Occasionwedstrijd # 418: 4 cilinders, 1.8 L motor ***De winnaar is rzasa***

Gepost door Spekky 
Welkom bij Occasionwedstrijd # 418: 4 Cilinders, 1.8 L motor




Met de huidige down size trend in zowel cilinders als slagvolume wordt een 4 cilinder 1.8 liter motor wel erg zeldzaam. Voorheen aan te treffen in auto’s van zowel het B-, C- en D- segment, waar het eigenlijk in alle gevallen toch niet de meest gangbare motorisatie was. Of als grote sterke motor in de meest luxe bij de kleine segmenten, of als instapmotor bij een basismodel in het grotere segment.

De opdracht voor deze week:
Ga op zoek naar een auto met 4 cilinders en een 1.8 L motor.

De regels van deze week:
- Bouwjaar: 1970-2010
- Mag overal te koop staan, bij vreemde valuta even omrekenen naar Euro’s
- Maximumbudget: € 50.000
- 1.8/1800 moet in de advertentie vermeld staan (kan dus in werkelijkheid iets meer of minder zijn, maar wordt dan 1.8 genoemd)
- Moet origineel door de fabrikant geleverd zijn, dus geen staaltjes huisvlijt


Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
- De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal één inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal één foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 199
200: Two Hundred - Pink Panther
201: Mag het iets meer zijn? - smarter
202: Simplify, then add lightness - 929V6
203: La Nationale 7 - rzasa
204: Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205: De Bende van Nijvel – Spekky
206: Anniversary – Wouter82
207: Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208: Tweecilinders - British Racing Green
209: Happy with Honda - PascalD
210: Vier maal vier - Guus Leferink
211: Ford - Escher
212: Decennia - Pink Panther
213: Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214: De driecilinder - rzasa
215: De topvariant - smarter
216: Boven je pet(je) - Niels.
217: Vergeten auto's - Jorn
218: Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316: Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate
395: European Car of the Year 1964 t/m 2015 - Smarter en Zadelnuiver
396: Roadtrip voor 6! - Escher
397: De moderne 'special edition'- 929V6
398: Mind the pedestrians, Richard! - smarter
399: Gered van Johnny (en soms ook niet helaas..) - Joop053
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo

Inzenden kan tot woensdag 7 september, 20.00 uur.
Stemmen tot vrijdag 9 september, 20.00 uur.


Veel succes!




7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2016 20:23 door Spekky.
1.8: Ik moest meteen denken aan de Engelse benaming 1.8 litre. De MG B is een Engels icoon welke vanaf de introductie doorlopend met een 1.8 liter motor geleverd is. Binnen het gestelde budget is er veel mogelijk, ik kies zelf voor de allerlaatste versie uit 1981. Ergens heel aandoenlijk zo'n overjarig model. In deze bijzondere kleurencombinatie word ik er erg hebberig van:

1981 MG B Limited Edition Roadster 1.8ltr









MGB L.E Roadster 1.8Ltr

Beautiful Condition-Genuine Collectible-Limited Edition

This vehicle was recently assessed by Midland Classic Restoration and was given the highest possible marks in all categories as follows:
General Body Condition 1; General Interior Condition 1; General Vehicle Condition 1; General Under Bonnet Condition 1.

This L.E Roadster is one of only 421 ever made. The exterior is finished in, entirely unique, bronze and gold. All MG badges were changed to red and the L.E Roadster was fitted with the front rubberised spoiler. This example is the version that comes with the cast alloy wheels and as such becomes one of only 213 ever made and truly is in incredible condition.

£9,995 = +/- € 11.900,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2016 18:13 door smarter.
Bij een 1,8 komen er verschillende auto's bij me binnen, eigenlijk had elk merk er wel meerdere in het programma
Ik daarom voor deze erg charmante BMW uit mijn geboortejaar 1975. In een fantastische seventies kleur en in een fantastische staat, de absolute basis 5-serie

1975 BMW 518 e12



21.500 €

Technische Daten:
Fahrzeugzustand Unfallfrei
Kategorie Limousine, Oldtimer
Herkunft Deutsche Ausführung
Kilometerstand 88.100 km
Hubraum 1.766 cm³
Leistung 66 kW (90 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 4/5
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 05/1975
Anzahl der Fahrzeughalter 3
HU Neu
Herstellerfarbbezeichnung Taiga
Farbe Grün Metallic
Innenausstattung Stoff, Schwarz



