Occasionwedstrijd #415: Vent window ***Winnaar is Pink Panther***

Gepost door Spekky 


Welkom bij Occasionwedstrijd #415: Vent window



Deze week op zoek naar een wat oudere occasion, want dit wordt al geruime tijd niet meer geleverd.
Niet meer een driehoekje handmatig open te zetten, laat staan zoals alles tegenwoordig electrisch.
Ook in uitgebreide optie lijsten komt deze mogelijk niet meer voor. De airco heeft dit onderdeel de das omgedaan.
Daarom gaan we deze week kijken welke de mooiste auto was die dat gehad heeft.

De opdracht voor deze week:
Ga op zoek naar een auto met een Vent window, oftewel een tochtruitje.

De regels voor deze week:
- Vind een auto met een te openen tochtruitje, op een van de foto's moet het tochtruitje te zien zijn.
- De auto mag wereldwijd te koop staan.
- Bouwjaar vanaf 1950.
- Budget max. € 50.000,-.
- Niet-europrijzen moeten worden omgerekend.
- Indien je een inzending claimt, werk je deze binnen 36 uur af, anders vervalt de claim.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316: Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky


Inzenden kan tot woensdag 17 augustus, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 19 augustus, 22.00 uur.

Succes allemaal!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2016 22:04 door Spekky.
Een vroege Fiat Panda is het eerste wat mij te binnen schiet:

Fiat Panda 30










Is hierop het tochtruitje voldoende zichtbaar?

€ 3.500
Km: 84000
Jaar: 02/1983



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2016 22:24 door Wouter82.
Volkswagen T2

Mijn inzending aangepast van een T1 naar een T2. Waarom? Omdat we vroeger thuis 2 T2's gehad hebben, waarvan 1 in deze kleur geel. En omdat ik de T2 eigenlijk leuker vind smoelen dan de T1.
Vooral als je voorin zat was er niks heerlijker dan het ruitje open te zetten, met je hoofd tegen de zijruit en je gezicht bij de opening van het ruitje, heerlijk! Op foto 2, 3 en 4 is de sluiting van het ruitje goed te zien.











Hier te koop voor € 22.000




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2016 10:10 door Paul Z.
Quote
Wouter82
Is hierop het tochtruitje voldoende zichtbaar?

Ja, de vergrendeling is zichtbaar en is dus geen vast gemonteerd ruitje.
Innocenti Mini 1000

[ww3.autoscout24.nl]











€ 14.500
1973
44444 km

Dit is een bijzonder Mini , een Innocenti Mini B38/6 uit 1973.

Deze Inno’s onderscheiden zich heel duidelijk van de Engelse Mini’s.

Enkele opvallende verschillen zijn o.a.;

· Carello koplampen met brede chromen ringen,
· Afwijkend design van de grille,
· Motorkap ontgrendeling van binnen uit,
· Uitklapbare tochtraampjes in de deuren,
· Achteruit rij verlichting,
· Luxe deur bekleding met opberg vakken,
· De 1000cc motor heeft 10% meer PK,
· Veglie dashboard instrumenten,
· Unieke badges op de carrosserie,
· Achterklep is anders.

Deze Innocenti is erg gaaf en rijdt fantastisch.
Er zijn 4 nieuwe banden gemonteerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2016 12:24 door rzasa.
Volkswagen Karmann Ghia 1600L


Niet de knapste VW ooit, wel bijzonder. De Karmann Ghia Type 34, gebouwd bij carrosseriebouwer Karmann in Osnabruck. Samen ontwikkelt met het italiaanse ontwerpbureau Ghia uit Turijn.


Het front is het minst geslaagde deel van het ontwerp.


Dit maakt veel goed, vent window en ook achter een uitklapbaar raam. Airco overbodig! smileys with beer


Heb ik al gezegd dat het front niet zo fraai is? Beide vent windows goed zichtbaar.


Voor de autorijder met beginnende Alzheimer, reminder van waar je in rijdt is boven de radio geplaatst.


Fraaie bips van deze niet goedkope klassieker.

