Occasionwedstrijd#402: The Dutch Dinosaurs, WINNAAR 929V6

Gepost door Joop053 


Welkom bij Occasionwedstrijd#402

The Dutch Dinosaurs




Dinosaurussen zijn uitgestorven en dat geldt helaas ook voor een flink aantal automerken op de Nederlandse automarkt.
Te duur, te weinig verkocht, te lelijk, te vooruitstrevend etc. om wat voor reden dan ook. Maar gelukkig zijn de occasions er nog.


De opdracht van deze week:


Zoek een auto van een merk dat van de Nederlandse markt is verdwenen. Het merk mag buiten Nederland nog bestaan . Voorwaarde is dat het model in Nederland is geleverd.


De regels voor deze week:

- Bouwjaar vanaf 1945
- Budget € 100.000,-
- Maximaal 5 foto’s in totaal
- Mag overal te koop staan
- Indien je een inzending claimt, werk je deze binnen 36 uur af, anders vervalt de claim.

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd



Voorgaande wedstrijden:

Wedstrijden 1 t/m 226 zijn helaas in de digitale hemel.
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316:Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053

Succes.

Inzenden kan tot woensdag 18 mei, 20:00

Stemmen kan tot vrijdag 20 mei, 20:00




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2016 20:30 door Joop053.
Laat maar, is al aangepast in de opdracht zie ik. thumbs up



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2016 23:33 door smarter.
Tot in de jaren zeventig waren Opel en Vauxhall twee verschillende merken onder de GM-vlag die ieder een eigen koers voeren, al werden er hier en daar wel wat componenten gedeeld. De Vauxhall-modellen werden dan ook via een eigen dealernetwerk ook op het Europese continent aan de man gebracht. Een onduidelijke modellenpolitiek, ongeïnspireerde ontwerpen en de voortdurende Britse stakingen die hun weerslag hadden op de bouwkwaliteit, hadden een rationalisering tot gevolg die er toe leidde dat Vauxhalls steeds meer op Opels gingen lijken en uiteindelijk alleen nog herkenbaar waren aan de merk- en typeplaatjes. Het lag dus voor de hand dat Vauxhall in 1980 van de Europese markt verdween, alleen de Chevette mocht in Duitsland nog twee jaar blijven tot de komst van de Corsa.

De Viva was in Nederland verreweg het meest succesvolle Vauxhall-model en was tot in de jaren tachtig een regelmatige verschijning op onze wegen. De Estate had door de lange achterste zijruiten uit één stuk en het aflopende dak een merkwaardige vormgeving. Met zijn oranje kleur en origineel Nederlandse kenteken is het een onvervalste "Dutch Dinosaur".

Vauxhall Viva HC Estate 1974 (klik!)






€ 4.150,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2016 15:40 door 929V6.
Genoeg leuke mogelijkheden, ik ga vooralsnog voor dit Oost-Europese wonder van verfijning nee ik ga voor vergane Britse chic thumbs up

Rover 827 Sterling











Two-tone azure blue orgineel Nederlandse Rover 827 Sterling bouwjaar 1990 in zeldzame Mk1 uitvoering (smalle bumpers) kenteken XY-24-KN. Van tweede eigenaar (Roververzamelaar) • 145.176 KM • APK tot 7 april 2017 • Automatische versnellingsbak • 2.7 liter V6 Hondamotor • Lichtmetalen wielen meegenomen in two-tone colour • Twotone ook aan binnenzijde doorgetrokken • Nieuwe lederen bekleding • Getint glas • Perfect functionerende boordcomputer • Perfect functionerend functiescherm • Zowel voor als achter Rover spatlappen • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening • Inbraakalarm • Achterbank met 3 sets veiligheidsriemen • Lederen voorstoelen en achterbank met in totaal vier hoofdsteunen • In dashboard en deuren verwerkt hout • Sierlijsten om nummerplaten • Voor- en achterdeuren met elektrische raambediening • Aan bestuurderszijde bedienbare (kinder)raamvergrendeling • Period Philips radio • 4 loudspeakers (twee voor twee achter) • 2 extra aansteker aansluitingen voor voeding extra functies • Rover ventieldoppen • Verchroomde uitlaatuiteinden • Elektrisch schuifdak • Lakwerk in zeer goede staat • Techniek in topconditie (fluisterzachte 2.7 L Honda motor) • Niet-roken auto • Ouder dan 15 jaar dus lage zakelijke bijtelling • Een auto die heeft wat de Engelsen ‘waftebility’ noemen

