Dit soort auto’s kosten minder dan €1.000
Het doel van de zoektocht is een steekproef. Hoeveel auto’s die minder dan €1.000 kosten staan...
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Vierkant, rond en scherp: gedurende z’n lange leven heeft de Nissan Micra op designgebied alle varianten gekend. Om te zien hoe de generatie van 2017 zich in andere opzichten verhoudt tot z’n voorgangers, hebben we alle generaties van de Nissan Micra met elkaar vergeleken.
De grootste revolutie van de Micra-levensloop ligt net achter ons, maar de overgang van het voorlaatste model naar de huidige generatie is zeker niet de enige keer dat het Micra-design volledig op de schop ging. Velen denken bij de naam ‘Micra’ als eerste aan de sterk afgeronde, razendpopulaire hatchback die in de jaren 90 veelal op de Nederlandse wegen was te zien, maar in het begin van dat decennium was Nissans compacte model nog het vierkante ‘doosje’ waarmee het allemaal begon in de jaren 80. Daarmee verschilt de levensloop van de Micra sterk van die van veel andere modellen met een rijke historie, die in veel gevallen trouw bleven aan een bepaalde stijl. De vaak wat behoudend getekende producten van Volkswagen zijn daar een bekend voorbeeld van, maar ook bij de Opel Corsa, Ford Fiesta en Toyota’s Starlet en Yaris zijn de overgangen minder bruusk dan bij de Micra. Alle reden om onze duurtest-Micra in 2018 naast z’n vier voorgangers te parkeren.
Van onze partner Ga je het interieur van je auto schoonmaken? Bij bol.com vind je een grote keuze uit artikelen die je nodig hebt en die handig zijn, zoals microvezeldoekjes, ontvochtigers en reinigers. Kijk snel! |
Dankzij de enorme collectie van Nissan-dealer en -liefhebber Jan Manenschijn uit Daarle is dat een peulenschil, want hier hebben we de Nissans voor het uitkiezen. Zijn oer-Micra is vermoedelijk het fraaiste exemplaar van Nederland en verkeert na niet meer dan 42.000 km optisch in nieuwstaat. De auto stamt uit 1983, het eerste jaar van de Micra in Europa, en is dus helemaal zoals de oorspronkelijke ontwerpers het voor ogen hadden. Kleine achterlichten, een eenvoudig interieur en een hoeveelheid bruin die alleen in de jaren 80 werd getolereerd, maar daardoor wel bijzonder charmant is. Omdat Nissan in deze periode volop bezig was met het uitfaseren van de merknaam ‘Datsun’ prijkt dat woord nog op de linkerzijde van de achterklep. Het koetswerk lijkt op het eerste gezicht een tamelijk uitwisselbaar vierkant doosje, maar bij nadere bestudering heeft hij wel degelijk een kenmerkend silhouet. Door het relatief hoge koetswerk te combineren met een korte neus kreeg ontwerper Giugiaro het voor elkaar om de kleinste Nissan een behoorlijk ruim interieur mee te geven. Dat was belangrijk, want dit segment was destijds met name in Europa even nieuw als populair. De Nissan Micra van de eerste generatie vond een hele vloot concurrenten tegenover zich. Vier volwassenen kunnen verrassend makkelijk een plaatsje vinden in de compacte Japanner en ook de kofferbak is groter dan je op basis van het uiterlijk wellicht zou denken. Dat geldt niet voor de motor, een bescheiden 1.0 viercilinder met niet meer dan 50 pk. Toch slaagt het blokje er aardig in om gang in de Micra te krijgen, want deze auto weegt niet meer dan 630 kg. Door het vele stilstaan is dit exemplaar wat nukkig en valt de motor regelmatig uit. Toch is rijden in de eerste aller Micra’s een feestje, omdat de ’83-er met z’n dunne tweespaaks stuurtje en nostalgische interieur bijna klassiek aandoet. Naast z’n blauwe achter-achterkleinzoon valt vooral op hoe heerlijk pretentieloos de stamvader is. Hier geen agressieve ledkoplampunits, zilverkleurig spoilerwerk, wulpse vouwen en 17-inch, tweekleurig lichtmetaal, maar louter functionele elementen en bescheiden 12-inch stalen wielen met slechts een naafkapje als versiering. De Micra K10 was er alleen als drie- en vijfdeurs hatchback en in alle gevallen een bescheiden type, maar diende wel als basis voor vier nogal extroverte types. In Japan konden kopers in de jaren 80 en 90 terecht voor de Be-1, Figaro, Pao en S-Cargo en die auto’s leunen stuk voor stuk op K10-techniek.
