Occasionwedstrijd #651: Uitgestorven - de tweedeurs sedan // Winnaar: 929V6!

Gepost door Jp053 


Welkom bij Occasionwedstrijd #651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan




Soms sta je voor het verkeerslicht naast een auto die op het eerste gezicht niet bijzonder lijkt, maar het toch wel is. Het gebeurde mij deze week in Hengelo, ik stond naast een keurig onderhouden tweedeurs sedan uit de jaren 80. Een carrosserievorm die geheel verdwenen is uit het aanbod. Terwijl die vorm tot en met de jaren 80 best goed verkocht, omdat de koper de tweedeurs mooier vond of goedkoper was? Kinderen de deur uit, waarom nog een vierdeurs? Zeg het maar, tegenwoordig is de tweedeurs sedan in Nederland niet meer als nieuw verkrijgbaar. Teveel senioren-uitstraling? Of niet praktisch? Gelukkig hebben we de occasions nog.

De opdracht van deze week:
Tweedeurs sedan

De criteria:
- Een tweedeurs sedan, geen cabriolet of coupé
- Bouwjaar: vanaf 1965
- Maximum aantal pk's: 150
- Budget: € 25.000
- Mag wereldwijd te koop staan
- Auto moet zich in een APK-waardige staat bevinden

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht;
- Maximaal 5 foto's per inzending;
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld;
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje';
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan;
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden;
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd;
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

Inzenden kan tot woensdag 24 februari, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 26 februari, 20.00 uur.




(met dank aan SVF!)


Veel succes!


Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2021 20:07 door Jp053.
Leuk thema!

Ik heb een zwak voor met name kleine sedans, maar ik ga deze keer voor een bijzonder fraaie en kloeke E-segmenter:

FORD GRANADA MK1 1978











1978 € 15.613



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 10:14 door SVF.
De scheidslijn tussen coupé en sedan is soms dun, maar wat mij betreft is dit de laatste 2-deurs sedan die bij ons op de markt is geleverd. Tenminste; de laatste die ik mij herinner. Stiekem vind ik het zelfs de enige echte opvolger van de Jetta 2-deurs sedan, net zoals ik de Ibiza meer de opvolger vind van de Golf 2 dan zijn echte opvolger.

Seat Cordoba SX 2.0 16v
€7.950 | 11-1998 | 83.691km







3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 22:41 door Barri.
Ik wil toch wat duidelijker regels voor het onderscheid met een coupé. Als bv. die Cordoba mag, dan mag een 3-serie Coupé of Opel Manta ook.
Quote
Wouter82
Ik wil toch wat duidelijker regels voor het onderscheid met een coupé. Als bv. die Cordoba mag, dan mag een 3-serie Coupé of Opel Manta ook.

Een 3-serie Coupé en Manta hebben een andere daklijn dan de sedans waarop ze gebaseerd zijn, de Cordoba niet.
Oké, dus dat wordt het criterium, ook als de auto Coupé wordt genoemd of als zodanig staat geregistreerd?
Quote
Wouter82
Oké, dus dat wordt het criterium, ook als de auto Coupé wordt genoemd of als zodanig staat geregistreerd?

Ik zou daar zo gauw niet eens een voorbeeld van weten. Zelfs de tweedeurs Cordoba staat als sedan geregistreerd en heet ook geen "Coupé". Hij was alleen duurder dan de vierdeurs, maar maakt dat hem meteen een coupé? De tweedeurs Audi 100 van de eerste generatie was bijvoorbeeld ook duurder dan de vierdeurs, maar er was tegelijkertijd ook een echte Coupé leverbaar.
Ik had een auto in mijn hoofd waarvan ik dacht dat dat van toepassing was, maar dat blijkt niet zo. Dan is het vooralsnog een theoretische kwestie smiling smiley
Ik ga voor auto waarvan we de naam wel kennen, maar het model niet. Deze L40-generatie van de Toyota Tercel werd niet in Europa verkocht, maar was wel leverbaar als klassieke "coach". Dit fraaie exemplaar staat te koop in New Jersey.

Toyota Tercel











Dit is een heerlijke crisisuitvoering, zonder rechter buitenspiegel, zonder airco, kale stalen velgen, handgeschakelde 4-bak, simpele radio en als klap op de vuurpijl vinyl bekleding. Daarentegen krijg je wel fraaie metalliclak mét striping!

