Occasionwedstrijd #634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje heeft gewonnen!

Zadelsnuiver

Kilometervreter
AW-Occasion_banner.jpg


[size=x-large]Welkom bij Occasionwedstrijd #634: Door de ogen van een kind[/size]​

De meesten van ons zullen waarschijnlijk in onze kindertijd besmet zijn geraakt met het autovirus, maar met mijn eigen kinderen merk ik toch wel vaak dat ze nét een andere kijk hebben op wat een auto mooi, speciaal of bijzonder maakt dan een volwassene.

vintageluxurycarkids1-1-1170x658.jpg


[size=large]De opdracht:[/size]

Voor deze wedstrijd gaan we op zoek naar auto's waarmee we indruk zullen maken op de jongste generatie autoliefhebbers. Je mag dit helemaal zelf invullen maar de auto moet wel van standaard plaatwerk voorzien zijn. Een beetje tuning, stickers of een leuke paintjob is toegestaan, maar geen totaal verbouwde "banaanauto's" bijvoorbeeld :)

- bouwjaar van 1919 tot 2019
- budget onbeperkt
- mag overal te koop staan
- auto moet in APK waardige conditie zijn

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's per inzending
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

weird-cars-banana-car.jpg


Voorgaande wedstrijden:
[size=small]
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6 430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ 438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053 533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5954741,page=1]624: De Tweezitter - Guus Leferink

625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver[/size]

shelby-shelby-GT500-super-snake-gam993-big.jpg


Inzenden kan tot woensdag 28 oktober, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 30 oktober, 20.00 uur.​

[size=large]
Veel succes!​
[/size]
 
Tja, ik rijd vandaag letterlijk in mijn kinderdroom. Toen de SSR in 2002 aan het publiek werd getoond, was de toen 9-jarige Escher onmiddellijk verkocht. Wat - een - ding! Waanzinnige, haast cartooneske styling, felle kleurtjes en een spectaculaire dakconstructie. Nu, bijna twintig jaar later, wordt het slaperige Vlaamse dorpje waar ik woon haast dagelijks opgeschrikt door mijn eigen knalgeel exemplaar. Ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat de SSR na al die jaren nog niks is verloren van zijn aantrekkingskracht op de jongsten onder ons: haast elk kind kijkt, kirt, gilt, wijst... Ik hoef deze week dus niet lang na te denken over mijn inzending:

[size=x-large]2004 Chevrolet SSR[/size]

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/chevrolet-ssr-5-3l-v8-automatik-leder-bose-sound-carfax-benzine-geel-c40deafc-b488-4cfb-8602-35b97155a2ce?cldtidx=8&cldtsrc=listPage

1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


€ 27.950
 
Helaas, voor ons petrolheads niet te verkroppen, maar de hedendaagse tablet en smartphone jeugd is alleen enthousiast te krijgen als een auto voldoende gadgets heeft en vooral een enorm scherm in het midden. Anders is het saai en niet interessant.

Vandaar mijn keus voor deze ludricous snelle

[size=x-large]Tesla Model X Performance[/size]

Hoe cool denk je dat ze de falcon doors vinden, waarmee zij toegang krijgen tot de achter stoelen.
En wat zal de reactie zijn als je in ludicrous mode optrekt en de auto met dat enorme touchscreen bedient en zelfstandig laat rijden?

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg


Prijs € 93.999,00
Bouwjaar 2019
Kilometerstand 15.000
Vermogen 843 pk
Die eierlegende Wollmilchsau mit über 800 PS, viel Platz, umgerechnet 3 Liter Verbrauch, Anhängerkupplung, höhenverstellbares Fahrwerk mit Luftfederung, Allrad, leise, unter 3 Sekunden auf 100, Autopilot, Panoramafrontscheibe, elektrische Türen und Kofferraum u.v.m. Noch dazu die Flügeltüren und der Riesen 17" Touchscreen, Bestnoten bei Crashtest