* Elektrisch schuif en/of
* Lichtmetalen
* Metallic lak
* Antiblokkeersysteem (ABS)

* 145.176 km
* januari 1990
* € 7.450



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2016 23:55 door Wouter82.
Is in Nederland verkocht als Daewoo-FSO, dus ook met een dubbele verdwenen merknaam.smiling smiley
Dat was een leuke bonus geweest, maar daar mag iemand anders mee aan de haal. Ik heb wat mooiers gevonden smiling smiley
Dutch dinosaur: Bij deze opdracht moest ik meteen aan 2 dingen denken: Een origineel NL geleverde auto en dan het liefst een echte dinosaurus dus graag lekker overjarig en eigenlijk overbodig in het jaartal dat deze nieuw afgeleverd werd. Dat zijn vaak achteraf de leukste en meest aandoenlijke occasions. De oer Saab, de 92 evolueerde vanaf de introductie in 1949 gestaag door met hetzelfde herkenbare silhouet tot de laatste stuiptrekking van de Saab 96 in 1980. Bij Prins Classics staat momenteel een mooie origineel NL geleverde Saab 96 te koop van het laatste model met een bijzondere historie:

1976 Saab 96L V4











De wervende tekst bij deze occasion is dusdanig uitgebreid en mooi verwoord, dat ik voor deze ene keer geen verdere moeite doe om mijn inzending zelf aan te prijzen:

Gezocht: Saab purist.

Aan deze bijzondere, in unieke staat verkerende Saab 96, kleeft een minstens zo bijzonder verhaal. Eentje welke ons aan het hart gaat. Want afgezien van het feit dat de auto 34 jaar in het bezit is geweest van een Saab-adept pur sang, betreft de persoon in kwestie de opa van twee van onze gewaardeerde medewerkers. Een verhaal over uitzonderlijke Saab-liefhebberij. Met in de hoofdrol de 96; opa’s trotse bezit, waarmee vele, plezierige en intensieve uurtjes werden doorgebracht. De auto waarvan hij, zij het met moeite, nu afscheid gaat nemen:

Het grootste deel van zijn leven werkte de voormalig eigenaar van deze oogverblindende klassieker bij Scania in Zwolle; de plek waar zijn voorliefde voor Zweedse auto’s begon. Maar uiteindelijk was er slechts één merk dat hem écht greep: Saab. Hij heeft zo ongeveer alle Saab-modellen gereden die er de afgelopen 40 jaar gebouwd zijn. Echter, deze 96 betreft de enige die hij al die jaren heeft aangehouden. Van afscheid nemen was dan ook lange tijd geen sprake. Tot aan nu.

Deze prachtige Saab werd in ‘81 gekocht van de eerste eigenaar. De aankoopnota van toen de auto nieuw werd aangeschaft, is zelfs nog bijgeleverd. Indertijd de tweede – en tot nu toe laatste – eigenaar 23 jaar geleden met pensioen ging, toverde hij zijn garage om tot werkplaats. Het betekende de start van een delicaat project, genaamd ‘Saab 96’. Een eclatant en ambitieus restauratieproject, waarbij geen detail onverlet bleef. Tot en met de kleinste boutjes aan toe; werkelijk alles werd vernieuwd en opgeknapt. En met een hoeveelheid zorg, waar zelfs de best opgevoede en meest in de watten gelegde (klein)kinderen nog jaloers op zullen zijn.

Het resultaat getuigt van zuiver vakmanschap, onvervalste authenticiteit en vooral veel, héél veel geduld. Het kostte de man jaren voordat hij zijn auto in z’n geheel, en compleet in originele staat had gereviseerd. Letterlijk opgebouwd vanaf een kale koets tot aan een briljante klassieker, zo strak en zo ‘af’ als een nieuwe auto. Wat onder andere terugkeerde was de originele, nieuw gespoten lakkleur ‘Cinnober’ (ook wel Solar Red genoemd) van Saab. En ook de originele V4-krachtbron en versnellingsbak, keerden dankzij de voormalig, fervente eigenaar gereviseerd en wel terug in de 96. De emotionele waarde die achter deze sublieme Saab schuilt, is dan ook onbetaalbaar. We verwachten daarom niet dat de tijd, moeite en passie die erin is gestoken kan worden terugbetaald. Waar we echter wel op hopen, is dat we iemand voor de auto gaan vinden die de Saab goed op waarde kan schatten, en met volle overgave van het werk en de liefde die erin is gestoken, gaat genieten. Dit zal de pijn van het afscheid enigszins verzachten…

Uiteraard gaan we daar ons uiterste best voor doen, zodat het een afscheid in stijl wordt. U kunt ons daarbij helpen, mits u aan genoemde criteria voldoet, uiteraard. Dus bent u die liefhebbende ’96-purist’ die warm loopt voor één van de meest herkenbare, excentrieke carrosserieën uit de geschiedenis van de autobranche? Heeft u respect voor de heldhaftige wijze waarop de 96 legio overwinningen boekte in de meest angstaanjagende rally’s uit de geschiedenis van de autosport? Dan ontmoeten we u graag in Nunspeet en laten we u een product zien waar niet alleen heel Zweden, maar ook wij zelf apetrots op zijn.

