Dit soort auto’s kosten minder dan €1.000
Het doel van de zoektocht is een steekproef. Hoeveel auto’s die minder dan €1.000 kosten staan...
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De laatste auto’s van MG Rover werden geproduceerd in april 2005. Van dit merk zijn dus alleen nog maar youngtimers te koop.
Wat haal je je op de hals als je een auto koopt van een Engels merk als MG Rover dat al jaren niet meer bestaat? Dat blijkt helemaal niet zo moeilijk als het klinkt. Het meest tragische van het MG Rover-verhaal blijkt dat het merk de laatste jaren kwalitatief prima auto’s maakte.
Kwalitatief goede auto’s - dat mocht ook wel een keer. Decennialang hebben MG en Rover de tijd genomen om alle mogelijke fouten te maken die er bestaan in de autobouw. Als we de klassiekercatalogus erop naslaan, kunnen we gemakkelijk enkele modellen aanwijzen die je zeker niet moet hebben. Tegen de tijd dat de laatste MG Rovers werden gebouwd, was het modelgamma zwaar verouderd. Voordeel daarvan is dat de kinderziekten toen wel zo’n beetje uit die auto’s waren verdwenen. Bovendien hebben de Engelsen sinds de jaren ‘80 de mensen van Honda over de vloer gehad, gevolgd door een invasie van BMW. Van die bedrijven kun je wel wat opsteken als het gaat om kwaliteit en betrouwbaarheid en het blijkt dat de Britten die kans hebben aangepakt.
Waar je bij Saab, dat andere verdwenen merk, nooit lang hoeft te zoeken om nog enthousiastelingen te vinden, is de vlam voor MG Rover in Nederland zo’n beetje uitgedoofd. Natuurlijk zijn er nog wel een paar liefhebbers en ex-dealers te vinden die zich over het erfgoed ontfermen, maar op een levendige cultuur hoef je niet te rekenen. Gelukkig is Groot-Brittannië door social media nooit ver weg. Daar zijn nog genoeg bezitters met kennis te vinden. Bovendien: een MG of Rover van de laatste bouwjaren zit niet moeilijk in elkaar, dus heel veel specialistische kennis is er niet voor nodig. Voordeel van zo veel vergane glorie is dat een Rover of MG vandaag de dag voor weinig geld te koop is. We nemen de modellen waarmee MG Rover ten onder ging stuk voor stuk kort onder de loep. Als je bedenkt dat deze auto’s dus allemaal minimaal 15 jaar oud zijn, kunnen we in het algemeen zeggen dat er niet veel meer of minder mis mee gaat dan modellen van dezelfde leeftijd van welk ander merk dan ook. Bovendien: om de moeizame verkopen op te krikken en de hoge prijzen te rechtvaardigen, werden de auto’s helemaal volgestopt met accessoires. Altijd lekker aangekleed dus!
Dit model vindt zijn oorsprong in de Rover 200 uit 1995. In 1999, met de komst van de 75, werd hij omgenummerd naar Rover 25. Het uiterlijk wijzigde iets en de veiligheidsvoorzieningen werden verbeterd. De auto werd gebouwd op een ingekort platform van de Honda Civic, maar daar houdt de Japanse inmenging ook mee op. Dit model is geheel in Engeland ontwikkeld en valt tussen het B- en C-segment. Rijbeleving doet denken aan een Ford Fiesta. Verkrijgbaar met 1,4-, 1,6- of 1,8-liter motoren. Die laatste (115 pk) is altijd gekoppeld aan een CVT-automaat, behalve bij de MG ZR, waarin de 1.8-motor 160 pk levert. Daarnaast was er nog de IDT-diesel. De Streetwise kwam in 2003 en is een opgeruigde versie, die wat hoger op zijn wielen staat.
Met de kennis van nu zou je een Streetwise een crossover kunnen noemen. Met deze auto rijd je er voor Rover-begrippen dus het modernst bij. De 25/ZR/Streetwise is er als drie- en vijfdeurs.
