Occasionwedstrijd 654: Het uitzetruitje Winnaar is Jp053!

Zonder BMW met Skoda

Kilometervreter
AW-Occasion_banner.jpg


[size=x-large]Welkom bij Occasionwedstrijd #609: Het uitzetruitje[/size]​

5913.jpg

Vroeger kwam je ze in grote getalen tegen, auto's waarvan je het achterste zijruitje uit kon zetten met zo'n raar beugeltje.
We gaan dus deze keer op zoek naar auto's die zo'n uitzetruitje hebben achterin.
Ik heb expres alleen de ruitjes op de foto staan, zodat alle opties open zijn voor iedereen.

thumb.php

Criteria:
- Bouwjaar: 1940 tot en met 2017
- Budget: 75.000
- Auto's mogen wereldwijd te koop staan.
- Auto's moeten zich in een APK-waardige staat bevinden.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

Inzenden kan tot woensdag 17 maart, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 19 maart, 20:00 uur.

Succes!



fc2e3978-83bd-4c9a-b2c4-ee0c4c822c23.jpg

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur  - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552:  Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5954741,page=1]624: De Tweezitter - Guus Leferink

625:  Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
 
[size=x-large]1985 Renault Espace 2000TSE[/size]

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=317231444

$_57.jpg


$_57.jpg


$_57.jpg


$_57.jpg


$_57.jpg


€ 8.000
 
Mijn allereerste kennismaking met het uitklapruitje was bij een gele Datsun 100A (Cherry) van mijn zus en dat vind ik nog altijd een geweldig leuk en symphatiek karretje maar ze lijken vrijwel volledig uitgestorven. Laat er nou toevallig sinds kort een in Nederland te koop staan in exact dezelfde gele kleur als die mijn zus vroeger had!

[size=x-large]Datsun 100A 1974[/size]











€ 5.900,- bouwjaar 1974.
 
2000 BMW 323Ci Executive
€ 8.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1672291073

Met elektrisch bedienbare uitzetruitjes (y)









 
We gaan dus deze keer op zoek naar auto's die zo'n uitzetruitje hebben achterin.

Mag het ook in het midden? :LOL:

1988 Merkur XR4Ti

fc295b2a8550f3c90ae97d5dcd576321x.jpg


f3d916cbca112bf4b79964c5cbd645eax.jpg


48d252d21654d37602cf158061889069x.jpg


f9f8a34e7886330866d6480bc74cd680x.jpg


38e66ca8d4a32971496e49a6072f783dx.jpg


A German made design conception by former Ford CEO Bob Lutz. This car is an all original survivor with 50k miles.

Helaas zonder prijskaartje, maar het zal ruim onder de 75.000 zijn. De Merkur was weer een boeiende flop van Ford en ook in de VS een curiositeit. Ik vind het natuurlijk fantastisch en krijg bijkans slappe knieën van de cruisecontrol. Want ik vind het briljant hoe ze bekende Sierra-knoppen hebben omgezet in de bediening ervan :)
 
@ Wouter; ja mag zeker. Het gaat echt om dat zijruitje, ik val er niet over of het ook echt het achterste zijruitje is.

Alles goedgekeurd, mits uitgewerkt.
 
Oltcit Club 1983 (klik!)

image;s=1000x700


image;s=1000x700


image;s=1000x700


€ 5.000,-

De onderste "foto" is één jpg-bestand dat zo in de advertentie zit. Ik hoop dat dit als één foto mag worden geteld, anders wordt de inzending wel erg karig.
 
[size=x-large]Renault Clio Baccara[/size]

https://www.autoscout24.ch/de/d/renault-clio-kleinwagen-1992-occasion?vehid=7733851&backurl=%2Fautos%2Frenault%3Fyearto%3D1995%26make%3D66%26vehtyp%3D10&yearto=1995&make=66&vehtyp=10

27.jpg


16.jpg


4.jpg


1.jpg


31.jpg


Hervorragender Renault Clio 1.4 Baccara, äußerst seltene dreitürige Version, CH-Auto in wunderschönem Original Zustand, garantiert erst 37'000 km, vollständiges Servicebuch, Super schöne Farbkombination, Komplette Baccara-Ausstattung, automat, klimaanlage, Ledersitze, elektrische Fensterheber, Sportlederlenkrad, Tennisschlägertasche, spezielle Aluminiumfelgen usw. Absolut nicht mehr zu finden, ein sehr lustiges Auto (geräumiges Interieur, komfortabel usw.). Ideal in einer Sammlung! Für den Kenner und Liebhaber !