Voor € 36.500 de uwe, bouwjaar 1969.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2016 18:44 door 740estate.
Ik zat te zoeken naar iets wat redelijk nieuw is. Eerst gezocht naar een Golf mk1, maar onmogelijk te vinden. Na een tip ben ik gaan zoeken op de Transporter T3, en deze leuke Doka gevonden:
Volkswagen Transporter 247 092 Doka
Bouwjaar 1990, dus pas 26 jaar oud!
te koop voor €6950








3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2016 22:31 door Barri.
Er heeft de vorige wedstrijd niemand meer gestemd na 20.00. Heeft die verlengde stemtijd dan nog wel zin?
1967 Porsche 912 Coupé - €49.900,-

[link.marktplaats.nl]

De Porsche 912. Het minder bedeelde, maar daarom niet minder sympathieke broertje van de 911 en eigenlijk de échte spiritueel opvolger van de 356.



Dit exemplaar is voorzien van de zgn. Hackmesser wielen welke pas vanaf '73 leverbaar waren. Ik zou als nieuwe eigenaar dus direct investeren in een set originele Fuchsen, staat er toch direct een hele andere auto.



Minder luxe, minder cylinders en minder vermogen dan de 911 maar juist hierdoor eigenlijk een hele pure sportwagen.



Dankzij een kleinere motor minder gewicht op de achteras en daarmee een betere stuurmanswagen dan de vroege 911.



Leuk detail; slechts 1 spiegel voor deze mooie Coupé.



Hier is het mechaniek voor het ruitje vrij goed zichtbaar.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2016 09:51 door Zadelsnuiver.
Volvo P1800 Jensen





€49.950
Bj 1961

Volvo P1800 early Jensen, number 3273 built in very good condition.

The Volvo P1800 Jensen was built between 1961 and 1963, only 6000 were built by Jensen Motors in West Bromwich. This is a 1961 Volvo P1800 Jensen with special bumpers and is number 3273 from 6000 built. The car is in very good restored condition. The car has very beautiful red paint, original wheels and a marvelous black leather interior. The original B18 4 cyl engine with double carbs has 1778 CC and 100 HP. Technics fully checked in our workshop and in great condition. So a very beautiful, rare and good driving Jensen and a good investment.

Car has German title and mot/tuv. Easy to register in every EU country. You do not need to pay any importtaxes. We can help with transport.

Het zijruitje met mechanisme:







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2016 12:37 door Zonder Mazda met BMW.
Toen ik de opdracht van deze week zag, wist ik meteen welke auto ik wilde inzenden: een BMW Neue Klasse!



Waarom? Omdat die niet alleen zo'n raampje hebben, maar ook een bijzondere manier om het te bedienen. Niet via een hendeltje dat tegelijk ook op de een of andere manier het slotje is, maar via een draaiknop geplaatst onder het raampje in het portier. Daarachter zit dus een stukje mechaniek, wat een stuk kostbaarder is dan alleen een raampje op twee scharnierpunten met een hendel/slot-combinatie. Een prachtige oplossing!



De Neue Klasse is er natuurlijk als sedan, maar ook als coupé. En hoewel de E9 zescilindercoupés niet meteen als Neue Klasse herkenbaar zijn, zijn ze het wel degelijk want ze zijn gebaseerd op de 2000C/CA/CS die bij de Neue Klasse hoorde. Tel daarbij op dat het portierraam van de coupé frameloos is, wat de combinatie met het bijzondere ventilatieruitje extra opmerkelijk maakt.



Deze BMW 3.0 CS is bovendien een schitterend exemplaar: fraaie lijnen, strak in de lak, smeuiige zescilinder, mooie originele veloursbekleding, prachtig dashboard, soepele automaat, en zo kan ik nog wel even doorgaan.



Hij is van 1974 en heeft 85.000 km gelopen. Duidelijk is dat je hiermee voor de niet malse 34.500 euro een groot stuk rijplezier en kijkgenoegen aanschaft in het Belgische Wijnegem.

