Occasionwedstrijd #628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - gewonnen door... mezelf; opel omega mag nummer 629 openen

BRG

Wegverkenner
AW-Occasion_banner.jpg


[size=x-large]Welkom bij Occasionwedstrijd #628: Voor een dubbeltje op de eerste rang[/size]​

57c69597ec05c4eb6d0000cd.jpg

[size=large]De opdracht:[/size]
Deze week gaan we op zoek naar een daily driver die "voldoende" comfort en uitstraling biedt (= subjectief, dus interpreteer maar voor jezelf).
Enige voorwaarde:
de vraagprijs moet lager zijn dan 25% van de huidige nieuwwaarde van het actuele model of diens opvolger binnen hetzelfde merk in hetzelfde of een vergelijkbaar uitrustingsniveau (een Audi 100 vergelijken we bijgevolg met een nieuwe A6 - graag nieuwprijs in inzending vermelden).

Dus even een voorbeeld:
Ik ga voor een Audi A5 cabrio.
De huidige nieuwprijs van een Audi A5 cabrio is 60.000 EUR.
25% van 60.000 = 15.000 EUR
Dus de ingezonden occasion A5 cabrio mag in dat geval maximum 14.999 EUR zijn.


[size=large]Criteria:[/size]
- Bouwjaar onbeperkt (zolang hij door ouderdom nog maar in aanmerking komt als daily driver)
- Budget onbeperkt (zolang het maar minder is dan 25% van de huidige nieuwwaarde)
- Mag overal te koop staan
- Moet in APK-waardige conditie zijn.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's per inzending
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto in elke inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon; als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

vw-polo-2017-ausen-modellgenerationen-vergleich-fruher.jpg

Voorgaande wedstrijden:
[size=small]
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6 430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ 438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527: Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053 533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5954741,page=1]624: De Tweezitter - Guus Leferink

625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green[/size]

bmw-3er-reihe-8.jpg

Inzenden kan tot woensdag 16 september, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 18 september, 20.00 uur.​

[size=large]
Veel succes!​
[/size]

 
Leuke wedstrijd! Heb echter wel een kanttekening/vraag over één van de regels:
- Mag overal te koop staan. Hier gaat het imho een beetje mank, als we de nieuwprijs in Nederland hanteren koop je in Dubai bijvoorbeeld veel meer auto voor die 25% dan hier in de polder. Ik neem dus aan dat we de nieuwprijs uit het land van herkomst hanteren voor deze wedstrijd? En is er een eenvoudige manier om die nieuwprijs te achterhalen/controleren in verschillende landen?
 
Ik weet het, dat is een manco.
Lijkt me handigst om het op nieuwprijs in Nederland, België of Duitsland te houden.
Het import uit Dubai verhaal heb ik zoveel mogelijk proberen inperken met de eis dat het een daily driver moet zijn waardoor veel exoten zichzelf verbieden.

Net zoals het een manco is als iemand iets leuks vindt waar met de beste wil van de wereld geen actuele tegenhanger meer van in de prijslijst staat; dan kan die niet ingezonden worden.
Maar mits een ruime blik op “actuele opvolger” kan m.i. veel.
 
Niet voor iedereen de eerste keuze, als een daily driver, maar met een kilometerstand van 205.601 is deze duidelijk niet alleen gebruikt voor de weekenden.
De prijs ligt maar liefst ruim 86% lager dan de nieuwprijs, voor dat geld koop je nog net geen nieuwe VW Passat.
Hiervoor krijg je een handgemaakte auto gemaakt van de beste materialen, dus je zit echt voor een dubbeltje op de eerste rij.