Met hartelijke groet,
Prins Classics


Prijs: € 12.900,-



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2016 01:41 door smarter.
DATSUN 260Z

De 260Z, uit het tijdperk dat iedereen nog een sportieve wagen kon kopen met een beperkt budget, die ook gewoon sportief was zonder Nordschleife ambities. Het merk Datsun bestaat uiteraard hele ten dage nog onder de naam Nissan, (die het ook voorheen droeg), en is enkele jaren geleden terug van onder het stof gehaald voor laten we zeggen Nissan-Dacia's. Waarom stemmen op deze 260Z? Een klassieker, met een naam die als muziek in de oren klinkt, eenvoudig, geen franjes.





[www.nederlandmobiel.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2016 21:53 door autobahnDE.
Hoe Hollands wil je het hebben?

Daf 66 - 1975
45.000km - € 8.950












Snelle Daf 66 1975

Uit de hand gelopen project

-spatborden en dorpels vernieuwd
-Nieuwe opgevoerde 1400cc motor ( facturen aanwezig)
-Weber caburateur.
-gereviseerde radiateur
-oliekoeler
-rvs uitlaat
-daf 55 bumpers
- marathon striping
-driepuntsgordels
-ongeveer 10 cm verlaagd
-Minilite 13 inch 5.5j
-Sportstoelen
-Radio cd mp3 speler
-rockford fosgate speakers netjes weg gewerkt
-sportstuur met quick release
-olie water temperatuurmeters


hier te koop




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2016 18:30 door Pink Panther.
De bizar vormgegeven AMC Pacer (alias de viskom)









AMC Pacer te koop


Van de site van de verkoper:
In de jaren zeventig was de oliecrisis gaande. Men kocht dus zuinigere auto's (vooral Japanse). Omdat de meeste Amerikaanse auto's een relatief hoog benzineverbruik hadden vergeleken met Japanse en Europese auto's, probeerde AMC het met een kleine Amerikaanse auto: de Pacer. Met dit concept waren ze al eerder vrij succesvol met de Gremlin.

De Pacer werd ontworpen door Richard Teague. Hij maakte in 1971 een schets van het ontwerp van de Pacer, waar hij naar eigen zeggen opkwam nadat hij naar een American Football wedstrijd had gekeken. Op 1 maart 1975 werd de Pacer geïntroduceerd als de eerste kleine maar brede auto van de Verenigde Staten. Hij was 436 centimeter lang en 196 centimeter breed. De Pacer was dus een auto met de lengte van een kleine auto, maar met de breedte van een Cadillac. (Ter vergelijking: Een Volkswagen Kever is 406 centimeter lang en 154 centimeter breed). Het oorspronkelijke plan was om een wankelmotor (van General Motors) in de Pacer te doen, maar dit werd op het laatste moment afgelast. In plaats daarvan zat er een zescilinder onder de motorkap.

Het was een bijzondere auto: hij bestond voor een derde uit glas, en de rechterdeur was 10 centimeter breder dan de linker (om het instappen achterin makkelijker te maken). Dit werd echter een probleem in Engeland (waar het stuur rechts zit). Een Pacer is ook nog eens breder dan een Rolls-Royce Silver Shadow, waardoor het uitstappen in parkeergarages (nadat men geparkeerd had) heel moeilijk werd voor de bestuurder.

Hoewel het met de Pacer de bedoeling was een zuinige auto te ontwerpen, is dat niet gelukt. Door o.a. het zware gewicht van zo'n 1500 kilo (wat veroorzaakt werd door de zware motoren en het glas waaruit de Pacer grotendeels bestond) was de Pacer niet echt zuinig. 1976 was een zeer succesvol jaar voor de Pacer: er werden er maar liefst 117.244 verkocht. Vanaf 1977 werd er een stationwagenversie gemaakt, die populairder werd dan de normale Pacer. Vanaf 1978 was er een V8-motor leverbaar, waardoor de Pacer dus nog minder zuinig werd. In datzelfde jaar kreeg de Pacer ook een nieuwe, Mercedesachtige voorkant.


