Occasionwedstrijd #643: Terug naar de tekentafel. - Inzenden tot vanavond 20:00 uur, stemmen tot 1 januari 20:00 uur - Barri wint!

Gepost door Jay DoubleYou 


Welkom bij Occasionwedstrijd #643: Terug naar de tekentafel.





Met veel interesse volg ik het YouTube-kanaal van TheSketchMonkey. Hij bespreekt iedere keer een ander auto-ontwerp en wat er volgens hem anders of beter zou kunnen aan een ontwerp. Mede hierdoor ben ik ook weer met Photoshop aan de slag gegaan. Het leek me interessant om daar eens een wedstrijd aan te wijden.

En dan nu de ‘Man bijt Hond’-vraag van deze week: Welk auto-ontwerp moet volgens jullie terug naar de tekentafel?

De opdracht van deze week: Ga op zoek naar een auto die terugmoet naar de tekentafel.

De criteria:
- Bouwjaar: onbeperkt
- Budget: onbeperkt
- Mag overal ter wereld te koop staan
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's per inzending
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.


Inzenden kan tot woensdag 30 december, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 1 januari, 20.00 uur.


Veel succes!



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou





6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2021 15:35 door Jay DoubleYou.
Ik weet het, ik weet het, niet bijster origineel, maar oh zo gepast voor deze wedstrijd... Als je het mij vraagt, slaat de designafdeling van BMW de laatste tijd de ene bal na de andere mis, met de 4-serie en splinternieuwe iX als absolute dieptepunten.

Bij de 4-serie is het echt helemaal niet te begrijpen, daar BMW kan terugbuigen op een lange geschiedenis van mooie coupés en ook de sedan-basis (de huidige 3-serie) niet bepaald lelijk is. Die basis hebben ze echter behoorlijk verprutst met een vreselijk druk front (die konijnentanden zijn maar één van de designmissers, want ook deze fotoshop met reguliere grille maakt er nog geen knappe auto van), een vreemde en haast lukrake lijnvoering ter hoogte van de C-stijl (zonder Hofmeister-knik!) en te veel plaatwerk/bulk achter de portieren. Enkel de lijnvoering van de achterzijde is redelijk te pruimen, maar ook daar is er geen sprake van een klassieke schoonheid.

Ook al zal deze M440i-uitvoering hoogstwaarschijnlijk heerlijk rijden en lijkt het interieur bijzonder hoogwaardig in elkaar gezet: de vraagprijs van onderstaand exemplaar zou ik zonder enige twijfel investeren in één van z'n illustere voorgangers, zoals deze haast nieuwe E46 M3 CSL.

2020 BMW M440i

[www.ekris.nl]







€ 102.950




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2020 13:30 door Escher.
Erg leuke opdracht Jay DoubleYou!thumbs up

De eerste die in mij opkomt is een recente namelijk deze:

Opel Astra Sports Tourer





Prijs € 18.900
Bouwjaar 2019

Natuurlijk vanwege die chroomstrip die in het niets eindigd en waardoor het model vooral in een donkere kleur meer op een uitvaartauto lijkt.

Ik ga nog wel iets anders en originelers proberen te vinden. Recente voorbeelden zijn er meer dan genoeg. Zo zouden bijna alle huidige modellen van Citroen voor mij in aanmerking komen evenals recente BMW's, sommige Toyota's en Honda's en heel veel EV's.
Tekenen is een gave. De ene kan het, tekent zo een prachtig en 100% realistisch geheel, de andere komt niet verder dan wat streepjes die zonder toelichting niet te ontcijferen zijn.

Ontwerpen gaat nog een stap verder. Daar ga je vanuit je eigen denkbeelden iets vormen, met een doel voor ogen. Bij auto‘s nog eens gehinderd door tal van wettelijke hindernissen.

Bij deze inzending is het net of die hindernissen aan de voorzijde een grote belemmering waren. Want de fraaiste achterzijde sinds jaren in een „betaalbare“ auto, is mijn inziens totaal niet in balans met de voorkant.