Bentley Continental GT 6.0 W12

360x270.jpg

360x270.jpg

360x270.jpg

360x270.jpg


Bouwjaar: 2004
Prijs: € 36.500,-
Nieuwprijs: € 271.000
562 pk
Kmstand: 205.601
 
Een echte daily driver en dan niet 1 van een paar jaar oud, die een godsvermogen kost bij een beurt of als er iets stuk is, maar 1 die al de oldtimerstatus heeft gehaald en met 11.167 km nog steeds ingereden moet worden. Daar kun je toch alleen maar een hele hoop plezier aan beleven. Het comfort weet ik uit eigen ervaring is subliem, de auto zit ergonomisch ontzettend goed in elkaar. En qua uitstraling zit het wel snor, hoe robuust wil je het hebben? Zeker als je dan ook nog eens kijkt naar de enorme kofferbak en binnenruimte. Waar wil je naartoe? Boodschappen? Op vakantie? Roadtrip? Alles kan met deze prachtige, bijna nieuwe

[size=x-large]Volvo 245 GL[/size]

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg


Prijs € 7.950,00
Bouwjaar 1980
Kilometerstand 11.167km

Nieuwprijs van zijn verre opvolger Volvo V90: € 65.000,00

Volvo 245 GL Station 1980 Overdrive

This Volvo 245 GL station wagon was built in 1980. This classic station wagon has a silver metallic paint combined with a blue fabric interior. The 2.127cc 4-cylinder engine is linked to the manual gearbox with Overdrive. The Volvo 245 GL drives, brakes and shifts. Please contact us for more information about this spacious station wagon.
 
Een nieuwe Volvo S60, altijd met automaat en viercilinder met turbo, kost in de goedkoopste uitvoering volgens Google €42.873. Voor 5,48% van die prijs kunt u er echter ook gewoon eentje rijden! Eentje met chique ontwerp, een prachtige tint groenblauw, briljant zittende stoelen, gescheiden klimaatcontrole en een handbak. Het beste moet nog komen , want ook uw gehoor zit voor een dubbeltje op de eerste rang: de atmosferische 2,4 liter vijfcilinder behoort tot de best en meest typerend klinkende motoren van deze eeuw, en is met een verbruik van 1 op 12 nog wel als 'daily' te verantwoorden.

volvo-s60-2-4-edition-clima-cruise-trekhaak-dealeronderhouden.jpg


volvo-s60-2-4-edition-clima-cruise-trekhaak-dealeronderhouden.jpg


volvo-s60-2-4-edition-clima-cruise-trekhaak-dealeronderhouden.jpg


2001 Volvo S60, voor €2.350 hier te koop.
 
[size=x-large]Mazda 626 2.0i Touring[/size]

https://www.autowereld.nl/x/x/x-33909558/details.html

mazda-626-2-0i-touring-2-0i-touring-116-pk.jpg


mazda-626-2-0i-touring-2-0i-touring-116-pk.jpg


mazda-626-2-0i-touring-2-0i-touring-116-pk.jpg


mazda-626-2-0i-touring-2-0i-touring-116-pk.jpg


mazda-626-2-0i-touring-2-0i-touring-116-pk.jpg


Bijzonder fraaie en zeer complete 626! Heerlijke en ruime auto's, ideaal als daily, met airco bovendien.

Prijs € 3.900,-
Bouwjaar 2001
Kilometerstand 73.084 km

Goedkoopste nieuwe Mazda 6 doet nu ruim € 30.000,-.
 
Oef, dit is nu echt een wedstrijd waarbij je ziet hoe verschraald het huidige aanbod is. Al diverse gevonden waarvan geen opvolger meer leverbaar is.

Of het merk niet meer bestaat.:cry:
 
Wat is de laatste generatie Jaguar XJ toch nog steeds een heerlijke auto om te zien! Lijkt me een verrukkelijke auto voor alledag. Een nieuwe kost momenteel minimaal € 123.110,- . Bovendien ziet die er exact hetzelfde uit als deze uit 2011 voor ca. 12% van de nieuwprijs:

[size=large]2011 Jaguar XJ Luxury 3.0D[/size]

jaguar-xj-3-0d-v6-luxury-dealer-onderhouden.jpg


jaguar-xj-3-0d-v6-luxury-dealer-onderhouden.jpg


jaguar-xj-3-0d-v6-luxury-dealer-onderhouden.jpg


jaguar-xj-3-0d-v6-luxury-dealer-onderhouden.jpg


Te koop aangeboden:

Bijzonder chique, origineel Nederlands geleverde en perfect onderhouden Jaguar XJ6 3.0 V6 Aut. O.a. voorzien van panoramisch dak, achteruitrijcamera, PDC, metaalkleur en navigatiesysteem full-map. Uitgevoerd in donkerblauw metallic met zwart lederen comfort interieur. Recent groot onderhoud gehad en klaar voor zijn volgende kilometers.