• innen Carbon und schwarze Sitze
• meist zwischen 50 und 70% geladen
• Autopilot 3.0
• Anhängerkupplung nur für Fahrradträger genutzt
• Sitzheizung auf allen Sitzen, LED Scheinwerfer, Alcantara Applikationen, Kameraüberwachung, Premium-Soundpaket, uvm.
• originale 20" Sommerreifen und Winterreifen Goodyear UltraGrip Performance (900 €). Die 20" verbrauchen im Vergleich zu den 22" etwa 3% weniger und haben einen besseren Fahrkomfort.
• inklusive Sonnenschutz Frontscheibe, Anhängerkuppung, originale Ladekabel (Typ2 zu Typ2, 230V 32A und Adapter, CSS-Adapter mit Fahrzeugumrüstung)
• Echtcarbon Blinkerverkleidung (70 €) und kompletter Tausch aller Innenraum-LEDs gegen eine hellere Version (130 €)
• optionales Zubehör: Gummimatte Kofferraum original Tesla (136 €), Gummimatten vorne (195 €), Jackpads zum Anheben (40 €), Zusatzablage Konsole 30 (30 €), OBD für Bluetooth Auslesung am Smartphone ScanMyTesla (70€), originales Tesla 16A CEE Kabel für 11 kW laden (800 €)

Hatte unlimitierte freie Supercharger, aktuelle Kilometer 14.000 (wird aber noch gefahren). Unfallfrei, Nichtraucher und ohne Tiere

Geklebte Österreichische und Schweizer Vignette 2020

Nova und Fahrzeugsteuer frei (nur Versicherung)

8 Jahre ab Erstzulassung Garantie auf die Akku und die Antriebseinheit / 4 Jahre Garantie oder bis 80.000 KM ab Erstzulassung auf des gesamte Fahrzeug
 
Ongekend cartooneske belijning, een fel gekleurd interieur met heel veel metertjes op het dashboard: De 6 jarige in mij is meteen weer helemaal wakker.

[size=large]1954 Woodill Wildfire Roadster[/size]

69202783-770-0@2X.jpg


72116315-770-0@2X.jpg


69202810-770-0@2X.jpg


72116333-770-0@2X.jpg


69202817-770-0@2X.jpg


Seller’s Description: The early 1950s was a fascinating period in the American automobile landscape. Service members returning from duty overseas had experienced the excitement of small light European and British sports cars and they wanted to recreate that experience at home. Imported sports cars trickled in but they were expensive and some found them poorly suited to vast American roads. Particularly on the West Coast the lines between Hot Rod and sports car culture began to blur as individual enthusiasts took it upon themselves to build sports cars incorporating American drivetrains. The broadening availability of fiberglass coincided perfectly as car builders experimenting with the material found it robust easy to work with and capable of being molded into virtually any shape imaginable.Bill Tritt is considered the father of the American fiberglass-bodied sports car. His stylish vaguely Jaguar-inspired Glasspar G2 was one of the first commercially available fiberglass cars. Sold primarily in kit form Tritt did produce a handful of complete turnkey vehicles. At the time none of the Big Three offered an outright sports car and with young buyers pushing hard for sportier options several dealers took it upon themselves to create their own using Tritt’s Glasspar G2 as a basis. Cars such as the Yankee Clipper and Fiberflash were notable examples of G2s that were built and modified by car dealers to meet growing demand. One dealer that jumped on the bandwagon was B.R. “Woody” Woodill of Downey California. Woodill operated one of the largest Willys dealers in the country and he envisioned a version of the Glasspar using Willys mechanicals going so far as to propose Willys adopt it for production. But the parent company was in the process of merging with Kaiser and the latter already had a fiberglass sports car in the works the Kaiser-Darrin.So Woody Woodill changed his strategy and began offering the Wildfire through his dealership as fully-built cars or do-it-yourself kits.

This 1954 Woodill Wildfire is a unique example with a fascinating history. It is believed this is one of only a handful of Wildfires purchased as kits by Harry Clark Buick Agency of Compton California and modified with styling cues and drivetrains from the Buick line. At the front the body was altered to incorporate 1953 Buick headlights and a shortened modified 1953 Chevrolet grille. At the rear molds of a 1953 Buick’s rear fenders were taken and transferred to fiberglass to give it a consistent look with the rest of the Buick line. Finally Clark added a continental kit spare wheel and a racy curved windshield. Under the hood Clark and his crew eschewed the standard Wildfire’s inline-six-cylinder engine in favor of Buick’s powerful new overhead valve 322 cubic-inch “Nailhead” V8. The engine paired to a Dynaflow transmission with the shift lever relocated the floor for a sportier feel. The October 1954 issue of Motor Life magazine reported a Wildfire-Buick very similar to this car ran an impressive 95mph at the Santa Ana drags.This car is one of just a few known Wildfires left in existence with its original Buick modifications and it presents in incredibly well-preserved condition.