€ 14.950,--
1976




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2016 11:20 door 740estate.
Leuke wedstrijd Joop! Ik ga eens heel goed nadenken wat ik hier instuur, hele vijver vol leuks om uit te vissen.
Even terug komend op het bericht van British Racing Green, eind vorige wedstrijd. Ik hoop van harte dat hij blijft inzenden. Ook ik ben geen regelmatige winnaar. Soms lukt het wel om een, naar je idee, perfecte inzending te plaatsen, mooi gefotografeerd en geheel in stijl met de opdracht. En dan wordt je toch door een geheel andere naar de kroon gestoken.

2 Wedstrijden geleden werd er gewonnen met een zeer gewone Ford Focus. Weer even verder terug hadden we de politiewedstrijd met een ex aequo: een nagenoeg standaard witte Mazda 626 en een knalgele Holden Special Vehicles GTO Coupe 2003 kregen evenveel punten, hoe verschillend wil je het hebben.
En zo zijn er vele voorbeelden in de ruim 400 wedstrijden, waarbij je denkt, dit wordt een knaller en vervolgens blijf je steken met nauwelijks punten.

Mijn Dafje nu? Uniek ding, 1e eigenaar, oer-Hollands, niet meer bestaand als automerk, nauwelijks gebruikt. Maar laat het de hartjes van al die autogekken hier sneller kloppen? Heeft het de klik? Is het bijzonder genoeg?
Juist het nadenken, zoeken, afwegen, selecteren indien er meer aanbod is tussen verschillende auto's (foto's, opties, presentatie, etc.) maakt de wedstrijd leuk. Het winnen en punten geven/krijgen is voor mij een bijzaak, al hoewel ik winnen natuurlijk wel leuk vind.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2016 11:36 door Pink Panther.
Het merk Daihatsu heeft zich recentelijk helaas uit de Neerlandse autoindustrie teruggetrokken. Jammer, want grappige karretjes maken konden ze wel! Een van de grappigste (en wellicht meest begeerlijke) Daihatsu's is in mijn optiek toch wel de Copen.

2007 Daihatsu Copen - €8.900



Het blijft gewoon een erg leuk karretje om te zien, en in deze kleurcombinatie ziet de Copen er nog steeds heerlijk fris uit.



Zo'n gecompliceerd systeem om het dak weg te vouwen verwacht je waarschijnlijk niet van zo'n klein ding!



De dubbele uitlaat en spoiler zijn natuurlijk noodzakelijk met 87 hele paarden onder de kap!



Met het dakje dicht ook geen slechte verschijning



Geen balzaal maar wel gewoon fijne stoelen en mooie RVS rolbeugels



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2016 22:46 door Zadelsnuiver.
1977 Simca 1006 SR
Origineel NL

[www.garagecats.nl]











€ 5.950




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2016 22:49 door Escher.
Daf bestaat nog steeds en wordt ook nog gewoon in Nederland geleverd...
Scherp Wouter82, maar ik keur de Daf 33 van Pink Panther goed. Het gaat om een auto-occasionwedstrijd, hoewel dit niet expliciet staat vermeld.

929V6: Goedgekeurd
Wouter82: Goedgekeurd
Smarter: Goedgekeurd
AutobandDE: Datsun is goedgekeurd
Pink Panther: Goedgekeurd
740estate: Goedgekeurd
Zadelsnuiver: Goedgekeurd
Escher: Goedgekeurd
@Wouter82, Maar niet als personenautomerk.

TVR wordt in Nederland nog steeds officieel vertegenwoordigd door Louwman Exclusive.
Nee dat snap ik natuurlijk, maar zo wordt het niet gesteld in de spelregels winking smiley
Quote
929V6
@Wouter82, Maar niet als personenautomerk.

TVR wordt in Nederland nog steeds officieel vertegenwoordigd door Louwman Exclusive.

Verkoopt Louwman Exclusive nieuwe Lotussen of is het service en onderhoud?

Van de site van Louwman:
Op 1 februari 2015 is Louwman Exclusive de plek voor service en onderhoud van uw TVR geworden. Heeft u auto-onderdelen of accessoires nodig? U bent van harte welkom!
De regels van deze wedstrijd zijn dan toch een pak ruimer dan ik eerst gelezen had...
Dan ga ik voor een wagen die er mee voor gezorgd heeft dat de destijds door PSA ontwikkelde Talbot Arizona uiteindelijk als Peugeot 309 op de markt verscheen.
De wagen werd een flop en betekende het einde van het merk Talbot.