Van onze partner Besparen op je autoverzekering? Kijk dan via Independer.nl naar de meest aantrekkelijke verzekering voor je auto. Eenvoudig via het kenteken! Vergelijk nu voor de scherpste autoverzekering |
Hoewel de eerste Micra jaarlijks meer Nederlandse kopers vond dan z’n opvolger, is de Micra K11 vermoedelijk bekender. De auto is lange tijd een vast onderdeel geweest van het straatbeeld en dat komt niet alleen door z’n populariteit, maar vooral ook door de lange adem van dit model. De tweede generatie van Nissans compacte aanbod brak in 1992 ogenschijnlijk met alles waar de eerste editie voor stond. Elke rechte lijn werd afgerond en de Micra transformeerde in een sterk aaibaar type met een nogal herkenbaar uiterlijk, maar dat viel kennelijk bij velen in de smaak. Het bleek bovendien lang houdbaar, want de K11 hield het mede dankzij een forse facelift tot 2003 vol. Het exemplaar op de foto’s dateert van 1998 en van na die grote updateronde, die in datzelfde jaar werd doorgevoerd. Jongere exemplaren zijn vooral herkenbaar door hun grotere koplampen en modernere bumpers, maar de vriendelijke uitstraling bleef behouden. De Micra was er in Europa als drie- en vijfdeurs hatchback, maar verscheen elders op de wereld ook als sedan, stationwagen en zelfs cabriolet. De auto diende bovendien als blauwdruk voor tal van creatieve afgeleiden, waarvan de op de Jaguar MK2 geïnspireerde Mitsuoka Viewt zonder twijfel de opvallendste is. Dat de Micra meer had te bieden had dan alleen een sympathiek snoetje, bewees de auto door in 1993 als eerste Japanner ooit de titel ‘European Car of the Year’ in de wacht te slepen. Een hernieuwde kennismaking met het model maakt snel duidelijk waar het enthousiasme destijds vandaan kwam, want dit in de basis stokoude ontwerp rijdt nog altijd uitstekend. Het grote airbagstuur laat zich licht en met gevoel bedienen, de bak gaat zonder enige moeite van verzet naar verzet en de 1,3-liter grote, 75 pk sterke motor blijkt prima op z’n taak berekend. Het meest opvallende aspect aan de rij-ervaring is het comfort. Deze Micra laat grote ongeregeldheden in het wegdek zonder klachten voorbijgaan en is stil genoeg om ook bij langere ritten z’n mannetje te staan. Bovendien is er airco aan boord, een van de stokpaardjes van het Nissan van de jaren 90. Met de tweede Micra begon voor dit model het Europese avontuur pas echt, want in tegenstelling tot generatie 1 werd deze allemansvriend voor ons werelddeel in het Engelse Sunderland in elkaar geschroefd. De spreekwoordelijke Japanse kwaliteit bleef daarbij kennelijk behouden, want zelfs anno 2018 is een Micra K11 nog een redelijk alledaagse verschijning. Wie voor zo min mogelijk geld in een betrouwbare auto wil stappen en daarbij ook nog comfortabel over de weg wil gaan, doet er dan ook een uitstekende koop mee.