Deutsches Fahrzeug, Baureihe E12 mit deutschem Brief original 88100 KM. Das Fahrzeug befindet sich weitgehend im Originalzustand wie es heute kaum noch zu finden ist. Lediglich der Linke Kotflügel wurde getauscht und die Träger geschweißt ansonsten ist das Fahrzeug nicht verrostet was an ein reines Wunder grenzt denn gerade diese Baureihen waren sehr stark Rost befallen. Der BMW 518 wurde komplett lackiert in seiner original Farbe „Taiga“, die Innenausstattung ist vollständig original lediglich die Unterpolsterung von Fahrer und Beifahrer wurden erneuert zwecks Sitzkomfort. Technisch wurde das Fahrzeug 2014/15 fachgerecht überholt und geserviced, hier wurde alles gemacht was notwendig war von der Bremsanlage bis zur Zündung und Tausch aller Öle. Ein Liebhaber Fahrzeug natürlich mit §23 Historischer Zulassung und neuen TÜV in einem sehr gepflegten Zustand wie es kaum noch zu finden sein wird, garantiert ohne Reparaturstau.



Die Einführung der ersten 5er- Baureihe fand im September 1972 statt. Der E12 war zudem der erste BMW bei dem die Baureihenbezeichnung (in dem Fall eine Fünf) vorne stand. Mitte 1975 folgte ihm der E21 (erste 3er-Reihe) und Anfang 1976 der E24 (erster 6er) in dieser Art. Für den E12 wurde ein reichhaltiges Motorenprogramm angeboten – beginnend mit dem kleinen 1,8-Liter-Einstiegstriebwerk im 518, das bereits aus dem BMW 1800 bekannt war, bis hin zur 3,5-Liter-Maschine im gegen Ende der Baureihe in kleiner Auflage gebauten M535i. Die BMW 518 und BMW 520 haben die bewährten Vierzylindermotoren desTyps M10.
Wir verkaufen das Fahrzeug im Kundenauftrag.







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2016 18:24 door Guus Leferink.
1995 Mazda MX-5 1.8
3.300 km!

[nl.ww3.autoscout24.be]











€ 22.900




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2016 18:22 door Escher.
Donkervoort D8 1.8 Touring


Prijs €49.500,-
Bouwjaar 2001 (geïmporteerd (!) in 2006)
Vermogen 150 pk
Cilinderinhoud 1781 cc

Mijn inzending deze week is er een die ternauwernood binnen de grenzen past en van onze Hollandse klei komt. Niet meer met een Zetec-blok van Ford, maar met een 1,8-liter metend exemplaar van Audi. Overigens niet met origineel Nederlands kenteken.





Ah 4 cilinders 1.8 L motor..... verleidelijk mijn "eigen" Honda Civic 1.8 VTEC in te zenden big smile smiley. Maar het wordt deze:


Honda Prelude 1.8 DeLuxe


Werkelijk in schitterende staat verkerende Honda, is liefdevolle gekoesterd door de eigenaren (vader en zoon). Meer prachtige detailfoto's van de Stratos Blue Prelude*klik*











Bouwjaar: 1984
Prijs: 4.995 Pond = ongeveer € 5.500

FOR SALE
A sleek Honda Prelude Deluxe, father and son owned with 42,171 miles

EQUIPMENT
Retractable halogen headlights, laminated front window, smoked glass sunroof, rear window wiper, remote boot lid and fuel cap opening, felt lined glovebox, coin pocket, instrument rheostat, tachometer, safety indicator panel, digital clock, lights ‘on’ chime, cigarette lighter, folding rear seat back. Dealer fit: Rear spoiler, body stripes, alloy wheels.

EXTERIOR
This elegant sports coupe is finished in Stratos Blue, (Code B30M) and thanks to the electrostatic paint application and garage storage, still looks incredibly sharp today. The polypropylene bumpers, side protection moulding and chrome window inlays are unmarked and the dealer fitted body stripes help accentuate the tapering wedge bonnet and upswept tail. A uniform gloss shine will please show goers and complete originality can be witnessed throughout including the Honda F1 World Championship sticker in the rear screen! One for the Honda connoisseur.