[size=large]Price: $67,500 = € 56.900,-[/size]
 
Ik heb 2 kids in een zeer auto-ontvankelijke leeftijd. De oudste geeft er werkelijk niets om (terwijl hij wel echt geïnteresseerd is in techniek/ bèta-stuff) maar de jongste is wat autoliefde betreft een kopie van mijzelf. 8 jaar, kent praktisch alles vanaf ongeveer de seventies en heeft al een vitrine waarin een prachtige verzameling gestart wordt.

Met trots kan ik melden dat hij vooral nog te porren is voor de echte super car brands.

Zijn favoriet? De McLaren F1 GTR longtail €p.o.a., want het mag natuurlijk wel een beetje flashy!

McLaren-F1-GTR-009.jpg


McLaren-F1-GTR-045.jpg


McLaren-F1-GTR-035.jpg


McLaren-F1-GTR-040.jpg


McLaren-F1-GTR-062.jpg


McLaren-F1-GTR-086.jpg


The first of only ten F1 GTR Longtail examples ever produced and the factory prototype/development car. First raced at the Suzuka 1000km where it ran in Lark Livery and boasts extensive Japanese race history.

One of only two F1 GTR Prototypes in private hands, the other owned by renowned collector Nick Mason. Chassis 19R was also the first Longtail to ever be converted to road specification, the work carried out by Lanzante and Gordon Murray Design.

It’s offered complete with a huge spares package including all parts to return it back to full race spec plus a dedicated book by Gordon Murray Design, documenting the history of this particular car and its road spec conversion.
 
[size=x-large]KTM X-bow[/size]

Nou moet ik eerlijk zeggen dat bij mijn 2 dochters van 10 en 4 het auto virus de ene dag er wel is en de andere dag niet :)
Bij de jongste moet het een oranje of gele auto zijn dan is het bijzonder o_O

De oudste begint nu echt een mening te hebben wat mooi is, en die verschild nogal met papa.
Maar even kijken door de bril van mijn dochter en die vind dit echt te gaaf!!!
(Papa iets minder)

Het stemmen zal straks door mijn dochters gedaan worden, net zo eerlijk ;)

Advertentie

funcar-2009-KTM-Xbow-7.JPG


DSCF2108_(Large).JPG


funcar-2009-KTM-Xbow-4.JPG


DSC_2762_(Large)1.JPG


DSC_2771_(Large)2.JPG


OVERZICHT
Type : X-Bow
Motor : 2.0 4-cilinder
Aantal pk : 330
Transmissie : handgeschakeld
Brandstof : benzine
Aantal deuren : 2
Kleur : Orange-Carbon
Bouwjaar : 2009
Km. stand : 1.000
Btw/Marge : BTW
Status : net binnen
Prijs : 39.500,00 euro
 
Helaas heb ik zelf geen kinderen, maar ook deels terugdenkend aan mijn eigen kindertijd kom ik op het volgende. Ik kom nog uit de tijd dat we nog nooit gehoord hadden van lage bijtelling en zo min mogelijk uitstoot. Een auto moet supersnel zijn met enorm veel pk's, onbetaalbaar, het liefst een opvallende kleur en als het even kan een open dak.

Deze [size=x-large]Bugatti Veyron[/size] heeft het allemaal en een mini-me zou kiezen voor dit...​
1280x960.jpg

[size=large]€ 1.716.800,-[/size]

19.990 km
03/2015
736 kW (1.001 PK)

1280x960.jpg
 
Ik heb nog gezocht naar een lightning mcqueen replica, maar die zijn teveel verbouwd.

Daarna gevraagd aan mijn 4 jarige zoon. Resoluut antwoord: een Tesla!
Ik zie de model X al staan, dus t wordt een andere.

De oer Tesla is toch wel de Model S. Het summum daarvan is deze P100D, met 4x4 en Ludicrous mode.

Om op te vallen gaan we voor een matte, helemaal hip bij de jeugd. En dan ook nog eens rood en afgewerkt met carbon accessories.

https://leasebijtellingvriendelijk.nl/aanbod/tesla-model-s-p100d-ludicrous-autopilot2-0-92-975ex/

Komt uit 2018, kost nog steeds een sloot geld, namelijk €114.999,-

22292212-14-5-0.jpg


22292212-12-5-0.jpg


22292212-17-5-0.jpg


22292212-5-5-0.jpg


22292212-8-5-0.jpg
 
Als kind keek ik altijd tot hoever de teller ging, want dan moest het wel een hele snelle auto zijn. Bij de Mitsubishi gaat deze tot 280km, dus dat sprak al tot de verbeelding.
Daarnaast heeft de kleur rood een grote aantrekkingskracht op kinderen en als de auto dan nog heel erg lijkt op een auto uit een populaire Disney film, dan kan het niet meer stuk.