De overhang is hier erg groot, maar het meest storen me de koplampen, de rare hap eruit waardoor de lijn van de spatborden ineens naar binnen loopt. De daaronder enorm brede grille, die alleen bij de Coupé niet werd gewijzigd tijdens de facelift, maakt hem nog „zwaarder“.
In een donkere kleur is dit nog het minst zichtbaar, omdat de grille daarin wegvalt.

RENAULT Laguna Coupé
3.5 24V Initiale Automatic

75'000 km / 04.2012
CHF 14.900 = € 13.495

Kwalitatief was deze Laguna een stuk beter dan zijn voorganger, deze, met de Japanse V6, moet ook nog eens heerlijk cruisen.

De voorzijde, ik zou hem zo parkeren dat ík hem altijd via de achterzijde benaderde.


Zijn enorm fraaie derriere:


Een prachtig dashboard:


Mooie lichte bekleding en comfortabele stoelen:


Dit gaat nooit vervelen:


Hier te koop



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2020 16:12 door Pink Panther.
Wederom een Jaguar, maar deze keer een EV. Vind het sowieso een vreemde combi, maar blijkbaar tel je anders niet meer mee.
Een hoge rare kont maakt het geheel af.


Jaguar I-Pace


€ 65.267,-

59.777 km
12/2018
294 kW (400 PK)









2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-12-2020 23:28 door Jay DoubleYou.
Smaken verschillen blijkt maar weer. Die Laguna coupé vind ik namelijk juist erg fraai en misschien wel de mooiste Renault van deze eeuw! Dit itt de gewone 5 deurs van die generatie met die lelijke en rare hoog geplaatste achterlchten.

De Jaguar I-Pace vind ik nog een van de beter te pruimen EV's. Het lijkt wel of er een wet bestaat dat EV's en andere auto's met een niet fossiele brandstof een afwijkende en vooral lelijke koets moeten hebben.
Quote
SVF
Smaken verschillen blijkt maar weer. Die Laguna coupé vind ik namelijk juist erg fraai en misschien wel de mooiste Renault van deze eeuw! Dit itt de gewone 5 deurs van die generatie met die lelijke en rare hoog geplaatste achterlchten.

Haha, ik zal hem vandaag uitwerken en toelichten.
Dan begrijp je hopelijk mijn inzending.

Wellicht een idee? Motivatie in het op een rijtje?
Chrysler Sebring 2.7

Ik heb dit altijd een raar ding gevonden. Die lompe neus die niet echt iets uitstraalt, met die mistpitten die eronder zijn geplakt. Die rare ribbels op de motorkap. Die afgehakte kont met die rare achterlichten die zo lelijk zijn ingedeeld. Dat nepraampje in de c-stijl, de hoge deurklinken. En we zwijgen nog maar over het goedkope interieur...brrr.

[suchen.mobile.de]











2009
209.000 km
€ 5.980,- !
Ik draag Peugeot een warm hart toe, maar een jaar of 15 geleden ging het qua design steeds meer de verkeerde kant op. Van 407 via 107 naar 207, de grilles en koplampen werden per model groter en groter. Met als absoluut dieptepunt de eerste generatie 308. Ze hebben een prachtig interieur, maar aan het exterieur kan nog wel wat geschaafd worden. En dat geldt niet alleen voor het front, want van achter ziet deze auto eruit alsof zijn jas veel te groot is.

Gelukkig zag Peugeot zelf ook in dat dit niet al te best was. Alle modellen die na deze 308 kwamen, hadden een stuk betere proporties en tegenwoordig is Peugeot weer fantastisch bezig.

2007 Peugeot 308 XT







Het is zonde, want hier zou ik het goed uit kunnen houden. Mooi interieur en een prachtig panoramadak:





Dit exemplaar staat hier te koop voor € 3.250
Is de auto naar de film vernoemd of de film naar de auto? Feit blijft dat het allebei buttugly dingen zijn, waarvan de auto na al die jaren alsnog terug naar de tekentafel mag worden gestuurd. Kunnen ze hem in de juiste proporties tekenen. Het is nu meer een grote Amerikaan met te snel een Mitsubishi Colt eraan vastgeplakt.

AMC Gremlin







Prijs $ 34.999,00
Bouwjaar 1972
Rare type X body 401c.i./500+hp AMC engine completely rebuilt, 700r automatic with overdrive, 354 posi rear gears, custom stereo with CD and bluetooth, louvers in hood, spoiler.