INTERIOR
Luxurious interior appointments and advanced technical specification help explain why this second generation Prelude was at the forefront of design. The firmly contoured rally style seats finished in Blue, (Type C), show virtually no wear with only the drivers bolster corduroy material slightly stretched. Perfection seeking purists will note the factory interior and exterior colour code stickers in the spotless door shuts and tyre inflation sticker to the drivers door bottom. Four genuine Honda logoed rubber floor mats have protected the blue carpeting from new and all controls function with precision including the easy read instruments backlit with a soft orange glow. The supplying dealer tax disc holder is present. Practicality is offered with folding rear seat backs, 2+2 seating with rear seatbelts and a generous boot capacity. Difficult to fault.

ENGINE & TRANSMISSION
The 1829cc OHC four cylinder power plant has a three valve per cylinder layout and produces 105bhp at 5500rpm. Bonnet up exhibitors will enjoy the cleanliness and originality with all manufacturer markings and stickers intact. The smoothly responsive engine is coupled to a 5-speed manual transmission which offers a swift precise gear change and light action clutch.

WHEELS, TYRES & BRAKES
The original bill of sale reveals the first owner paid £150 for the optional 5J X 16 alloy wheels which are all unmarked and shod in branded 185/70 R13 tyres with ample tread. The spare wheel is still fitted with the factory supplied Michelin XVS item. The four wheel disc braking system, ventilated up front, is servo assisted and diagonally split to ensure safety. A recent overhaul has been performed.


Zal prachtig op de inrit naast de Civic staan!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-09-2016 21:09 door Joop053.
Ik heb een voorliefde voor de 'wolf in schaapskleren'. Een voor de leek onopvallende auto die stiekem nog verduveld rap kan. Omdat hij heel mooi binnen deze opdracht past kies ik voor zo'n onopvallend snel ding in de brave verpakking die Volkswagen Polo GTI heet. Heel anoniem zilvergrijs, in deze originele staat en met slechts 147.000 kilometer kan je er nog jaren mee vooruit.




Bouwjaar 2007, €8750, hier te koop.
Edit: herhalingen weggehaald



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2016 20:14 door afentoe.
1999 Alfa Romeo Spider 1.8 16V TS - € 6.950,-




De 1.8 liter 4 cylinder, lekker modaal! De uitdaging is om er dan eentje te vinden in een verre van modale applicatie.
Italiaans design, Cabriolet, 2-zitter, Twinspark techniek en een heerlijk leder interieur. Ja dan vergeet je snel dat er "slechts" een 1.8 onder de motorkap ligt.



De Spider van Alfa Romeo. Vanuit elk perspectief bijzonder. Heerlijke uitvoering zo in de kleur Grigio Eclisse en het zwarte MOMO leder. De 16" Teledials maken het plaatje compleet.



Nog geen 85.000 km op de teller, en dat is te zien! Van binnen en buiten in een vrij smetteloze staat. Deze Alfa Romeo heeft weinig geleden (en gereden) in de afgelopen 17 jaar.



Ook al is het de minst potente uitvoering, de 1.8 16V weet toch nog een gezonde 144 Italiaanse volbloeden te genereren en klinkt dankzij de Ragazzon uitlaat ook nog eens als een echte held.





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2016 21:46 door Zadelsnuiver.
Laat ik ook een keer meedoen!

Ik kies voor een auto die ik echt mooi vind, een Rover. Mijn eerste keuze was een 200/25 met de 1.8 motor, maar die waren niet zo mooi in mijn ogen. Een 618, daar dacht ik ook nog aan, tot ik deze zag:



Een Rover 45 1.8 Sterling uit 2004

Link naar de advertentie.


Weinig kilometers op de teller.


Zelfs verwarmde zetels voor!


Esthetisch gezien is een Hatchback misschien mooier, maar de sedan is toch wat meer "Brits ogend"


Fraai gekleurd interieur, met zoals het hoort "hout"

Informatie:
Rover 45 - 1.8 STERLING
€ 1.745,-
Bouwjaar 2004
Kilometerstand 94.242 Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge

Opties / accessoires :
ABS , Achterbank neerklapbaar, Airbags, Airconditioning, Alarm
Buitenspiegels in carrosseriekleur, Buitenspiegels verwarmbaar, Centrale deurvergrendeling
Elek. bedienbare ramen, Hoofdsteunen achter, Lendesteun, Lichtmetalen velgen
Mistlampen, Startonderbreker, Stoelverwarming, Stuurbekrachtiging.