Mitsubishi 3000 GT

$_3.jpg


$_3.jpg


$_3.jpg


Met een paar kleine aanpassingen staat hier de Lightning McQueen uit Cars!
1994-z-movie-car-lightning-mcqueen


Prijs 29.999 EUR
Bouwjaar 1994
 
MX6 zei:
Als kind keek ik altijd tot hoever de teller ging, want dan moest het wel een hele snelle auto zijn. Bij de Mitsubishi gaat deze tot 280km, dus dat sprak al tot de verbeelding.
Daarnaast heeft de kleur rood een grote aantrekkingskracht op kinderen en als de auto dan nog heel erg lijkt op een auto uit een populaire Disney film, dan kan het niet meer stuk.

Mitsubishi 3000 GT

Foto volgt nog

Met een paar kleine aanpassingen staat hier de Lightning McQueen uit Cars!
1994-z-movie-car-lightning-mcqueen


Prijs 29.999 EUR

Ha lol! Zie de eerste zin in mijn bericht boven je :D
 
$_57.JPG


$_57.JPG


Als je denkt aan de belangrijkste auto die kinderen meemaken, dan is het vaak de trapauto waarin ze zichzelf even een echte bestuurder mogen wanen. De mijne was destijds een legergroene Jeep. Helaas ben je er op een gegeven moment uitgegroeid - het past gewoon niet meer. Het leukst zijn de trapauto's die op een echt model lijken. En hier zien we dan ook een ware Simca 1000. Die gaan we als occasion insturen.

images_0.jpg


En niet zo maar een, deze Simca 1000 van 1968 heeft slechts één eigenaar gehad! Die heeft er goed voor gezorgd en (1)88.000 km op de teller gezet.

$_57.JPG


Daarna is hij technisch nog eens geheel up-to-date gebracht, zodat je een prima auto hebt aan het Franse wagentje. Hij staat in de buurt van Venetië te wachten voor € 8500.

$_57.JPG
 
Andere insteek, ieder kind boven de 8 jaar (de leeftijdsgrens voor de films) herkend deze auto. En zullen hem gaaf vinden.
Vliegen kan deze niet, maar met de 2 liter Zetec motor kan papa wel heerlijk laag vliegen.

[size=x-large]FORD ANGLIA 105E

1960 - £ 11.995 = € 13.250[/size]

In Harry Potter blauw met crème dak ;)


853b78b242c1bcc682da915b917ef97e.jpg


Er is weinig origineel meer, maar dat is iets wat alleen papa weet:

• RESPRAYED IN POWDER BLUE - CREAM ROOF
• 2.0 LTR ZETEC
• BDA STYLE ROCKER COVER
• TWIN CHOKE WEBBER
• TYPE 9 5 SPEED BOX
• QUICKSHIFTER
• DISC BRAKES ALL ROUND
• FULL STAINLESS 2.5 SYSTEM
• RETRO FORD TUBULAR MANIFOLD
• RETRO FORD SUMP
• NEIL DUNNE WATER RAIL
• ALACHI STEERING RACK AND PINION CONVERSION
• MK2 ESCORT RACK
• ADJUSTABLE TCA
• COMPRESSION STRUTS
• FRONT COILOVERS RS2000
• RS2000 FRONT HUBS
• RS2000 BRAKES
• MK4 ESCORT REAR DISCS
• RS2000 ALLOY RADIATOR
• GAZ REAR STOCKS
• 7X13 MINILITE STYLE WHEELS
• YOKOHAMA 175/50/13s
• COBRA CLASSIC BUCKET SEATS

119708355_1358305287706115_1129961882256922073_o.jpg



119702851_1358304841039493_6562215428268943496_o.jpg



119709740_1358305411039436_3048436404525090624_o.jpg



119737017_1358305054372805_7954537012015098811_o.jpg


Hier te koop
 
caspervc zei:
Ha lol! Zie de eerste zin in mijn bericht boven je :D

Hahaha, grappig
Blij dat jij deze dan niet gepost had, ik was al zeker een half uur aan het zoeken naar een goed exemplaar.
 
