Occasionwedstrijd #652: 1981 | SVF heeft gewonnen!

Gepost door 929V6 


Welkom bij Occasionwedstrijd #652: 1981




Het is weer bijna 1 maart en dan mogen in Nederland de auto's die in de overgangsregeling van de motorrijtuigenbelasting zitten en waarvoor het kwarttarief wordt betaald weer de weg op. Dat zijn dus de auto's van vóór bouwjaar 1988 die nog geen 40 jaar oud (en dan volledig belastingvrij) zijn. Dat worden er dus steeds minder, tot ze 31 december 2027 allemaal "op" zijn, als de regeling blijft zoals hij is. Dit jaar vallen dus de auto's van 1981 af, die worden dus volledig belastingvrij. Zijn er nog buitenkansjes te vinden van dat bouwjaar?

De opdracht van deze week:
Zoek een auto van het bouwjaar 1981

De criteria:
- Personenauto, geen busjes.
- Bouwjaar 1981. Als het modeljaar apart genoemd wordt, geldt het bouwjaar.
- Budget: € 12.500
- Mag wereldwijd te koop staan
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden, maar topstaat niet noodzakelijk.
- Originele staat, accessoires uit dezelfde periode zijn wel toegestaan, restauraties ook maar geen motorswaps, restomods of andere verbouwingen.
- Hoe minder tijdloos (d.w.z. hoe meer de auto "1981" uitstraalt), hoe leuker!

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht;
- Maximaal 5 foto's per inzending;
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld;
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje';
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan;
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden;
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd;
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

Inzenden kan tot woensdag 3 maart, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 5 maart, 20.00 uur.





Veel succes!


Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2021 20:42 door 929V6.
@929V6. Alvast bedankt voor het herinneren aan mijn aanstaande 40e verjaardag! Ik ga op zoek naar een auto uit mijn bouwjaar...

Edit: en daar is die!
Edit: een iets frisser exemplaar

Audi Coupé 1.9

1981 // € 11.449,- (119.000 Noorse Kronen)

Tja, rechte lijnen, reflectorbalk (met het woord coupé) tussen de achterlichten, dubbele vierkante koplampen, hoog op de poten, veel plastic in t interieur, ramen slingeren, metertjes op de middenconsole: voor mij toch wel echt het jaren '80 gevoel













3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2021 08:57 door caspervc.
Hoe worden carrosserievormen beoordeeld die personenauto noch busje zijn?
Deze werd maar 3 jaar gebouwd, straalt naar mijn mening helemaal de jaren 80 uit:
- Wel de sportieve lijnen, maar niet de bijhorende prestaties: een motor uit 1961 met onderliggende nokkenas.
- Klapkoplampen
- Gele lampen, want dat was met mist minder zelfverblindend
- Sportief interieur? Niet bepaald, eerder een luxe salon met 3 ligstoelen
- Matige pasvormen en brede carrosserienaden door een polyester opbouw

MATRA MURENA 1.6

1981 - € 6.900


Deze is al van modeljaar 1982, want tijdens 1e productierun zijn er uitsluitend beige (Platine) metallic versies gebouwd. Meer kleuren werden pas later leverbaar.
Deze auto was toen al duurder dan een Golf GTi en dat was zijn grootste probleem. Naast de 1.6 (92pk) was er een 2.2l motor (118pk) en geheel aan het einde van de productie zelfs een versie met 142pk, hiervan zijn er nog geen 500 gebouwd.
De matige verkoop, de slechte financiële positie van Matra en de lastige positie van Simca zelf binnen PSA, waren redenen om te stoppen met de productie. Matra werd een productie bedrijf van Renault en de door Matra ontworpen MPV (als opvolger voor de Rancho!) hebben we leren kennen als Renault Espace.

Gele koplampen, richtingwijzers en mistlampen achter een afdekkap


Afgeplat stuurwiel, verwarming met die handige schuifjes en natuurlijk nog een aftermarket radio


Basisversie, dus gewoon 13" stalen velgen, oké met een 'sportieve' chromen rand


Nog gewoon een handchoke!


Wel een uniek concept, 3 zitplaatsen naast elkaar.


Hier te koop



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2021 19:03 door Pink Panther.
Quote
Wouter82
Hoe worden carrosserievormen beoordeeld die personenauto noch busje zijn?

De eis is dat het een personenauto is, en geen busje. Is dat zo moeilijk?
Dat is niet moeilijk nee, maar ik kwam een terreinwagen tegen en die zou je ook als bedrijfswagen kunnen zien. Maar ik heb al wat beters gevonden.
Bij de vroege jaren 80 hoort een Japanse auto in het bruin. Deze (hardtop) coupé is net even leuker dan de gewone sedans uit die tijd en de striping is ook typerend. Het interieur in zes tinten beige kan alleen maar uit deze periode komen. De originele velgen met wieldeksels worden gelukkig meegeleverd en ook krijg je er een nieuwe voorruit bij.