Gefacelifte versie van de 400, die stamt uit 1995. Eveneens vanaf 1999 de naam 45 gekregen en te koop als sedan en hatchback. De technische basis is van de Honda Civic, maar de Rover 45 en MG ZS zijn alleen te koop met K-series Rover-motoren. De 2,0-liter viercilinder motor uit de Rover 400 is vervangen door de 2,0-liter V6 van Rover. Voor de MG ZS kwam de 2.5 V6. Daarnaast is het model te koop met de 1,6-, 1,8-liter en een dieselmotor. Verder verschilt de 45 van de 400 door stoelen uit de 75 en een verbeterd rijgedrag en besturing. Net als de 25 en de 75 wordt de 45 in 2004 nog voor een laatste keer gefacelift, waarbij de voor- en achterzijde sterk worden gewijzigd. Als je je beter verdiept in die laatste wijzigingen, lijkt het meer op een bezuinigingsslag. Een pre-facelift heeft dus de voorkeur. De MG ZS staat bekend als de best geslaagde transformatie tot MG van de drie Rovers.
Een Rover 45 in oorlogstooi en dikwijls met een felle kleur. Dan heb je te maken met een MG ZS. Dit is de sterkste, met de 180 pk 2,5-liter V6. Door een speling van het lot staat er tegenwoordig opnieuw een MG ZS in de showrooms, maar dat is een elektrische SUV.
De Rover 75 Ontwikkeld onder BMW-regie en op de markt in 1999. Losjes gebaseerd op BMW-techniek, maar wel met voorwielaandrijving. De 1,8-liter viercilinder, 2,0- en 2,5-liter V6 zijn alle Rovermotoren. De diesel is afkomstig van BMW. In 2002 wordt de 2.0 V6 vervangen door een 1.8 turbo; misschien wel de prettigste motor voor de 75. In 2001 komt de Rover 75 Tourer erbij, een stationwagen. De MG ZT en de ZT-T, zoals de stationwagen heet, volgen kort daarna. De Rover 75 is een zeer comfortabele limousine, de ZT een matig geslaagde sportsedan. In 2002 volgt nog een nauwelijks verkochte variant met lange wielbasis. Bijzonder zijn de MG ZT 260 en de Rover 75 V8, met een 4,6-liter van Ford. Die varianten hebben achterwielaandrijving. Van de ZT 260 en 75 V8 zijn samen minder dan 900 exemplaren geproduceerd.
Hyper zeldzaam: een Rover 75 V8. Op het moment van schrijven vinden we er eentje te koop in Nederland voor vijf mille, al is het niet ’s werelds mooiste. Zie je wel: MG Rover rijden hoeft écht niet duur te zijn.
Doorontwikkeling van de MGF uit 1995. De MG TF is uiterlijk en technisch flink anders. Grootste verandering is het verdwijnen van de hydragas-vering van de MGF, waardoor voor een TF minder specialistische kennis nodig is. Heerlijk rijdende roadster met middenmotor, die de Mazda MX-5 als grootste concurrent heeft. De plaatsing van de motor maakt het onderhoud weliswaar wat ingewikkelder, maar een goede specialist heeft er geen moeite mee. Het risico op oververhitting door de plaatsing van de motor is bij de TF zo goed als opgelost. De TF 120 heeft een 1,8-liter gekoppeld aan een CVT-automaat en is samen met de 115 pk 1.6 niet de aantrekkelijkste variant. De TF’s met de 135 of 160 pk sterke 1.8 lijken er al een stuk meer op!
Middenmotor, achterwielaandrijving en zónder de technische nukken van de MGF. Een MG TF is dikke pret en kost je de kop niet. Maar dan het liefst wel met een motor die aardig wat vermogen heeft.
Meepraten met de laatst overgebleven MG Rover-jongens? Zorg dan dat je deze termen en hun betekenis kent. Dan kom je al gauw goed beslagen ten ijs.