All strips are painted, power front disc brakes and vintage air.

One of a kind custom show car, with several wins. Must see to appreciate the quality of this build!!!

Video available upon request
Erg gaaf ding , die AMC , niks aan veranderen!
Hyundai had eind jaren 90 een vrij aardig compact coupeetje in het modellengamma. In 1999 besloot men dat een facelift nodig was. Binnen de Hyundai organisatie was niet iedereen het eens met de facelift, maar hij is er toch gekomen. Echt een gevalletje van 'ga maar even terug naar de tekentafel'.

Hyundai Coupe 2.0
04-2000 | 139.139km | €999








1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2020 15:30 door Barri.
Ik weet niet wie de opdracht voor een Ludo-space bij Mercedes Benz uitgezet heeft en er daarna blijkbaar niet meer naar omgekeken heeft, maar mooi was de Vaneo toch al niet.
Niet eens acceptabel in het segment waar functie boven vorm gaat, maar hier zijn echt alle verhoudingen zoek. Bleek ook wel uit het feit dat na 3 jaar reeds de productie gestaakt werd. 10 jaar eerder hadden ze gewoon Renault al moeten bellen en dit ontwerp bij de Lubach's moeten laten pletten.

En dan komt er iemand om het idee er een camper van te maken! Ik dacht eerst de matras ligt op het dak, maar blijkt gelukkig toch niet zo te zijn. Als alternatief voor een Volkswagen Bus camper absoluut niet gelukt. Enige voordeel in NL is dan dat dit zo in het kwart tarief kan.

Mercedes-Benz Vaneo 1.7 cdi

Bouwjaar: 6-2004, Km-stand: 192.049, Prijs: € 8.750,-








1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2020 19:21 door Spekky.
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat het ontwerp van deze auto ooit is goedgekeurd. Maar nog veel erger.....dat er überhaupt mensen zijn die hun spaarvarken op zoveel lelijkheid stuk willen slaan. Het zijaanzicht is met die 2 uitgesproken naar elkaar toe lopende lijnen, de gebogen raamlijn en afhangende kont wat mij betreft de belangrijkste reden om 'm terug te sturen naar de tekentafel. Maar ook vormgeving van de achterlichten vind ik vreselijk. En het front vind ik ook al niet fraai. Zolang je erin zit is het prima want met het interieur is niks mis smiling smiley.

Zeker is het wit met deze lelijke zwarte multispaakvelgen. 2 nepuitlaten en AMG uitmonstering vind ik de Mercedes CLA niet om aan te zien. En dan is het ook nog gewoon een 180 automaat met 122 pk...........

Mercedes CLA 180 Aut. AMG Line 2016

61.512 km
Prijs 24.950 Euro








1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2020 23:18 door MBdoubleyou.
Het gebeurt niet vaak dat een facelift werkelijk op alle gewijzigde punten een -in mijn ogen- verslechtering is ten opzichte van het origineel. En als het origineel dan ook nog eens de iconische Ferrari Testarossa is.... De eerste facelift (512 TR) ging nog wel, maar deze laatste... pff...

1996 Ferrari F512 M

Vooral de voorkant vind ik een stuk minder geworden. Geen klapkoplampen meer en ook de eenvoudige maar strakke roostergrille met rechthoekige lampen aan weerszijden zijn weg. In plaats daarvan vaste koplampen en een bumper met allerlei vormen: rechthoekige lampen, ronde lampen, wat random gevormde luchtinlaten en een smiley-face grille onder een motorkap met allerlei welvingen en twee luchthappers... tja...


Vergelijk dit even met dit, dan zie je wat een ratjetoe het geworden is.


De achterkant heeft ronde achterlichten gekregen een deels in kleur meegespoten deel... waardoor ik 'm vooral erg zwaarlijvig vind ogen. De Testarossa was veel simpeler gelijnd, maar dat rooster over de hele breedte met daarachter rechthoekige lampen vond ik een stuk beter staan.


Van binnen is er weinig veranderd.


En onder de motorkap gelukkig ook niet.