Mazda 626 2.0 Coupé












€ 6.950

Deze Mazda is een zeer exclusieve auto in zeer gave roestvrije staat! 4 cilinder 2.0 liter met 5 versnellingsbak. Origineel 140000 km gereden. Inclusief APK tot 09-2022



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2021 23:18 door Wouter82.
Quote
Wouter82
Dat is niet moeilijk nee, maar ik kwam een terreinwagen tegen en die zou je ook als bedrijfswagen kunnen zien. Maar ik heb al wat beters gevonden.

thumbs up

Een terreinwagen (en elke andere auto) met een grijs kenteken geldt voor mij niet als een personenauto. Als je een terreinwagen wilt inzenden kun je er dus beter eentje in het buitenland zoeken want daar bestaat dat niet. Echte bestelwagens zijn altijd afkeur.
Fiat X1/9

Advertentie











Technische Daten

Preis 9.450 €
Kategorie Cabrio / Roadster, Oldtimer
Kilometerstand 140.975 km
Hubraum 1.487 cm³
Leistung 63 kW (86 PS)
Kraftstoffart Benzin
Verbrauch ca. 8,0 l/100km (kombiniert)
Anzahl Sitzplätze 2
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 04/1981
HU 06/2021
Farbe Gold Metallic
Innenausstattung Andere, Braun




AFKEUR Volkswagen Golf 1 GTI



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2021 19:19 door Bobbeltje.
Ik ga voor wederom een Ford, en wel de auto van het jaar 1981:


FORD ESCORT 1.6 XR3












€ 6.804



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2021 20:25 door SVF.
BMW 316

[suchen.mobile.de]











€ 11.900,-
89.000 km

Inclusief spatlappen, heckblende en speakers op de hoedenplank.
Typisch begin jaren '80 was een zo vierkant mogelijk model. Bijna alleen met een liniaal getekend:

Ford Taunus 1600







Prijd € 5.750,00
Bouwjaar 1981
Kilometerstand 82.899
Dit is een originele Taunus 1600.
Goed onderhouden auto in goede staat.
In het verleden volledig opnieuw gespoten in de originele kleur zodat het er nog zeer netjes uitziet en er goed uitziet.
Recent voorzien van een nieuwe TÜV, deze is weer geldig tot 24-1-2022.
Ook is er uitgebreid onderhoudswerk verricht waarbij de verdelerset, nokkenas, motorolie en filters en de remmen inclusief remvloeistoffen zijn vervangen.
De motor start direct en loopt helemaal stil, heerlijke rijdersauto.
Het interieur is zeer netjes met minimale gebruikssporen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2021 11:26 door Zonder BMW met Skoda.
Quote
Zonder BMW met Skoda
Typisch begin jaren '80 was een zo vierkant mogelijk model. Bijna alleen met een liniaal getekend:

Ford Taunus 1600 coupe

Hier is niets coupé aan. Gewoon een 2 deurs sedan. De Capri was een coupé.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-02-2021 10:22 door Pink Panther.
1981 Lancia Beta Coupe 1300 - € 9.900
[m.classic-trader.com]

Werk hem later verder uit thumbs up





Quote
Pink Panther
Quote
Zonder BMW met Skoda
Typisch begin jaren '80 was een zo vierkant mogelijk model. Bijna alleen met een liniaal getekend:

Ford Taunus 1600 coupe

Hier is niets coupé aan. Gewoon een 2 deurs sedan. De Capri was een coupé.

Had ik hem dus toch vorige keer in kunnen zenden. Was bang voor afkeur ivm de coupe vorm. Maar ik pas het aan.
Even de inzendingen tot nu toe doorlopen:

caspervc: OK
Pink Panther: OK
Wouter82: OK
Bobbeltje: afgekeurd. Dat is niet wat ik bedoel met accessoires uit dezelfde periode. Ik zie o.a. witte knippers, een ICE-installatie en velgen met een veel te grote diameter en nog wel meer zaken waar je in 1981 nog niet eens van kon dromen. Om nog maar te zwijgen van het kleurgebruik dat wel erg 90's aandoet... winking smiley
SVF: OK
rzasa: OK
Zonder BMW met Skoda: OK. Inderdaad gewoon een 2-deurs sedan. Een doorontwikkeling van de TC1 uit 1970 waarvan er ook een echte coupé was. In Argentinië (waar de 2-deurs weer niet leverbaar was) bestond die ook van dit model. Daar is er eentje van naar Nederland gehaald:


Zadelsnuiver: OK
Ik zie dat mijn inzending in de basis al uit 1973 stamt, ik ga denk ik nog op zoek naar iets anders.
Quote
Zadelsnuiver
Ik zie dat mijn inzending in de basis al uit 1973 stamt.