Elektronica in Engelse auto’s is berucht. In de laatste jaren gebruikte MG Rover voor de aansturing daarvan de Pektron Unit. Die gaat geen autoleven lang mee, al kun je natuurlijk altijd mazzel hebben. Laat je MG of Rover rare elektronische problemen zien, zoals een spontaan afgaand alarm, één raam dat niet werkt of één stand van de ruitenwissers die het niet doet? Dan is de Pektron Unit achter het dashboard de hoofdverdachte. Gelukkig zijn ze goed te reviseren en een nieuwe is niet heel veel duurder dan dat. Je bent er echter wel een paar honderd euro mee in z’n achteruit.
De aanduiding van de Rover-motor. Velen denken dat de laatste Rovers Honda- of BMW-motoren hebben, maar dat is een misvatting. Alleen de 75/ZT diesel heeft een BMW-krachtbron en de 75/ZT V8 een motor van Ford. De K-series motor stamt uit 1988 en heeft over de jaren cilinderinhouden van 1,1- tot 1,8-liter. Naast Rovers en MG’s wordt de K-series ook toegepast in modellen van Lotus en Caterham, van waaruit veel mogelijkheden tot tuning zijn ontstaan. Omdat dit wel liefhebbersauto’s zijn, zal het nog lang lucratief zijn om onderdelen voor de K-series te blijven leveren en dat komt dus ook de MG- en Rover-rijders ten goede. Hebben de Rover-jongens het over de KV6, dan gaat het om de V6-variant die je vindt in de 45/ZS en 75/ZT.
‘Head Gasket Failure’, ofwel: kapotte koppakking. De K-series motor is er berucht om. Meestal is dit al gauw aan de hand; na 60.000 kilometer is geen uitzondering. Pas daarmee dus op als je je oog hebt laten vallen op een auto met een lage kilometerstand. Soms ploft de pakking in één keer en word je getrakteerd op een spectaculaire witte wolk. Soms gaat het geleidelijk en verliest de auto telkens een beetje meer vermogen en moet er koelvloeistof worden bijgevuld. Reparatie kost een paar honderd euro – niet een bedrag waarop je een mooi exemplaar afschrijft. Bij die reparatie zijn er twee opties: je laat de boel terugzetten volgens fabrieksvoorschrift, dan heb je na enkele tienduizenden kilometers weer hetzelfde probleem, of je laat de pakking repareren met een extra versteviging daartussen; de specialist weet hoe dat moet. Daarmee komt het ongerief nooit meer terug en is de K-motor zeer betrouwbaar. Wel jammer dat je vanaf de buitenkant niet kunt zien hoe de koppakking is gerepareerd. Dat blijft dus gokken bij aankoop van een occasion.
De plaats bij Birmingham waar de MG Rover-fabriek stond. Vanaf 1906 zijn daar Austins gebouwd. In de oorlogen is er wapentuig gemaakt en in de jaren daar tussenin en erna is het de geboorteplek voor een bonte stoet aan Engelse auto’s van diverse merken. Vanaf 1988 is ‘Longbridge’ het eigendom van de Rover Group. De zwaar verouderde fabriek komt in het jaar 2000 mee in het pakketje dat BMW voor tien pond verkocht aan het Phoenix Consortium. Tot 2016 zijn er onder Chinese regie nog auto’s gebouwd. Vandaag de dag resteert nog een kleine onderzoeksafdeling en is op het fabrieksterrein een woonwijk gebouwd.
De steun en toeverlaat van de hedendaagse MG Rover rijder. Dit bedrijf is verantwoordelijk voor de onderdelenvoorziening. Zo’n beetje alles is er nog te koop en de prijzen zijn zeer schappelijk. De onderdelen worden vanuit Groot-Brittannië verkocht. De meest voor de hand liggende onderdelen zijn vlug leverbaar. Wordt het wat moeilijker, dan is er een overzichtelijke wachttijd, al is die sinds Brexit niet korter geworden. Moeilijke onderdelen, zoals bijvoorbeeld rubbers voor schuifdaken, zijn niet meer te krijgen. Daarvoor ben je aangewezen op het hobbycircuit.