7400 mijl
Prijs op aanvraag (maar op deze site staat 'ie voor € 258.082).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2020 10:39 door lybra.
Een oorspronkelijk in Nederland geleverd exemplaar zelfs. eye popping smiley Zou die zijn kenteken nog terug kunnen krijgen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2020 23:20 door Jay DoubleYou.
Mini Coupé John Cooper Works

Nou heb ik echt helemaal niks met de (nieuwe) Mini, van mij part mogen ze allemaal in worden gezonden.
Alleen toen ze met dit petjes exemplaar (Coupe) aankwamen dacht ik echt dat ze nu compleet van het petje af waren crying smilie
Vooral met de exemplaren met het rode dak om te janken.

Advertentie













Algemeen

Prijs € 18.900
Bouwjaar 2014
Kilometerstand 30.985 km
Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken 2-TVP-42
Datum deel 1 28-05-2014
Belasting (±) € 586,00 per jaar
Topsnelheid 240 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 6,40 sec
Motorvermogen 155 kW (211 pk)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2020 09:25 door Bobbeltje.
Na de strak gelijnde en stoere S60 van de eerste generatie kwam Volvo met déze mislukte en in elkaar gezakte pudding, waarvan de V60 er nog een schepje blubber bij kreeg. Volvo moet zich deze miskleun ook snel hebben gerealiseerd, want de volgende modellen waren naar mijn mening stilistisch wel weer in orde.

Volvo S60 1.6T T4 aut. 2011







€ 11.750,-
2005 Infinity QX56 - $ 11.900,00 / € 9.688,00
[www.cargurus.com]



Nu ben ik me er goed van bewust dat het vast geen gemakkelijke opgave zou zijn om een full-size SUV nog enigszins elegant over te laten komen, maar bij de QX56 heeft de designer volgens mij wel erg veel creatieve vrijheid gekregen om tot dit resultaat te komen. Dat de koplampen té laag geplaatst zijn en hij daardoor nogal sullig uit z'n ogen kijkt is nog tot daaraan toe, maar de achterkant is echt onvoorstelbaar lelijk geworden. Het lijkt er werkelijk waar op dat ze na drie kwart van het design gewoon geen inspiratie meer hadden en maar een generieke achterkant op hebben geplakt. Vast een ontzettend fijne auto, maar hij mag van mij écht weer terug naar de tekentafel.







Ja Alfa Romeo's, vaak mooi ontworpen van voor- tot achterbumper. Een uitzondering is de Giulietta met die rare kippenkont. Na de C-stijl gaat het mis. Te korte kont, raar geplaatste achterlichten. Geen cuore sportivo of eleganza extravaganza. Terug naar de tekentafel.

Alfa Romeo Giulietta 1977


Een hoop ongelukkige lijnen, Alfa Romeo onwaardig:



De kleine hoog geplaatste achterlichten maken het optisch erger, oogt iel:





Zo is het een plaatje:



"You know its bad, its bad you know it, really really bad"





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2020 16:09 door Jp053.


Bij onze vergaderingen op het hoofdkantoor in de VS zei mijn collega van het Duitse kantoor steevast als we in de huurauto rondreden: "Wat zijn die Amerikaanse auto's toch lelijk." Nou weet ik niet wat voor auto hij ooit zelf is gaan rijden (toen had hij er nog geen), maar waarschijnlijk een Golf IV Variant of zo.



Dat deed me bedenken dat ik maar eens in Amerikaanse richting moest gaan denken en al gauw kwam ik op dit gedrocht, de Buick Riviera van 1995-1999. Met z'n guppenneus en samengeknepen kippenkontje op m'n netvlies kan ik echt geen antwoord bedenken op de vraag 'what were they thinking?'



Van dit model was na vijf jaar productietijd de koek op en waren er net over de 90.000 stuks gemaakt; toen hadden die paar klanten die er toch voor vielen het wel gezien. Nog steeds rijden ze echter rond en worden ze aangeboden op diverse autosites, daar zullen we nog wel een paar decennia last van hebben.