Quote
Wikipedia
Talbot Tagora
From Wikipedia, the free encyclopedia

The Talbot Tagora is an executive car developed by Chrysler Europe and produced by Peugeot Société Anonyme (PSA). The Tagora was marketed under the Talbot marque after PSA took over Chrysler's European operations in 1979. PSA presented the first production vehicle in 1980 and launched it commercially in 1981. The Tagora fell short of sales expectations, described as a "showroom flop" just a year after its launch,[3] and PSA cancelled the model two years later. Fewer than 20,000 Tagora models were built, all of them at the former Simca factory in Poissy, near Paris, France.[4]

Mag ik u voorstellen aan:

Talbot Tagora - 2.2 gls automaat



Quote


Talbot Tagora - 2.2 gls automaat, en vele opties

€ 5.950,-
Bouwjaar
september 1981
Kilometerstand
147.000
Brandstof
LPG
Transmissie
Automaat
APK
-
BTW auto
Nee, marge

Opties / accessoires

Boordcomputer
Centrale deurvergrendeling
Cruise Control
Elek. bedienbare ramen
Getint glas
Hoofdsteunen achter
Lichtmetalen velgen
Stuurbekrachtiging

Overige opties

100% Dealeronderhouden, Armleuningen achter, Trekhaak. afneembaar, Youngtimer & Classic approved

Extra informatie

Mooie gave niet gerestaureerde tagora, voorzien van automaat, cr. controll, tripmaster boordcomputer, trekhaak, lpg installatie die niet op kenteken staat, dus ook geen wegenbelasting. heb de wagen technisch helemaal onder handen genomen. nw automaat bak, nw dynamo,nw uitlaat, v snaren, verlichting vervangen en gerepareerd enz enzkom ruiken en kijken en proefrijden







-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2016 17:36 door Guus Leferink.
Quote
Pink Panther
Even terug komend op het bericht van British Racing Green, eind vorige wedstrijd. Ik hoop van harte dat hij blijft inzenden. Ook ik ben geen regelmatige winnaar. Soms lukt het wel om een, naar je idee, perfecte inzending te plaatsen, mooi gefotografeerd en geheel in stijl met de opdracht. En dan wordt je toch door een geheel andere naar de kroon gestoken.

2 Wedstrijden geleden werd er gewonnen met een zeer gewone Ford Focus. Weer even verder terug hadden we de politiewedstrijd met een ex aequo: een nagenoeg standaard witte Mazda 626 en een knalgele Holden Special Vehicles GTO Coupe 2003 kregen evenveel punten, hoe verschillend wil je het hebben.
En zo zijn er vele voorbeelden in de ruim 400 wedstrijden, waarbij je denkt, dit wordt een knaller en vervolgens blijf je steken met nauwelijks punten.

Mijn Dafje nu? Uniek ding, 1e eigenaar, oer-Hollands, niet meer bestaand als automerk, nauwelijks gebruikt. Maar laat het de hartjes van al die autogekken hier sneller kloppen? Heeft het de klik? Is het bijzonder genoeg?
Juist het nadenken, zoeken, afwegen, selecteren indien er meer aanbod is tussen verschillende auto's (foto's, opties, presentatie, etc.) maakt de wedstrijd leuk. Het winnen en punten geven/krijgen is voor mij een bijzaak, al hoewel ik winnen natuurlijk wel leuk vind.

Mooi verwoord, ik herken het. Ik doe sinds afgelopen zomer mee, tot nu toe één keer gewonnen, met een drie jaar oude Fiat 500 nota bene big smile smiley
Al moet ik zeggen dat ik mijn inzendingen meestal vrij snel gekozen heb. Het afwegen wie ik punten geef en hoeveel (want er staan tot nu toe echt altijd meer dan drie inzendingen tussen die wat mij betreft punten verdienen), dát is waar mijn tijd in gaat zitten. Kan daar overigens ook van genieten, leuk om te zien waar anderen aan denken.
Een van de Italiaanse automerken die niet meer bestaan, is Autobianchi. Het merk bestond lange tijd uit modellen die waren gebouwd op basis van de Fiat 500, maar halverwege jaren zestig bedacht eigenaar Fiat (bij de oprichting in 1955 voor 1/3, vanaf 1958 voor de helft en vanaf 1968 voor 100%) dat ze het handig konden gebruiken om nieuwe technieken en autoconcepten uit te testen op de markt. Zo kwam er in 1964 de voorwielaangedreven Primula, als 2d/4d notchback, 3d/5d hatchback en 2d coupé, waarmee de markt voor de Fiat 128 werd verkend. En in 1968 bedachten ze dat ze uittesten van concepten en techniek ook aan luxe konden koppelen. Het eerste voorbeeld daarvan was de A111, een moderne voorwielaangedreven compacte sedan met techniek van de Fiat 124 en de Primula, in een jasje dat geheel in de Fiat-lijn van die tijd paste (124, 125, 128, 130), maar toch weer net even anders. En met een aanzienlijk rijkere uitrusting en luxueuzere aankleding dan de standaarduitvoering van vergelijkbare Fiats. Ook onder de motorkap had hij extra pk's te bieden: een soort compacte sportsedan dus, deze Autobianchi A111.