Bouwjaar: 2011
Kilometerstand: 229.250 km
Vermogen: 202 kW (275 pk)


[size=large]Prijs: € 14.950,-[/size]
 
In Nederland kost de goedkoopste Quattroporte op benzine momenteel maar liefst € 177.279. Voor dat astronomische bedrag krijg je een vrij anoniem vormgegeven en vooral te lomp/Amerikaans ogende luxesedan met een drietand in de grille. Een nieuwe Quattroporte schrijft buitensporig snel af en bovendien moet je na de beperkte garantieperiode nog steeds je hart vasthouden dat er niks (kostelijk) mis gaat.

Een echte autoliefhebber doet er volgens mij - los van enige budgettaire noodzaak - beter aan om de bejubelde vorige generatie Quattroporte aan te schaffen. Een klassieke schoonheid van de hand van Pininfarina met een door Ferrari ontwikkelde V8 met meer dan 400 pk in het vooronder. Je hebt ze nog voor een pak goedkoper dan het door mij uitgekozen exemplaar, maar dan zit je vaak met exemplaren met een bedenkelijke geschiedenis en/of de vermaledijde 'DuoSelect' gerobotiseerde handbak (storingsgevoelig en onaangenaam in dagelijks gebruik).

Voor amper 15,76% van de prijs van een Quattroporte VI zonder één optie stap je morgen in een Quattroporte V met weinig kilometers, een volledige onderhoudsgeschiedenis én de aangenamere ZF-automaat:

[size=x-large]2008 Maserati Quattroporte[/size]
83.000 km - ZF-automaat - volledige onderhoudsgeschiedenis

https://www.autoscout24.nl/aanbod/maserati-quattroporte-4-2-v8-met-zf-automaat-benzine-zwart-915770ee-b63d-41d3-a218-38f973d55373?cldtidx=4&cldtsrc=listPage

1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


€ 27.950
 
Pink Panther zei:
Oef, dit is nu echt een wedstrijd waarbij je ziet hoe verschraald het huidige aanbod is. Al diverse gevonden waarvan geen opvolger meer leverbaar is.

Of het merk niet meer bestaat.:cry:

Yep... meerdere lekkere occasions gevonden, maar geen opvolger meer in de huidige prijslijst. Of de opvolger wordt niet meer in NL, BE, D verkocht. Premium dan maar ;).
 
Comfortabel, ruim genoeg, van alle noodzakelijke gemakken voorzien en schier onverwoestbaar, dat zijn een paar belangrijke eisen die je aan een daily driver zou kunnen stellen. Uitstraling? Boeit me niet zo, ik koop een auto voor mezelf en niet voor de buren. Je rijdt er in elk geval niet mee voor löl. Waar ik het over heb?

[size=large]Toyota Camry 2.2i GX Executive aut. 2000[/size] (klik!)

800x600.jpg

800x600.jpg

800x600.jpg

800x600.jpg

800x600.jpg


€ 6.350,-

Prijzen voor het huidige model beginnen bij ruim 39 mille.​
 
[size=x-large]Mercedes-Benz CLS 55 AMG[/size]

Advertentie

jvdk0382-large.jpg


jvdk0420-large.jpg


jvdk0404-large.jpg


jvdk0748-large.jpg


jvdk0785-large.jpg


Mercedes-Benz CLS 55 AMG
KENMERKEN
Bouwjaar/type 2005
Baureihe C219
Vermogen 476 pk
Kilometerstand 73.000 km
Carrosseriekleur 143 Firnweiss
Interieur Leder Exclusiv Champignon
Transmissie Automaat (5)
Beoordeling A-
Prijs € 29.950 Nieuwe CLS 53 AMG vanaf € 126.010
Waardeprognose Stabiel

OMSCHRIJVING MERCEDES-BENZ CLS 55 AMG
Vrijwel nieuwe CLS 55 AMG in fantastische kleurstelling. De kilometerstand is lekker laag en uiteraard authentiek, zoals je van ons gewend bent. Het lichte lederen interieur doet chique aan en geeft deze toch ietwat sportief gelijnde vierdeurs coupe een geraffineerde uitstraling. De auto is fiscaalvriendelijk te rijden voor ondernemers, dus bijtellen over de waarde in het economisch verkeer.
 