Dit exemplaar is van 1995, heeft de 3,8-liter V6 met supercharger, waardoor hij op 225 pk komt. Dat moet dan wel allemaal via de voorwielen op de weg gebracht worden. Er staat 128.176 mijl (206.235 km) op de klok en hij kost nog een lieve $ 4.975 (€ 4.081,21). Daarbij moet je dan nog naar Macomb in Illinois, 220 mijl (354 km) ten zuid-westen van Chicago. Als het je leuk lijkt om naar de Indy 500 te gaan (4,5 uur rijden naar het oosten), zou ik zeggen: combineer dat. Anders: laat dit lelijke ding maar lekker staan!

Nog even een algemene opmerking: De eerste foto van je inzending komt in het Op-Een-Rijtje... winking smiley
De BMW 4 staat hier al, dus wat mij betreft is de winnaar al bekend.
Iets lelijker kan ik niet bedenken, dus steek ik deze week geen energie in een inzending.
Quote
BRG
De BMW 4 staat hier al, dus wat mij betreft is de winnaar al bekend.
Iets lelijker kan ik niet bedenken, dus steek ik deze week geen energie in een inzending.

De insteek van deze wedstrijd is volgens mij niet: zoek de lelijkste auto, maar eerder welk detail zou je aan een auto compleet hertekenen.
Quote
Pink Panther
Quote
BRG
De BMW 4 staat hier al, dus wat mij betreft is de winnaar al bekend.
Iets lelijker kan ik niet bedenken, dus steek ik deze week geen energie in een inzending.

De insteek van deze wedstrijd is volgens mij niet: zoek de lelijkste auto, maar eerder welk detail zou je aan een auto compleet hertekenen.

Dat dus. Mag ook meer zijn dan een detail. De Jaguar I-Pace zou van mij compleet opnieuw mogen. Wat sportiever zoals de F-Type.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2020 13:23 door Jay DoubleYou.
Het is wat mij betreft een combinatie : een mooie advertentie van een auto waarbij op de foto's te zien is wat in een goede omschrijving wordt aangemerkt als wat er terug naar de tekentafel moet. En daar moet ik het als stemmer natuurlijk wel een beetje mee eens zijn om het een stem te geven winking smiley
Maar bij die BMW is het alleen de grille, die overigens wel in het tijdsbeeld past, en er bij een donker gekleurd exemplaar niet eens heel slecht uit komt.
Quote
Barri
Het is wat mij betreft een combinatie : een mooie advertentie van een auto waarbij op de foto's te zien is wat in een goede omschrijving wordt aangemerkt als wat er terug naar de tekentafel moet. En daar moet ik het als stemmer natuurlijk wel een beetje mee eens zijn om het een stem te geven winking smiley
Maar bij die BMW is het alleen de grille, die overigens wel in het tijdsbeeld past, en er bij een donker gekleurd exemplaar niet eens heel slecht uit komt.

Vandaar dat ik een witte met fraaie openluchtfoto's op het oog had.
Daar komen de miskleunen aan voor- en achterzijde beter tot uiting!
Quote
BRG
Quote
Barri
Het is wat mij betreft een combinatie : een mooie advertentie van een auto waarbij op de foto's te zien is wat in een goede omschrijving wordt aangemerkt als wat er terug naar de tekentafel moet. En daar moet ik het als stemmer natuurlijk wel een beetje mee eens zijn om het een stem te geven winking smiley
Maar bij die BMW is het alleen de grille, die overigens wel in het tijdsbeeld past, en er bij een donker gekleurd exemplaar niet eens heel slecht uit komt.

Vandaar dat ik een witte met fraaie openluchtfoto's op het oog had.
Daar komen de miskleunen aan voor- en achterzijde beter tot uiting!

Geloof nooit dat je alle andere auto's ter wereld wel 100% mooi vind, dus ik zie nog wel mogelijkheden voor je.smiling bouncing smiley
Quote
Pink Panther
Quote
BRG
Quote
Barri
Het is wat mij betreft een combinatie : een mooie advertentie van een auto waarbij op de foto's te zien is wat in een goede omschrijving wordt aangemerkt als wat er terug naar de tekentafel moet. En daar moet ik het als stemmer natuurlijk wel een beetje mee eens zijn om het een stem te geven winking smiley
Maar bij die BMW is het alleen de grille, die overigens wel in het tijdsbeeld past, en er bij een donker gekleurd exemplaar niet eens heel slecht uit komt.