Van onze partner Heb je plannen voor uitstapjes, trendy producten of een belevenis? Je vindt bij vakantieveilingen.nl veel meer dan alleen reizen en hotels! Kijk er ook eens voor dagjes uit, het huren van een supercar en veel meer! |
Door de lange levensloop van de eerste twee generaties dient de derde Micra, intern K12 geheten, zich twintig jaar na de introductie van het oermodel aan. De auto voert het ronde design van z’n illustere voorganger nog een stapje verder en krijgt een opmerkelijk bol koetswerk mee. Door de opvallende vouw net onder de raamlijn is het net alsof er een elastiekje om deze automobiele mafketel heeft gezeten gedurende het ontwerpproces, terwijl de ronde, bijzonder hooggeplaatste koplampen zorgen voor een unieke aanblik aan de voorzijde. Ook binnenin is er geen ontkomen aan dit design, want de koplampen zijn ’s nachts gewoon zichtbaar voor de voorste inzittenden. Die kijken verder uit op een dashboard dat met creativiteit is vormgegeven en een groot aantal handige opbergvakjes heeft. Het ronde designthema wordt consequent doorgevoerd en de Micra bleef ook in deze vorm een auto met een sterk eigen karakter. Dat komt nog beter tot uiting in de geteste uitvoering, want met de Micra C+C kwam de auto voor het eerst ook in Europa als cabriolet beschikbaar. Die verscheen in de hoogtijdagen van de compacte-cabrio-met-klapdak, een trend die door de Peugeot 206 cc in het leven was geroepen maar vervolgens navolging kreeg uit met name Franse en Japanse hoek. Met de opmerkelijk lange en hoge kont oogt de C+C nog wat maffer dan de hatchbackversies. De voorruit steekt zoals gebruikelijk bij kleinere klapdakcabrio’s vrij ver naar achteren, waardoor je ook met gesloten dak ietwat beschut zit. Toch is het jammer dat dit soort betaalbare open auto’s volledig is uitgestorven. De open Micra heeft een achterbank, maar die kan beter worden beschouwd als extra bagageruimte. De reguliere Micra was er als drie- en vijfdeurs hatchback en bood uiteraard meer ruimte achterin, maar was evenmin een ster op dat gebied. De auto was leverbaar met 1.2- en 1.4- benzinemotoren. Daarnaast liet Renaults invloed zich voor het eerst gelden, want de 1.5 diesel heet DCi en is dan ook afkomstig uit Franse schappen. Ook bij de benzine-1.6 die in de zwarte C+C is te vinden, had Renault een vinger in de pap. Het 110 pk sterke blok verscheen bij de facelift van 2005 op de prijslijst en was de krachtigste motor-optie voor de Micra. Echt snel wordt de 1.125 kg zware coupé-cabriolet er niet van, maar de auto is wel vlot genoeg. De comfortabele insteek van z’n voorgangers bleef bij deze generatie behouden en de auto is door z’n overzichtelijke koets, vrij hoge zit en lichte bediening bijzonder gemakkelijk in de omgang.