In 2005 komt na 101 jaar een einde aan het merk Rover. Hoe heeft dat zo ver kunnen komen? In 1994, als BMW Rover overneemt, is het eigenlijk al een verloren zaak. In een wereld waar schaalvergroting de norm wordt, is een merk dat in relatief kleine aantallen auto’s in de middenklasse produceert ten dode opgeschreven. Rover verkoopt alleen auto’s in Europa. Voor de merken die kunnen overleven is de hele wereld het jachtveld. BMW zoekt naar schaalvergroting en ziet brood in het merk. Met Rover erbij, kan het moedermerk in de hogere klasse blijven opereren en moet het Britse merk het lagere segment blijven bedienen. De 25 en 45 moesten worden bijvoorbeeld worden opgevolgd door een auto die direct concurreerde in de klasse van de VW Golf. Kwade tongen beweren dat de toenmalige BMW CEO Bernd Pischetsrieder alleen maar uit is op de rechten voor Mini omdat hij een verre nazaat is van Alec Issigonis, de man die de klassieke Mini bedacht. Bovendien behoorde Land Rover destijds ook tot de Rover Group. Met de SUV-trend in opkomst ziet BMW daarbij mogelijkheden en bovendien halen de Duitsers kennis in huis om hun eigen 4x4’s te gaan bouwen. Het ontwikkelteam van de eerste X5 maakt er dankbaar gebruik van. Mede door de hoge stand van de Britse pond en het verouderde modelgamma lukt het maar niet om Rovers aan de man te brengen. De 75, die onder BMW-regie is ontwikkeld, slaat maar matig aan. Menig BMW-kopstuk is gestruikeld over Rover en in 2000 wordt het bedrijf opgesplitst en verkocht. Land Rover gaat naar Ford en BMW houdt zelf de merkrechten op Mini én de fabriek in Cowley, waar de New Mini wordt gebouwd. Voor 10 pond wordt het restant van Rover verkocht aan de ‘Phoenix Four’, vier zakenmensen die vast ooit het beste met het merk voor hebben gehad, maar uiteindelijk de historie zijn ingegaan als creatieve boekhouders die vooral hun eigen pensioen veiligstellen en een spoor van onbetaalde rekeningen achterlaten. Hun grootste wapenfeit is het uitbreiden van het merk MG. Tot dan was er alleen de TF roadster, maar in 2001 volgen ook de ZR, ZS en ZT op basis van de 25, 45 en 75. Die auto’s zijn niet veel meer dan wat sportiever afgestemde Rovers in oorlogstooi en leverbaar met felle kleuren. Uiteindelijk komt de failliete boedel, inclusief merkrechten, terecht in China, bij SAIC. Vandaar dat het mogelijk is dat er ook vandaag de dag bij ons weer MG’s aan de man worden gebracht, zij het dit keer in de vorm van elektrische of hybride SUV’s.
Het doel van de zoektocht is een steekproef. Hoeveel auto’s die minder dan €1.000 kosten staan...
Je kunt in het aanbod van gebruikte auto’s tot €1.000 een breed aanbod verwachten. Alles naar...
Opvallend daarbij is dat tussen de lijst met onbetrouwbare tweedehands auto's vooral premium...
Volkswagen Golf VR6 Volkswagen deed het toch maar even: een zescilinder in een Golf hangen....
De E-klasse van Mercedes-Benz is van oudsher de ‘middenmaat’ van het merk. En tegelijkertijd...
In vergelijking met de nieuwste Tucson, die opvalt door zijn zeer originele styling, lijkt...
De prijzen van gebruikte auto's zijn de afgelopen twee jaar aanzienlijk gestegen. In september...
Dat een viercilinder ook uitstekend in staat is om het hart sneller te laten kloppen en zodoende...