(Om het verhaal af te maken: daarna kwam de succesvolle A112 en diens opvolger Y10, die gedurende zijn leven omgedoopt werd in Lancia; in 1995 was het merk officieel ter ziele).

De A111 is niet lang in productie geweest, van 1968 tot 1972. Hij had een 1.4 motor met dubbele carburateur en 70 pk, goed voor een top van 155 km/h. Vier bekrachtigde schijfremmen hielden hem in bedwang. Met 4.02 meter is het een zeer compacte sedan.

Een tweede serie (vanaf 1970) had dubbele achterlichten en bumpers met rubberen strip in plaats van bumperrozetten, waardoor de lengte van de auto onder de 4 meter kwam. Het schakelpookje werd korter en kwam in een mooie middenconsole te staan. Slechts 56.984 exemplaren van de Autobianchi A111 zijn er gebouwd.

Deze in perfecte conditie verkerende witte A111 is van de eerste serie, heeft 65.000 km gelopen, is van maart 1970 en kan voor € 5.800.- worden opgehaald in Bologna.
Quote
Joop053
Quote
929V6
@Wouter82, Maar niet als personenautomerk.

TVR wordt in Nederland nog steeds officieel vertegenwoordigd door Louwman Exclusive.

Verkoopt Louwman Exclusive nieuwe Lotussen of is het service en onderhoud?

Van de site van Louwman:
Op 1 februari 2015 is Louwman Exclusive de plek voor service en onderhoud van uw TVR geworden. Heeft u auto-onderdelen of accessoires nodig? U bent van harte welkom!

TVR hehehe, de inzender heeft (onbewust) een randgeval ingezonden. Ze produceren op dit moment geen auto's, voor 2017 is de intentie om weer auto's te bouwen. Louwman Exclusive zal dan ongetwijfeld deze mieters lekkere sportwagens gaan importeren. Tot dat moment lijkt mij dat TVR niet vertegenwoordigd is in Nederland, men verkoopt nu immers geen nieuwe TVR's.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2016 16:50 door 740estate.
Grappig, de foto van de motorruimte van de Rover is in spiegelbeeld; -)
Tweemaal van de markt verdwenen, ook de herstart in 2002 is niet levensvatbaar gebleken. Na eerder in 1941 de autoproductie gestaakt te hebben was eind 2013 opnieuw deze naam niet meer nieuw te koop.

Maybach 57

Bouwjaar: April 2006, Kilometerstand: 242.950 km, Vermogen: 551 pk, Prijs € 79.500,-







Deze originele Nederlandse auto is tot 2015 van 1 eigenaar geweest. Compleet dealer onderhouden, NAP en 2 sleutels aanwezig. Er is per jaar 25000km met deze auto gereden en er zijn nauwelijks sporen van gebruik. Het interieur is als nieuw! De auto is voorzien van nieuwe remblokken en remschijven, nieuwe banden en heeft recent groot onderhoud gehad. Voor een liefhebber is het een zeer geschikte auto om dagelijks mee te rijden.
De BTW is terug te vorderen bij zakelijk gebruik. Inruil mogelijk.
De stereotypen dinosaurussen zijn groot. T-Rex, Brontosaurus, enzovoort. De bekendste namen zijn die van de groten. Daarom ben ik naar een grote inzending gaan zoeken.
Ik ben eens een rijtje afgegaan, wat ik in mijn basisschooltijd bedacht: groot, groter, Hummer.
Als we al op Hummer zitten, doen we gelijk de grootste die als personenauto in Nederland geleverd hebben. Wat deze inzending voor mij helemaal afmaakt is een kleur die, bij dit formaat, net zo fout is als de auto zelf. En zo ben ik uitgekomen op deze origineel Nederlandse knalgele Hummer H2 uit 2003.