Vandaar dat ik een witte met fraaie openluchtfoto's op het oog had.
Daar komen de miskleunen aan voor- en achterzijde beter tot uiting!

Geloof nooit dat je alle andere auto's ter wereld wel 100% mooi vind, dus ik zie nog wel mogelijkheden voor je.smiling bouncing smiley

Need I say more???
Al kost het wel enige moeite er eentje te vinden waarbij men het aandurft een foto in zij-aanzicht te plaatsen met het dak dicht crying smilie

Het lijkt wel alsof de wagen achterstevoren werd gebouwd, de neus lijkt wel een aflopende achterzijde en de kofferbak lijkt wel de motorruimte.
Tevens is het metalen klapdak te hoog en te kort afgehakt om elegant te zijn.
Kortom... te herdoen, bij voorkeur met een elegant stoffen dakje dat minder hoog komt en een stuk verder naar achter wordt doorgetrokken, beetje zoals op een Mini Cabrio.



Mitsubishi Colt Invite CZC Cabrio

Vanuit deze hoek valt de wagen best te pruimen:



Ik kan zelfs leven met de veel te dikke kont:



Gelukkig hoort een cabrio "open" te rijden:



Mocht iemand onbegrijpelijkerwijze toch interesse hebben:

€ 2.599,-

93.377 km
05/2006
2 vorige eigenaren
80 kW 109 PK
Die mag ook even terug naar de spuitcabine...
Ik zend voor deze wedstrijd dit prachtige kunstwerk in:

Ford Ecosport 1.0 Ecoboost

Te beginnen bij de naam: Ford Ecosport
Ik verwacht dan iets sportiefs, gestroomlijnds (want eco) en iets waar duidelijk aan ontworpen is.

Maar? Wat is het eigenlijk? Het ding (gedrocht) is te hoog, oogt daardoor te smal, heeft veel te kleine wielen, geen terrein capaciteiten, maar wel een reservewiel achterop (waarom? Lekker handig in de Urban Jungle...

Samen kom je dus uit op dit:


Van voren lijkt het nog wat (generieke Ford neus uit die tijd, wel raar smalle cabine)


Maar verder...
eye rolling smiley


Interieur draagt ook bar weinig bij aan het algemene design. Behalve de hoeveelheid knoppen...


Nee, herinnerd als een designtopper zal die niet worden... Ik vrees dat 'terug naar de tekentafel' betekent : afbreken en opnieuw beginnen..
Quote
lybra
En onder de motorkap gelukkig ook niet.

Nou... ook de V12 uit de Testarossa is minder afgerond smiling smiley
Aantal knoppen op het dash van die Ecosport valt toch wel mee? Ik zie daar niks geks aan. Het is blijkbaar populair dat te roepen bij een Ford, maar het is voornamelijk het opmerkelijke design van het radio bedieningspaneel wat bijzonder is. Het aantal knoppen valt alles mee en daarnaast is het ook nog eens logisch geclusterd.
@caspervc,

Een Testarossa heeft geen V12. winking smiley
Quote
929V6
@caspervc,

Een Testarossa heeft geen V12. winking smiley

Zéker wel, 4,9 liter! eye popping smileygrinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2020 20:10 door Jay DoubleYou.
Quote
929V6
@caspervc,

Een Testarossa heeft geen V12. winking smiley

Zeker wel!
Een platte V12, blokhoek 180 graden

Een 12 cilinder boxer is net wat anders

Uitleg
Een _12 dus eigenlijk winking smiley Of I12, dan schrijft wat makkelijker.
Grappig dat er ook echt auto's tussen staan die ik wellicht niet echt heel mooi vindt maar toch wel zou overwegen te kopen ( want niet lelijk en/of toch aantrekkelijk op andere gebieden ).
Een motor waarvan de cilinders niet in een V-vorm staan opgesteld zou ik toch echt geen V12 noemen, ook al is de zuigerbeweging (correct me if I'm wrong) gelijk. Het is daarom ook geen boxer, de Engelse term "Flat 12" is dan nog het best op zijn plaats. De Vlamingen noemen dat natuurlijk ook gewoon een platte 12 maar wij Nederlanders moeten natuurlijk weer eigenwijs zijn met onze 180 graden V. winking smiley
Goed, waar zal ik eens beginnen....