Als er ergens in de levensloop van de Nissan Micra sprake was van evolutie, was het in 2011. In dat jaar maakte de derde generatie plaats voor de vierde Nissan Micra en die was design-technisch zowaar duidelijk op dezelfde leest geschoeid. De meeste opvallende kenmerken bleven, al werd het wel érg ronde design hier en daar wat afgezwakt. Ook werd het gamma stevig ingeperkt, want de cabrioletversie verdween en ook de driedeursvariant keerde niet terug. Minder opvallend, maar wel belangrijk was de verhuizing van de geboorteplaats van de Micra. De enorme productiefaciliteit in Sunderland kon zich gaan toeleggen op andere modellen, want Europese exemplaren van de Micra werden de verantwoordelijkheid van een fabriek in India. Of het daaraan ligt, weten we niet, maar feit is dat het interieur van deze Micra door het gebruik van veel harde plastics kwalitatief wat achterblijft bij dat van eerdere generaties. Ter afleiding is het hier wel lekker vrolijk. Het dashboard werd aanvankelijk volledig gedomineerd door ronde vormen, die onder meer terugkwamen in de ventilatieroosters en het knoppencluster van de klimaatregeling. Na de facelift deden rechte lijnen hun intrede en kreeg het geheel een wat zakelijker uitstraling. Onder de motorkap ligt interessant nieuws in de vorm van de 1.2 DIG-S, een motor in plaats van een kleine turbo, die een heuse compressor als hulpmiddel heeft. Het was Nissans eigenwijze manier om een laag verbruik met een vrij hoog vermogen te combineren en daar slaagde het merk heel aardig in. Met 98 pk is de auto die wij rijden uitstekend bediend, mede dankzij het lage gewicht van 960 kg. Voor dynamiek moet je opnieuw elders zijn, comfort en gemak bleven tot deze generatie de hoofdrol spelen. Het witte exemplaar stamt uit 2013 en is van de tweede lichting, die onder meer herkenbaar is aan de enigszins driehoekige koplampunits. De Indiase fabriek hoefde voor Nederland alvast niet op volle kracht te draaien, want deze generatie sloeg aanzienlijk minder goed aan dan z’n voorgangers. In 2011 waren veel concurrenten al uitgegroeid tot wat zakelijker ogende, volwassen auto’s en dat sprak Europese kopers blijkbaar meer aan dan de vriendelijke, bijna schattige Micra.
En toen … werd alles anders. Waar z’n voorganger rond en vriendelijk is, is de Micra van 2017 scherp en stoer en waar de vorige Micra’s echte wereldauto’s waren, is de nieuwe vooral voor Europa bedoeld. De auto wordt hier ook weer gebouwd, zij het niet in Engeland maar in Frankrijk. Gezien de grote verschillen is het des te opmerkelijker dat de Micra K14 rust op een gemoderniseerde versie van het platform van de vorige Micra, al komen de motoren wel van Renault en loopt de auto naast de Clio van de band. De Micra is er opnieuw alleen als vijfdeurs, maar dankzij de verborgen handgrepen achter loopt hij daar niet mee te koop. Dat is misschien maar goed ook, want qua ruimte achterin is dit net als de twee voorgaande edities geen uitblinker. Rijden doet de auto dan weer prima. De nieuwe Micra is dynamischer dan ooit en weet nu ook enthousiaste bestuurders te bekoren, al gaat dat hier en daar wel ten koste van het comfort. De rigoureuze breuk met z’n voorgangers legt Nissan geen windeieren. Sinds vorig jaar zijn de verkoopcijfers omhooggeschoten van wat sinds het verdwijnen van de Pixo weer de kleinste Nissan is. De eerste editie wist kopers over de streep te trekken met zaken als ruimte, gebruiksgemak en een gunstige prijs, de vijfde generatie doet datzelfde met een vlot uiterlijk en leuke gadgets. De autowereld is veranderd, maar de Micra is nooit bang geweest om mee te veranderen.
Het doel van de zoektocht is een steekproef. Hoeveel auto’s die minder dan €1.000 kosten staan...
Je kunt in het aanbod van gebruikte auto’s tot €1.000 een breed aanbod verwachten. Alles naar...
Opvallend daarbij is dat tussen de lijst met onbetrouwbare tweedehands auto's vooral premium...
Volkswagen Golf VR6 Volkswagen deed het toch maar even: een zescilinder in een Golf hangen....
De E-klasse van Mercedes-Benz is van oudsher de ‘middenmaat’ van het merk. En tegelijkertijd...
In vergelijking met de nieuwste Tucson, die opvalt door zijn zeer originele styling, lijkt...
De prijzen van gebruikte auto's zijn de afgelopen twee jaar aanzienlijk gestegen. In september...
Dat een viercilinder ook uitstekend in staat is om het hart sneller te laten kloppen en zodoende...
