Occasionwedstrijd #644: de zakelijke auto van de jaren '90 - Rzasa heeft gewonnen!

Gepost door Barri 


Welkom bij Occasionwedstrijd #644: De zakelijke auto van de jaren '90




Het gros van de nieuw verkochte auto's is een zakelijk aangeschafte auto. En daarbij zijn twee afkortingen relevant: EV en SUV. Dat is terug te zien in de registratiecijfers van 2020 en doet mij terugverlangen naar de tijd vóór de afwijkende bijtellingsregels. Waarin een zakelijk auto nog een D-segment sedan was. Een Vectra, maar als je smaak had een 156. En als je iets minder budget had reed je een Astra of Focus.
Hoeveel van de toen typische zakenauto's zijn er nu occasion-pareltjes geworden? Zullen ze er nog zijn, mooie exemplaren van de doorsnee modellen van toen?

De opdracht van deze week: Ga op zoek naar een auto uit de jaren '90 die toen niet misstond op de parking bij een willekeurig kantoor.

De criteria:
- Bouwjaar: 1990 t/m 1999
- Budget: €25.000
- Te koop in Europa
- Maximaal D-segment (Passat/Mondeo/Vectra)
- Hatchback, sedan of stationwagon
- Maximaal 5 cilinders.
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's per inzending
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.


Inzenden kan tot woensdag 6 januari, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 8 januari, 20.00 uur.


Veel succes!



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 20:13 door Barri.
Saab 900 Turbo 16 Sedan







Prijs € 25.000,00
Bouwjaar 1994
Kilometerstand 60.900 km

Original 60.900km, 2.Hd., klassisch schwarz, Leder dover (hellgrau), Klimaanlage (Kompressor erneuert, umgerüstet und befüllt), eSSD, eFH; Fahrerairbag, ABS, Automatik, Saab R/C mit CD-Wechsler.

Fahrzeug im top Original-Zustand. Bremsen komplett und Reifen (Michelin) neu. TÜV / AU neu. Seit vielen Jahren in meinem Besitz, immer Garagenfahrzeug.

Unwiederbringbarer Original-Zustand, wegen Sammlungsverkleinerung zu verkaufen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2021 20:15 door Zonder BMW met Skoda.
Anno 2021 moeilijk voor te stellen dat je een koelkastwitte leasebak met ongespoten bumpers, zonder mistlichten en met simpele wieldoppen zou bestellen, gewoon om toch maar een maatje groter te rijden... Wel knap om te zien hoe dit crisisexemplaar in de toepasselijke 'Business'-uitvoering zo mooi bewaard is gebleven:

1995 Renault Laguna 2.0 RN Business

[www.autoscout24.ch]











3.500 CHF = € 3.230




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2021 10:35 door Escher.
Nog even op zoek naar de correcte wieldoppen, maar goed: het is de enige van dit model die op het noordelijk halfrond te koop staat:

Fiat Tempra 1.6 i.e. DGT 1991 (klik!)











€ 2.499,-
Ik werkte in 1990-1991 bij Peugeot in de verkoop. En de 405 was toen niet aan te slepen, nagenoeg alles zakelijk. Ik herinner me nog de talloze vertegenwoordigers die binnenkwamen met vaak maar een vraag, wat zit er voor mij nog aan als ik de leasemaatschappij opdracht geef om de auto bij jullie te bestellen. Veelal de spoiler van de Mi-16 (zit ook op dit actiemodel) of een trekhaak. Een collega van me kon er slecht mee overweg, dat handelen op kosten van je werkgever. Ik had er minder problemen mee, het garagebedrijf had er richtlijnen voor en elke leaseopdracht telde mee in je provisie.

Leuk weetje, eind 1990 werd er een hele serie 405's naar Nederland gehaald die gebouwd waren voor de VS. De 405 was de laatste Peugeot die daar verkocht is, maar niet echt succesvol. Waren bomvolle auto's met Mi-16 interieur, veelal leren bekleding, airco, schuifdak en natuurlijk de Amerikaanse bumpers en zijverlichting. Dat was nadien bij schade wel een ramp, want slecht verkrijgbaar.spinning smiley sticking its tongue out

Peugeot 405 1.9D Privilège
1995 - 1e eigenaar - 73.000km
€ 4.950


Deze 405 is er een uit de laatste productiejaren, met een luxe interieur, de velours bekleding van de GRD en de facelift achterlichten.
De staat is werkelijk als nieuw en met deze km-stand zal die oersterke 1.9D net zijn ingelopen.

