pistol Grip Shifter that really adds to the look and feel of the interior. On the outside the car wears all of its original sheet metal coated in the popular Lime Green paint. the car was originally a darker green but this color looks superb on the car!

Under the shaker hood sits a freshly rebuilt H.P date code correct 440/375Hp Engine with a 2x4 Edelbrock carb setup. The engine is mated to a rebuilt A-833 Transmission that makes the driving experience as fun as it gets. Overall this is a fantastic cruiser with power disc brakes, power steering, new rally wheels and tires and most importantly a 3.23 Sure-Grip rear axle!

Disclaimer ; Tekstkleur en carrosserie kleur kunnen van elkaar verschillen

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2017 16:46 door Meike MR-S.
Iconische uitvoering van de renault Clio in de Williams uitvoering in blauw met goudkleurige velgen

Renault Clio Williams Phase1

Bouwjaar: 12/1993, Km-stand: 1.600 km, Prijs: € 49.999,-

- Numéro de châssis : VF1C57MO510972466
- Numéro du moteur : 316591

- Véhicule dans un état strictement neuf
- Matching Numbers
- Peinture 100 % d'origine
- Kilométrage certifié, facture d’achat neuve
- Carnet complet + courroie effectuée en 2013
- Toujours équipée de ses pneus d’origine
- Série limitée à 5000 exemplaires pour le monde
- Toutes les étiquettes d'origine et plaquettes constructeur présentes
- Livré avec ses manuels, doubles de clefs, accessoires, etc…
- Véhicule de collection, jamais utilisé sur la voie publique et sous la pluie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2017 11:56 door Spekky.
Niet dat ik moeilijk wil doen, de stemmer bepaald toch wel, maar de DeLorean is niet eens gespoten, toch? Dus of grijs een kleur is of niet (dat maakt mij ook al niet uit), maar er ziet niet eens een verflaag op grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2017 10:24 door Meike MR-S.
Volvo maakt haar snelle sedans en stations regelmatig in opvallende kleuren. Zo was er de Cream Yellow 850 T5-R en de V70R in Saffron Metallic. Ook de V70R van de tweede generatie werd gemaakt in zo'n opvallende kleur: Flash Green. Ook het interieur kreeg een speciale behandeling en was te bestellen in een opvallende oranje kleur. Dit maakt de ingetogen auto toch behoorlijk opvallend! In Katwijk aan Zee staat een fraai exemplaar te koop:

Volvo V70R

Bouwjaar: 05/2003
378.000 km
Prijs: €14.950,-

Foto's:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2017 16:24 door Niels..
Meike MR-S
Niet dat ik moeilijk wil doen, de stemmer bepaald toch wel, maar de DeLorean is niet eens gespoten, toch? Dus of grijs een kleur is of niet (dat maakt mij ook al niet uit), maar er ziet niet eens een verflaag op grinning smiley

Ja, dat had ik ook een beetje. Maar ik laat het aan de stemmers over in dit geval. Ik heb trouwens eens een rode DeLorean gezien, en dat stond erg mooi.

Opgelost en een goede keuze.
Een gewone ph. 1 moet trouwens pompelmoes - geel zijn. cool smiley
Tsja, voor deze auto was er gewoon maar 1 kleur die echt klopte:
Renault Alpine A110 1600 S
€ 122.000,-

Technische gegevens
Conditie: Ongevalsvrij, Gebruikt
Eerste registratie: 04/1971
Versnellingsbak: Handmatige versnellingsbak
Brandstof: Benzine
Kilometrage: 2.500 km
Vermogen: 118 kW (160 PS)
Category: Sportwagen / Coupé, Oldtimer
Vehicle condition: Accident-free

Voertuigbeschrijving
Alpine A110 1600 S .group 4 . Ex Patrick Lanton Renault competition manager car reconditioned under his supervision at Renault Competition department and prepared to participate at Rally Acropolis Regulatory competition. Only 2500 klms since reconditioned. Sport seats, roll cage, TB tires, special alloy wheels . Beautiful to drive.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2017 15:25 door Auto-fan.
Claim: Nardograu

Audi RS6 4.0 TFSI Avant Quattro

Uit 2015 voor rond de €75.000

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2017 23:05 door 740estate.
Die is te jong.
Net als de Land Rover erboven.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2017 07:21 door rzasa.
Dat wordt dan graven in het geheugen. Alle iconische kleuren die ik zo snel paraat heb zijn dan of te jong, of boven budget. Maar nog keuze genoeg, dus even kijken wat er nog te binnen schiet vandaag. smiling smiley
Niels.
Ook ik heb mijn inzending gewijzigd!

Ik zat al te wachten op een Flash Green V70 R, mét Attacama interieur thumbs up
Gewoon Dirk - 1969 Alfa Romeo Duetto 1750/ Spider 1750 Veloce
Bij het lezen van het thema wist ik het meteen. Dit moet een Italiaan worden en een Italiaan hoort rood te zijn.

Zadelsnuiver - 2002 Ferrari 456M GTA
Over blauwe Ferrari's gesproken.. er is naar mijn mening wel één Ferrari welke in deze kleur fantastisch tot zijn recht komt, en dan heb ik het natuurlijk over de 456.

smarter - 1996 Dodge Viper GTS
Deze Viper GTS werd het eerste jaar alleen geleverd in het kenmerkende blauw metallic met witte dubbele strepen.

British Racing Green - Volkswagen Golf GTI mk1
Een "echte" GTI hoort trouwens rood te zijn!!!