En dan vergeten ze geloof ik nog de cruise-control. Leer zit er niet in, maar zoals ze in Japan zeggen, "dat is niet erg, want dan kan je geruisloos bewegen"

Ook fijn is dat dit een handgeschakelde is, en niet voorzien is van de Steptronic, die gaat nog wel eens stuk.
Alle bovenstaande goedgekeurd, met al een leuke variatie.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 418: 4 cilinders, 1.8 L motor
03-09-2016 22:23
Een prachtige wagen vind ik het en mede vanwege de teloorgang van het merkt al bijna een icoon, daarom hierbij een schitterende blauwe

Saab 9-3 Sportsedan 1.8t Intro Edition



Soms wordt de motorisering niet meer genoemd of wordt het als verwijder-optie aangevinkt, maar hier prijkt het nog trots op de achtersteven:


uit elke hoek even mooi


evenmin lelijk


zweeds minimaal design


€ 8.940 fullserviceprijs....
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé











Subaru liefhebbers opgelet, dit is een unieke kans om in het bezit te komen van een unieke Subaru GL Coupe 1.8 Allrad die afkomstig is van de tweede eigenaar en in een topstaat is. Hier zijn er niet zoveel meer van en laat staan in Nederland. Dit exemplaar is voor vele jaren terug uit Duitsland importeert en destijds gekocht van de eerste eigenaar. De auto heeft absoluut geen last van roest (ook niet gehad) en is technisch dan ook in een zeer goede staat, optisch is het net een jahreswagen die zo uit de showroom komt. Hij is voorzien van Stuurbekrachtiging, Elektrische ramen en een Elektrisch schuifdak. De radio is helaas verdwenen maar wij zorgen ervoor dat er weer muziek in komt. Dus liefhebbers grijp deze kans en geniet voor een paar cent van deze leuke 4×4.

Bouwjaar april 1987
Kilometerstand 94.353
Prijs € 3.450,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2016 22:50 door Wouter82.
In de jaren '90 kreeg Suzuki het op de heupen. Na het produceren van talloze Swiftjes, Alto's en Samurai's moest er een echte 'Giant Suzuki' komen. En giant werd 'ie, met een lengte van ruim 4,3 meter en een heuse 1.8 in het vooronder. Nu kon Suzuki het opnemen tegen de gevestigde orde, maar de Baleno werd nooit echt serieus genomen. Misschien gaat de nieuwe Baleno hogere ogen gooien met z'n kleine turbotorretje onder de motorkap. Maar 'the real deal' koop je inmiddels voor € 899. Dan krijg je een echte onvervalste Baleno 1.8 met ijskoude airco. Wat wil een mens nog meer?


[www.autotrader.nl]
Lotus Elise 1.8 16v





€ 29.900,00
1-7-2003

VIN: SCCGA11134HD7

Dealerinfo:
Seldenrijk B.V. | See up to 50 pictures at www.seldenrijk.eu
Contact | Arjan de Bijl | Willard van het Goor | Kees-Jan van Bale +31 341 436 000
Contact Whatsapp | +31 623 049 104
Export costs | Please contact us for the rates to your country. Price is only valid within the EU
Location | Harderwijk (NL) | 120 km from German border | Schiphol Amsterdam Airport at 80 km

Other features:
Audio
CD player
Number of keys:2
Privacy glass
Rear Spoiler
Body coloured bumpers
Alarm






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2016 09:31 door Zonder Mazda met BMW.
Indien je tegenwoordig een A of B segment auto zoekt,
dan zul je met een loep moeten zoeken naar een 1800cc motor.
En als deze al leverbaar is, dan veelal alleen in de meest snelle uitvoering.

Ik presenteer u een basis uitvoering met 1800cc motor.


Ford Fiesta 1800cc 3 deurs basis uitvoering.
Of volgens de advertentie Ford Fiesta 1.8 TDI 3-trg. Basis

Bouwjaar 10-2000 - 91.000km - € 1.200












hier te koop

Mercedes-Benz 190E 1.8 Sportline


Instapper van de 190serie, de 1.8 met 109 pk. Met zo'n patser van een motor (0-100 12,7 seconden) neem je vanzelfsprekend de mooie Sportline uitvoering met sportonderstel en sportstoelen. Schakelen hoeft weinig, je hebt beschikking over de standaard 4 versnellingsbak eye rolling smiley. Toch een mooie youngtimer deze 190 1.8 Sportline.











1991
€ 6.900



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-09-2016 19:44 door 740estate.
Weet je het zeker Pink Panther? Die andere 1.8D zit een stuk fraaier blik omheen winking smiley
Quote
Joop053
Weet je het zeker Pink Panther? Die andere 1.8D zit een stuk fraaier blik omheen winking smiley

??
Quote
Pink Panther
Quote
Joop053
Weet je het zeker Pink Panther? Die andere 1.8D zit een stuk fraaier blik omheen winking smiley

??