Ik heb onderzoek gedaan naar wat kinderen leuk vinden door dit filmpje te bekijken. Op 1:18 komt de vraag "What is your favorite type of car?" en de rode draad die ik eruit haalde was: sportauto, rood, open dak. Aangezien het een Amerikaans filmpje is, kan dat er dan maar eentje zijn natuurlijk: a red Corvette!

[size=x-large]1971 Chevrolet Corvette[/size]

1971-chevrolet-corvette


1971-chevrolet-corvette


Rood van buiten, zwart van binnen

1971-chevrolet-corvette


Een V8 in het vooronder

1971-chevrolet-corvette


En nog een mooie detailfoto als toegift

1971-chevrolet-corvette
 
Ik ga voor deze.

Alle jongetjes ( en sommige meisjes ) kiezen hem omdat ze weten dat dit een Porsche is en alle meisjes ( en sommige jongetjes ) kiezen hem puur vanwege deze spetterende kleur.

Edit : Toch maar een andere aangezien deze wel te erg op de Politie Porsche lijkt :(
Edit 2 : Aangezien de Politie Porsche opeens weer weg is toch weer terug naar mijn originele inzending.

[size=x-large]Porsche 964 RS[/size]

Preis 330.000 €
Kilometerstand 27.539 km
Hubraum 3.600 cm³
Leistung 191 kW (260 PS)
Erstzulassung 12/1991
Farbe (Hersteller) Sternrubin
Farbe Violett
Innenausstattung Stoff, Schwarz

$_57.jpg


$_57.jpg


$_57.jpg


$_57.jpg


$_57.jpg


Dieses sehr gute und originale Porsche 964 RS M003 NGT Coupe ist technisch und optisch in einem sehr schön gepflegten und originalen Zustand.
Das Fahrzeug ist Scheckheft gepflegt und wird mit neuem großen Service angeboten.

Erstzulassung: 12/1991
Fahrzeugtyp: 3.6 Carrera RS M003 NGT
Auslieferungsland: Deutschland
Motortyp/Nummer: "Nummerngleicher Motor"
Getriebetyp/Nummer: "Nummerngleiches Getriebe"
Originalfarbe: Sternrubin
Innenausstattung: Stoff Nomex schwarz
 
2018 Karma Revero
$66.975 / €56.459
https://bestride.com/detail//5966208109524685902

De toekomst is elektrisch, dat weten die kleintjes beter dan wie dan ook. Wanneer ik thuis vraag wat het favoriete automerk is hoor ik drievoud "Tesla!".
Nu snap ik dat heel goed, maar er zijn leukere alternatieven natuurlijk. Daarnaast wil ik voorlopig nog niet denken aan dingen als Range Anxiety en denk ik dat de kinderen het wel waarderen wanneer er nog wat vroemvroem geluiden gemaakt kunnen worden. De Karma Revero PHEV is daarmee een gouden middenweg tussen full EV en een oldschool sportwagen. De Revero is een doorontwikkeling van de Fisker Karma, het geesteskind van Henrik Fisker maar dan op honderden punten verbeterd ten opzichte van het origineel. Zo rijdt de Revero beter, remt 'ie beter en in tegenstelling tot zijn voorganger heeft deze niét de neiging tot spontane zelfontbranding. De wulpse rode koets met zijn bijna karikaturale vormgeving valt bij kinderen ongetwijfeld in de smaak, de grote snor op de neus maakt het plaatje compleet :)









 
Alles goedgekeurd, leuke inzendingen al! Wel een paar opmerkingen nog:

- @Escher, zou leuk zijn als je de inzending verder uit kon werken
- @Spekky, één foto is wel karig, van mij mag je ook archieffoto's van de ZV-88-JX gebruiken om de inzending aan te vullen
- @Pink Panther, je hebt één foto téveel in je post :)
 
Ik heb geen kinderen of neefjes /nichtjes en ook weinig vrienden met kinderen.....dus ik heb geen referentiekader :). Ik snap dat felgekleurde sportwagens veel indruk maken, of de vleugeldeuren van de Tesla Model X. Dus ik zocht een oranje Mercedes C111. Niet zo gauw te koop kunnen vinden.....

