Occasionwedstrijd #632: for leisure and pleasure

Jazzy Cool

Net ingestapt
AW-Occasion_banner.jpg



[size=x-large]Welkom bij Occasionwedstrijd #632: For leisure and pleasure[/size]​



Welkom bij deze wedstrijd, als newbie hoop ik dat het zo in orde is ;)

Het zijn verontrustende tijden, de balans tussen verschillende maatschappelijke belangen is delicaat en welke kant het op gaat of onze regering ons stuurt, niemand lijkt het echt te weten. Het weer, daar word je ook al niet vrolijk van. Hallo, lekkere nazomer???! Nu de herfstvakantie nadert, ieipen veel mensen er dan even tussenuit, maar ja, waar kun je over 2 weken nog wel of juist niet meer naar toe? Thuis komen de muren steeds meer op je af, je leert je partner misschien nu wel echt goed kennen, en die quality time met je kinderen? Ja, die krijg je nu wel opgedrongen. Het valt niet altijd mee!

[size=large]De opdracht:[/size]

TIJD VOOR EEN BEETJE LICHT EN LUCHTIGHEID IN DONKERE TIJDEN. DEZE WEEK GAAN WE OP ZOEK NAAR DE AUTO MET DE MEEST BIJZONDERE, GEKSTE OF GRAPPIGSTE ACCESOIRE, OPTIE OF BIJZONDERE UITRUSTING FOR LEISURE AND PLEASURE, OFWEL VRIJE TIJD, VERMAAK EN/0F GEMAK. JE MAG DIT ZO BREED OPVATTEN ALS JE WILT, MITS HET UNIEK OF EEN FIRST IS EN JE JE KEUZE ONDERBOUWT. LEUKE FEITJES OF EEN BIJZONDER VERHAAL WORDEN GEWAARDEERD

[size=large]Criteria:[/size]

- het betreft een fabrieks- of dealer accessoire, of een speciaal en uniek accessoire van een coachbuilder oid
- maar geen aftermarket Sparco-style frutsel
- geen knutselprojecten van Hobby Bobben
- het is geen audio- of in-car-entertainment accessoire
- een uniek accessoire, of de 1e die er mee kwam
- Bouwjaar vanaf 1975 tot 2010
- Budget onbeperkt
- Mag overal te koop staan



aston-martin-db5-goldfinger-continuation30-jpg.-800x533.jpg

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's per inzending
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.


Voorgaande wedstrijden:
[size=small]
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6 430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ 438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053 533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5954741,page=1]624: De Tweezitter - Guus Leferink

625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green[/size]
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86


Inzenden kan tot woensdag 14 oktober, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 16 oktober, 20.00 uur.​

[size=large]
Veel succes!​
[/size]
 
Goed gedaan hoor! Alleen nog even onderin link toevoegen naar wedstrijd 631 en daarachter jezelf vermelden als winnaar!
 
[size=x-large]Rover 75 2.5 V6 Sterling[/size]

Met elektrisch zonnescherm/rolgordijn achter.

https://www.dijkstra-classic-cars.nl/onze-autos/75-v6-sterling/

13-3-scaled.jpg


05-2-scaled.jpg


28-3-scaled.jpg


10-2-scaled.jpg


07-2-scaled.jpg


Aanwezig

ABS
Centrale deurvergrendeling
Climate control
Cruise Control
Elektrische ramen en -spiegels
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Elektrisch rolgordijn
Getint glas
Lederen bekleding
Mistlampen
Navigatiesysteem
Originele lichtmetalen wielen
Stoelverwarming
Rover audiosysteem incl. CD wisselaar
Parkeerassistentie
Trekhaak (afneembaar)

€ 5750,-
2002
145.300 km

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=c8KhGHowf70
 
Motivatie:
C4oh21AWcAEDkLZ.jpg





001.jpg


[size=x-large]2006 Mini Cooper Red Bull Pickup Conversion[/size]