De A-klasse van Mercedes-Benz is geen seniorenauto meer, maar hij wás het bij de eerste twee...
Ook al heb je een gezin van vijf personen, dan zit je in een reguliere auto al vlug krap en...
De Hyundai i20, gelanceerd in 2009, is een Koreaanse compacte auto waarvan intussen de derde...
Er zijn intussen zeven versies van de BMW 3-serie. De fabriekscodes zijn echter niet opeenvolgend,...
Welke generatie je ook kiest als tweedehands Ford Focus, hij rijdt gewoon verschrikkelijk...
Je kunt er zo twintig procent bij optellen, al is het met de WLTP-verbruikscyclus een stuk...
De Hyundai Kona, die in 2017 op de autosalon van Frankfurt zijn vuurdoop beleefde en drie...
BMW arriveerde relatief laat in de markt voor premium compacts. Goed, het merk bood al een...
Als je ‘in de markt’ bent voor een SUV en de afgelopen maanden hebt geprobeerd er een nieuw...
Voor we met de C-Klasse gaan beginnen, moeten we ook even aandacht besteden aan het model...
Helemaal blij was ze met haar nieuwe auto. Caroline was als een blok gevallen voor de sportieve...
Iets meer dan tien mille is natuurlijk een boel geld, maar geen ongebruikelijk bedrag voor...
De Citroën C5 Aircross heeft inmiddels een vrij grote schare liefhebbers. Zijn zeer herkenbare...
Kijk! Van een oud baasje geweest die er alleen zijn boodschappen mee deed en er zondags mee...
De Britten hebben een historie opgebouwd op het gebied van onderzoek naar betrouwbaarheid...
In het voorjaar van 2012 breidde Dacia zijn aanbod uit met de Lodgy. Dat is een MPV die destijds...
We moeten eerlijk zeggen dat we af en toe ook even het overzicht kwijt zijn door de enorme...
Maar zo’n nieuwe … Misschien is het de smetteloze glans, de nieuwe technologie of de geur...
De Audi A4 is een Duitse sedan of stationwagon (Avant), gelanceerd in 1994 om te concurreren...
De Citroën C3 Aircross staat als comfortabel bekend. De Fransman koppelt praktische inzetbaarheid...
De Mercedes-Benz A-klasse verscheen in 1997 als kleine MPV op de markt. De tweede generatie...
Met het bereiken van een gevorderde leeftijd en een hogere kilometerstand moet je bij praktisch...
Het grootste aanbod vind je wel van de Clio’s van de vierde serie, die tussen 2012 en 2018...
Het trio markeerde het begin van een lange samenwerking tussen PSA (Peugeot-Citroën) en Toyota:...
Audi heeft de A3 sinds 1996 meermaals ingrijpend herzien. Met name zijn uitstraling en hoge...
De Audi A1 verscheen in 2010, waarna in 2018 een ingrijpende vernieuwingsronde volgde en de...
De Renault Kangoo II is een nieuwe weg ingeslagen. Hij is gebouwd op het platform van de Renault...
Ondanks een niet al te succesvolle carrière is de Renault Kadjar tweedehands in redelijke...
Als je wilt dat je auto lang meegaat, moet je hem regelmatig onderhouden. Het beste ben je...
In 2013 onthulde Peugeot de tweede generatie van de 308. Verdwenen zijn de kolossale, op de...
Als je kijkt naar een tweedehands auto, dan wil je voor een aantrekkelijke prijs een goede...
Natuurlijk moet je dan beginnen met je verwachtingen bij te stellen, want iets heel spectaculairs...
Bij de presentatie van de Dacia Duster in 2010 viel de SUV meteen op: praktisch en veelzijdig,...
De Seat Arona is de avontuurlijke broer van de Seat Ibiza. De compacte SUV kun je beschouwen...
De Mercedes-Benz GLA moest de succesvolle BMW X1 tegenwicht bieden. In ons land staat de GLA...