De A-klasse van Mercedes-Benz is geen seniorenauto meer, maar hij wás het bij de eerste twee...
Ook al heb je een gezin van vijf personen, dan zit je in een reguliere auto al vlug krap en...
De Hyundai i20, gelanceerd in 2009, is een Koreaanse compacte auto waarvan intussen de derde...
Er zijn intussen zeven versies van de BMW 3-serie. De fabriekscodes zijn echter niet opeenvolgend,...
Welke generatie je ook kiest als tweedehands Ford Focus, hij rijdt gewoon verschrikkelijk...
Je kunt er zo twintig procent bij optellen, al is het met de WLTP-verbruikscyclus een stuk...
De Hyundai Kona, die in 2017 op de autosalon van Frankfurt zijn vuurdoop beleefde en drie...
BMW arriveerde relatief laat in de markt voor premium compacts. Goed, het merk bood al een...
Als je ‘in de markt’ bent voor een SUV en de afgelopen maanden hebt geprobeerd er een nieuw...
Voor we met de C-Klasse gaan beginnen, moeten we ook even aandacht besteden aan het model...
Helemaal blij was ze met haar nieuwe auto. Caroline was als een blok gevallen voor de sportieve...
Iets meer dan tien mille is natuurlijk een boel geld, maar geen ongebruikelijk bedrag voor...
De Citroën C5 Aircross heeft inmiddels een vrij grote schare liefhebbers. Zijn zeer herkenbare...
Kijk! Van een oud baasje geweest die er alleen zijn boodschappen mee deed en er zondags mee...
De Britten hebben een historie opgebouwd op het gebied van onderzoek naar betrouwbaarheid...
In het voorjaar van 2012 breidde Dacia zijn aanbod uit met de Lodgy. Dat is een MPV die destijds...
We moeten eerlijk zeggen dat we af en toe ook even het overzicht kwijt zijn door de enorme...
Maar zo’n nieuwe … Misschien is het de smetteloze glans, de nieuwe technologie of de geur...
De Audi A4 is een Duitse sedan of stationwagon (Avant), gelanceerd in 1994 om te concurreren...
De Citroën C3 Aircross staat als comfortabel bekend. De Fransman koppelt praktische inzetbaarheid...
De Mercedes-Benz A-klasse verscheen in 1997 als kleine MPV op de markt. De tweede generatie...
Met het bereiken van een gevorderde leeftijd en een hogere kilometerstand moet je bij praktisch...
Het grootste aanbod vind je wel van de Clio’s van de vierde serie, die tussen 2012 en 2018...
Het trio markeerde het begin van een lange samenwerking tussen PSA (Peugeot-Citroën) en Toyota:...
Audi heeft de A3 sinds 1996 meermaals ingrijpend herzien. Met name zijn uitstraling en hoge...
De Audi A1 verscheen in 2010, waarna in 2018 een ingrijpende vernieuwingsronde volgde en de...
De Renault Kangoo II is een nieuwe weg ingeslagen. Hij is gebouwd op het platform van de Renault...
Ondanks een niet al te succesvolle carrière is de Renault Kadjar tweedehands in redelijke...
Als je wilt dat je auto lang meegaat, moet je hem regelmatig onderhouden. Het beste ben je...
In 2013 onthulde Peugeot de tweede generatie van de 308. Verdwenen zijn de kolossale, op de...
Als je kijkt naar een tweedehands auto, dan wil je voor een aantrekkelijke prijs een goede...
Natuurlijk moet je dan beginnen met je verwachtingen bij te stellen, want iets heel spectaculairs...
Bij de presentatie van de Dacia Duster in 2010 viel de SUV meteen op: praktisch en veelzijdig,...
De Seat Arona is de avontuurlijke broer van de Seat Ibiza. De compacte SUV kun je beschouwen...
De Mercedes-Benz GLA moest de succesvolle BMW X1 tegenwicht bieden. In ons land staat de GLA...