006.jpg


$12.000
Year: 2006
Mileage: 112542
Color: Silver

007.jpg


[size=x-small]You are bidding on a rare Red Bull Mini Pickup Conversion. Be the only one in your Mini Club or Town to own one of these! Has 2 self draining coolers built into the pickup bed. How popular will you be driving around giving away drinks at your next event? Built by Custom CRS. Web site customcrs.com/rbmini.html . This is a very well built conversion and I sure it was very expensive at the time. Probably more than the original cost of the car! Car is in overall good condition. Probably a 7-8 on a scale of 1-10. Front tires are 4/32. Rear 6/32. Runs, drives, shifts, and stops well. Has air bag warning light on. Please e-mail with any questions.[/size]

004.jpg


003.jpg
 
De enige auto, voor zover ik weet, die als accessoire een zgn Top Speed Key heeft om de volle topsnelheid vrij te geven. Met het gebruik van deze extra sleutel komt de achterspoiler in een speciale, lage stand en zakt de wielophanging. Ook de stuuruitslag vermindert om het rijden veiliger te maken rond de topsnelheid en de luchtinlaat wordt voor een deel afgesloten.
Als extra accessoire heeft deze Bugatti een plaatje onder de motorkap met daarop UK1, een uniek nummer voor de eerst geleverde in de UK.
Ook het accessoire onder de motorkap is uniek, de W16 motor is speciaal voor deze auto ontwikkeld.
De lijst met unieke accessoires is uiteraard ellenlang, omdat alles aan de auto speciaal en alleen voordeze auto is ontwikkeld.

Wie kent de test niet van James May in Duitsland? hij demonstreert de werking van de sleutel in deze link.

[size=x-large]Bugatti Veyron 16.4[/size]

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg


Prijs € 965.000,00
Bouwjaar 2006
Kilometerstand 16.276 km

2006 Bugatti Veyron 16.4 (LHD)
The 15th Veyron built & the first UK delivered example.
Displayed at Goodwood Festival of Speed in 2006.
One of only 450 produced.
One of 44 produced in 2006.
1001 bhp, W-16 engine; 0–62 in 2.46 seconds; top speed of 253.81 mph
10,100 miles from new.
H.R.Owen Bugatti London service history.

Our incredible 2006 Bugatti Veyron 16.4 was the 15th Veyron produced and the first UK delivered example in 2006. It was displayed at the Goodwood Festival of Speed that summer. As the first UK-delivered Veyron, it has an additional chassis plate marked ‘UK1’ which is visible under the bonnet. It has covered just 16,276 km (10,113 miles). The stamped service book records regular H. R. Owen Bugatti London servicing, including in 2007, 2009, 2010, 2012, 2014, 2016, and 2018. This example also benefits from two recent H. R. Owen Bugatti London visits; firstly for a ‘service and tyre package (LMP 3)’ in 2017 totalling £31,716, and latterly for its annual service including replacing the front radiators, prop shaft, air conditioning condenser, left-hand heat deflector, and front handling flaps in 2018 at a cost of £35,310 (at 15,909 kilometres). Supporting invoices are on file and the Veyron also comes with a car cover, battery charger, handbooks, old and current MoTs, PDA, speed key (boxed), and a spare key.

Since its launch in 2005, the Bugatti Veyron has been regarded as a supercar of superlative quality. It was a real challenge for developers to fulfil the specifications that the new supercar was supposed to meet: over 1,000 hp, a top speed of over 400 km/h and the ability to accelerate from 0 to 100 in under three seconds. Even experts thought it was impossible to achieve these performance specs on the road. but that was not all.

Bugatti set the benchmark even higher with the plan of turning the supercar into a luxury road car suitable for everyday use. The development of the Veyron was one of the greatest technological challenges ever known in the automotive industry.

Barely any parts, components or systems could be taken from existing car concepts and used in the Veyron. Everything had to be developed from scratch in order to achieve the performance specs and then everything had to be implemented in the car. The process also drew on the experiences of other industries in which materials and systems are routinely subject to extreme speeds and forces, such as aviation and space travel. The Veyron is the first – and the only – supercar to be developed and constructed with a series configuration that can master any driving scenario at any time. Even ten years after its launch, the supercar is still setting benchmarks and inspiring emotion and enthusiasm across the globe.

Much like the great Bugattis of the past, the Veyron is a masterpiece of engineering and design. There is so much that can be said of this car. It was the quickest accelerating and decelerating street legal production car in the world and the world’s fastest, with a recorded top speed of 253.19 mph. It was also the most expensive, at about $1.25 million each. Statistics aside, the Veyron certainly lives up to its namesake and will continue to do so with the past, present and future legends of Bugatti.
 