A trip down memory lane, of te wel je wordt oud Pink. eye popping smiley











Hier te koop



8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2021 17:22 door Pink Panther.
Mercedes-Benz C-Klasse

Veel grijzer ga je ze niet vinden, veel nieuwer ook niet.
Alsof de tijd heeft stilgestaan.

Prijs € 10.900
Bouwjaar 1999
Kilometerstand 30.307 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1799 cc











Mercedes-Benz C-Klasse Sedan.

Verkeert in een absolute Nieuwstaat!

Alles af fabriek nog nieuw in het plastic aanwezig.

Afkomstig van de eerste eigenaar.

Zeldzame staat...30.000 gereden kilometers Bouwjaar 1999, niet van nieuw te onderscheiden.
Volkswagen Vento CL

[www.autowereld.nl]











Voor de vertegenwoordiger van Heuga tapijttegels, deze degelijke Vento.

Prijs € 10.950
Bouwjaar 1994
Kilometerstand 16.025 km
In de jaren 90 heel vaak tegen gekomen, de R21 hatchback, vaak als Symphonie of Manager uitvoering, voor de zakelijke markt. Maar die zijn er vrijwel niet meer te vinden, in ieder geval niet met fatsoenlijke foto's. Maar een GTL is ook niet te versmaden.

Renault 21 GTL

Bouwjaar: 04/1990; Kilometerstand: 153.000 Km; Prijs: € 2.950,-









3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2021 11:47 door Spekky.
Ik zie al veel leuke inzendingen. Alles goedgekeurd tot nu toe.
In 1996 eerst als hatchback. In 1998 ook als Kombi, daarmee komt de Octavia in het vizier van de zakelijke rijder. Vooral i.c.m. die ijzersterke 1.9 TDI dieselmotor.
De start van een glansrijke zaken auto - carriere.

Skoda Octavia Kombi 1.9 TDI












Bouwjaar 1999
Prijs € 2.680,--



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2021 22:09 door Jp053.
Ford Mondeo 2.0 Ghia 4x4

Advertentie











€ 12.800,-
662 km
Gebruikt,
Volledige onderhoudshistorie
09/1996
1 vorige eigenaar
97 kW 132 PK
Handgeschakeld,
Benzine



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2021 23:15 door Bobbeltje.
Kijk eens wat een heerlijke basic uitvoering ik tegenkwam van deze middenklasser, met nog geen ton op de teller!

1991 Nissan Primera 1.6 LX Wagon

Het exterieur in onberispelijk koelkast-wit met zwarte bumpers en spiegels, maar wel met een frisse striping en luxe wieldoppen..




Van binnen raamslingers voor, een afdekplaatje waar een radio zou passen en een analoge klok waar op luxere versies een toerenteller zit, maar zo te zien wel elektrisch verstelbare buitenspiegels en de muisgrijze bekleding ziet er nog smetteloos uit!




€ 2.950,-
97.105 km
66 kW 90 PK
Handgeschakeld
Benzine



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2021 00:36 door lybra.
1995 Renault R19 1.8 Baccara - € 5.999,00
[m.mobile.de]



Typisch zo'n auto die je vroeger overal zag maar nu compleet lijkt te zijn uitgestorven. Alleen de mooie zijn bewaard, dus de 16V's en Cabrio maar ook een heuse Baccara!

Met zijn automatische versnellingsbak, airco, leder én maarliefst twee airbags was de R19 Baccara geen goedkope jongen, qua catalogusprijs vergelijkbaar met een Mondeo 2.0i Ghia. Je moest dus wel een béétje senior zijn om deze kekke Franse kar te kunnen rijden cool smiley

Dit schitterende exemplaar staat in Friesenheim (DE) te wachten op zijn nieuwe (tweede) baasje. Met slechts 41.600 km aan ervaring heeft 'ie in elk geval nog wel een heel leven voor de boeg.











2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2021 01:45 door Zadelsnuiver.
Dat was mijn eerste keus, maar omdat het geen sedan is heb ik hem laten varenbig smile smiley
Ik ben eerst eens even naar de verkoopcijfers van de jaren 90 gaan kijken. Wat een andere wereld was dat!

In 1991 werden er 490.000 auto's verkocht, stond VW op 4 met 31.000 stuks terwijl Opel gewoon 66.000 auto's wegzette (waarvan 26.000 Kadettjes ). Nissan stond op 5 met 31.500 stuks en Mazda op 6 met 29.000 stuks.