TOYOTA TERCEL
Price : $ 3500 / € 2888
Year : 1991
Mileage : 81517 / Kilometers 131.189
Engine : 4 Cyl, 1.5L
Transmission : Manual
Exterior : Blue
Interior : Gray
Body Style : Coupe
Vin : JT2EL46B2M0966752



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 11:23 door Wouter82.
Lekker pretentieloos, maar wel met een kek interieur:


Volvo 142 De Luxe 1973 (klik!)











€ 15.900,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 11:21 door 929V6.
Fris kleurtje en hij staat er nog bijzonder goed bij!

1971 Fiat 128









64.000 km
1.108 cm³
40 kW (54 PK)
€ 7.900



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 11:27 door lybra.
Knip en plak uit wedstrijd 642:

Ooit één keer in het echt gespot, een Mini met kontje en schitterende neus winking smiley
Een occasion waarvan het ganse levensverhaal gekend en beschreven is:
- nieuw gekocht voor vrouw
- verkocht aan 2e eigenaar voor vrouw
- teruggekocht door eerste eigenaar
- teruggekocht door zoon tweede eigenaar




WOLSELEY HORNET MK II



OUTSTANDING MINI BASED WOLSELEY HORNET MK II JUST 29,000 GENUINE MILES FROM NEW



Sale price: £6,209.00

Manufacturer: Mini
Model: Wolseley Hornet MK II
Year: 1967
Type: Standard Car
Doors: 2
Color: White
Mileage: 29,588
Seats: 5
Engine: 998
Transmission: Manual
Fuel: Petrol
Drive side: Right-hand drive



LFD 794E

On the last day of February 1967 the first owner of LFD 794E. the wife of the owner of an engineering firm based in Cannock. travelled the few miles to her local BMC dealer to collect her new Wolseley Hornet Mk II.

Although not registered until 28 February 1967. sixteen weeks or so after the introduction of the Mk III. this car would have been one of the last MK II's off the line before production had ceased in the previous October.

From the offset LFD 794E was destined to be a car that was only to see infrequent use. In the main its journeys were confined to within the boundaries of Cannock and the immediate surrounding area.

LFD 794E was cherished and loved by its elderly owner. When not in use. which was most of the time. the Wolseley would be stored in the double garage attached to the owners bungalow.

In its early life the first owner of LFD 794E had to give up driving. She hoped not for good but just in case she wanted her pride and joy to go to someone known to her who could be entrusted to care for her beloved Wolseley in the same way that she had.

As it turned out the wife of her husband's Chiropodist had been seeking just such a car. A deal was struck with two conditions. The first. of course. was that she would care for it as the first owner had - agreed! The second condition was that if the second owner ever decided to sell the car in the future that she would give the first owner the option to buy it back - also agreed. The first owner it would seem was still hopeful of being able to one day get back behind the wheel of LFD 794E.

The second owner was true to her word and indeed cherished and cared for LFD 794E in the same vain as the first owner had. She continued to keep the Wolseley garaged used it infrequently and again in the main travelled just within the confines of Cannock. In the next thirty five years or so the mileage covered was just 28. 00 or so.

In 2003 the second owner decided that she really should update the Wolseley for something a little more modern. She was still in contact with the first owner. now quite advanced in years. and again true to her word offered her the car back as promised - but with a condition of her own though. That condition was that the next time that the Wolseley was to be disposed of first refusal this time should go to the second owners son who had been a regular passenger in the car since he was a child. Again agreed!

The first owner regained ownership of LFD 794E on the 27 April 2003. however she was still unable to drive and the car went straight back into the garage where it had spent its early days to be stored.

The first owners husband. now retired from the family engineering business. undertook a process to protect LFD 794E from deterioration whilst in storage and to. as he believed. bring the areas of the car that had not readily been visible. such as the engine bay. back to how he remembered them when his wife had sold the car thirty odd years previously. More on this in the relevant sections below.

LFD 794E remained in storage in the first owners garage for the next nine years. apart from when it travelled most years the couple or so miles for its MOT. The last MOT whilst in the care of the first owner was carried out on the 13 March 2008 the mileage recorded at that time 28. 25.

In January 2012 the car. as agreed. was acquired by the second owners son and returned to the garage at his parents home where it had spent the majority of its life.

In May 2012 LFD 794E was submitted for MOT now with just 9 miles more than the last time it had been four years previously. For the first time ever in its life the Wolseley required some minor welding for the MOT - but not much. It failed only on N/S/F floor sub frame mounting corroded.