2008 Spyker C8 Laviolette - € 387.200,00
https://www.autoscout24.com/offers/spyker-c8-laviolette-gasoline-silver-6ccc6acb-0575-4e3c-a89d-2b8af7bdd1bd?cldtidx=3&cldtsrc=listPage

Eén van de meest unieke auto's ooit gebouwd is toch wel de Spyker C8. Het schakelmechanisme alléén is al een kunstwerk op zich en de rest van de auto doet er niets voor onder. Qua gekke accessoires doet 'ie het ook goed; zo krijg je bij dit exemplaar (ex-fabrieksdemo) er een mooie Spyker/Koga fiets bij én een heus bankstel, hoe gaaf staat dat in je kantoor or mancave? Op het vlak van leisure and pleasure gaat het niet veel beter worden dan dit.









 
Voor zover ik weet de eerste en enige personenauto met elektrische schuifdeuren als enige portieren, bovendien kon je bij de dealer Caméléo-setjes bestellen waarmee je de middendelen van de stoelbekleding en de omlijsting van de luchtroosters op het dashboard zelf een ander kleurtje kon geven. Dat was ook iets nieuws, waar ik destijds nog de instructievideo (toen nog VHS!) voor naar het Nederlands heb vertaald. Voor wat minder pleasure zorgde de 2-Tronic versnellingsbak, volgens mij ook een van de eerste gerobotiseerde handbakken.

 
[size=x-large]Opel Meriva 1.4 Edition[/size]

Suïcide doors? Dat is er toch allang en dat voegt toch niets ( leuks ) toe aan je vrije tijd?
Klopt maar voor je jezelf uit die suïcide doors stort heb je nog wel zin om een stukje te gaan fietsen, vandaar dat ingebouwde fietsenrek.
Lekker temperatuurtje trouwens in die showroom!

Preis 5.490 €
Kilometerstand 129.000 km
Hubraum 1.398 cm³
Leistung74 kW (101 PS)
Kraftstoffart Benzin
Erstzulassung11/2010

$_20.jpg


$_20.jpg


$_20.jpg


$_20.jpg


$_20.jpg


En nog wat uitrusting details om je Duits bij te spijkeren :

Airbag Beifahrerseite abschaltbar
Airbag Fahrer-/Beifahrerseite
Aktive Kopfstützen vorn
Ambiente-Beleuchtung Mittelkonsole
Anti-Blockier-System (ABS)
Audiobedienung am Lenkrad
Audiosystem CD 300 MP3 (Radio/CD-Player MP3-fähig) ( Lautsprecher hinten AUX-IN-Anschluss )
Außenspiegel elektr. verstell- und heizbar
Außenspiegel Wagenfarbe
Bordcomputer
Bremsassistent
Drehzahlmesser
Einzelsitze hinten außen verstellbar
Elektron. Stabilitäts-Programm (ESP)
Elektron. Traktionskontrolle
Fahrassistenz-System: Berganfahr-Assistent (HSA, Hill Start Assist)
Fensterheber elektrisch vorn
Feststellbremse elektrisch
Gepäck-/Laderaumboden höhenverstellbar FlexFloor
Geschwindigkeits-Regelanlage (Tempomat)
Getriebe 5-Gang
Heckscheibenwischer
Isofix-Aufnahmen für Kindersitz an Rücksitz
Karosserie: 5-türig
Klimaanlage
Kopf-Airbag-System
Lenksäule (Lenkrad) verstellbar
Leseleuchten vorn (2)
Mittelkonsole FlexRail ( Mittelarmlehne vorn verschiebbar Getränkehalter für Mittelkonsole FlexRail Steckdose (12V-Anschluß) in Mittelkonsole )
Motor 1,4 Ltr. - 74 kW 16V
Reifen-Reparaturkit
Reifendruckwarner
Rücksitz geteilt / klappbar
Schadstoffarm nach Abgasnorm Euro 5
Seitenairbag vorn
Servolenkung elektronisch gesteuert
Sitz vorn links höhenverstellbar
Sitzbezug / Polsterung: Stoff
Sonnenblende / Sonnenblenden mit Spiegel
Stahlfelgen 6,5x16 (Design- / Strukturrad)
Tagfahrlicht
Türgriffe außen Wagenfarbe
Wärmeschutzverglasung
Warnanlage für Sicherheitsgurte hinten
Zentralverriegelung mit Fernbedienung
 