Dat is op zich helemaal geen probleem hoor, de uitvoering van 1981 is goed als zodanig herkenbaar. Maar evergreens als bijvoorbeeld een 2CV uit 1981 zijn nauwelijks te onderscheiden van een exemplaar van 5 jaar ouder of jonger en dat wou ik een beetje voorkomen in deze wedstrijd.
Quote
929V6
Even de inzendingen tot nu toe doorlopen:

Bobbeltje: afgekeurd. Dat is niet wat ik bedoel met accessoires uit dezelfde periode. Ik zie o.a. witte knippers, een ICE-installatie en velgen met een veel te grote diameter en nog wel meer zaken waar je in 1981 nog niet eens van kon dromen. Om nog maar te zwijgen van het kleurgebruik dat wel erg 90's aandoet... winking smiley

crying smilie crying smilie crying smilie nou dan ga ik maar op zoek naar wat anders fouts grinning smiley drinking smiley
Ik had die AMC ook op de korrel maar hij is op de weg gekomen in januari 1982. Ik weet niet wat de wedstrijdleiding hiervan vindt?
1981 Fiat Ritmo









Hier te koop voor € 3.900
Quote
rzasa
Ik had die AMC ook op de korrel maar hij is op de weg gekomen in januari 1982. Ik weet niet wat de wedstrijdleiding hiervan vindt?

Lastig punt, omdat het bouwjaar in theorie zelfs 1980 kan zijn als 1981 het modeljaar is. Maar laat ik daar maar niet te moeilijk over gaan doen, een 1981-model dat in januari 1982 is afgeleverd zal gewoonlijk wel in 1981 zijn gebouwd. Zolang er dan maar ook 1981 in de advertentie staat. Goedkeur dus.

De rest ook goedgekeurd, inclusief de gewijzigde inzending van Bobbeltje.
Een cilinderinhoud van 652 cc, dus dat lijkt me wel passend voor deze wedstrijd:

Citroën Visa II Club 1981 (klik!)











€ 2.200,-
In die jaren werden er nog wel eens speciale uitvoeringen van een model gemaakt met reclame van een sigarettenmerk of alcohol van de sponsor in de racerij, toen dat nog kon.
Zo ook in 1981.

De Occasion:

Porsche 924 2.0

Bouwjaar: 06/1981, Km-stand: 79.000, Prijs € 8500,00
125 Pk en Euro 2.





Rond 1981 krijgt Suzuki langzaam voet aan de grond in Nederland met een heerlijke kleine coupé. Met een lengte van 3,19 m en een breedte van 1,395 m, een 1.0 viercilinder met 49 pk in zijn kont en achterwielaandrijving een kleine dondersteen. Gaaf ding, hebben.

Suzuki SC100 GX Coupé 1981












Prijs: 10.100,-- euro



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2021 19:54 door Jp053.
Ik had niet zoveel inspiratie dit keer, maar deze Honda ziet er op het oog keurig uit, vooral het interieur is nog in goede staat (er staat niet bij of het interieur opnieuw gestoffeerd is). Het moet wel net je smaak zijn, want het is nogal aanwezig.

1981 Honda Civic











Bouwjaar: Augustus 1981
Kilometerstand: 60.827 km
Prijs: € 7.950
Quote
929V6
Quote
rzasa
Ik had die AMC ook op de korrel maar hij is op de weg gekomen in januari 1982. Ik weet niet wat de wedstrijdleiding hiervan vindt?

Lastig punt, omdat het bouwjaar in theorie zelfs 1980 kan zijn als 1981 het modeljaar is. Maar laat ik daar maar niet te moeilijk over gaan doen, een 1981-model dat in januari 1982 is afgeleverd zal gewoonlijk wel in 1981 zijn gebouwd. Zolang er dan maar ook 1981 in de advertentie staat. Goedkeur dus.

De rest ook goedgekeurd, inclusief de gewijzigde inzending van Bobbeltje.

Bedankt voor het goedkeuren van het bericht drinking smiley
Kleine, lichte sportieve coupeetjes.....waar zijn ze gebleven? In 1981 stonden die nog gewoon in de prijslijsten. De Alfasud Sprint is daar een perfect voorbeeld van. Prachtig strak en elegant ontwerp van Giugiaro. Met een gewicht van slechts 900 kilo heb je aan een 1.5 boxer met 94pk genoeg voor een hoop rijplezier.