De grootste revolutie van de Micra-levensloop ligt net achter ons, maar de overgang van het...
Eigenlijk kun je al starten met het huiswerk vooraf. In een advertentie krijg je al een eerste...
De keuze van je volgende auto hangt voor het grootste deel af van het budget en persoonlijke...
Je koopt een nieuwe of tweedehands auto. Spannend, zo’n grote aankoop! Het is belangrijk dat...
Als het gaat om auto’s met karakter, dan ben je in de jaren ‘90 op je wenken bediend. Er waren...
Autorijden in dit land is duur. Sommige mensen vinden het veel te duur. Hoe kun je die kosten...
Het is vaak een dilemma, als je een nieuwe auto koopt: wat doe je met je huidige auto? Er...
Het afscheid nemen van je auto is altijd een bijzonder moment. Bij een verkoopservice telt...
Mazda 2 als Toyota Yaris Toyota houdt er een wat bijzonder beleid op na als het om de Yaris...
Een V12 leek destijds verplichte kost voor supercars uit de jaren '90. .De uitzonderingen...
Als je in deze prijsklasse rondkijkt, dan moet je jezelf realiseren dat de auto’s vaak rond...
Velen beschouwen hem als het lekkerste pakketje van BMW. Het verbaast dan ook niets dat dit...
Je oriënteert je op een occasion en je wilt natuurlijk wel een goede tweedehands auto kopen....
Ze staan steeds vaker in je straat, voor de peuterspeelzaal en bij de tennisclub: de SUV....
Om met meer dan drie kinderen of vrienden te reizen, kom je met vijf zitplaatsen vaak nét...
Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig een SUV wil, maar wat is daar eigenlijk de achterliggende...
Het juiste model en type carrosserie kiezen, onderhandelen over de prijs, kopen/verkopen aan...
In de jaren 80 en 90 was het eigenlijk vrij normaal dat mensen in een buitendienstfunctie...
Als je nu voor de aanschaf van een tweedehands diesel staat, dan kun je daar goed over twijfelen....
Als bron voor dit onderzoek nemen we het aanbod van de AutoWeek Occasionzoeker. Daarin staan...
Een hoog gewicht, veel ruimteverlies, traag, soms storingsgevoelig en vaak netvlies-teisterende...
In sommige gevallen is het een dilemma, zullen we kijken naar een tweedehands of een nieuwe...
Slechts ééntje vinden we er, op het parkeerterrein van de BMW-dealer in Zwolle. Een zwarte...
Er zijn verschillende vormen van garantie op een occasion. Als je particulier een tweedehands...
Met de komst van de Model S in 2013 is het Tesla gelukt om elektrisch rijden in één klap begerenswaardig...
Chevrolet Corvette C4 ZR-1: Met de hulp van nieuwe vrienden De Chevrolet Corvette C4 kennen...
Tesla is een merk dat steeds populairder wordt. Het krijgt bestellingen over de hele wereld....
Voor je volgende auto heb je veel wensen. En wat is het leuk om in de zomer met de wind door...
Bij de aanschaf van een tweedehands elektrische SUV moet je met een aantal zaken rekening...
Dat is toch een mooie droom? Een eigen cabriolet, om op zonnige dagen met de haren in de wind...
Wat is mijn budget? Grote kans dat er al heel wat auto’s af vallen als je berekent wat je...
Moet je na vele jaren of slechts een paar maanden van auto wisselen of wil je eenvoudig een...
Een onderhoudsboekje hoort bij een auto. Er staat veel informatie in en als het goed is wordt...
Hoe lang heb je de auto in bezit? (controleer met de Kentekencheck) Iemand die een auto slechts...
Een heel schone motor kan er juist op duiden dat die net met de hogedrukspuit is schoongemaakt...
Maar ook als je zelf goed op de hoogte bent, is het handig een extra paar ogen mee te nemen....
Over alles wat je koopt moet je btw betalen, dus ook over een auto. Dat is 21%. Bedrijven...