Jp053 zei:
Pink Panther zei:
Oef, dit is nu echt een wedstrijd waarbij je ziet hoe verschraald het huidige aanbod is. Al diverse gevonden waarvan geen opvolger meer leverbaar is.

Of het merk niet meer bestaat.:cry:

Yep... meerdere lekkere occasions gevonden, maar geen opvolger meer in de huidige prijslijst. Of de opvolger wordt niet meer in NL, BE, D verkocht. Premium dan maar ;).

Ja, daar kom je al snel op uit.
Maar wat dan met de nieuwprijs, als de occasion op het moment van aankoop wellicht voor 15-20% van zijn aanschafprijs accessoires had, die nu allemaal standaard zijn?
 
De prijslijst in de Autoweek erbij gepakt en meteen gestopt bij de A :D

Waar vind je nog een zo goed als nieuwe Alfa Romeo 156 met een kilometerstand van 24.530 km o_O.
De 156 is perfect voor een daily auto met comfort en uitstraling, een van de hoogtepunten uit de negentiger jaren. Bloedmooi. Hier stap je dagelijks met een grote glimlach in en met een nog grotere glimlach uit. En de 2.0 TS heeft genoeg kracht en trekt je portemonnee niet leeg zoals een GTA. Garantie voor jaren lang plezier.

De verre opvolger Gulia Super staat voor 49.750 euro in de prijslijst. De 156 kost omgerekend 5.766 euro, dat is ongeveer 11,5% van nieuwprijs van de Gulia Super.


7fa1a2c9-77cf-4232-bdda-ef54acf9a9ea

5d60ff97-1a4a-4dda-ba42-8bb0d9ae302d

18f51b25-383b-42b1-8fc9-386d4c47ce21

07d3731c-6d0a-4ddb-9461-82c2ff945319

728da006-6328-4d82-a85c-182f1e859249
 
Een van de meest begeerlijke auto's uit de jaren 90 en een met uitsterven bedreigde soort maar toch met een recente opvolger waardoor hij in aanmerking komt voor deze wedstrijd. Het valt echter niet mee er een te vinden voor een kwart van de nieuwprijs. Deze heeft nogal foute velgen en slechte lak maar lijkt verder nog redelijk origineel:

[size=x-large]Toyota Supra 3.0i NA[/size]

1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


Bouwjaar 1995 Prijs €13.950 Dat is minder dan 25 % van de huidige nieuwprijs van €60.795 voor de goedkoopste Supra
 
Bij een daily denk ik aan een auto die niet te opvallend is, niet naar een specialist hoeft om gerepareerd te worden, veel ruimte heeft en vooral luxe. Als je in de huidige Opel prijslijst kijkt kun je voor rond de 56.000 euro een Insignia krijgen met een 2,0 turbo benzine of een 2,0 bi turbo diesel. Leuk en aardig maar we willen toch nog even genieten van een 6 cilinder? Ik ga dus voor een heerlijke snelle en praktische oplossing:

[size=x-large]Opel Insignia OPC[/size]

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg


€ 13.900,- uit 2012 = 25% van 55.600 waarvan je een 2,0 turbo of een 2,0 bi turbo diesel kan kopen

Link
 
bmw-7-serie-750i-v12-youngtimer.jpg


Als je nou je droomauto als daily driver mag kiezen, en je denkt een paar decennia terug, dan kom je toch gauw uit op de BMW 750i, generatie E38.

bmw-7-serie-750i-v12-youngtimer.jpg


Jawel, die van de mooie slanke carrosserie met de strakke lijnen, met de machtige V12 onder de kap, en natuurlijk het model met de bescheiden facelift. Denk je dat interieur in, modern Duits en zeer zakelijk, maar toch gemütlich en comfortabel.