In 1995 werden er 446.000 auto's op kenteken gezet en was de top 3: Opel, VW en Ford. De nummer 1 was de Astra, 2 de Golf, 3 de Escort, 4 de Corsa en 5 de Mondeo. Nissan en Mazda liepen terug, Toyota bleef het goed doen op 6 met 24.000 stuks. Citroen viel net buiten de top 10 met bijna 17.000 stuks. Rover op 22 met bijna 6.000 auto's en Lancia op 27 verkocht 2.200 auto's.

In 1998 waren het er 541.000 en deed Opel nog steeds 71.000 stuks. VW op 2 en Renault op 3. Nissan (9) en Mazda (11) zakten verder weg. Fiat stond op 7 en verkocht ruim 24.000 auto's. Iedereen was toe aan een Daewoo (plek 19) en dus gingen er meer dan 11.000 over de toonbank. De Passat stond op 5 (16.578 stuks) en de Mitsubishi Carisma op 16 (8.523 stuks).

De winnaar van de jaren 90 in Nederland: de Opel Astra stond van 1992 t/m 1999 op nummer 1. Heel populair bij de particulier maar er zullen er ook heel wat Astra"s zakelijk bereden zijn. Mijn bovenbuurman werkte bij een detacheerder in de IT en reed een groene Astra G.
Ik heb zelf in 2016 een half jaar in een grijsblauwe Astra 1.6 75pk Club 5-deurs gereden nadat mijn 523i het begaf. Gekocht voor 500 euro via een vriend van een vriend die bij een grote VAG dealer werkte. Ingeruild door de eerste eigenaar en met 100k op de klok. Roestvrije carrosserie met een paar krassen. Verder alleen een verroeste windgeleider van het schuifdak. Er kwam een een nieuwe APK op, zonder enig probleem. Basaal vervoer met 75 pk, het hield niet over maar het ding reed prima. Ik heb 'm doorverkocht aan vrienden. Ze zijn er mee naar Albanië op geweest en reden er 5.500 probleemloze vakantiekilometers mee. Er staat inmiddels 150.000 km op en het ding heeft nog nooit voor iets anders dan gewoon onderhoud de werkplaats gezien. Ik kies dus voor zo'n nette Astra G uit 1998:

Opel Astra G 1.6 75pk Edition 100 5-deurs

103.025 km
prijs 1.498 Eur.











2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2021 13:24 door MBdoubleyou.
De nieuwere inzendingen zijn ook goedgekeurd.
Die witte Primera is leuk zeg, bijzonder dat zo'n saai ding bewaard is!
En die Astra, dat is geen geld toch! thumbs up
Die Primera is inderdaad erg leuk. Hij staat trouwens ook al jaren te koop bij dat bedrijf.
Grijzer dan dit wordt het niet: een Golf 1.9 TDI Trendline in zilvergrijs. Dé zakelijke auto van eind jaren-90, denk ik zo?
Volkswagen Golf 1.9 TDI Trendline
10-1999 | 138.626km | €2.700





1999 SEAT Toledo 1.8




..met dat leuke doorlopende achterlicht.





Deze Satijnzilveren metallic Toledo heeft 75.000 km gereden.
Heeft 125 pk's in huis, staat in Neumünster Duitsland.
Het gaat je €900,- Euro kosten.
Blijft een mooie Toledo. Dit was mijn inzending voor wedstrijd #590. Inmiddels is er dus 1.000 euro af... eye popping smiley
Wauw, €900 is echt geen geld! Ik word er hebberig van!
Volgens mij moet je trouwens een gulle leidinggevende hebben gehad in de jaren '90 om zo'n Impreza te mogen leasen. cool smileythumbs up
Quote
Barri
Die witte Primera is leuk zeg, bijzonder dat zo'n saai ding bewaard is!
Quote
rzasa
Die Primera is inderdaad erg leuk. Hij staat trouwens ook al jaren te koop bij dat bedrijf.
Ik vond het wel bij deze wedstrijd passen om een auto in te sturen die niet heel begeerlijk is om als particulier te kopen, dus geen superdeluxe/supersnelle topuitvoering, maar gewoon een simpele, betrouwbare, praktische auto waar een bedrijf haar vertegenwoordigers mee op pad stuurt. Wat dat betreft verbaast het me ook niet dat deze al lang te koop staat, want wie gaat nou zo'n auto kopen?
Quote
Jay DoubleYou
Volgens mij moet je trouwens een gulle leidinggevende hebben gehad in de jaren '90 om zo'n Impreza te mogen leasen. cool smileythumbs up

Kende er verschillende, o.a. een verzekeringsexpert. Vergeet niet dat een BMW 318 of MB 190 1.8 kaal dezelfde prijs had als de Impreza. De latere C-klasse was al fors duurder.
Het waren dan ook niet de mannen/vrouwen die een Jetta/Vectra/Carina/etc. mochten leasen, maar juist diegene die een stapje hoger mochten winkelen.
Opel Vectra 1.6 GL 1992

75 PK // Sedan // Grijs // Groot
Zo typisch '90ies. Een tijd dat iedereen een sedan wilde, vermogen nog niet uitmaakte en Opel en VW de dienst uitmaakten.