Deze guilty pleasure / dit toppunt van absolute automobiele wansmaak (doorhalen wat niet van toepassing is spinning smiley sticking its tongue out) kost €19.950, exclusief modaal maandsalaris aan benzinekosten...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2016 17:44 door afentoe.
De Mercury Capri is voor zover ik weet niet via de officiële kanalen in Nederland geleverd.
Chrysler Saratoga

[ww3.autoscout24.nl]|











Chrysler Saratoga 3.0 Automatik LE
Vollfahrbereit
Automatikgetriebe
TÜV NEU (momentan bis 10/ 2016)
Ausstattung:
Klimaanlage
4x Elektr. Fensterheber
Radio/ Kassette
Multifunktionslenkrad
Tempomat
Elektr. Seitenspiegel
Elektr. Sitzeinstellung
Servolenkung
ABS
Nagel Neue Ganzjahresreifen auf Alufelgen
Spurstangenkopf und Radlager wurden erneuert
Zentralverriegelung

€ 3.999,-
57.000 km
07/1994



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2016 21:29 door rzasa.
Quote
929V6
De Mercury Capri is voor zover ik weet niet via de officiële kanalen in Nederland geleverd.

Zoals ik de opdracht lees, gaat het om het merk en niet om een specifiek model.
Quote
Wouter82
Quote
929V6
De Mercury Capri is voor zover ik weet niet via de officiële kanalen in Nederland geleverd.

Zoals ik de opdracht lees, gaat het om het merk en niet om een specifiek model.

Iets beter lezen dan..winking smiley

Quote

Voorwaarde is dat het model in Nederland is geleverd.
Daar heb ik inderdaad overheen gelezen moody smiley
Quote
929V6
Quote
Wouter82
Quote
929V6
De Mercury Capri is voor zover ik weet niet via de officiële kanalen in Nederland geleverd.

Zoals ik de opdracht lees, gaat het om het merk en niet om een specifiek model.

Iets beter lezen dan..winking smiley

Quote

Voorwaarde is dat het model in Nederland is geleverd.

Gelijk maar even een reactie van mijn kant. Ik heb nergens overheen gelezen, maar was er bij een volgens de RDW origineel Nederlandse auto gelijk vanuit gegaan dat het model hier door officiële dealers is verkocht. Dat hoeft inderdaad niet per se. Ik vind de auto te mooi om al weg te halen, en zal morgen even wat research gaan doen. Zo'n maf ding bijzondere auto heeft vast wel een eigenaarsclub, die hebben vast wel een website, en daar staat dit soort info vast wel op. Als blijkt dat de Capri inderdaad niet via officiële kanalen hier is verkocht, komt er uiteraard iets anders. Ik zei al, genoeg leuks om uit te kiezen.
Bij de Mercury, hoe leuk ook, lijkt het me wel duidelijk dat deze auto niet officieel hier op de markt was.

Maar bij TVR vind ik het bedenkelijk om te zeggen dat het merk nu niet op de markt is, omdat er geen modellen in productie zijn, terwijl het merk/de fabriek nog wel bestaat en aan nieuwe modellen werkt en de Nederlandse importeur ook nog steeds zichzelf als vertegenwoordiger ziet. Ik gok dat als ik hen vraag "Kan ik een bestelling doen en een aanbetaling voor de eerstvolgende TVR die volgend jaar uitkomt?", dat ze dat graag in orde maken.
Quote
afentoe
Quote
929V6
Quote
Wouter82
Quote
929V6
De Mercury Capri is voor zover ik weet niet via de officiële kanalen in Nederland geleverd.

Zoals ik de opdracht lees, gaat het om het merk en niet om een specifiek model.

Iets beter lezen dan..winking smiley

Quote

Voorwaarde is dat het model in Nederland is geleverd.

Gelijk maar even een reactie van mijn kant. Ik heb nergens overheen gelezen, maar was er bij een volgens de RDW origineel Nederlandse auto gelijk vanuit gegaan dat het model hier door officiële dealers is verkocht. Dat hoeft inderdaad niet per se. Ik vind de auto te mooi om al weg te halen, en zal morgen even wat research gaan doen. Zo'n maf ding bijzondere auto heeft vast wel een eigenaarsclub, die hebben vast wel een website, en daar staat dit soort info vast wel op. Als blijkt dat de Capri inderdaad niet via officiële kanalen hier is verkocht, komt er uiteraard iets anders. Ik zei al, genoeg leuks om uit te kiezen.