bmw-7-serie-750i-v12-youngtimer.jpg


En nee, niet de 750iL, want het is een daily... die extra beenruimte achter van de L heb je helemaal niet nodig! Wat je wel kiest zijn 326 pk, 0-100 km/h in 6,8 s en een top van 250 km/h.

bmw-7-serie-750i-v12-youngtimer.jpg


Voor een nieuwe 750 betaal je tegenwoordig € 162.467,- zonder opties, deze van 8/1999 met 269.000 km (net ingereden) op de klok mag mee voor € 12.500,-: minder dan 10%, dus dat is echt voor een dubbeltje op de eerste rang. Prima onderhouden en te koop in Enschede.

bmw-7-serie-750i-v12-youngtimer.jpg
 
1989 Mercedes-Benz S 560 / € 21.950,00
https://www.autoscout24.de/angebote/mercedes-benz-s-560-limousine-automaat-sel-schuifdak-cruise-contro-benzin-grau-24e5b593-18fb-4c5c-bbcc-671945a99229?cldtidx=15&cldtsrc=listPage



Als je praat over eerste rang dan praat je natuurlijk over Mercedes-Benz en dan vooral de S-klasse. Het huidige model gaat zeer binnenkort vervangen worden, maar op dit moment kun je nog voor zo'n slordige 160.000 Euro een gloednieuwe S 560 bestellen. Het zal ongetwijfeld een bijzonder fijne automobiel zijn, maar qua prijs voor mij in elk geval niet te behappen. Gelukkig maakten ze vroeger ook al goede auto's daar bij Mercedes. De beste..? misschien toch wel deze W126 met hetzelfde naamplaatje. Voor ongeveer een zevende van de prijs die ze tegenwoordig bij Mercedes vragen kun je tóch mooi zeggen dat je in een (bijna nieuwe) S 560 rijdt ;)







 
Wie op dit moment een nieuwe M5 wil bestellen, zal hiervoor minstens €163.841,- voor moeten neertellen. Echter, voor nog geen 21% van dit bedrag kun je een
M5 van de vorige generatie op de kop tikken. Wie in zijn dagelijkse auto niet teveel wil opvallen, heeft aan dit grijze exemplaar een geschikte keus.

[size=x-large]BMW M5[/size]

Prijs €33.950,-
Bouwjaar 2012
Kilometerstand 131.455 km

1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg
 
Een nieuwe Volkswagen Passat in de goedkoopste uitvoering kost € 37.995

Een 2.0 GL Automaat van 1992 met 28700 km koop je voor € 4650. (Dit is 12,24 %, niet voor een kwart, maar voor slechts [sup]1[/sup]/[sub]8[/sub] van de nieuwprijs.

Volkswagen Passat 2.0 GL Automaat in een fris kleurtje.

$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG
 
Nieuwprijs Lexus IS200 Business Automaat 43.955 EUR
25% = 10.988,75
Vraagprijs : 7.295 EUR of 16,6%

En voor dat bedrag rij je met de mooiste klokkenwinkel ooit voor je neus!!!

1280x960.jpg


[size=x-large]Lexus IS 200 Business[/size]

640x480.jpg


€ 7.295,-

99.362 km
07/2003
114 kW 155 PK

640x480.jpg


Beschrijving
Van de 1e eigenaar afkomstige IS 200! Super nette Lexus met een steengoede motor! Altijd netjes onderhouden geweest bij de plaatselijke garage. De laatste beurt is van Mei 2019 bij de 96 dkm, de distributie is een riem en vervangen in 2019 bij de 96 dkm. De auto word geleverd met 3 sleutels, de boekjes en de Nationale Auto Pas

640x480.jpg


1280x960.jpg
 
Er zitten twee inzendingen tussen die ik zelf niet meteen met een "daily driver" associeer.
Die hebben natuurlijk een beduidend opwaarts effect op andere inzendingen; betrap mezelf er ook op dat ik intussen een inzending heb staan die vele trappen hoger uitvalt dan wat ik initieel in gedachte had (ga dat hier niet posten, want misschien neem ik dan iemand anders een goede inzending af).
Misschien had ik bij nader inzien beter ook nog een absolute aankoopprijs als extra criterium ingevoerd.