1992
37.000 km
CHF 9500,- = € 8553,-
 
[size=x-large]DAF 66 Marathon 1300 Coupé[/size]

Bouwjaar: 06/1975; km's sinds restauratie: 450 km; Prijs: € 12.950,-
1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg


Beschrijving
DAF 66 1300 Marathon Coupe 1975 volledig gerestaureerd
Deze prachtige Marathon Coupe van het Nederlandse DAF is nieuw geleverd in 1975 en werd in 2020 volledig gerestaureerd tot in detail. De Marathon was de snellere en sportievere versie van het merk en was herkenbaar aan de speciale velgen, striping en de meer pittige motor. Uiteraard is ook deze coupe voorzien van de volautomatische Variomatic aandrijving.
Het exterieur is gespoten in het originele Terrana. In deze pindakaas bruine lakkleur werd deze DAF nieuw geleverd en is inmiddels weer volledig in ere hersteld. Verder is de auto voorzien van de originele Marathon velgen en striping.
Het interieur beschikt over de comfortabele nonnenkap stoelen welke nieuw gestoffeerd zijn. Uiteraard is ook de achterbank voorzien van nieuwe stof. Het dashboard bestaat uit houtlook met een stoer combi instrument. Het interieur voelt na de restauratie ook weer aan als nieuw.
Technisch beschikt deze DAF over een originele 1.298cc 4 cilinder motor met 57 pk. De motor is gekoppeld aan de goed schakelende Variomatic aandrijving. Na de restauratie heeft de auto slechts 450 km gereden.
De restauratie is uitgevoerd door Moorfortheweekend in Nederland en is volledig vastgelegd. Het complete verslag is bij de auto aanwezig.
Toeren in de DAF staat garant voor vele duimpjes en veel rijplezier!
 
Mijn eigen inzending: De heilige graal voor Monza liefhebbers.

[size=x-large]Opel Monza GSE 3.0[/size]

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg


Prijs € 17.900,00
Bouwjaar 1985
Kilometerstand 98.560 kilometer

Opel Monza GSE 3.0 - Schalter - Irmscher - Recaro

Wir bieten Ihnen hier einen mittlerweile sehr seltenen und originalen Opel Monza GSE mit 5-Gang Schaltgetriebe an.

Die GSE-Variante war damals die höchste Ausstattungslinie des Opel Monza, welche Recaro-Sportsitze, Lederlenkrad sowie einen Bordrechner und digitale Anzeigeinstrumente von VDO, auch liebevoll „Mäusekino“ genannt, beinhaltete.

Dieses schöne Sportcoupé besitzt den kräftigen 3.0 Liter 6-Zylinder Einspritzmotor mit 180 PS, was damals in den 80er Jahren schon eine richtige "Kampfansage" war.

Denn damit beschleunigte das Fahrzeug innerhalb von ca. 8 Sekunden von 0 auf 100 und erreichte eine Höchstgeschwindigkeit von immerhin 215 km/h.

Und diese Fahrleistungen können Sich durchaus auch heutzutage noch sehen lassen.

Dieser Monza befindet noch weitestgehend im Originalzustand, und der Innenraum mit den originalen Sitzen verströmt dadurch auch genau das typische Flair der 80er Jahre.

Lediglich die passende Irmscher-Doppelrohr-Auspuffanlage mit einem tollen Sound, sowie die Remotec-Alufelgen wurden nachgerüstet.

Das Fahrzeug wurde vor einem Jahr komplett neu lackiert und technisch sowie mechanisch überholt.

Von daher können Sie gerne bei uns vorbeikommen und diesen Monza mit seinen wirklich tollen und klassisch modernen Proportionen bestaunen.
 