Je kunt een occasion wel of niet particulier kopen vanwege de prijs. Bij een particulier ben...
Als je denkt dat je naar de dealer moet gaan voor een nieuwe auto, laat je veel kansen liggen....
Op de gebruikte markt is inmiddels ook genoeg te vinden, al hebben die modellen wel een beetje...
Een eerste indruk van een auto krijg je al bij het exterieur van de occasion. Maar zijn er...
Kijk ook voor een proefrit met een tweedehands auto onder de motorkap. Hoe staat het met de...
We gaan er hier van uit dat je zelf de auto gaat bekijken. Draag oude kleren, want je gaat...
Als je denkt aan een zuinige tweedehands auto, dan denk je waarschijnlijk meteen aan een kleine...
Doe eens een gok: hoeveel SUV- en MPV-achtigen zijn er verkrijgbaar? Ter redactie gokten we...
Als je een tweedehands auto bij een garage koopt, of zelfs bij een merkdealer, heeft dat enkele...
De SUV, die tegenwoordig helemaal mode wordt gemaakt, is helemaal niet zo populair als je...
Het is een mooi moment, als iemand tijd maakt voor een bezichtiging en proefrit van je auto....
Het mag voor de hand liggen, maar auto’s met een hoge instap als een MPV en een SUV vinden...
Laten we om te beginnen de spreekwoordelijke open deur intrappen: Nederland is geen sedanland....
De Volkswagen Golf Het is een klassenloos model: je kunt er overal mee voor komen rijden....
De huidige Europese uitstootnormen voor verbrandingsmotoren zijn voor zowel diesel- als benzineauto’s...
Zelf een auto verkopen is nogal wat werk. Je moet nadenken over de tekst van je advertentie,...
Stoerdere bumpers en dakrails, een grovere grille, een badge op de achterklep, 2,6 centimeter...
Een elektrische auto is vaak kostbaar om nieuw te kopen, zo is het idee. Je kunt natuurlijk...
Tijdens bijvoorbeeld de dieselcrisis zijn tal van moeilijk verkoopbare diesels op enorme parkeerplaatsen...
Het terugdraaien van de kilometerteller kan voor een verkoper lucratief zijn. Immers: mensen...
Het is natuurlijk als je een nieuwe auto bestelt: daarop moet je even wachten. En dat ‘even’...
De nummers 1 tot en met 50, de kleinste SUV’s tot en met de Opel Grandland X zijn beschreven...
Die leuke kleine auto’s in de jaren ‘90 rijden bovendien nog steeds. Je kunt ze voor een zacht...
Het leuke is dat deze zonnige roadsters uit de jaren ‘90 nog goed verkrijgbaar zijn! De kop...
In 1996 verraste Mercedes-Benz de wereld met de SLK, een tweezits roadster met een schijnbaar...
Is de angst voor een hoge kilometerstand terecht? En wat is een hoge kilometerstand? Is 200.000...
Andere merken dan Porsche doen vaak hun best om ook een mooie, sportieve auto op de markt...
Sommige merken geven langere fabrieksgarantie dan de verplichte twee jaar op een nieuwe auto....
De auto’s op deze pagina zijn echte cultauto's, bijzondere exemplaren en je zult er een bijzondere...
Slechts enkele Duitse modellen, zoals de C-klasse, de Passat en de 3-serie, scoren tegenwoordig...
Van koppelkoning tot paria: de val van de reputatie van de ooit zo populaire dieselmotor was...
Als we het hebben over de middenklassers uit de jaren ‘90, dan kom je uit bij een variatie...
De hot hatch is een snelle auto die een hatchback-vorm heeft. Dat beeld staat snel op je netvlies....
Zo ongeveer iedere autoliefhebber struint met grote regelmaat rond op één van de vele occasionsites...
Als je je auto gaat overschrijven naar de nieuwe eigenaar, dan heb je de volgende zaken nodig...