Volgens mij vinden kinderen gekke auto's leuk. Zeker als ze ook nog eens anders klinken dan de auto van papa of mama. Ik vond een Ami6 als kind raar en daardoor ook leuk en fascinerend. Ik vind het nog steeds een krankzinnig ontwerp :eek:(y). En veel kleur doet het altijd goed bij kids. Dan is deze Ami 6 helemaal geweldig en de perfecte kandidaat:

[size=large]Ami 6 uit 1968 met 66.600 km[/size]

prijs 22.500 euro

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg
 
Opvallend veel exoten en dat is ook niet zo verassend. Maar ik verwacht eigenlijk ook nog wel wat typische Barbie auto's of modellen die zo uit een stripverhaal of Donald Duck lijken te komen, zoals de Fiat Multipha of Mazda 121 bolhoed mét berenvelgen natuurlijk...;)

Zou leuk zijn om onze kinderen te laten stemmen straks!:)
 
[size=x-large]Goggomobil[/size]

Die meiden van mij vinden het maar raar dat ik auto's zo leuk vind, maar jaren terug op vakantie vonden ze de Goggomobil toch wel heel leuk. Misschien had het ook iets met de grootte en de aaibaarheid van de Glas te maken?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=307036594

$_20.jpg


$_20.jpg


$_20.jpg


$_20.jpg


$_20.jpg


1965
€ 8000,-

 
Toen ik een jaartje of zes was moest er een ambulance langskomen, ik weet al niet weer waarom. Pa leasete destijds een Opel Zafira, en ik herinner mij mijn verbazing toen de ambulance er ook zo een bleek te zijn. De braafste auto ter wereld, maar dan sneller; geler; lawaaiiger en met allerhande coole zwaailampen. Dat ik me nog altijd herinner hoe ik er doorheen het raam naar stond te staren voedt mijn stelling: niets is cooler dan een overtreffende trap van de eigen auto.

3.jpg

6.jpg

8.jpg


2016 BMW M3 Competition DCTA voor €62.995: klik!
 
@Fingerspitz heerlijke reclame, kreeg er bijna natte ogen van (y) doe je zelf ook mee deze week?

@MBdoubleyou mij stoort het niet, maar mocht je nog tijd of energie hebben om er één zonder watermerk te vinden levert dat misschien meer punten op?
 
Zadelsnuiver zei:
@MBdoubleyou mij stoort het niet, maar mocht je nog tijd of energie hebben om er één zonder watermerk te vinden levert dat misschien meer punten op?

Dat zou ik toch oprecht vreemd en onterecht vinden! Dit is toch geen wedstrijd om de mooiste foto te vinden? Ik zoek een auto die ik vind passen. Ik kijk bij het bepalen van mijn top 3 in eerste instantie naar de auto. Als er een stel echt belabberde foto's bij staan dan zou dat misschien wat invloed hebben. De foto's van de Ami6 zijn scherp, groot en goed. Ondanks dat lichte watermerk is de auto uitstekend zichtbaar. Als de auto klopt maar de foto's zijn echt niet goed dan zoek ik een andere. Maar in dit geval zie ik daar geen enkele reden toe. Als de vaste bezoekers en posters hier de kwaliteit van de foto's sterk laten meewegen in de keuze van de top 3 dan haak ik af......
 
MBdoubleyou zei:
Zadelsnuiver zei:
@MBdoubleyou mij stoort het niet, maar mocht je nog tijd of energie hebben om er één zonder watermerk te vinden levert dat misschien meer punten op?

Dat zou ik toch oprecht vreemd vinden! Dit is toch geen wedstrijd om de mooiste foto te vinden? Ik zoek een auto die ik vind passen. Ik kijk bij het bepalen van mijn top 3 in eerste instantie naar de auto. ..

Helemaal mee eens! Krijg vaak het idee dat mensen denken dat ze in het fotowedstrijd-topic zitten. Ook stem ik op auto's die wat mij betreft het best/meest aan de opdracht voldoen en dus niet op de auto die ik zelf leuk vind of zou willen hebben, dat is echt compleet iets anders!
 
rzasa zei:
Weer deze discussie...(n)

Ik doe hier nog niet zo lang mee. Ik krijg de vraag of ik een andere auto kan zoeken vanwege het watermerk in de foto. Ik vind dat nogal vreemd. Blijkbaar is deze discussie al eerder gevoerd. Wat was de uitkomst :)? Is de kwaliteit van de foto, of het wel of niet aanwezig zijn van een watermerk. van wezenlijk belang bij de keuze van de top 3 of gaat het men toch echt voor de auto? Wat is de ongeschreven wet hier :)?
 