[size=x-large]Peugeot 205 Seve 1.9[/size]

Advertentie

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


€ 29.950,- ( WTF o_O )
37.446 km
Gebruikt,
Volledige onderhoudshistorie
04/1993
1 vorige eigenaar
77 kW 105 PK
Handgeschakeld,
Benzine

Beschrijving
De SEVE uitvoering betreft een speciale versie van de 205. De Seve is net als de GTI voorzien van de sportieve 1.9L motor. Deze krachtige motor levert een 105 pk. Daarnaast is de focus gelegd op exclusiviteit. De auto is voorzien van, voor die tijd, alle denkbare opties! Centrale vergrendeling welke op afstand kan worden bedient, elektrisch verstelbare ruiten, lederen stoelen, stuurbekrachtiging en interieur met houtinleg. De SEVE werd zelfs vanaf fabriek uitgerust met een Airconditioning!

Het vinden van een Peugeot 205 in de SEVE uitvoering op zich is al moeilijk. Naar schatting zijn er slechts +/- 150 van gebouwd. Wanneer je er ook nog één zoekt welke in de afgelopen 25 jaar niet te veel kilometers heeft gelopen en zich in nieuwstaat bevind heb je een bijna onmogelijke opgave.

Dit betreft een 205 SEVE in smetteloze, perfecte staat. De auto is nieuw geleverd in Spanje en daarna altijd bij zijn eerste eigenaresse gebleven. De volledige historie van de auto is bekend en wordt meegeleverd. Alle boeken zijn aanwezig.

De kleurcombinatie van het lakwerk in "Vert Sorrento Nacre" met het zwarte lederen interieur staat de 205 erg goed. De auto heeft geen roest en het lakwerk is smetteloos. Ook het lederen interieur bevind zich in een absolute nieuwstaat.

Goed onderhouden auto welke technisch in een super staat verkeerd. Het betreft hier een auto die gelijk start, netjes stationair loopt, krachtig accelereert en soepel door alle versnellingen heen schakelt.

De 15" GTI velgen zijn destijds als optie bij de auto besteld.
 
Sorry voor het niet stemmen de vorige wedstrijd, ff te druk.

Iemand heeft hier ooit een tip gedeeld om met iPhone foto’s van ‘n site te plukken. Helaas vergeten...
 
Uitzetraampjes zijn niet alleen voor hatchbacks, ook MPV's hebben ze. Zoals de eerste generatie Ford Galaxy.
Ik heb een leuk luxe exemplaar met 'captain chairs' gevonden:

Ford Galaxy 1.9 TDI Ghia
€2.999 | 03-2003 | 147.164km

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg
 
Heerlijk rijijzer zo'n 323ti Compact! Ik vind beide generaties Compact leuk en lekker eigenzinnig. Dit is een prachtexemplaar van de eerste generatie. Geregistreerd op 22 juni 1998....mijn verjaardag :). Dik in de opties, waaronder een heerlijke oldskool autotelefoon, en uitgevoerd in smakelijk Montrealblau metallic. Met uitzetruitjes uiteraard.

[size=large]BMW 323ti Compact[/size]
13.500 euro
86.400 km

bmw-323-135-5-1400-1400-1-86.jpg

bmw-323-135-8-1400-1400-1-86.jpg

bmw-323-135-14-1400-1400-1-86.jpg

bmw-323-135-76-1400-1400-1-86.jpg

bmw-323-135-41-1400-1400-1-86.jpg
 
Toen ik de voorbije week op TV een item zag over een Honda N600 met motorswap van een VFR800 viel me meteen het naar boven openklappende zijraampje op.
Screen-Shot-2017-05-19-at-12-16-41-PM-3984-default-large.png

De wagen had door inbouw van motor en versnellingsbak van een motorfiets geen achteruitversnelling maar wel een fenomenaal geluid!!!




Ik moest meteen aan dit item denken toen ik de opgave van deze week las.
Vandaar deze inzending waarbij het zijraampje aan het dak scharniert en het slotje onderaan zit.

1280x960.jpg


Honda N600 Touring

1280x960.jpg


1280x960.jpg


€ 7.900,-

77.955 km
03/1971
31 kW 42 PK

1280x960.jpg


1280x960.jpg


Zeer zeldzame Honda N 600 Touring! Betreft hier een origineel nieuw in Nederland geleverd exemplaar door Honda dealer Ruinemans in Enschede. De eerste eigenaresse, mevrouw Teulink, nam na 17 jaar trouwe dienst van de auto. Honda specialist Hilderink in Haaksbergen kocht toen deze N 600 en restaureerde deze en heeft sindsdien de auto in privé bezit gehad. Toen wij deze klassieker tegenkwamen werden wij spontaan verliefd en konden deze uiteraard niet laten staan. De carrosserie verkeert in een zeer gezonde en solide conditie en het groene lakwerk is keurig verzorgd. De chromen bumpers en wieldoppen glimmen vol overtuiging, een lust voor het oog! Het interieur verkeert in een keurige verzorgde conditie, het dashboard blinkt uit door eenvoud. Het originele serviceboekje is aanwezig, een mooie authentieke extra! De 2 cilinder motor is goed voor 42 PK, ruim voldoende voor het ledige gewicht van slechts 565 kilo. Een uniek exemplaar en absoluut een prachtig stukje automobielhistorie!
 