The son of the second owner had this attended to and at the same time a couple of other minor areas that were not MOT failures done at the same time by a classic car specialist. None of these repairs are visible or at least obviously so apart from a small 2 inch by 2 inch ish plate to the O/S/inner sill and even then you would need to remove the carpet to see it. To give you an idea of just how minor all this work was an invoice in the history file that includes labour and parts to change the rear petrol pipe to the pump as well was just £100.

Since LFD 794E returned to the family of its second owner it has covered just a few hundred miles and spent most of its time in the garage at the second owners home.

Today the Wolseley is presented in well preserved original and unmolested condition. It has never been restored and the vast majority of the parts that make it up are those fitted on the production line almost fifty years ago in 1966. The genuine mileage from new is now just 29. 88.

Als trots Eindhovenaar kies ik maar eens voor een merk uit eigen stad, en een inzending uit de tijd dat tweedeurs sedans nog de normaalste zaak van de wereld waren, ook al werd hij dan in Limburg in elkaar geschroefd. winking smiley





1974 DAF 33 voor €4.450: [www.nederlandmobiel.nl]
BMW 700







Prijs €19.950,00
Bouwjaar 1965
Kilometerstand 47.636km

This 1965 BMW 700 sedan in good condition has the 697cc 2-cylinder engine with manual gearbox. The elegant body has a beautiful white paintwork. The interior has black upholstery in good condition. Are you looking for a beautiful BMW 700 from the sixties? For more information or a personal shop video, please contact one of our sales people. We can help with transport. Within Europe you do not need to pay any import duties. Trading in, buying and consignment possible.In some countries we can help with financing. Ask our sales staff. Mileage is read from Tachometer. The exact mileage is on most classic cars in general not guaranteed unless we explicitly state this in the advert. For more than 80 pictures, a small video and availability, look at our website www.erclassics.comAlways 250 classic cars in our showroom in the Netherlands!ERclassics, Kleiweg 1, 5145 NA WAALWIJKTelephone: + 31 416751393 Showroom open Monday till Saturday 09.00-17.00hrs. Every first sunday of the month open from 12.00-16.00hrs. All cars we advertise are in our showroom in the Netherlands.No liability for price changes and errors.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 14:35 door Zonder BMW met Skoda.
Er waren een paar merken die de overgang naar een hatchback niet 100% aandurfden. Opel was er een van en leverde de 1e voorwielaangedreven Kadett ook als notchback.

Opel Kadett 1.2S sedan



Origineel Nederlands

1982 - 74.000km - € 4.950












Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 17:45 door Pink Panther.
Een sedan heeft een "three box"-design, dus die Kadett zou dan niet kunnen.
Gewijzigd ivm de grens van € 25.000

Ik doe ook maar eens een keer mee.

[www.reezocar.be]

Toch wel een droom in die tijd BMW 323i.

Nog even uitzoeken hoe ik de foto’s kan plaatsen.

[pict1.reezocar.com]



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2021 22:39 door TR250.
Quote
Wouter82
Een sedan heeft een "three box"-design, dus die Kadett zou dan niet kunnen.

Volgens mij wordt hier met de tweedeurs sedan een tweedeurs gezinsauto met separate kofferbak bedoeld, en dat heet officieel een coach. En dat is de Kadett gewoon. Als je het echt allemaal letterlijk moet gaan nemen bestaat een tweedeurs sedan helemaal niet, omdat een sedan per definitie vier portieren heeft.
Quote
Pink Panther
In de folder van de Kadett spreken ze ook over de sedan.

Dat deed Ford zelfs met de eerste Sierra smiling smiley

Ik vind het prima hoor, daar niet van.
@Barri: de Seat Cordoba SX keur ik goed, de daklijn wijkt niet af van de vierdeurs.
@Pink Panther: de Opel Kadett ook goedgekeurd, wikipedia (niet heilig) noemt het een sedan.

Welkom TR250, leuk dat je meedoet!
De BMW zit boven de grens van € 25.000,--. Lukt vast een mooie onder de 25 mille te vinden, en willen ook graag foto's van de inzending ziensmiling smiley

De rest ook goedgekeurd.
Quote
TR250
Gewijzigd ivm de grens van € 25.000

Ik doe ook maar eens een keer mee.

[www.reezocar.be]

Toch wel een droom in die tijd BMW 323i.

Nog even uitzoeken hoe ik de foto’s kan plaatsen.