- De Range Rover Sport van de eerste generatie is GEEN Range Rover, maar een Discovery met een ander huisje
- Doordat de auto een dubbel chassis heeft (jawel, ladder en zelfdragend) weegt deze niet eens heel grote auto maar liefst 2645 kg (!!)
- Om de auto een "sportieve", lees geborgen, rijpositie te geven hebben ze het dashboard hoger, voorbij de voorruit in de auto gemonteerd. Met als resultaat een heel lelijke erg hoge zwarte band onderaan de voorruit
- De achterzijde wordt compleet verpest doordat je vanuit elke hoek een enorm reservewiel ziet hangen aan de onderzijde.
- En dan hebben we het natuurlijk nog niet eens over de betrouwbaarheid gehad....
enz enz

Kom op Land Rover, dat kon een stuk beter

2008 Range Rover Sport 3.6 TDV8 HSE

Prijs € 16.950
Bouwjaar 2008
Kilometerstand 168.000 km
Brandstof Diesel
Transmissie Automaat

BTW auto Nee, marge
Kenteken 27-ZH-FD
Datum deel 1 27-03-2008
Belasting (±) € 3.291,00 per jaar
Topsnelheid 209 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 9,20 sec
Motorvermogen 200 kW (272 pk)
Aantal deuren 5-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3628 cc
Energielabel G
Carrosserie SUV / Terreinwagen
Kleur Grijs
Gewicht 2645 kg
Trekgewicht max 3500 kg
Trekgewicht onger. 750 kg
Verbruik (±) 1 op 9









Quote
Guus Leferink
- En dan hebben we het natuurlijk nog niet eens over de betrouwbaarheid gehad....

Dat soort dingen komen niet van de tekentafel...
Quote
Joop 5528328
Quote
Guus Leferink
- En dan hebben we het natuurlijk nog niet eens over de betrouwbaarheid gehad....

Dat soort dingen komen niet van de tekentafel...

In principe natuurlijk wel, elk onderdeeltje is ooit ontworpen.... Met wellicht niet zo'n beste specs of slimme constructie, maar getekend zal het zijn.
Escher – BMW 440i


SVF – Opel Astra Sports Tourer


Pink Panther – Renault Laguna Coupé


Jay DoubleYou - Jaguar I-Pace


MX6 – SsangYong Rodius


rzasa – Chrysler Sebring


Timo – Peugeot 308


Zonder BMW met Skoda – AMC Gremlin


Barri – Hyundai Coupé


Spekky – Mercedes-Benz Vaneo


MBdoubleyou – Mercedes-Benz CLA


lybra – Ferrari F512M


Bobbeltje – Mini Coupé JCW


929V6 – Volvo S60


Zadelsnuiver – Infiniti QX56


Jp053 – Alfa Romeo Giulietta


Tydelyck – Buick Riviera


BRG – Mitsubishi Colt CZC


caspervc – Ford EcoSport


Guus Leferink – Range Rover Sport




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2020 20:53 door Jay DoubleYou.
Was zelf op zoek geweest naar een mooi gefotografeerde Pontiac Aztek, nadat ik die gevonden had kwam ik er pas achter dat deze hier al in de openingspost stond. Dus dat was mijn winnaar geweest.

1. caspervc – Ford EcoSport ( raar, ielig, hoog en smal )
2. BRG – Mitsubishi Colt CZC ( die kofferbak, Focus CC had ook gekund die heeft dat nog veel erger )
3. MX6 – SsangYong Rodius ( tsja )
Quote
Total Loss
Was zelf op zoek geweest naar een mooi gefotografeerde Pontiac Aztek, nadat ik die gevonden had kwam ik er pas achter dat deze hier al in de openingspost stond. Dus dat was mijn winnaar geweest.

Had je van mij best mogen inzenden hoor. winking smiley
Veel inzendingen zijn eigenlijk niet meer te redden, of vind ik juist helemaal te gek zoals ze zijn (Giulietta). Hier zou voor mijn gevoel met een paar subtiele of wat minder subtiele aanpassingen misschien nog wat van te maken zijn geweest:

1. Escher – BMW 440i
2. SVF – Opel Astra Sports Tourer
3. rzasa – Chrysler Sebring
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.