[size=x-large]VW Transporter T1[/size]

COMBI DE LUXE

21 RAMEN, WAARVAN 7 KLAPRAMEN:
- beide voorruitjes
- beide ramen in de zijdeuren
- rechts achter het voorste raam
- twee ramen aan de linkerzijde


1965. - $ 85000 = € 71.377

75146917-770-0@2X.jpg


75146919-770-0@2X.jpg


75146904-770-0@2X.jpg


75146901-770-0@2X.jpg


75146910-770-0@2X.jpg


Hier te koop
 
O wat wil ik deze graag ....

[size=x-large]1982 Renault 5 Alpine Turbo[/size]

renault-5-r-5-alpine-turbo-r-5-alpine-turbo.jpg



Prijs € 21.900
Bouwjaar 1982
Kilometerstand 67.266 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
BTW auto Nee, marge
Datum deel 1 01-10-1982
Motorvermogen 81 kW (110 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1397 cc
Carrosserie Hatchback
Kleur Zwart
Gewicht 844 kg

renault-5-r-5-alpine-turbo-r-5-alpine-turbo.jpg


renault-5-r-5-alpine-turbo-r-5-alpine-turbo.jpg


renault-5-r-5-alpine-turbo-r-5-alpine-turbo.jpg


Renault 5 Alpine Turbo... een icoon!

Velen zijn door snelheidsduivels of ondeskundig gebruik ten prooi gevallen. Dit exemplaar is echter geheel origineel en keihard zonder roest. Zijn hele leven is deze door 1 eigenaar gekoesterd die maar één passie had, getuige meer dan 40 jaar dealerschap van Renault. De man is nu 74 jaar en vond het tijd dat zijn Turbo door een volgende eigenaar verder vertroeteld wordt.....
De auto is voorzien van de originele italiaanse kentekendocumenten waarmee wij deze verkopen.

renault-5-r-5-alpine-turbo-r-5-alpine-turbo.jpg
 
Mijn tweede auto, helaas met minder potente 1.6 TS. Die uitzetraampjes waren geniaal, op een warme dag liet ik deze zonder angst open staan waardoor het toch iets behaaglijker bleef in mijn (zwarte) auto.

[size=x-large]2000 Alfa Romeo 145 2.0-16V T.Spark QV[/size]
KLIK

1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg

Heerlijke lederen zetels en het klapraampje staat al open.

1280x960.jpg

Hopelijk krijg je deze velgen er ook bij.

Te koop voor €9750,-​
 
Probleem: ik heb een enorm slagschip van een zevenzits MPV dus eigenlijk is één uitzetraam per kant niet genoeg.
Oplossing:
chevrolet-trans-sport-3-4-v6-awd-premium.jpg

chevrolet-trans-sport-3-4-v6-awd-premium.jpg

chevrolet-trans-sport-3-4-v6-awd-premium.jpg


2004 Chevrolet Trans Sport voor €1.499,-: https://www.autowereld.nl/chevrolet/trans-sport/3-4-v6-awd-premium-34713768/details.html
 
Het op-een-rijtje:

Escher - Renault Espace 2000tse
$_57.jpg



Caspervanc - Citroen C4 Cactus
1280x960.jpg



SVF - Datsun 100A 1974
86.jpg



Zadelsnuiver - 2000 BMW 323Ci Executive
85-jpeg-42.jpg



Wouter82- 1988 Merkur XR4ti
fc295b2a8550f3c90ae97d5dcd576321x.jpg



Jp053 - Isuzu Piazza 1984
EB49C670-5145-B826-FDDC-3C887720D67E_ISUZU%20Piazza%20-%201984%20(32).jpeg