1978 Isuzu 117 Coupé

[www.ebay.com]








Close-up van het uitklapmechanisme:


$ 21.150




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2016 12:52 door Escher.
1969 Autobianchi Primula 65c



14.950 EUR

Car 1969 Autobianchi Primula 65c
Exterior / Interior Color Grey / Red
Condition Exceptional
Mileage 46.747 km
Configuration Left Hand Drive (LHD)
Transmission Manual Shift





The Autobianchi car brand no longer exists, but in the 1960s it is generally known as a part of the Fiat group. The brand is used to bring new technical concepts to the market to see if they work. The brand distinguishes itself from Fiat’s mass produce by more exclusive and luxurious cars that are priced accordingly. In modern marketing terms, Autobianchi is a ‘premium brand’. The Primula is introduced in 1964 to sound out consumers’ response to the concept of front-drive in combination with a transverse-mounted engine. With Europe-wide sales totalling 75,000 between 1964 and 1970, the test proves successful. Encouraged by this result, the Italian car manufacturer presents the Fiat 128 in 1968. This car is less expensive and sophisticated than the Autobianchi Primula but based on the same technical concepts. In its time, the Primula is a modern car. Its body design, by Fiat’s in-house designer Dante Giacosa, is both efficient and elegant and reminds somewhat of the Austin and Morris models of the time. The big windows allow for a good view. The transverse-mounted engine and front-drive ensure generous inner dimensions in combination with compact outer dimensions. The car we have on offer is of exceptional quality. It has been fully restored with a great eye for detail. Nothing was overlooked. The extent of the records that come with this Primula is astounding. They include hundreds of photographs revealing the level of detail of the restoration, the original driver’s manual, Primula brochures and other authentic documents, repair handbook and a stack of invoices by far surpassing the asking price. This attractive car is practically as new – and drives like one, too. Quite unique!





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2016 09:17 door Guus Leferink.
Alle tot op heden goedgekeurd.

Quote
929V6
Er heeft de vorige wedstrijd niemand meer gestemd na 20.00. Heeft die verlengde stemtijd dan nog wel zin?

Ik heb ook maar 22.00 uur aangehouden om tot te kunnen stemmen. Met 2 of 3 keer dat tijdstip kan je een beter beeld vormen.
Het maakt op zich niet zoveel uit, alleen de kans dat de nieuwe opdracht dan pas in de loop van zaterdag komt word denk ik wat groter.
Maar zowel inzenden als stemmen beide sluiten om 20.00 uur gaf toch wat uniformiteit.
20.00 stemmen is toch nooit een probleem geweest?
Voor sommigen kennelijk wel. Maar een daarvan stemde nu ineens ook voor 20.00 uur...
Ik doe er een Brit in Two-Tone bij:

Jaguar MK 2

Jaguar MK II 3.4 liter uit 1967, Tellerstand: 34434 mijlen, Prijs: € 24.900







Kenmerken

Carrosserie: Sedan
Conditie: Very Good
Referentieno: 0000573
Kleur: Blauw / grijs
Kleur interieur: Blauw
Bestuurderszijde: Links
Motorinhoud: 3442 cc
Transmissie: Handgeschakeld
Vermogen: 210 pk
Brandstof: Benzine

Specifiek

De Jaguar MK II uit 1967 die Classic Park aanbiedt is uitgevoerd in een elegante kleurencombinatie. De carrosserie heeft mooi sluitende passingen. Een stijlvolle “Jag” voor de echte gentleman (of dame natuurlijk!).

Algemeen

De MK 2, opvolger van de MK I, werd in 1959 gepresenteerd door Jaguar en was een vierdeurs, sportieve sedan uit de duurdere middenklasse. Geheel naar het motto van oprichter Sir William Lyons, had de MK 2: “Grace, Pace and Space” (“gratie, tempo en ruimte”).
Het raamoppervlak was met 18% toegenomen, waardoor het zicht aanzienlijk verbeterde. Ook het dashboard onderging een facelift.
Na de MK I was de MK2 Jaguar’s tweede wagen gebouwd volgens het monoque principe (carrosserie en chassis als één geheel). Dit keer werden de raamkolommen een stuk slanker. Uiteraard bleef het interieur van de gebruikelijke Jaguar kwaliteit: lederen bekleding en walnoot details.

De cilinderinhoud varieerde van 2483 cc tot 3781 cc, met een vermogen dat lag tussen de 120 pk (89 kW) en 220 pk (160 kW).
Alfa Romeo Alfetta 1.8 - 1979 - 49.000km

Waarom de Alfetta? En niet een fraaie GTV of andere coupe/spider uit de Alfa historie.
Eigenlijk omdat het een beetje een vergeten model is. Lang niet zo geliefd als de Giulia en ook niet zo populair als de 75.