Eigenlijk kun je al starten met het huiswerk vooraf. In een advertentie krijg je al een eerste...
De keuze van je volgende auto hangt voor het grootste deel af van het budget en persoonlijke...
Je koopt een nieuwe of tweedehands auto. Spannend, zo’n grote aankoop! Het is belangrijk dat...
Als het gaat om auto’s met karakter, dan ben je in de jaren ‘90 op je wenken bediend. Er waren...
Autorijden in dit land is duur. Sommige mensen vinden het veel te duur. Hoe kun je die kosten...
Wat haal je je op de hals als je een auto koopt van een Engels merk als MG Rover dat al jaren...
Het is vaak een dilemma, als je een nieuwe auto koopt: wat doe je met je huidige auto? Er...
Het afscheid nemen van je auto is altijd een bijzonder moment. Bij een verkoopservice telt...
Mazda 2 als Toyota Yaris Toyota houdt er een wat bijzonder beleid op na als het om de Yaris...
Een V12 leek destijds verplichte kost voor supercars uit de jaren '90. .De uitzonderingen...
Als je in deze prijsklasse rondkijkt, dan moet je jezelf realiseren dat de auto’s vaak rond...
Velen beschouwen hem als het lekkerste pakketje van BMW. Het verbaast dan ook niets dat dit...
Je oriënteert je op een occasion en je wilt natuurlijk wel een goede tweedehands auto kopen....
Ze staan steeds vaker in je straat, voor de peuterspeelzaal en bij de tennisclub: de SUV....
Om met meer dan drie kinderen of vrienden te reizen, kom je met vijf zitplaatsen vaak nét...
Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig een SUV wil, maar wat is daar eigenlijk de achterliggende...
Het juiste model en type carrosserie kiezen, onderhandelen over de prijs, kopen/verkopen aan...
In de jaren 80 en 90 was het eigenlijk vrij normaal dat mensen in een buitendienstfunctie...
Als je nu voor de aanschaf van een tweedehands diesel staat, dan kun je daar goed over twijfelen....
Als bron voor dit onderzoek nemen we het aanbod van de AutoWeek Occasionzoeker. Daarin staan...
Een hoog gewicht, veel ruimteverlies, traag, soms storingsgevoelig en vaak netvlies-teisterende...
In sommige gevallen is het een dilemma, zullen we kijken naar een tweedehands of een nieuwe...
Slechts ééntje vinden we er, op het parkeerterrein van de BMW-dealer in Zwolle. Een zwarte...
Er zijn verschillende vormen van garantie op een occasion. Als je particulier een tweedehands...
Met de komst van de Model S in 2013 is het Tesla gelukt om elektrisch rijden in één klap begerenswaardig...
Chevrolet Corvette C4 ZR-1: Met de hulp van nieuwe vrienden De Chevrolet Corvette C4 kennen...
Tesla is een merk dat steeds populairder wordt. Het krijgt bestellingen over de hele wereld....
Voor je volgende auto heb je veel wensen. En wat is het leuk om in de zomer met de wind door...
Bij de aanschaf van een tweedehands elektrische SUV moet je met een aantal zaken rekening...
Dat is toch een mooie droom? Een eigen cabriolet, om op zonnige dagen met de haren in de wind...
Wat is mijn budget? Grote kans dat er al heel wat auto’s af vallen als je berekent wat je...
Moet je na vele jaren of slechts een paar maanden van auto wisselen of wil je eenvoudig een...
Een onderhoudsboekje hoort bij een auto. Er staat veel informatie in en als het goed is wordt...
Hoe lang heb je de auto in bezit? (controleer met de Kentekencheck) Iemand die een auto slechts...
Een heel schone motor kan er juist op duiden dat die net met de hogedrukspuit is schoongemaakt...
Maar ook als je zelf goed op de hoogte bent, is het handig een extra paar ogen mee te nemen....
Over alles wat je koopt moet je btw betalen, dus ook over een auto. Dat is 21%. Bedrijven...