929V6 - Oltcit Club 1983
image;s=1000x700



Rsaza - Renault Clio Baccara
27.jpg



Spekky - DAF 66 marathon 1300 Coupe
1280x960.jpg



Zonder BMW met Skoda - Opel Monza 3.0 GSE
$_20.jpg



Bobbeltje - Peugeot 205 Seve 1.9
640x480.jpg



Barri - Ford Galaxy1.9 TDci Ghia
$_20.jpg



MBdoubleyou - BMW 323ti Compact
bmw-323-135-5-1400-1400-1-86.jpg



Lybra - 1986 Maserati Biturbo
Maserati-Biturbo-Jac-Co-2-1200x800.jpg



Opel Omega - Alfa Romeo GT 1.6 Junior
26315212-25.jpg



Brg - Honda N600 Touring
1280x960.jpg



Pink Panther - VW Transporter T1
75146917-770-0@2X.jpg



Vezes - Mazda RX-8 1.3 Renesis
mazda-rx-8-1-3-renesis-1-3-renesis.jpg



Guus Leferink - 1982 Renault 5 Alpine Turbo
renault-5-r-5-alpine-turbo-r-5-alpine-turbo.jpg



Gewoon Dirk - 2000 Alfa Romeo 147 2.0-16V Twin Spark QV
1280x960.jpg



Afentoe - 2004 Chervrolet Trans Sport
chevrolet-trans-sport-3-4-v6-awd-premium.jpg
 
1 Jp053 - Isuzu Piazza 1984
2 Spekky - DAF 66 marathon 1300 Coupe
3 Guus Leferink - 1982 Renault 5 Alpine Turbo
 
1: Zonder BMW met Skoda - Opel Monza 3.0 GSE
2: Zadelsnuiver - 2000 BMW 323Ci Executive
3: Escher - Renault Espace 2000tse
 
1) Zonder BMW met Skoda - Opel Monza 3.0 GSE
2) MBdoubleyou - BMW 323ti Compact
3) Guus Leferink - 1982 Renault 5 Alpine Turbo
 
1. Brg - Honda N600 Touring
2. Guus Leferink - 1982 Renault 5 Alpine Turbo
3. Jp053 - Isuzu Piazza 1984
 
1. brg - Honda N600 Touring
2. Jp053 - Isuzu Piazza 1984
3. Guus Leferink - 1982 Renault 5 Alpine Turbo
 
1. SVF - Datsun 100A 1974
2. Opel Omega - Alfa Romeo GT 1.6 Junior
3. Bobbeltje - Peugeot 205 Seve 1.9
 
1. Pink Panther - VW Transporter T1
2. Zadelsnuiver - 2000 BMW 323Ci Executive
3. Rsaza - Renault Clio Baccara
 
1. Brg lekker eigenwijs de sluiting aan de onderkant maken
2. Jp053 dit model is zo bijzo der, die moet ik wel punten geven
3. Pink Panther erg mooie vondst met de meeste uitzetruiten
 
Zonder BMW met Skoda zei:
3. Pink Panther erg mooie vondst met de meeste uitzetruiten

Ja, was verbaasd dat hij nog niet was ingezonden. Er bestaan trouwens versies met nog 3 extra uitzetramen, d.w.z. dat links de voorste en de achterste en rechts ook de achterste kan worden uitgezet. Of dit officieel zo als optie leverbaar was of door enthousiastelingen is gedaan weet ik niet.

show_quality_1963_23_window_samba_00031279_01_yc.jpg
 
Met stip op 1 - uiteraard vanwege de elektrisch bedienbare uitklapruitjes: 2000 BMW van Zadelsnuiver
2. Isuzu Piazza - JP053
3. Honda N600 brg
 
Ik hadmzelf nog aan eennNissan Stanza liftback gedacht, maar die zijn echt niet meer te vinden. Een neef heeft die 1 gehad, daar kon je de uitzetruitjes bedienen met 2 schuiven in de armsteun tussen de voorstoelen. Dat was eigenlijk mijn inspiratie voor deze wedstrijd.

RedAusterJX_Nissan.jpg
 
Mijn shortlist was niet echt short zeg maar. o_O (y)

1. Guus Leferink - 1982 Renault 5 Alpine Turbo
2. Opel Omega - Alfa Romeo GT 1.6 Junior
3. SVF - Datsun 100A 1974
 
Terug
Bovenaan