Deze?

Quote
740estate
Quote
Pink Panther
Quote
Joop053
Weet je het zeker Pink Panther? Die andere 1.8D zit een stuk fraaier blik omheen winking smiley

??

Deze?


Oeps eye rolling smiley
Volkswagen Passat Variant 1.8 GT G60 SYNCRO
[voorraad.autodatawheelerdelta.nl]











97.640 km
1991
€ 8.950,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2016 14:41 door rzasa.
Quote
Joop053
Quote
740estate
Quote
Pink Panther
Quote
Joop053
Weet je het zeker Pink Panther? Die andere 1.8D zit een stuk fraaier blik omheen winking smiley

??

Deze?


Oeps eye rolling smiley

Ik laat hem voorlopig staan, vind het een rare auto.
Een basis versie, maar met de 75pk turbo diesel motor, in een niet metallic en dan in 16 jaar maar 92.000km rijden, zo'n 5.750km per jaar. Wat is hier de geschiedenis achter? Waarom kiest iemand voor deze uitvoering en maakt toch maar zo weinig km's, waarbij de 60pk versie ook had volstaan?
Toyota Corolla 1.8 16v 192 Pk VVTL-I T-Sport
€ 5.500,-

Kenmerken
Vermogen: 192 pk.
Bouwjaar: 2004
Conditie: gebruikt
Brandstof: benzine
Kilometerstand: 192000 km.
Basiskleur: grijs
Carrosserie: hatchback
Automodel: Corolla

hierbij verkoop ik me Corolla t-sport uit 2004
km-stand 192000 wordt nog mee gereden
deze uitvoering maakt de auto helemaal
volledig sport bumper kit en spoiler je ziet ze niet vaak in nederland Rijd goed schakeld goed remt goed. Je zou denken omdat het een toeren motor is dat het verbruik hoog is maar dat valt reuze mee met rustig rijden rijd je ongeveer 1 op 13 a 14. Het is uiteindelijk een yamaha blok met een hoog toerental bereik van 8600 toeren.
niet bezuinigd op onderhoud
bij 160000 de lift bouten vervangen
grote beurt gehad met voor remblokken en schijven
bij verkoop kan de auto een volledige poetsbeurt krijgen.
Altijd zuinig op geweest en bijgehouden
vaak genoeg gepoetst Er kan een proefrijd mee gereden worden
voor meer informatie mail gerust
jeroenmeijer64@gmail.com













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-09-2016 07:26 door Auto-fan.
Pas nu ingelogd na vakantie.
Mijn eerste spontane gedachten staan hier al: Elise, MX-5, VW G60 en 190E.
Eens zien of ik nog enige verdere inspiratie vind voor woensdagavond.






Waar de "oer-GTi" in den beginnen "slechts" 1600cc onder de kap had, werd die nog lopende de MK1-serie opgewaardeerd tot een 1800cc.

In september 1975 werd op de IAA te Frankfurt am Main de sportieve versie van de Golf, de GTI gepresenteerd, maar met de productie hiervan werd pas begonnen in juni 1976. De GTI had voor die tijd een zeer hoge topsnelheid van 182 km/h en een acceleratie van 0 tot 100 in slechts 9 sec. De motor van de GTI was hetzelfde 1600cc-blok met 110 pk en mechanische injectie van Bosch (type K-jetronic) als de Audi 80 GTE.
Met ingang van modeljaar 1983 (vanaf augustus 1982) kreeg de GTI een 1800cc-blok met 112 pk. Deze had weliswaar dus maar 2 pk meer dan zijn 1600cc-voorganger, maar die 112 pk werden al bereikt bij 5800 tpm (1600cc 110 pk bij 6100 tpm), en wat nog belangrijker was: het koppel was nu 153Nm bij 3500 tpm (1600cc-140 Nm bij 5000 tpm). Dit verhoogde koppel bij lagere toeren kwam de souplesse ten goede en zorgde tevens voor een wat lager verbruik. Ook de topsnelheid en de acceleratie van 0–100 km/h stegen licht.