Maar daarnaast een perfecte inzending voor deze wedstrijd, want de Alfetta verloor zijn ventilatie raampjes na een facelift.
Een mooi overgangs model dus.

Deze auto is nu eens een mooie ongerestaureerde versie. Dus niet over de top en nieuwer als nieuw, mooier dan uit de fabriek, maar gewoon een prachtig bewaarde versie met bijzonder weinig kilometers.











hier te koop
Alle inzendingen tot nu goedgekeurd




Sommige uitvoeringen van de T1 hebbem uitklapbare voorruitjes, zoals deze. En in deze ratlook style vind ik een T1 toch wel erg gaaf.

€ 15.600,-
Gebruikt
168.399 km
08/1959
44 kW (60 PK)
Benzine
Vw T1
@guus: je link is dood. Misschien omdat hij nu hier te koop staat? [ww3.autoscout24.nl]
@Jorn: De Vw T1 is afkeur, dat is geen vent window, maar een movable windshield. Een vent window is aan de zijkant gemonteerd.
Valt meer in de categorie van de Willys Jeep en de Daf ya 66.
Zie ook: A Guide to Vent Windows
Quote
rzasa
@guus: je link is dood. Misschien omdat hij nu hier te koop staat? [ww3.autoscout24.nl]

Dank voor de tip, heb de link aangepast
Quote
Spekky
@Jorn: De Vw T1 is afkeur, dat is geen vent window, maar een movable windshield. Een vent window is aan de zijkant gemonteerd.
Valt meer in de categorie van de Willys Jeep en de Daf ya 66.
Zie ook: A Guide to Vent Windows

De VW T1 heeft naast die te openen voorruitjes óók vent windows.
Quote
929V6
Quote
Spekky
@Jorn: De Vw T1 is afkeur, dat is geen vent window, maar een movable windshield. Een vent window is aan de zijkant gemonteerd.
Valt meer in de categorie van de Willys Jeep en de Daf ya 66.
Zie ook: A Guide to Vent Windows

De VW T1 heeft naast die te openen voorruitjes óók vent windows.

Oeps, toch te haastig gisteravond. Maar dus wel goedgekeurd. Bedankt 929V6 voor de correctie.

Een beperkt deelnemersveld deze week.
Ik weet niet of het aan de Olympische spelen ligt of dat dit een opdracht is waarin de criteria niet simpelweg in een zoek-site (als Gaspedaal) ingevuld kunnen worden.
Het op een rijtje:

Wouter82 - Fiat Panda 30 (1983)


Paul Z - Volkswagen T2 (1978)


rzasa - Innocenti Mini 1000 (1973)


740estate - Volkswagen Karmann Ghia 1600L (1969)


Barri - Volkswagen Transporter 247 092 Doka (1990)


Zadelsnuiver - Porsche 912 Coupé (1967)


Zonder Mazda met BMW - Volvo P1800 Jensen (1961)


cirKel – BMW 3.0 CS (1974)


Escher - Isuzu 117 Coupé (1978)


Guus Leferink - Autobianchi Primula 65c (1969)


929V6 - Glas 1700 GT (1967)


Spekky - Jaguar MK 2 (1967)


Pink Panther - Alfa Romeo Alfetta 1.8 – (1979)


Jorn. – Vw T1 (1959)
Quote
Spekky
Oeps, toch te haastig gisteravond. Maar dus wel goedgekeurd.

Weet je het zeker: "op een van de foto's moet het tochtruitje te zien zijn"
1. Guus Leferink - Autobianchi Primula 65c (1969)
2. cirKel – BMW 3.0 CS (1974)
3. rzasa - Innocenti Mini 1000 (1973)
Quote
Wouter82
Quote
Spekky
Oeps, toch te haastig gisteravond. Maar dus wel goedgekeurd.