De Mercedes-Benz S-klasse W140 heeft twee unieke opties: de elektrisch verstelbare binnenspiegel (was bij de facelift verdwenen dus niet zo succesvol en/of men trok het motortje stuk) en kleine antennes die omhoog komen op de kont van de auto als voorloper van de parkeersensoren.
Beide opties zijn zover ik weet nog nooit op een andere auto geleverd geweest. Daarnaast zijn de verlichte make-up spiegels voor de achterbank ook een bijzondere optie (standaard zelfs volgens mij) voor die tijd.

Mercedes-Benz 500SEL W140​
Bouwjaar: 1992
Prijs: $ 11.900,- = € 10.080,-

Mercedes.jpg


Mercedes1.jpg


Mercedes2.jpg


De omcirkelde draaiknop moet in de 12 uur positie worden gedraaid dan kan de binnenspiegel elektrisch worden versteld.
Youtube filmpje van elektrisch bedienbare binnenspiegel
Mercedes3.jpg


Detailfoto van de 'antennes' die achterop de hoeken omhoog komen bij het inschakelen van de achteruit zodat de bestuurder in de spiegels kan zien waar de auto eindigt:
Mercedes2.jpg


Link naar advertentie
 
De Fransen hebben een traditie in het ombouwen van standaard personenauto's naar 4x4 versies met zeer goede terreinkwaliteiten. Fabrikanten als Sinpar en Dangel toverden Renaults en Peugeots om tot de droom van elke Franse boswachter.

[size=large]1980 Renault 12 Break Sinpar 4x4[/size]

876aac80b3fa51fd3f55deae99d00ef7440eacc6.jpg


1cf93a5d7b1100c1ac534089a13cdb50b04fda61.jpg


50b9420c364dbdbf28f0a5b503dc444b97d750f3.jpg


90a6bb12cbdf006a1c1ace48e74e8b722b160a57.jpg


[size=large]€ 13.000,-[/size]
 
Misschien heb ik nog wel een goede inzending.
Merk/Model: Nissan Cedric Cima Y31.
Bouwjaar: 1989
Prijs: €21.296,-
https://carfromjapan.com/cheap-used-nissan-cima-1988-for-sale-5c877028fd4ab43474c7e8bb
car_9952bfb6-fc6d-4357-b834-a392a32674be_640_0

car_b5057090-6b9d-4459-9db3-60403579ce7f_640_0

Deze auto heeft namelijk ruitenwissers voor de buitenspiegels. Ook beweegt het midden van het stuur niet met de rest van het stuur mee, tot nu aan toe wist ik alleen dat sommige Citroëns dat deden.
car_30e1bde1-ae82-4b03-b01c-e11933a0a0b7_640_0
 
De Nissan Cedric Cima met ruitenwissers op de spiegels was al gekozen en een Honda Accord met navigatie uit 1981 bleek onvindbaar, dan maar een Multipla met koelkast tussen de voorstoelen.

Fiat Multipla

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


Bouwjaar 2003
Prijs 2000 euro
 
[size=x-large]2009 Mini Cooper S Cabrio[/size]
met 'Always Open'-timer

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mini-cooper-s-cabrio-sport-but-navi-xenon-bluet-usb-benzine-geel-6fb9401a-d4af-4def-a0de-523131cf23f8?cldtidx=12&cldtsrc=listPage

1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


€ 8.490

Eén van de meest bizarre features die de laatste jaren af-fabriek op een auto werd geleverd, moet toch wel de 'Always Open'-timer van Mini zijn: een extra klokje naast de toerenteller die aangeeft hoe lang het dak van jouw Mini-cabrio al openstaat en hoelang je dus al cabrio rijdt. Het is wel een geinig idee, maar werkelijk bizar dat geen enkel comité dit idee heeft afgeschoten alvorens de nieuwe Mini cabrio in productie werd genomen.