Volkswagen Golf GTI PIRELLI EDITION




Quote

€ 12.500,-
Onderhandelbaar

Tweedehands
200.000 km
03/1983
85 kW (116 PK)
Benzine

Autobedrijf
Auto Galeria
Tel.: +32 (0)475 - 39.62.41
B 6040 Jumet

Overige informatie
Carrosserietype: Berline
Transmissie: Manueel
Aandrijving: voor
Cilinderinhoud: 1800 cm³
Cilinder: 4

Brandstof: Benzine
Deuren: 5
Stoelen: 5
Kleur: Zwart
Bekleding: Stof Rood

Opties en accessoires
15 Lichtmetalen velgen
Boordcomputer
Met onderhoudshistoriek
Open dak
Sportophanging









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-09-2016 09:06 door British Racing Green.
De inzendingen van Auto-fan & British Racing Green zijn ook goedgekeurd.
Ook zelf inmiddels gezocht, de keuze is reuze, ik kies dit keer voor een mooie rooie te koop staande occasion.

Citroën Xantia 1.8i 16v

Kilometerstand : 17.412 km
Bouwjaar : 1996
Brandstof : Benzine
Transmissie : 5-Versnellingsbak
Carrosserievorm : Hatchback
Aantal deuren : 4
Prijs : € 6.950







In de loop van 1987 begon Citroën na te denken over een opvolger van de op dat moment nog succesvolle Citroën BX. Omdat men beter wilde kunnen concurreren met de andere Europese merken, kwamen er uiteindelijk twee modellen als opvolger: het model in de compacte middenklasse werd de ZX, terwijl de grotere middenklasse werd bediend door de Xantia. De naam Xantia is overigens afkomstig van het Griekse Xanthos, wat "licht" betekent.
Na de introductie in november 1992 werden de eerste auto's in begin 1993 afgeleverd. Ze is tot 2001 in productie gebleven met een totaal verkoopaantal van ruim 1,2 miljoen.

Technisch gezien is de Xantia een bijzondere auto. Zij beschikken over het befaamde hydropneumatische veersysteem van Citroën. De niveauregeling zorgt ervoor dat de rijhoogte, ongeacht de belading, gelijk blijft. De bestuurder kan de verschillende hoogten instellen. Daarnaast beschikt de Xantia over meesturende achterassen.

Zij kent nog steeds een grote schare van liefhebbers. Voor hen hebben wij weer een unieke auto aan onze collectie toegevoegd:
Een volledig originele, nieuw in Nederland geleverde, 1.8i 16v van 1996 met slechts 17.412km!! En van de eerste eigenaar!!
Alle boorddocumenten zijn bij de auto aanwezig als ook de Nationale Auto Pas (NAP) waaruit eveneens deze zeer lage kilometerstand blijkt.
De auto ziet er uit als nieuw met een mooie schadevrije en strakke carrosserie, en uiteraard volkomen roestvrij. Het interieur, uitegvoerd in grijze velours, is eveneens smetteloos.

De uitrusting omvat o.a.:
Ze is uitgerust met:
* Stuurbekrachtiging
* 5-Versnellingsbak
* Niveauregeling
* Metallic lak
* Getint glas
* Centrale deurvergrendeling
* Electrische ramen op de voorportieren
* Startonderbreker
* Hoofdsteunen op de voorstoelen
* Bestuurderstoel in hoogte verstelbaar
* Stuur in hoogte verstelbaar
* Airbag bestuurder
* Armleuning tussen de voorstoelen
* Achterbank neerklapbaar
* Volledig beklede kofferruimte
* Digitaal klokje
* Grundig radio
* Toerenteller
* Zonnescherm bij de achterruit
* Wisser en sproeier op de achterruit
* Mistlampen in de voorbumper

Een mooie complete auto dus, die ook voor de zakelijke rijder extra aantrekkelijk is door de lage fiscale bijtelling.

De prijs voor deze unieke Xantia is inclusief afleveringsbeurt en nieuwe APK. In tegenstelling tot vele van onze collega's berekenen wij geen afleveringskosten. Ook de tenaamstellingskosten nemen wij voor onze rekening. Onze prijs is dus all-in, volledig rijklaar.
Quote
Spekky
De inzendingen van Auto-fan & British Racing Green zijn ook goedgekeurd.
thumbs up
Bij deze is hij definitief afgerond.
Met vier cilinders en 1800 cc waren in de jaren zestig en zeventig veel auto's van het British Leyland concern uitgerust. Een van de in het oog springende modellen heeft zelf een adellijke naam: de Princess 1800 (de auto had zes maanden na zijn introductie al geen merknaam meer, ook al noemen velen het nog steeds een Austin).