De junior reed een Kadett, de medior een Vectra, en de senior een Omega. Allemaal met dezelfde voor- en achterkant smiling smiley





Quote
Total Loss
Quote

ohne TÜV !!!
Ik vraag me wel even af of ie daarom ook niet 'APK waardig' is. Twijfelgeval. Wat vinden jullie?
Quote
Barri
Quote
Total Loss
Quote

ohne TÜV !!!
Ik vraag me wel even af of ie daarom ook niet 'APK waardig' is. Twijfelgeval. Wat vinden jullie?

Over welke inzending gaat dit?
Gaat om die laatste Toledo. Op basis van de foto's zie ik niets schokkend wat deelname tegen zou houden.
Quote
Pink Panther
Quote
Barri
Quote
Total Loss
Quote

ohne TÜV !!!
Ik vraag me wel even af of ie daarom ook niet 'APK waardig' is. Twijfelgeval. Wat vinden jullie?

Over welke inzending gaat dit?

De Toledo:
Quote

EXPORT oder Bastler Fahrzueg ohne TÜV !!!

Blijkbaar mag hij in Duitsland niet meer de weg op...
Ik ging na de opmerking van JW even naar de advertentie kijken waarom die auto dan wellicht ruim een jaar te koop stond, niet verkocht was en 1.000 Euro in prijs gedaald was ondertussen. Dat zinnetje gaf wel wat meer duidelijkheid. Auto ziet er op de foto's prima uit dat zeker.
APK waardig is natuurlijk niet hetzelfde als geldige APK. Als je er van uit kunt gaan dat de betreffende auto in Nederland zonder grote problemen door de keuring zou komen voldoet hij daarmee al aan de voorwaarde.

Ik zou eerder zeggen dat een Toledo eigenlijk een Leon (waarvan er al een is ingezonden) met kontje is, maar wellicht ben ik de enige die er zo over denkt smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2021 21:44 door Zadelsnuiver.
Quote
Total Loss
Ik ging na de opmerking van JW even naar de advertentie kijken waarom die auto dan wellicht ruim een jaar te koop stond, niet verkocht was en 1.000 Euro in prijs gedaald was ondertussen. Dat zinnetje gaf wel wat meer duidelijkheid. Auto ziet er op de foto's prima uit dat zeker.

Lijkt me nog gewoon een prima auto. Maar stel: Je importeert deze naar Nederland, mag hij dan Duitsland sowieso niet meer in of met Nederlands kenteken weer wel?
Ik ga eens voor de Franse slag. Als je kijkt naar de prijzen en het aanbod zijn de BX en vooral de Xantia wel auto's om in de gaten te houden. Denk dat de prijzen de komende jaren nog wel flink zullen stijgen.

Citroen BX 1.6 tzi







Link

€ 3.200,- uit 1992
Quote
Jay DoubleYou
Quote
Total Loss
Ik ging na de opmerking van JW even naar de advertentie kijken waarom die auto dan wellicht ruim een jaar te koop stond, niet verkocht was en 1.000 Euro in prijs gedaald was ondertussen. Dat zinnetje gaf wel wat meer duidelijkheid. Auto ziet er op de foto's prima uit dat zeker.

Lijkt me nog gewoon een prima auto. Maar stel: Je importeert deze naar Nederland, mag hij dan Duitsland sowieso niet meer in of met Nederlands kenteken weer wel?