Bij een inzending heb ik persoonlijk bedenkingen bij "comfort en uitstraling".
Maar wie ben ik... de stemmers beslissen.

Tenslotte zitten er naast de verwachte Duitsers ook al enkele verrassende inzendingen bij ;)

Dus wat mij betreft zijn alle op dit ogenblik reeds gedane inzendingen goedgekeurd.
 
Mijn ideale daily driver is vlot (niet supersnel), groot (niet supergroot) en comfortabel.

Ik denk dan aan het D segment van flink wat jaren terug. Zeg jaren '90 of '00.

Mijn inzending is een [size=x-large]Peugeot 505 2.0 SX [/size] uit 1990

Nu te koop voor €8.750,-
Een moderne 508 zit tegenwoordig op €36.950,-

media.0002-1024w.jpg


media.0003-1024w.jpg


media.0007-1024w.jpg


media.0006-1024w.jpg


media.0009-1024w.jpg
 
De wedstrijd is: voor een dubbeltje op de eerste rang. En je moet er dagelijks mee kunnen rijden. Deze auto kost minder dan de wegenbelasting per jaar, en waarschijnlijk minder dan het onderhoud p/j en sowieso minder dan de benzinekosten p/j. Van ruim 35.000 euro in 1999 ben je anno 2020 slechts 699 euro kwijt en ben je de trotse eigenaar van een heuse Rover 75 2.0 V6 in de Club uitvoering. Klinkt heel wat, en stiekem ziet het er ook best goed uit. Voor het geld wat je uitspaart, kan je een ANWB-pakket kopen en bidden dat het onderhoud binnen de perken blijft. De perfecte auto voor de zuinige, maar toch pretentieuze Hollander. Of natuurlijk de Hollandse versie van het stel Richard en Hyacinth Bucket.

rover-75-2-0-v6-club-climate-elek-ramen.jpg

rover-75-2-0-v6-club-climate-elek-ramen.jpg

rover-75-2-0-v6-club-climate-elek-ramen.jpg

rover-75-2-0-v6-club-climate-elek-ramen.jpg

rover-75-2-0-v6-club-climate-elek-ramen.jpg


Linkje naar de Rover, met nieuwe APK en Climate...
 
@V70man,

Misschien nog even goed de opdracht lezen, want het merk van je inzending moet anno 2020 nog een vergelijkbaar model nieuw verkopen en dat doet Rover uiteraard niet meer.
 
929V6 zei:
@V70man,

Misschien nog even goed de opdracht lezen, want het merk van je inzending moet anno 2020 nog een vergelijkbaar model nieuw verkopen en dat doet Rover uiteraard niet meer.

Ah, zo had ik het niet begrepen. Strikt genomen is het merk, en de opvolging ervan, er nog wel, alleen wordt het in Nederland niet meer geleverd. Er is een directe opvolger van dit model geweest en dat is nu een suv achtige geworden.
Roewe producten
Ik hoor graag de spelregels in deze :) en blijf tot die tijd achter de inzending staan.
 
V70man zei:
Ah, zo had ik het niet begrepen. Strikt genomen is het merk, en de opvolging ervan, er nog wel, alleen wordt het in Nederland niet meer geleverd. Er is een directe opvolger van dit model geweest en dat is nu een suv achtige geworden.
Roewe producten
Ik hoor graag de spelregels in deze :) en blijf tot die tijd achter de inzending staan.

Strikt genomen is Roewe de spirituele opvolger van Rover.
Er zitten daar nog sedans in het gamma die je als geestelijke opvolger van de 75 zou kunnen beschouwen.
En het lijkt me strek dat 699 EUR meer dan 25% zou zijn van de vraagprijs voor de nieuwe.
Dus ik heb geen bewaar.
De kiezer heeft altijd gelijk, dus het eindoordeel volgt door de stemmers!
 