Total Loss - Opel Omega Lotus
Het is toch echt heel erg donkergroen, sterker nog dit is de enige kleur waarin je de Omega Lotus kon krijgen.

Jp053 - BMW 1802 Touring 1973
Ik ga voor de kleur die net zo iconisch is als het Nederlandse voetbalelftal uit de jaren zeventig:
Hard oranje, de iconische kleur uit de jaren zeventig.

929V6 - Renault 12 Gordini 1972
Er zijn niet veel mensen die weten dat er ook andere kleuren mogelijk waren.

Afentoe - Ford Model T
Verkrijgbaar in elke kleur, als het maar zwart is.

rzasa - Saab 900 Cabrio
Geel is natuurlijk altijd een markante kleur, maar op een Saab 900 Cabrio wat mij betreft niet te versmaden.

Escher - 2004 TVR Tuscan
TVR vond Alfa's 'Azzuro Nuvola' wat te bedeesd en kwam dan maar zelf op de proppen met hun 'Reflex'-kleurenpalet.

Pink Panther - Trabant P601 L - 1989
Als ik een Trabi visualiseer is hij in een witachtige tint.

Probenator - Dodge Charger
De meeste mensen denken bij de Charger meteen aan een 1969/1970 oranje General Lee, daarom vind ik dit een perfecte auto voor deze challenge.

Meike MR-S - Dodge Challenger
Een merk dat een iconisch groene kleur heeft met de naam Sub-lime, hoort toch wel in deze wedstrijd thuis.

Spekky - Renault Clio Williams Phase1
Iconische uitvoering van de renault Clio in de Williams uitvoering in blauw met goudkleurige velgen.

Niels. - Volvo V70R
Ook de V70R van de tweede generatie werd gemaakt in zo'n opvallende kleur: Flash Green.

Auto-Fan - Renault Alpine A110 1600 S
Tsja, voor deze auto was er gewoon maar 1 kleur die echt klopte.

740Estate: inzending afgekeurd vanwege het bouwjaar.
1. Auto-Fan - Renault Alpine A110 1600 S
2. Jp053 - BMW 1802 Touring 1973
3. 929V6 - Renault 12 Gordini 1972
Heel veel mooie inzendingen deze week, en eigenlijk kan ik me wel vinden in elk exemplaar.
Toch moet er een top drie komen, dus bij deze:

1. Smarter - Dodge Viper GTS. Als ik m'n ogen dichtdoe en denk aan een Viper, dan staat exact deze bolide daar mooi te wezen.

2. Jp053 - BMW 1802 Touring. Mijn opa had er vroeger een, uiteraard in deze kleur. Helaas heb ik 'm niet mogen erven big smile smiley

3. Niels. - Volvo V70 R. Blijft gewoon een heerlijke rare combinatie. Heb in het verleden er al een ingestuurd anders had ik 'm wellicht ook overwogen.

Nog een eervolle vermelding voor beide Mopars, goed gevonden inzendingen maar van de "High Impact Paint Colors" zoals ze toen genaamd waren blijft Plum Crazy mijn absolute favoriet.
1. 929V6 - Renault 12 Gordini 1972
2. Afentoe - Ford Model T
3. Pink Panther - Trabant P601 L - 1989
1. Jp053 - BMW 1802 Touring
2. Meike MR-S - Dodge Challenger
3. Auto-Fan - Alpine Renault (sorry, het moet echt andersom winking smiley) A110 1600 S
1. Jp053 - BMW 1802 Touring 1973
2. 929V6 - Renault 12 Gordini 1972
3. Niels. - Volvo V70R
De opdracht:

Deze week gaan we dus op zoek naar een model in een voor dat model typische kleur.

Daarmee deze top 3:
1e Spekky - Renault Clio Williams Phase1
2e rzasa - Saab 900 Cabrio
3e Total Loss - Opel Omega Lotus

Die laatste is wellicht een van de weinige geheel juiste inzendingen, omdat deze kleur niet op andere Opels verkrijgbaar was.
1. Meike MR-S - Dodge Challenger
2. 929V6 - Renault 12 Gordini 1972
3. Escher - 2004 TVR Tuscan

929V6
1. Jp053 - BMW 1802 Touring
2. Meike MR-S - Dodge Challenger
3. Auto-Fan - Alpine Renault (sorry, het moet echt andersom winking smiley) A110 1600 S
Eens, maar helaas mag ik de advertentie niet aanpassen. winking smiley Zal wel zijn omdat de meeste systemen de Alpines als type van Renault zien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2017 07:50 door Auto-fan.
Pink Panther
Die laatste is wellicht een van de weinige geheel juiste inzendingen, omdat deze kleur niet op andere Opels verkrijgbaar was.

Was dat geel dan wel op andere Saabs leverbaar?
1 - 929V6 - Renault 12 Gordini 1972
2 - Spekky - Renault Clio Williams Phase1
3 - Total Loss - Opel Omega Lotus
1 Pink Panther - Trabant P601 L - 1989
2 Total Loss - Opel Omega Lotus
3 Rzasa - Saab 900 Cabrio
Pink Panther

Goed he ! winking smiley

1. Escher - 2004 TVR Tuscan
2. Smarter - Dodge Viper GTS
3. Probenator - Dodge Charger
1. 929V6 - Renault 12 Gordini 1972
2. smarter - 1996 Dodge Viper GTS
3. Pink Panther - Trabant P601 L - 1989
Zadelsnuiver
Ik stuur echt nooit meer een Ferrari in grinning smiley

En ik geen Alfa meer....smiling bouncing smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close