De kwaliteit was niet denderend, maar dit exemplaar heeft zijn glans weten te behouden en ziet er strak uit. De sterke wigvorm geeft de Brit ook na veertig jaar nog een moderne look.



Dit exemplaar rijdt perfect, alle schakelaars en knoppen werken, er is ook al een waarschuwingslampje voor het niet dragen van de veiligheidsgordels, er zit een originele, werkende BL radio in, hij heeft vijf nieuwe banden en hoeft pas in april 2017 gekeurd te worden. Natuurlijk heeft deze Brit voorwielaandrijving, waardoor de binnenruimte aanzienlijk is.



Het betekent ook dat de 1.8 dwars voorin ligt. Er was trouwens ruimte voor een dwarsgeplaatste zescilinder motor (de 2200)!



Hoewel in de advertentie de cilinderinhoud van dit exemplaar niet is genoemd, is het toch echt een 1800. Dit is te controleren door het kenteken «ASE 698S» in te voeren op een van de diverse "Britse RDW/VWE sites", zoals die van Vehicle Check. Dit exemplaar is van mei 1978, dus een van de laatste uit de serie die in september van dat jaar werd vervangen door de Princess 2, wat onder meer het eind van de 1.8-motor betekende.



Wie graag met de Princess op stap wil, kan hem kopen bij een particuliere verkoper in het Schotse Aberdeen. Hij vraagt 3000 pond (3530 euro), en neemt genoegen met een lager, maar fair bod.
De inzending van cirkel is ook goedgekeurd
Quote
rzasa
Volkswagen Passat Variant 1.8 GT G60 SYNCRO
[voorraad.autodatawheelerdelta.nl]
97.640 km
1991
€ 8.950,-
Zwijmel. Wat een prachtige wagen in mint conditie..... Dat interieur en die originele velgen... thumbs up
Mazda 626 1.8i Millionaire 1994

Deze week ga ik voor de ultieme value-for-money bak. Toen hij uitkwam, maar tegenwoordig al helemaal. Okee, okee, hij is misschien wat anoniem maar zelfs op leeftijd ziet het model er nog best prima uit. De 1.8 was hier de instapmotor. Mocht je jezelf echt willen verwennen was er ook nog een tweeliter, maar die had je goedbeschouwd niet nodig. Een goede kandidaat om achter de hand te houden voor dat vervelende moment dat je auto total-loss zou gaan en je bankrekening leeg is. Als je kan leven met het verbruik, want heel zuinig is hij niet.

Hier te koop voor een vriendelijke € 799,-



De inzendingen van Wranger en Paul Z eveneens goedgekeurd, maakt 21 inzendingen.
Het op een rijtje:

Smarter - 1981 MG B Limited Edition Roadster 1.8ltr


Guus Leferink - 1975 BMW 518 e12


Escher - 1995 Mazda MX-5 1.8


Vezes – 2001 Donkervoort D8 1.8 Touring


Joop053 – 1984 Honda Prelude 1.8 DeLuxe


afentoe – 2007 Volkswagen Polo GTI


Zadelsnuiver - 1999 Alfa Romeo Spider 1.8 16V TS


Pjötr – 2004 Rover 45 1.8 Sterling


singleframegrille – 2008 Saab 9-3 Sportsedan 1.8t Intro Edition


Wouter82 – 1987 Subaru 1.8 GL 4WD Coupé


Mechanix – 1998 Suzuki Baleno 1.8 GTX


Zonder Mazda met BMW – 2003 Lotus Elise 1.8 16v


Pink Panther – 2000 Ford Fiesta 1.8 TDI 3-trg. Basis


740estate – 1991 Mercedes-Benz 190E 1.8 Sportline


rzasa – 1991 Volkswagen Passat Variant 1.8 GT G60 SYNCRO


Auto-fan – 2004 Toyota Corolla 1.8 16v 192 Pk VVTL-I T-Sport


British Racing Green – 1983 Volkswagen Golf GTI PIRELLI EDITION


Spekky – 1996 Citroën Xantia 1.8i 16v


cirKel – 1978 Princess 1800


Wrangler - 1985 Bmw 318 E30


Paul Z – 1994 Mazda 626 1.8i Millionaire
1. British Racing Green – 1983 Volkswagen Golf GTI PIRELLI EDITION
2. Wouter82 – 1987 Subaru 1.8 GL 4WD Coupé
3. Zadelsnuiver - 1999 Alfa Romeo Spider 1.8 16V TS
1. Escher - Mazda MX-5
2. Auto-Fan - Toyota Corolla T-Sport
3. Zadelsnuiver - Alfa Romeo Spider
Echt zo'n week dat bijna alles supertof is. Maar er moet gekozen worden:

1) rzasa – 1991 Volkswagen Passat Variant 1.8 GT G60 SYNCRO
2) Joop053 – 1984 Honda Prelude 1.8 DeLuxe
3) Wrangler - 1985 Bmw 318 E30
1) rzasa – 1991 Volkswagen Passat Variant 1.8 GT G60 SYNCRO
2) British Racing Green – 1983 Volkswagen Golf GTI PIRELLI EDITION
3) Vezes – 2001 Donkervoort D8 1.8 Touring
1. Zonder Mazda met BMW – 2003 Lotus Elise 1.8 16v
2. Vezes – 2001 Donkervoort D8 1.8 Touring
3. Escher - Mazda MX-5

Oke Escher, vanwege de exceptioneel lage km-stand. thumbs up

4. singleframegrille – 2008 Saab 9-3 Sportsedan 1.8t Intro Edition

In hoeverre is dat behelpen? tongue sticking out smiley Mooie inzendingen allemaal!
1. Rzasa - VW Passat G60 Syncro. Even over nagedacht om een Corrado G60 in te zenden, maar deze is eigenlijk nog leuker. Heel begeerlijk ding

2. 740estate - Mercedes-Benz 190E Sportline. Ik zal altijd een zwak houden voor dit model en dan vooral in Sportline uitvoering. Die schuifmans maakt 'm af.

3. Mechanix - Suzuki Baleno 1.8 GTX. Ik kan me de reclame nog herinneren van de "Giant Suzuki", maar volgens mij was die voor de Swift? Anyway, wat ik leuk vind aan de Baleno is dat het eigenlijk een beetje een wolf in schaapskleren in met z'n 120 pk en een 0-100 in krap 10 tellen.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd # 418: 4 cilinders, 1.8 L motor
07-09-2016 22:22
1 Zonder Mazda met BMW – 2003 Lotus Elise 1.8 16v, enige tijd geleden een keertje in gestuurd, funfactor 50
2 cirKel – 1978 Princess 1800 vind het nog altijd een prachtig model en dan die naam...
3 Guus Leferink - 1975 BMW 518 e12 kon toen nog, of nog steeds...


Wat levert zo'n vierde plek eigenlijk op?
Dus, mijn stemmen. Het was lastig dit keer.
1e plaats: Vezes – Donkervoort D8. Deze staat heel hoog op mijn lijstje droomauto’s, al helemaal sinds ik als tienjarig jochie een persoonlijk antwoord van Joop himself kreeg op mijn fanbriefje.
2e plaats: zonder Mazda met BMW – Lotus Elise: het schijnt nog comfortabeler te zijn om in een kartonnen doos van een heuvel af te rollen dan om met een Lotus door een woonwijk te rijden, maar wat een gaaf ding is dit. De racestrepen maken het nog leuker.
3e plaats Auto-fan – Toyota Corolla T-sport: GTI-concurrent die je helaas nooit ziet. Vanwege de originaliteit van de inzending een welverdiend punt.
1e Mechanix – 1998 Suzuki Baleno 1.8 GTX : zelf ooit serieus overwogen, helaas voor Suzuki werd het toch een Corolla station.
2e Joop053 – 1984 Honda Prelude 1.8 DeLuxe : omdat ie nog bestaat!
3e Escher - 1995 Mazda MX-5 1.8 : staat nog op mijn wensenlijstje, in deze kleur, maar met bruin lederen interieur.
1. singleframegrille – 2008 Saab 9-3 Sportsedan 1.8t Intro Edition
2. 740estate – 1991 Mercedes-Benz 190E 1.8 Sportline
3. Joop053 – 1984 Honda Prelude 1.8 DeLuxe
1 - Smarter - 1981 MG B Limited Edition Roadster 1.8ltr
2 - Zadelsnuiver - 1999 Alfa Romeo Spider 1.8 16V TS
3 - Wouter82 – 1987 Subaru 1.8 GL 4WD Coupé
1 singleframegrille – 2008 Saab 9-3 Sportsedan 1.8t Intro Edition
2 Guus Leferink - 1975 BMW 518 e12
3 Pjötr – 2004 Rover 45 1.8 Sterling
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close