Dus het is geen vereiste dat de opvolger in NL of BE leverbaar is? Dat verandert de zaak wel voor veel deelnemers, denk ik... :rolleyes:
 
929V6 zei:
Dus het is geen vereiste dat de opvolger in NL of BE leverbaar is? Dat verandert de zaak wel voor veel deelnemers, denk ik... :rolleyes:

Zolang men maar hard kan maken dat er nog steeds "een" opvolger in de prijslijsten staat, en dat de inzending minder dan een kwart van die opvolger kost, kan dat m.i. de variatie aan inzendingen slechts ten goede komen ;)
En uiteindelijk beslist de stemming!
 
Waar moet een daily in mijn ogen aan voldoen? Vooral comfort en lekker in de opties die anno 2020 normaal zijn geworden lijken mij 2 voorwaarden. Als ik een paar van die opties even snel benoem: Cruise control, climate control, boordcomputer, 4x elektrische ramen, elektrische stoelen mét geheugen, voorruitverwarming, afneembare trekhaak enz. en dat ook nog gekoppeld aan een 6-cilinder automaat, als ik vervolgens zeg: de auto is ver voor de eeuwwisseling gebouwd, dan denkt men waarschijnlijk aan een dikke Duitser maar niets is minder waar, zie hier (origineel Nederlandse auto)

Renault Laguna 3.0 V6 Baccara
Bouwjaar: 1995
Kilometerstand: 150.403 km
Prijs: € 6.950,-
Locatie: Nederland
Nieuwprijs opvolger: goedkoopste Renault Talisman € 36.650,- (25% van € 36.650,- = € 9.162,50)

Laguna.jpg


Laguna1.jpg


Laguna2.jpg


Laguna3.jpg


Laguna4.jpg


Link naar advertentie
 
Dan kom ik uit bij 1 van mijn favoriete auto's ever: de BMW 5 GT. Veel punten zal ik niet krijgen voor deze inzending want de meeste mensen vinden het een verschrikkelijk apparaat :) . De 5 GT biedt enorm veel ruimte en comfort en heeft veel techniek van de 7-serie aan boord. Ook al vind ik de 6-in-lijn van BMW een fantastische motor, hierin past een V8 bijzonder goed. De ultieme kleur Damask Rot Metallic heb ik niet kunnen vinden maar dit Neptune Blau Metallic vind ik ook zeer geslaagd, zeker in combinatie met een Elfenbein interieur. De velgen zijn vrij uniek en staan super! De dubbele uitlaten zijn niet origineel maar de auto kan ze heel goed hebben. Ultracomplete uitvoering, ik mis alleen de elektrisch uitklapbare trekhaak.

BMW 550i Gran Turismo uit 2011 met 131.000 km
Prijs 18.480 euro . Een nieuwe 640i GT komt kaal op 83.844. Met al deze opties ver over de ton. Een 550i GT High Executive kostte nieuw in 2011 rond de 115.000 euro. Zonder opties uiteraard. Deze zal in Nederland minimaal 130k gekost hebben..

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg
 
[size=x-large]2015 Maserati Ghibli S 3.0 V6 Q4[/size]

Een Bi-turbo V6, 411pk, 0-100 in 5 seconden. En dat voor een lagere prijs dan een nieuwe Golf. Natuurlijk, onderhoud etc kost je meer, maar ik zou het wel weten.

iNF0MOJ.png


eSWA4VD.png


vKh7KE2.png


2e0NALb.png


xFTrlXO.png


Bovenstaande Ghibli (van de huidige generatie!) mag weg voor 22.900 EUR - dat is 21,97% van de prijs voor een nieuwe. Die kost je in Nederland namelijk minimaal 104.251 EUR.

Hier te koop.
 