Lijkt mij dat als hij hier aan de ( APK ) regels voldoet en Nederlands kenteken krijgt je dan uiteraard ook weer Duitsland in mag daarmee.
Quote
Jay DoubleYou
Blijft een mooie Toledo. Dit was mijn inzending voor wedstrijd #590. Inmiddels is er dus 1.000 euro af... eye popping smiley

Dat is echt stomtoevallig! Ben even gaan kijken en ik kwam nóg een bekende tegen in wedstrijd 590 haha.
Ow dat thema lijkt er ook wel erg op. Excuses! smiling smiley

Ik wil die Toledo eigenlijk wel goedkeuren. Maar vind je er het jouwe van, neem het dan mee in je beoordeling straks cool smiley
Quote
Barri
Ow dat thema lijkt er ook wel erg op. Excuses! smiling smiley

Lijkt me geen probleem. Na 644 wedstrijden is het gewoon lastig om nog wat nieuws te verzinnen. winking smiley
Wat grappig, ik zie dat ik in die wedstrijd #590 ook een Nissan Primera heb ingezonden... nut smiley
Quote
Zadelsnuiver
Ik zou eerder zeggen dat een Toledo eigenlijk een Leon (waarvan er al een is ingezonden) met kontje is, maar wellicht ben ik de enige die er zo over denkt smiling smiley

Ik zou nog eerder zeggen dat de Toledo beter in de wedstrijd past, aangezien de Leon pas in april 2000 goed en wel op de Nederlandse markt werd geïntroduceerd en dus niet echt gezien kan worden als "zakelijke auto van de jaren 90"...
Een wagen die destijds wel vaker firmaparkings sierde wegens de interessante verhouding prijs/uitrusting.
Evenwel hebben weinige rijders ooit een tweede wagen van datzelfde merk gekozen...



Lancia Dedra 1.6 i.e. 16V cat*UNIPROPRIETARIO*



€ 1.890,-
200.000 km
10/1998
1 vorige eigenaar
76 kW 103 PK



PER INTENDITORI E NOSTALGICI
AUTO STORICA ISCRITTA ASI
Lancia Dedra 1.6 ie 16v
Benzina Euro2 76kw 103v
Immatricolazione 10/1998
Km 200.000
Unico proprietario
Auto iscritta ASI quindi esente bollo
Meccanica buona
Carrozzeria buona
Interni in alcantara in ottimo stato lavati e igienizzati
Aria condizionata
Airbag
Autoradio
Doppie chiavi
Una vera occasione!!!



Quote
929V6
Quote
Zadelsnuiver
Ik zou eerder zeggen dat een Toledo eigenlijk een Leon (waarvan er al een is ingezonden) met kontje is, maar wellicht ben ik de enige die er zo over denkt smiling smiley

Ik zou nog eerder zeggen dat de Toledo beter in de wedstrijd past, aangezien de Leon pas in april 2000 goed en wel op de Nederlandse markt werd geïntroduceerd en dus niet echt gezien kan worden als "zakelijke auto van de jaren 90"...

Het gaat mij meer om het "wie het eerst komt, wie het eerst maalt". Ik dacht nog heel even op zoek te gaan naar een mooie Toledo V5 maar toen ik zag dat er al een Leon was ingezonden heb ik dat idee laten varen. Daarnaast heb je gelijk dat de Toledo beter binnen deze wedstrijd past, alhoewel de Leon wel een populaire leaseauto was, vooral bij de jongere leaserijders.
Quote
Fingerspitz
Quote
Jay DoubleYou
Blijft een mooie Toledo. Dit was mijn inzending voor wedstrijd #590. Inmiddels is er dus 1.000 euro af... eye popping smiley

Dat is echt stomtoevallig! Ben even gaan kijken en ik kwam nóg een bekende tegen in wedstrijd 590 haha.

Mijn inzending nut smiley

Ik ga een nieuwe zoeken.
Quote
Jp053
Quote
Fingerspitz
Quote
Jay DoubleYou
Blijft een mooie Toledo. Dit was mijn inzending voor wedstrijd #590. Inmiddels is er dus 1.000 euro af... eye popping smiley

Dat is echt stomtoevallig! Ben even gaan kijken en ik kwam nóg een bekende tegen in wedstrijd 590 haha.

Mijn inzending nut smiley

winking smiley
Deze mag natuurlijk niet ontbreken, oersaai, oerdegelijk, maar met een vleugje koreaans eiken op het dashboard
Zelf ook nog gehad als 2.0 TD Stationcar, traag als wat, maar hij ging niet stuk en reed best lekker

1999 Toyota Avensis 1.8 Linea Sol



Prijs € 2.350
Bouwjaar 1999
Kilometerstand 213.128 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken XT-PD-14
Datum deel 1 12-02-1999
Belasting (±) € 594,00 per jaar
Topsnelheid 195 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 11,00 sec
Motorvermogen 81 kW (110 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1762 cc
Carrosserie Sedan
Kleur Grijs
Gewicht 1180 kg
Trekgewicht max 1300 kg
Trekgewicht onger. 500 kg





Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.