MINI_Cooper_S_Cabrio-01.jpg
 
De auto-occasion voor op de camping: de Aztek met tent.


00x0x_6a2z8bgYp0N_0CI0t2_1200x900.jpg

00r0r_7L4KzzZuMNM_0lM0t2_1200x900.jpg


Geen advertentie met 5 mooie foto's te vinden, ik laat het deze keer bij 2.
Helaas zet ook niemand de tent op de foto voor de advertentie, van internet geleend. Het ziet er dus zo uit:

pontiac-aztek-w-tent.jpg


Geniaal.

Prijs: € 3.550,--
 
De Alfa 90 is één van mijn favoriete youngtimers. Deze opvolger van de Alfetta heeft maar liefst 3 unieke features. Het meest uniek is het attachékoffertje dat precies in het vak onder het dashboardkastje past. Op de interieurfoto's is dit zeldzame accessoire duidelijk zichtbaar. Als tweede: het digitale dashboard met schuin oplopende meter dat standaard was in de 2.5 V6 Quadrafoglio Oro. De derde bijzonderheid: de dynamische voorspoiler die bij 80km/u automatisch naar beneden komt. De Perzische tapijtjes in onderstaande auto waren overigens geen optie op de Alfa 90 :).

[size=large]Alfa 90 2.5 V6 Quadrafoglio Oro uit maart 1985 met 125.000 km op de teller [/size] .

Prijs: 18.000 euro.

640x480.jpg

640x480.jpg

640x480.jpg

640x480.jpg
 
cb60c0eb-3b0c-4a00-879b-f02da2d778c8_4842e911-6c97-426c-ad6d-d42aadaa1d67.jpg


Je kent ze wel, die foto's van Britse adel met hun Range Rover, Aston Martin Shooting Break of Rolls-Royce Cullinan: ze zitten op dat deel van de achterklep die je naar beneden kunt klappen om tijdens de jacht hun Wellingtons (groene laarzen) aan of uit te doen. De butler staat ernaast met een kopje thee op een dienblaadje.

cb60c0eb-3b0c-4a00-879b-f02da2d778c8_2b050f52-24d5-4b87-93c9-d014b0ba600f.jpg


Maar je hoeft helemaal niet van adel te zijn, en ook geen miljonair, om je achterklep omlaag te kunnen doen. Je koopt gewoon deze Fiat Regata 70 Weekend! En je hoeft ook niet te jagen, je kunt gewoon gaan vissen of picknicken en gebruikmaken van die klep.

cb60c0eb-3b0c-4a00-879b-f02da2d778c8_328a8d97-b8ec-493a-86f6-a314a2d1cbbe.jpg


De Italiaanse stationcar is van 1988 en heeft 163.000 km gelopen, maar ziet er nog uit als nieuw. Hier is goed voor gezorgd. Misschien was er toch een butler in de familie...

cb60c0eb-3b0c-4a00-879b-f02da2d778c8_471618db-859c-48e1-8141-1e46ea51590c.jpg


Koop 'm in Zuid-Duitsland voor € 4.950,-.

cb60c0eb-3b0c-4a00-879b-f02da2d778c8_4614e394-4b9f-4190-afa4-81d4615a9668.jpg
 
Het Op-een-rijtje...

Jay DoubleYou – Volkswagen New Beetle
1280x960.jpg


rzasa – Rover 75 2.5 V6 Sterling
13-3-scaled.jpg


British Racing Green – Mini Cooper Red Bull Pickup Conversion
001.jpg


Pink Panther – Chevrolet Monte Carlo
22581614-1976-chevrolet-monte-carlo-srcset-retina-md.jpg


lybra – Lancia Thema 8.32
1280x960.jpg


Spekky – Skoda Felicia Fun
ab_orig_172328030_21348264_17583537_1.jpg


Zonder BMW met Skoda – Bugatti Veyron 16.4
$_20.jpg


Zadelsnuiver – Spyker C8 Laviolette
1280x960.jpg


929V6 – Peugeot 1007 1.6 Sporty Sesam 2-Tronic
0B1BEAF87F400C77AADC5F955B449C52--1151076-mFpbqcdSHpSi.jpg