AW-Occasion_banner.jpg


[size=x-large]Het rijtje:[/size]

1. MX-6 - Bentley Continental GT 6.0 W12

360x270.jpg

36.500 EUR
2004
205.601 km




2. Zonder BMW met Skoda - Volvo 245 GL

$_20.jpg

7.950 EUR
1980
11.167 km




3. afentoe - Volvo S60

volvo-s60-2-4-edition-clima-cruise-trekhaak-dealeronderhouden.jpg

2.350 EUR
2001
237.651 km




4. rzasa - Mazda 626 2.0i Touring

mazda-626-2-0i-touring-2-0i-touring-116-pk.jpg

3.900 EUR
2001
73.084 km




5. smarter - 2011 Jaguar XJ Luxury 3.0D

jaguar-xj-3-0d-v6-luxury-dealer-onderhouden.jpg

14.950 EUR
2011
229.250 km




6. Escher - Maserati Quattroporte

1280x960.jpg

27.950 EUR
2008
83.000 km




7. 929V6 - Toyota Camry 2.2i GX Executive

800x600.jpg

6.350 EUR
2000
120.750 km




8. Bobbeltje - Mercedes-Benz CLS 55 AMG

jvdk0382-large.jpg

29.950 EUR
2005
73.000 km




9. lybra - Land Rover Range Rover 4.4 SDV8 Vogue

1280x960.jpg

34.900 EUR
2013
213.00 km




10. Jp053 - Alfa Romeo 156 2.0 TS

7fa1a2c9-77cf-4232-bdda-ef54acf9a9ea

5.766 EUR
1999
24.530 km




11. SVF - Toyota Supra 3.0i NA

1280x960.jpg

13.950 EUR
1995
152.891 km




12. opel omega - Opel Insignia OPC

1280x960.jpg

13.900 EUR
2012
131.000 km




13. Tydelyck - BMW 750i

bmw-7-serie-750i-v12-youngtimer.jpg

12.500 EUR
1999
269.000 km




14. Zadelsnuiver - Mercedes-Benz S 560

24e5b593-18fb-4c5c-bbcc-671945a99229-5947cfe1-74c1-4a19-a0ac-bf7fd4392a12.jpg

21.950 EUR
1989
88.067 km




15. Vezes - BMW M5

1280x960.jpg

33.950 EUR
2012
131.455 km




16. Spekky - VW Passat 2.0 GL Automaat

$_86.JPG

4.650 EUR
1992
28.700 km




17. BRG - Lexus IS200 Business Automaat

1280x960.jpg

7.295 EUR
2003
99.362 km




18. caspervc - Peugeot 5052.0 SX

media.0002-1024w.jpg

8.750 EUR
1988
195.040 EUR




19. V70man

rover-75-2-0-v6-club-climate-elek-ramen.jpg

699 EUR
1999
282.320 km




20. Probenator - Renault Laguna 3.0 V6 Baccara

Laguna.jpg

6.950 EUR
1995
150.403 km




21. MBdoubleyou - BMW 550i Gran Turismo

$_57.jpg

18.480 EUR
2011
131.000 km




22. Timo - Maserati Ghibli S 3.0 V6 Q4

iNF0MOJ.png

22.900 EUR
2015
149.000 km




Bedankt voor alle inzendingen.
Stemmen kan tot vrijdag 18 september 20u
 
Ik ga voor de inzendingen met de beste "value for money" gecombineerd met hoe begeerlijk ik ze vind.

1. Opel Omega - Opel Insignia OPC. De eerste generatie Insignia blijft toch de mooiste, en ziet er nog steeds modern uit. Qua prestaties, looks en maandelijkse kosten is dit volgens mij de beste inzending (y) (y) (y)

2. Probenator - Renault Laguna 3.0 V6 Baccara. Wat een geweldige vondst! Voor een Laguna van deze generatie absoluut geen koopje, maar deze is wel écht uniek en naar mijn mening zijn vraagprijs dubbel en dwars waard. (y) (y)

3. Smarter - Jaguar XJ Luxury. Bizar eigenlijk dat je voor letterlijk een fractie van de nieuwprijs het huidig model vlaggenschip van Jaguar kan kopen. Voldoet hiermee dus perfect aan het thema (y)
 
1 MX-6 - Bentley Continental GT 6.0 W12
2 smarter - 2011 Jaguar XJ Luxury 3.0D
3 Escher - Maserati Quattroporte
 
1. BRG - Lexus IS200 Business Automaat
2. afentoe - Volvo S60
3. Jp053 - Alfa Romeo 156 2.0 TS
 
Terug
Bovenaan