Voor mij persoonlijk boeit het echt niet, zo'n watermerk kijk ik gewoon doorheen. Ik weet echter wel dat er deelnemers en stemmers zijn die erg kritisch naar de kwaliteit van de foto's kijken, vandaar dat ik er zelf wel rekening mee probeer te houden.
 
MBdoubleyou zei:
rzasa zei:
Weer deze discussie...(n)

Ik doe hier nog niet zo lang mee. Ik krijg de vraag of ik een andere auto kan zoeken vanwege het watermerk in de foto. Ik vind dat nogal vreemd. Blijkbaar is deze discussie al eerder gevoerd. Wat was de uitkomst :)? Is de kwaliteit van de foto, of het wel of niet aanwezig zijn van een watermerk. van wezenlijk belang bij de keuze van de top 3 of gaat het men toch echt voor de auto? Wat is de ongeschreven wet hier :)?

De OP vermeldt "mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld" en dat lijkt me een keurige graadmeter, de stemmer bepaalt. Zal ongetwijfeld zijn voortgekomen uit de eerdere discussie, die ik me ook zo gauw niet voor de geest kan halen.
Voor mij geldt dat ik kies voor de auto's die mij het meest aanstaan, maar stel de derde plaats zou ik eigenlijk gedeeld willen geven, dan zal ik doorgaans onbewust het punt geven aan de auto die het mooist op de foto staat.
 
Allemensen wat een lange tenen. Ik stel alleen de vraag, niet dat ik het nou zo'n ramp vind of zo. Het hoeven ook niet de allermooiste foto's te zijn. Maar een zo in het oog lopend watermerk als dit vind ik toch wel een wat storend element. Kon ik weten dat het specifiek om die kleur ging...
 
Zadelsnuiver zei:
Voor mij persoonlijk boeit het echt niet, zo'n watermerk kijk ik gewoon doorheen. Ik weet echter wel dat er deelnemers en stemmers zijn die erg kritisch naar de kwaliteit van de foto's kijken, vandaar dat ik er zelf wel rekening mee probeer te houden.

Toch jammer dat de criteria dus verschillen. Ik heb soms een betere kleur of uitvoering niet gekozen omdat er beroerde of te weinig foto's bij stonden. Een hele slechte foto lijkt me in principe niet handig.....tenzij het echt een unieke auto is die goed in het thema past. Dan zou ik begrijpen dat iemand de auto toch laat meedingen. Ik vind mijn Ami6 nogal uniek :). Maar een andere zoeken vanwege het watermerk?

Dan maar op de man af: zou jij deze Ami6 minder kans geven vanwege dat watermerk, 929V6?
 
Een bepaalde voorkeur hebben voor een inzending is toch geheel aan jezelf? Voor het stemmen zijn toch geen regels? Ik zou zelf nooit een auto insturen met mindere foto's en ook bij het stemmen speelt het bij mij een rol.
 
Dan maar op de man af: zou jij deze Ami6 minder kans geven vanwege dat watermerk, 929V6?

Als het een model is waarvan het aanbod groot genoeg is om een exemplaar zonder watermerkfoto's te vinden heeft dat wel invloed ja.
 
929V6 zei:
Allemensen wat een lange tenen. Ik stel alleen de vraag, niet dat ik het nou zo'n ramp vind of zo. Het hoeven ook niet de allermooiste foto's te zijn. Maar een zo in het oog lopend watermerk als dit vind ik toch wel een wat storend element. Kon ik weten dat het specifiek om die kleur ging...

Dat het juist ook om die kleur gaat lijkt me redelijk evident. Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit nou niet de meest voorkomende kleurencombinatie is. Bovendien zet ik het nog speciaal in mijn post.

Ik was oprecht verbaasd over je vraag .Dat noem jij dus lange tenen o_O. Blijkbaar hebben we er een nogal verschillende kijk op.
 
Nou, je reageert als door een wesp gestoken, dat hoeft toch ook niet? ;) Daarnaast is het ook slechts mijn mening waarmee je kunt doen wat je wilt. Maar goed, door met de wedstrijd nu. :D
 
Gezellig hier. :) Misschien moeten we de "mooie foto-regel" maar gewoon schrappen. ;) Komt er ook geen gezeur van en blijft het een leuk spelletje (want dat is het. Niet meer, niet minder.) voor iedereen. Bij mijn ingezonden Nissan van een paar weken terug speelde dit dus ook al omdat er "Nieuw binnen" bijstond.
 
Jongens..