De foto aanklikken en de url (van de foto!) kopiëren.
Dan uit de balk bovenin in het 5e icoontje vanuit rechts die url kopiëren.
Opel Ascona 1.8i GT

Advertentie











€ 3.500,-
76.000 km
Oldtimer
04/1985
2 vorige eigenaren
85 kW 116 PK
Handgeschakeld,
Benzine
Renault Rambler 1966

Link: [www.leboncoin.fr]

Opgezocht in mijn RAI-catalogus van februari 1967, mijn leven lang bewaard. Een Rambler van American Motors Corporation, in onderdelen verzonden uit Kenosha (USA) en geassembleerd in Vilvoorde België. Gepositioneerd als model boven de Renault Dauphine. Er zijn er naar schatting 1.500 verkocht. Leuk stukje historie.
Er staan er niet veel te koop, dus qua plaatjes valt er weinig te kiezen. De cilinderinhoud van dit koopje wordt niet vermeld. Volgens mijn catalogus van 1967 is het een 3,8l met 155 SAE-pk. Dat is meer dan 150, maar omgerekend naar DIN-PK kom je onder de 150. Het kan echter ook een kleinere 3,3 motor zijn, want in Frankrijk zijn misschien andere versies verkocht. Hij is precies 5 meter lang, 1,99m breed en 1,40m hoog. Rijklaar gewicht 1.500kg. Hij is 'avec permis'. Geen idee wat dat is, maar het klinkt als APK.
De eerste Yaris is wellicht een tikje saai, maar geen heel verkeerde auto. Het gaat echter mis als je er een sedan van maakt. En helemaal mis als je de achterdeuren vervolgens ook weghaalt. Gelukkig is dit mormel hier nooit geleverd.

2002 Toyota Echo











Hier te koop voor $ 2,990, omgerekend is dat € 2.467,35
[www.leboncoin.fr]
Panhard 24 BT
1966
€11.500,-





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2021 18:19 door Nemesis Inferno.
De Panhard 24 CT zou ik een coupé noemen. Letterlijk, want het is de ingekorte variant van de 24 BT die dan misschien wél binnen het juiste criterium valt (de C staat voor Coupé, de B voor Berline).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2021 08:53 door 929V6.
Quote
929V6
De Panhard 24 CT zou ik een coupé noemen. Letterlijk, want het is de ingekorte variant van de 24 BT die dan misschien wél binnen het juiste criterium valt (de C staat voor Coupé, de B voor Berline).

Is ook als coupé vermarkt volgens mij.

In de openingspost schrijft Jp053:

Een carrosserievorm die geheel verdwenen is uit het aanbod. Terwijl die vorm tot en met de jaren 80 best goed verkocht, omdat de koper de tweedeurs mooier vond of goedkoper was?

Zo populaire modellen waren het nooit. In Duitsland en door de Aziatische fabrikanten zijn ze gebouwd. Enkele Italiaanse varianten, veelal met de motor achterin. In Frankrijk zijn ze vrijwel niet gebouwd, de Panhard is een uitzondering, als je de zeldzame Chapron versies van de DS niet meeteld.
Nieuwe inzendingen thumbs up.

2 afkeuringen:
@Jeff Vink: de ingezonden Renault Rambler is een vierdeus.
@Nemises Inferno: zoals hierboven al aangegeven is de CT is een coupé
Tot woensdag 20.00 uur kunnen jullie een nieuwe inzending plaatsen, nog tijd genoeg om een vervanger te vinden.

De rest is goed. Nu zelf op zoek naar een inzending.
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
De Panhard 24 CT zou ik een coupé noemen. Letterlijk, want het is de ingekorte variant van de 24 BT die dan misschien wél binnen het juiste criterium valt (de C staat voor Coupé, de B voor Berline).

Is ook als coupé vermarkt volgens mij.

Uit de brochure:



Quote

Zo populaire modellen waren het nooit. In Duitsland en door de Aziatische fabrikanten zijn ze gebouwd. Enkele Italiaanse varianten, veelal met de motor achterin. In Frankrijk zijn ze vrijwel niet gebouwd, de Panhard is een uitzondering, als je de zeldzame Chapron versies van de DS niet meeteld.

In de meeste landen die op redelijke schaal auto's hebben geproduceerd zijn ze wel gemaakt en zeker ook uit Engeland zitten daar behoorlijk populaire bij. Uit Frankrijk had je verder nog de Rosengart maar die dateert van voor 1965.
Ook in de VS zijn heel veel tweedeurs gemaakt, al wordt daar gauw het onderscheid mistig tussen sedans, coupés en hardtop-varianten.
in Zuid-Amerika werkten Volkswagen en Ford tussen 1987 en 1995 samen wat o.a. resulteerde in een tweedeurs sedan gebaseerd op de Ford Orion. Volkswagen heeft haar variant vernoemd naar Apollo, de god van de zon, muziek, poëzie en schone kunsten. Of dat allemaal verenigd is in de VW Apollo durf ik niet te beweren...