Je kunt een occasion wel of niet particulier kopen vanwege de prijs. Bij een particulier ben...
Als je denkt dat je naar de dealer moet gaan voor een nieuwe auto, laat je veel kansen liggen....
Op de gebruikte markt is inmiddels ook genoeg te vinden, al hebben die modellen wel een beetje...
Een eerste indruk van een auto krijg je al bij het exterieur van de occasion. Maar zijn er...
Kijk ook voor een proefrit met een tweedehands auto onder de motorkap. Hoe staat het met de...
We gaan er hier van uit dat je zelf de auto gaat bekijken. Draag oude kleren, want je gaat...
Als je denkt aan een zuinige tweedehands auto, dan denk je waarschijnlijk meteen aan een kleine...
Doe eens een gok: hoeveel SUV- en MPV-achtigen zijn er verkrijgbaar? Ter redactie gokten we...
Als je een tweedehands auto bij een garage koopt, of zelfs bij een merkdealer, heeft dat enkele...
De SUV, die tegenwoordig helemaal mode wordt gemaakt, is helemaal niet zo populair als je...
Het is een mooi moment, als iemand tijd maakt voor een bezichtiging en proefrit van je auto....
Het mag voor de hand liggen, maar auto’s met een hoge instap als een MPV en een SUV vinden...
Laten we om te beginnen de spreekwoordelijke open deur intrappen: Nederland is geen sedanland....
De Volkswagen Golf Het is een klassenloos model: je kunt er overal mee voor komen rijden....
De huidige Europese uitstootnormen voor verbrandingsmotoren zijn voor zowel diesel- als benzineauto’s...
Zelf een auto verkopen is nogal wat werk. Je moet nadenken over de tekst van je advertentie,...
Stoerdere bumpers en dakrails, een grovere grille, een badge op de achterklep, 2,6 centimeter...
Een elektrische auto is vaak kostbaar om nieuw te kopen, zo is het idee. Je kunt natuurlijk...
Tijdens bijvoorbeeld de dieselcrisis zijn tal van moeilijk verkoopbare diesels op enorme parkeerplaatsen...
Het terugdraaien van de kilometerteller kan voor een verkoper lucratief zijn. Immers: mensen...
Het is natuurlijk als je een nieuwe auto bestelt: daarop moet je even wachten. En dat ‘even’...
De nummers 1 tot en met 50, de kleinste SUV’s tot en met de Opel Grandland X zijn beschreven...
Die leuke kleine auto’s in de jaren ‘90 rijden bovendien nog steeds. Je kunt ze voor een zacht...
Het leuke is dat deze zonnige roadsters uit de jaren ‘90 nog goed verkrijgbaar zijn! De kop...
In 1996 verraste Mercedes-Benz de wereld met de SLK, een tweezits roadster met een schijnbaar...
Is de angst voor een hoge kilometerstand terecht? En wat is een hoge kilometerstand? Is 200.000...
Andere merken dan Porsche doen vaak hun best om ook een mooie, sportieve auto op de markt...
Sommige merken geven langere fabrieksgarantie dan de verplichte twee jaar op een nieuwe auto....
De auto’s op deze pagina zijn echte cultauto's, bijzondere exemplaren en je zult er een bijzondere...
Slechts enkele Duitse modellen, zoals de C-klasse, de Passat en de 3-serie, scoren tegenwoordig...
Van koppelkoning tot paria: de val van de reputatie van de ooit zo populaire dieselmotor was...
Als we het hebben over de middenklassers uit de jaren ‘90, dan kom je uit bij een variatie...
De hot hatch is een snelle auto die een hatchback-vorm heeft. Dat beeld staat snel op je netvlies....
Zo ongeveer iedere autoliefhebber struint met grote regelmaat rond op één van de vele occasionsites...
Als je je auto gaat overschrijven naar de nieuwe eigenaar, dan heb je de volgende zaken nodig...