Weet je het zeker: "op een van de foto's moet het tochtruitje te zien zijn"

Op de eerste foto is het net te zien, en helemaal bij opslaan van die foto en inzoomen.
1. Pink Panther - Alfa Romeo Alfetta 1.8 (1979)
2. Guus Leferink - Autobianchi Primula 65c (1969)
3. 740estate - Volkswagen Karmann Ghia 1600L (1969)
1. Barri - Volkswagen Transporter 247 092 Doka (1990)
2. Guus Leferink - Autobianchi Primula 65c (1969)
3. Escher - Isuzu 117 Coupé (1978)
Zoals verwacht geen tijd en wifi gehad om zelf in te zenden, maar hierbij wel mijn stemmen.
1e plaats: Paul Z – Volkswagen T2. Ik zag er toevallig gisteren precies zo één, maar dan op Oostenrijks kenteken, rijden en bedacht me dat je die eigenlijk haast nooit meer in zulke nette staat ziet. In combinatie met de prachtige kleur mijn drie punten dubbel en dwars waard.
2e plaats: cirKel – BMW 3.0cs. Puur de schoonheid van dit model maakt de twee punten in mijn ogen terecht.
3e plaats: 929V6 – Glas 1700gt. Een inzending waarvan ik zelfs van het merk zo gauw het bestaan niet wist is altijd leuk. Combinatie van het model en de mooie kleur leidt tot een welverdiend punt.
De vent window is echt iets van een bepaald tijdperk. Ik ben opgegroeid in de jaren 80 dus deze wedstrijd is voor mij een feest der herkenning. Ik laat mijn stemmen dus vooral bepalen door mijn eigen herinneringen.

1) Pink Panther - Alfa Romeo Alfetta 1.8 – (1979) Naast het feit dat dit echt een prachtige Alfa is die je nooit meer ziet, is hij ook bijzonder omdat hij bij ons thuis altijd vóór de gele T2 geparkeerd stond die ik zelf inzond. De buurman had een Alfetta (hij was arts), wij reden de bus (wij waren met veel). Weliswaar had de buurman er een van na de facelift en dus zonder tochtruitjes, maar toch leuk die combinatie van nostalgische auto's.
2) Wouter82 - Fiat Panda 30 (1983) Het wordt een beetje saai maar voor mij erg leuk: Bij ons in diezelfde straat stond vóór de Alfetta deze Panda geparkeerd. Die was namelijk van de buurvrouw. Daarbij is de Panda is voor mij echt een icoon.
3) cirKel – BMW 3.0 CS (1974) Prachtige coupé (ondanks dat hij niet in onze straat stond winking smiley)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2016 14:22 door Paul Z.
1. 929V6 - Glas 1700 GT (1967)
2. Wouter82 - Fiat Panda 30 (1983)
3. Escher - Isuzu 117 Coupé (1978)
Quote
Pink Panther
1e Escher
2e cirKel
3e 240estate





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2016 17:29 door 740estate.
1. Wouter82
2. Zonder Mazda met BMW
3. 740estate
1. Pink Panther - Alfa Romeo Alfetta 1.8 – (1979)
een model waarbij ik zo'n Vent Window niet verwacht!

3. Paul Z - Volkswagen T2 (1978)

2. 929V6 - Glas 1700 GT (1967)
Quote
740estate
Quote
Pink Panther
1e Escher
2e cirKel
3e 240estate


Ach, ze schelen niet zo veel die modellen, veel zelfde techniek (B20 - B23 motor)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2016 20:55 door Pink Panther.
1. Pink Panther - Alfa Romeo Alfetta 1.8 – (1979)
2. cirKel – BMW 3.0 CS (1974)
3. Escher - Isuzu 117 Coupé (1978)
1 - Escher - Isuzu 117 Coupé (1978)
2 - 740estate - Volkswagen Karmann Ghia 1600L (1969)
3 - Pink Panther - Alfa Romeo Alfetta 1.8 – (1979)
1. 740estate - Volkswagen Karmann Ghia 1600L - Altijd mooi gevonden, en in dit specifieke geval nog een prachtig exemplaar ook!
2. Escher - Isuzu 117 Coupé - Zeer aantrekkelijk, fraaie lijnen, mooi exemplaar.
3. Pink Panther - Alfa Romeo Alfetta 1.8 - Gezinsauto voor de man met benzine in zijn bloed, dus alleen daardoor al begerenswaardig.
Quote
Pink Panther
Uitslag?

Geduld!

"Inzenden kan tot woensdag 17 augustus, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 19 augustus, 22.00 uur"
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close