Quote
cirKel
Bij de Mercury, hoe leuk ook, lijkt het me wel duidelijk dat deze auto niet officieel hier op de markt was.

Ik heb gezocht tot ik een ons woog, maar nergens een bewijs dat de Capri origineel hier geleverd is.
Inzending gewijzigd, geen klein sportwagentje dit keer, maar een SUV van de buitencategorie.
Tussen 2006 en 2011 heeft Dodge officieel auto's naar Nederland geïmporteerd. Nu zijn auto's van dit oer-Amerikaanse merk niet meer officieel te verkrijgen in Nederland, al worden er veel pick-ups grijs geïmporteerd. Eén van de officieel geïmporteerde modellen is de Journey. Hiervan zijn er 1.320 nieuw verkocht in Nederland. Van de Journey vond ik een typisch Nederlandse versie: handgeschakeld, diesel, lekker kaal met bijvoorbeeld wieldoppen en uiteraard op grijs kenteken vanwege belastingvoordelen.

Dodge Journey 2.0 CRD

Bouwjaar: 2009
181.288 km
Prijs: €8.950 excl. BTW (€10.829,50 incl.)









Gewijzigde inzending om verdere discussies te voorkomen winking smiley Ook iets blauw en origineel-NL (naar mijn aanvoelen essentieel voor deze wedstrijd)!
Mooie gewijzigde inzending Escher, de TVR was een moeilijk geval. De Simca is 100% goedgekeurd.
British Racing Green: Goedgekeurd (en welkom terug smiling smiley)
Guus Leferink: Goedgekeurd
cirKel: Goedgekeurd
Spekky: Goedgekeurd
Shooting Brake: Goedgekeurd
Afentoe: Goedgekeurd (lekker bescheiden big smile smiley)
Rzasa: Goedgekeurd
Niels.: Goedgekeurd

Helaas worden Triumph's niet meer gemaakt, maar de occasions zijn er nog wel. Bijvoorbeeld voor € 14.000 deze heerlijk gele uit 1976 met 62.000 op de teller:

Triumph Spitfire 1500 TC




Triumph dat o.a. een paar sportautootjes in het gamma had behoorde vanaf 1960 tot British Leyland. En dan weten we eigenlijk al genoeg...
Het toenmalige Britse arbeidsethos was niet denderend, het werkvolk hing het grootste deel van de tijd lusteloos stakend (terecht of onterecht, dat laat ik in het midden) rond bij de fabriekspoort. Af en toe rolde er nog een met tegenzin van slechte materialen in elkaar gefrommelde Triumph van de band. Ze hielden steevast een paar schroefjes over.... Resultaat: een slechte bouwkwaliteit, onbetrouwbare Triumph's en een weglopend koperspubliek.











4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2016 17:12 door Joop053.
DAF 33. Met stip. Hoe Dutch wil je het hebben !!
929V6: goedgekeurd.
Ben je zelf met de roller en blik oranje verf in de weer geweest? thumbs up grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2016 18:39 door Joop053.
Ik heb mijn inzending ( Matra Bagheera ) teruggetrokken.
Helemaal geen tijd dit weekend om bij een eventuele winst een nieuwe wedstrijd te maken
Een roller? Ik zou niet durven, Joop.nut smiley
Quote
Guus Leferink
Ik heb mijn inzending ( Matra Bagheera ) teruggetrokken.
Helemaal geen tijd dit weekend om bij een eventuele winst een nieuwe wedstrijd te maken


Jammer Guus, want ik weet zeker dat bij een winst er altijd wel een nr. 2 of 3 is die je taak wil overnemen.
Meestal ga ik voor 100% origineel. Maar deze Daf is zo fraai en met historisch besef aangepast, dat ik hem helemaal geweldig vind.

Inzending gewijzigd dus.
Quote
Pink Panther
Quote
Guus Leferink
Ik heb mijn inzending ( Matra Bagheera ) teruggetrokken.
Helemaal geen tijd dit weekend om bij een eventuele winst een nieuwe wedstrijd te maken


Jammer Guus, want ik weet zeker dat bij een winst er altijd wel een nr. 2 of 3 is die je taak wil overnemen.

Verdraaid jammer Guus, ik had de Matra in mijn top 3 staan. En bij een eventuele winst neemt nummer 2 of 3 je taak vast en zeker over.
@Zadelsnuiver: de Copen is een miniatuurautootje, maar de inzending is ook miniatuur. Ik wil de Copen minimaal topless zien winking smiley.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close