Het is aan iedere deelnemer om zelf te bepalen wat ze inzenden. Als jij denkt meer punten te pakken door mooie foto's te gebruiken dan ben je vrij om dat te doen. Stuur je iets super-unieks in maar met belabberde foto's is dat ook helemaal prima. We zitten duidelijk qua stemmen niet allemaal op dezelfde lijn en ook dat is prima. Het blijft een spelletje, laten we het vooral niet te moeilijk maken :)
 
Vette kleur, vette bak, vet-gaaf, retesnel en nog cool ook !

Zo denken jonge ventjes bij het zien van een echte, knalblauw Ferrari

[size=x-large]2018 Ferrari 812 Superfast[/size]

ferrari-812-superfast-ferrari-munsterhuis.jpg


Prijs € 369.500
Bouwjaar Juli 2018
Kilometerstand 4.500 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, tot 21 juli 2022
BTW auto Nee, marge
Kenteken TF-470-Z
Datum deel 1 21-07-2018
Belasting (±) € 1.056,00 per jaar
Topsnelheid 340 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 2,90 sec
Motorvermogen 588 kW (799 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 12-cilinder
Cilinderinhoud 6496 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Blauw
Gewicht 1690 kg

ferrari-812-superfast-ferrari-munsterhuis.jpg


ferrari-812-superfast-ferrari-munsterhuis.jpg


Deze zeer speciale Ferrari 812 Superfast in Azzuro Dino Metallic (Maar 1 in de wereld) zal voor onze klant worden verkocht.
De hele auto is uitgerust met Matt Carbon Fibre.

Exportprijs is €322.000,-.

Ontworpen door het Ferrari Styling Center, herdefinieert de nieuwe 812 Superfast de formele taal van de voormotorige V12 Ferrari-verhoudingen zonder de buitenafmetingen of de binnenruimte en het comfort te veranderen.
Gezien in silhouet, heeft de 812 Superfast een fastback-slankheid: een ontwerp met twee dozen en een hoge staart die doet denken aan de glorieuze 365 GTB4 (Daytona) van 1969, waardoor een agressieve achterspoiler die ontworpen is om downforce te garanderen, visueel wordt verlaagd.
Het gedrapeerde ontwerp van de flanken verkort visueel de staart en wordt gekenmerkt door scherp hellende vouwlijnen en indrukwekkend gespierde wielkasten die de 812 Superfast van de kracht en agressie doordrenken.

ferrari-812-superfast-ferrari-munsterhuis.jpg
 
Hoe tekent een kind meestal een auto? Juist, recht en hoekig. Nou, als dit niet recht en hoekig is weet ik het niet meer... Daarnaast maakt het ook nog lekker veel lawaai, is het een Lamborghini, zelfs nog een (soort van) "hippe" SUV en hij is ook nog een keertje rood.
En in het weekend met papa en de auto lekker crossen op het onverhard. De kids kunnen zelfs nog buiten zitten!

Oftewel, we hebben het hier over de RamboLambo

Merk en type: Lamborghini LM002
Bouwjaar: 1989
Prijs: USD 239.000,= (Ca. EUR 203.150,=)

$_3.JPG


$_3.JPG


$_3.JPG


$_3.JPG


$_3.JPG


Hij staat hiero te koop.
 
Ik vermoed dat kinderen door dit monster gefascineerd zijn...
Het lijkt wel een speelgoedautootje van Tonka, overslijtbaar en oerstevig!!!

$_20.jpg


[size=x-large]Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6[/size]

$_20.jpg


$_20.jpg


Preis 859.000 €
Fahrzeugzustand Unfallfrei
Kategorie SUV / Geländewagen / Pickup
Kilometerstand 1.323 km
Hubraum 5.461 cm³
Leistung 400 kW (544 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 4/5
Getriebe Automatik
Schadstoffklasse Euro5
Umweltplakette 4 (Grün)
Erstzulassung 09/2015
Anzahl der Fahrzeughalter 1
HU Neu
Klimatisierung 2-Zonen-Klimaautomatik
Airbags Front-, Seiten- und weitere Airbags
Farbe (Hersteller) Designo Mystic White
Farbe Weiß Metallic
Innenausstattung Vollleder, Braun

$_20.jpg


$_20.jpg







En voor de kinderen:

GT Spirit Mercedes Benz G63 AMG 2014 6X6 Wit 1/18

550x323.jpg


179,95 EUR
 
Terug
Bovenaan