Volkswagen Apollo GLS 1992










Prijs: 9.200 euro



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2021 13:10 door Jp053.
Fiat 131 Racing

1980 / €19.000,-











3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2021 19:48 door caspervc.
Quote
caspervc
Maserati Biturbo

Grote kans dat hij ze niet meer heeft, maar origineel 184pk.
Quote
Pink Panther
Quote
caspervc
Maserati Biturbo

Grote kans dat hij ze niet meer heeft, maar origineel 184pk.

Ik ging wel uit van een verlies van minimaal 35 pk in die jaren ja drinking smiley
Maar ga wel op zoek naar wat anders ...
Quote
929V6
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
De Panhard 24 CT zou ik een coupé noemen. Letterlijk, want het is de ingekorte variant van de 24 BT die dan misschien wél binnen het juiste criterium valt (de C staat voor Coupé, de B voor Berline).

Is ook als coupé vermarkt volgens mij.

Uit de brochure:



Quote

Zo populaire modellen waren het nooit. In Duitsland en door de Aziatische fabrikanten zijn ze gebouwd. Enkele Italiaanse varianten, veelal met de motor achterin. In Frankrijk zijn ze vrijwel niet gebouwd, de Panhard is een uitzondering, als je de zeldzame Chapron versies van de DS niet meeteld.

In de meeste landen die op redelijke schaal auto's hebben geproduceerd zijn ze wel gemaakt en zeker ook uit Engeland zitten daar behoorlijk populaire bij. Uit Frankrijk had je verder nog de Rosengart maar die dateert van voor 1965.

Dat had ik nooit geweten, bedankt voor de info! thumbs up
Ik moest meteen denken aan een 2 deurs polo sedan

Volkswagen Polo 1.3 55pk CL


link naar advertentie: autoscout24.nl









apk tot 11/2021
prijs: €3949
17 goedgekeurde inzendingenthumbs up

@TR250: nog de foto's plaatsen en de inzending is af.
Quote
Pink Panther
Quote
TR250
Gewijzigd ivm de grens van € 25.000

Ik doe ook maar eens een keer mee.

[www.reezocar.be]

Toch wel een droom in die tijd BMW 323i.

Nog even uitzoeken hoe ik de foto’s kan plaatsen.

De foto aanklikken en de url (van de foto!) kopiëren.
Dan uit de balk bovenin in het 5e icoontje vanuit rechts die url kopiëren.

2 afkeur:
@Jeff Vink: de ingezonden Renault Rambler is een vierdeus.
@Nemises Inferno: zoals hierboven al aangegeven is de CT is een coupé

Genoeg keuze aan tweedeurs sedans, laat jouw topper aan de wedstrijd meedoen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2021 20:31 door Jp053.
Quote
Jp053
@Nemises Inferno: zoals hierboven al aangegeven is de CT is een coupé

De inzending is in een BT gewijzigd.
Quote
929V6
Quote
Jp053
@Nemises Inferno: zoals hierboven al aangegeven is de CT is een coupé

De inzending is in een BT gewijzigd.

Inderdaad, aangepast.
OER

SVF - Ford Granada MK1



Barri - Seat Cordoba SX 2.0 16v



rzasa - Saab 99



Wouter82 - Toyota Tercel



929V6 - Volvo 142 De Luxe



lybra - Fiat 128



brg - Wolseley Hornet MK II



afentoe - Daf 33



Zonder BMW met Skoda - BMW 700



Pink Panther - Opel Kadett 1.2S sedan



Bobbeltje - Opel Ascona 1.8i GT



Auto encyclopedie - Trabant



Timo - Toyota Echo



Nemesis Inferno - Panhard 24 BT



Zadelsnuiver - Opel Corsa



Jp053- Volkswagen Apollo GLS



caspervc - Fiat 131 Racing



audilovertje - Volkswagen Polo 1.3 55pk CL



Stemmen kan tot vrijdag 26 maart 20.00 uur!
1. audilovertje - Volkswagen Polo 1.3 55pk CL
2. Zadelsnuiver - Opel Corsa
3. afentoe - Daf 33
1 Wouter82 - Toyota Tercel
2 929V6 - Volvo 142 De Luxe
3 afentoe - Daf 33
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.