Alfa Romeo Alfasud 1.5 Sprint Veloce

10.900 euro
98.500 km





Nog een klein dagje om in te zenden.

Ik twijfel wel wat over de overmaatse velgen op de door opel omega ingezonden Monza.
60-serie banden waren toen toch wel een beetje het platste wat je kon krijgen.
Waarmee reed ikzelf in 1981?
geboren 1963, dus net 18 en net een rijbewijs.
Een eend!

En welke eend is typisch voor 1981?
De bordeaux/zwarte Charleston!



Citroën 2CV6 Charleston

€ 12.000,-
9.800 km
04/1981



Gek hé,
dat ding kost intussen 4x de toenmalige nieuwprijs eye popping smiley






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2021 12:24 door brg.
Een hele vroege zilveren W126 380 SE, met automaat, climate control, velours pullmann bekeding en kroonkurk velgen
Zet maar voor de deur !!

1981 Mercedes-Benz 380 SE



Preis 9.800 €

Fahrzeugzustand Unfallfrei
Kategorie Limousine
Kilometerstand 224.000 km
Hubraum 3.818 cm³
Leistung 160 kW (218 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 5
Anzahl der Türen 4/5
Getriebe Automatik
Erstzulassung 03/1981
Klimatisierung Klimaanlage
FarbeSilber Metallic







Quote
929V6
Nog een klein dagje om in te zenden.

Ik twijfel wel wat over de overmaatse velgen op de door opel omega ingezonden Monza.
60-serie banden waren toen toch wel een beetje het platste wat je kon krijgen.

Originele velgen met banden zitten erbij volgens de advertentie
Quote
opel omega
Quote
929V6
Nog een klein dagje om in te zenden.

Ik twijfel wel wat over de overmaatse velgen op de door opel omega ingezonden Monza.
60-serie banden waren toen toch wel een beetje het platste wat je kon krijgen.

Originele velgen met banden zitten erbij volgens de advertentie

Akkoord.
Alle inzendingen op een rijtje:



caspervc - Audi Coupé GT 5S


Pink Panther - Talbot Matra Murena 1.6


Wouter82 - Mazda 626 Hardtop 2.0 SDX


Bobbeltje - Fiat X1/9


SVF - Ford Escort XR3


rzasa - BMW 316


Zonder BMW met Skoda - Ford Taunus 1.6


Zadelsnuiver - Lancia Beta Coupé 1300


Nemesis Inferno - AMC Spirit DL Hatchback


Timo - Fiat Ritmo 60 CL


929V6 - Citroën Visa II Club


Spekky - Porsche 924


Jp053 - Suzuki SC100 GX De Luxe


opel omega - Opel Monza 3.0E


lybra - Honda Civic 1.3 Luxe Hondamatic


MBdoubleyou - Alfa Romeo Alfasud Sprint Veloce 1.5


brg - Citroën 2CV 6 Charleston


Guus Leferink - Mercedes-Benz 380 SE




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2021 20:19 door 929V6.
1.caspervc - Audi Coupé GT 5S
2.Nemesis Inferno - AMC Spirit DL Hatchback
3.Bobbeltje - Fiat X1/9
1. Pink Panther
2. GuusLeferink
3. SVF
Lastig, te veel moois. Maar deze 3 hebben voor mij het hoogste hebben-gehalte.

1. Timo - Fiat Ritmo 60 CL
2. Nemesis Inferno - AMC Spirit DL Hatchback
3. MBdoubleyou - Alfa Romeo Alfasud Sprint Veloce 1.5
1 SVF - Ford Escort XR3
2 MBdoubleyou - Alfa Romeo Alfasud Sprint Veloce 1.5
3 Spekky - Porsche 924
1. Guus Leferink - Mercedes-Benz 380 SE
2. MBdoubleyou - Alfa Romeo Alfasud Sprint Veloce 1.5
3. caspervc - Audi Coupé GT 5S
1 Jp053 - Suzuki SC100 GX De Luxe
2 Timo - Fiat Ritmo 60 CL
3 lybra - Honda Civic 1.3 Luxe Hondamatic
1. Wouter82 - Mazda 626 Hardtop 2.0 SDX
2. lybra - Honda Civic 1.3 Luxe Hondamatic
3. caspervc - Audi Coupé GT 5S
1) SVF - Ford Escort XR3
2) Jp053 - Suzuki SC100 GX De Luxe
3) Spekky - Porsche 924
1. caspervc - Audi Coupé GT 5S
2. SVF - Ford Escort XR3
3. Guus Leferink - Mercedes-Benz 380 SE
1e Timo - Fiat Ritmo 60 CL
2e caspervc - Audi Coupé GT 5S
3e SVF - Ford Escort XR3
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.