Total Loss – Opel Meriva 1.4 Edition
$_20.jpg


Probenator – Mercedes-Benz 500SEL W140
Mercedes.jpg


smarter – Renault 12 Break Sinpar 4x4
876aac80b3fa51fd3f55deae99d00ef7440eacc6.jpg


Nemisis Inferno – Nissan Cedric Y31
car_9952bfb6-fc6d-4357-b834-a392a32674be_640_0


Bobbeltje – Volkswagen Bora
640x480.jpg


MX6 - Fiat Multipla
640x480.jpg


Escher – Mini Cooper S Cabrio
1280x960.jpg


Jp053 – Pontiac Aztec
00x0x_6a2z8bgYp0N_0CI0t2_1200x900.jpg


MBdoubleyou – Alfa Romeo 90 2.5 V6 Quadrafoglio Oro
640x480.jpg


Tydelyck – Fiat Regata 70 Weekend
cb60c0eb-3b0c-4a00-879b-f02da2d778c8_4842e911-6c97-426c-ad6d-d42aadaa1d67.jpg
 
1. Pink Panther – Chevrolet Monte Carlo
2. smarter – Renault 12 Break Sinpar 4x4
3. Tydelyck – Fiat Regata 70 Weekend
 
Ik heb deze wedstrijd overgeslagen. Mijn kennis over dit onderwerp reikt niet ver genoeg. Wel een leuk rijtje met bijzondere vondsten!(y) Ik heb zelf nog een Civic V hatchback met de gedeelde achterklep overwogen maar dat was zeker niet de eerste met een dergelijke constructie (misschien wel bij een sportieve 3 deurs hatchback?)

1 Zadelsnuiver – Spyker C8 Laviolette
2 Total Loss – Opel Meriva 1.4 Edition
3 Nemisis Inferno – Nissan Cedric Y31
 
1. smarter – Renault 12 Break Sinpar 4x4
2. MX6 - Fiat Multipla
3. Nemisis Inferno – Nissan Cedric Y31
 
1. Pink Panther – Chevrolet Monte Carlo
2. Zadelsnuiver – Spyker C8 Laviolette
3. Probenator – Mercedes-Benz 500SEL W140
 
Er zijn heel veel goede inzendingen ingestuurd! Dit is uiteindelijk mijn top 3 lijstje geworden.
1) MBdoubleyou
2) Jp053
3) Escher
 
Ik dacht bij de wedstrijd aan een paar opties: de spoiler op de Thema, het koffertje van de Alfa 90 of de tas van een Lancia Musa. M'n nummer 1 lijkt me daarmee duidelijk.

1. MBdoubleyou – Alfa Romeo 90 2.5 V6 Quadrafoglio Oro - had anders mijn inzending geweest
2. Tydelyck – Fiat Regata 70 Weekend - een soort jeugdsentiment
3. Total Loss – Opel Meriva 1.4 Edition - superhandig, altijd je fietsendrager bij je
 
1. lybra – Lancia Thema 8.32 (Helaas niet meer voor ‘leuk’ geld te koop, maar het blijft iets moois.)
2. MBdoubleyou – Alfa Romeo 90 2.5 V6 (Nog zo’n fijne Italiaan)
3. Probenator – Mercedes-Benz 500SEL W140 (Heb dit als klein jochie altijd een imposante auto gevonden. Heb bijna een soort van respect voor die auto.)
 
1. Escher – Mini Cooper S Cabrio : hulde voor de meest overbodige optie ooit (y)
2. Probenator – Mercedes-Benz 500SEL W140 : wat een hoerensloep
3. Jp053 – Pontiac Aztec : geef mij dan maar de daktent op imperiaal bovenop een Defender
 
1. Pink Panther – Chevrolet Monte Carlo
2. Probenator – Mercedes-Benz 500SEL W140
3. MBdoubleyou – Alfa Romeo 90 2.5 V6 Quadrafoglio Oro

Zelf zat ik te denken aan de "dubbele" versnellingsbak die Mitsubishi leverde in de jaren tachtig meen ik. Power en Economy.
 
1. Probenator – Mercedes-Benz 500SEL W140
2. Nemisis Inferno – Nissan Cedric Y31
3. MBdoubleyou – Alfa Romeo 90 2.5 V6 Quadrafoglio Oro
 
Terug
Bovenaan