Occasionwedstrijd #596: Het is het net niet ..... British Racing Green heeft gewonnen !!

Guus Leferink

Wegverkenner
AW-Occasion_banner.jpg

[size=x-large]
Welkom bij Occasionwedstrijd #596: Het is het net niet .....​
[/size]


maxresdefault.jpg
Porsche 911 Carrera 4S

Je kent ze wel, auto's die eruit zien alsof ze het absolute topmodel zijn, de wereld kunnen bestormen of in 3,5 sec. naar de 100 kunnen knallen.
Maar in werkelijkheid is het een 316i met het uiterlijk van een M3.

De opdracht:

We gaan op zoek naar een net niet auto!
Een auto die eruit ziet als de meest wilde 4x4, maar eigenlijk een opgehoogde familiestation is....
Een auto die eruit ziet als een volbloed racer, maar eigenlijk een downsize 1200cc turbootje is...
Een auto net onder het topmodel, maar hij doet zo z'n best ...
Een Carrera 4S, maar geen GT3 of Turbo S
Een Matra Rancho, maar geen Land Rover of Jeep

Criteria:

- een net-niet auto
- bouwjaar: 1975 t/m 2015
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto
- Budget: EUR 30.000
- Te koop: overal

audi_a6_avant_s-line_2019_0000.jpg
Audi A6 S-line

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.


Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink

maxresdefault.jpg
Matra Rancho

Inzenden kan tot woensdag 5 februari 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 7 februari 20:00 uur.

Veel succes!
 
[size=x-large]BMW E28 M535i[/size]

Bouwjaar 1986
169.000 km
onderhoudshistorie erbij
€ 30.000

Toen de 2e 5-serie op de markt kwam, bestond de M5 nog niet. Van de 1e (E12) 5 serie bestond een M535, die laat in de levensfase van die serie werd geïntroduceerd.
Zo ook bij de E28, al was er in deze serie voor het eerst ook een M5.

De M535i was het dus net niet, maar eigenlijk helemaal wel. Want weliswaar gebouwd op de normale productielijn (M5 toen nog handgebouwd!), waren zeer veel (body-)delen niet uitwisselbaar met al de andere 5 serie modellen!


4_13092019173034842035075.jpg



32_130920191730461944338895.jpg



12_13092019173038892461777.jpg



31_130920191730461273339589.jpg



9_13092019173036332026720.jpg


Hier te koop.
 
Ik rek de regels meteen maar een goed op :)

Deze auto ziet er natuurlijk geweldig uit! Wie wil er nu geen dikke Ferrari hebben om de straten onveilig mee te maken?!?! Met deze auto versier jij de vrouwen en maak je indruk met je machtige 126pk :) Onderhuids natuurlijk een Pontiac Fiero

"Ferrari F328 GTS" (Pontiac Fiero)
1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg


€ 23.312,-
 
Het is maar goed dat het jongst toegestane bouwjaar 2015 is, anders zou elke R Line, GT Line, N Line, S Line, etc. ingezonden kunnen worden... o_O
 
T ziet er snel uit, maar zal met 88 pk vast niet overhouden.... Het klinkt heel wat, een 2.3L 4 cylinder, maar het beestje haalt krap 160 en doet 0-100 in 14,6 sec. niet echt Mustang en sportwagen waardig... (volgens https://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php)

[size=x-large]1976 Ford Mustang 2.3 4 cylinder[/size]

$4.900- = ca €4.400,-

1976-Ford-Mustang-american-classics--Car-101160934-f0d5f07ac5528d93bbf0fc02e730581a.jpg


1976-Ford-Mustang-american-classics--Car-101160934-faba14f31448e537bf04cf388894847c.jpg


1976-Ford-Mustang-american-classics--Car-101160934-8d2b46367b8c4676a5e77bf37e27a610.jpg


1976-Ford-Mustang-american-classics--Car-101160934-bea8bf75aae223e2c3d77dd9b7697538.jpg
 
Bella Italia: Ranke lijnvoering, flinke velgen, rode remklauwen, lederen sportstoelen. Desondanks alles behalve 'Cuore Sportivo'. Als je hem start ben je meteen terug bij af als het geluid van een grasmaaier hoort. Best leuk en charmant in een Fiatje 500 die 900CC tweepitter, maar niet in een echte Alfa Romeo.

[size=large]2014 Alfa Romeo MiTo Esclusivo 0.9 TwinAir[/size]

alfa-romeo-mito-0-9-twinair-esclusivo-turbo-100-pk.jpg


alfa-romeo-mito-0-9-twinair-esclusivo-turbo-100-pk.jpg


alfa-romeo-mito-0-9-twinair-esclusivo-turbo-100-pk.jpg


alfa-romeo-mito-0-9-twinair-esclusivo-turbo-100-pk.jpg


[size=large]Prijs: € 8.500,-[/size]
 
Een limousine van het merk volvo , deze hete bij volvo de S80 en heeft ook de beruchte 1.6 hdi 16v van psa. Deze diesel is qua kwaliteit en qua inhoud en qua vermogen nou net niet echt iets wat bij deze volvo hoort.

volvo S80 1.6 hdi 16v

Voor deze volvo vragen ze 10.000 euro best wel duur voor een import
heeft 117.000 km gereden
en komt uit bouwjaar 2010

Deze volvo heeft echt nog de slechte lichting 1.6 hdi, dus ik gooi er bij deze gelijk even een occasion tip uit. Namelijk met een grote boog om deze volvo heen en koop een Mitsubishi colt of een smart forfour ;-)

volvo-s80-1-6d-drive-110pk-kinetic-dealer-onderhouden-clima-cruise-pdc-16-lm-mistlampen.jpg
volvo-s80-1-6d-drive-110pk-kinetic-dealer-onderhouden-clima-cruise-pdc-16-lm-mistlampen.jpg

volvo-s80-1-6d-drive-110pk-kinetic-dealer-onderhouden-clima-cruise-pdc-16-lm-mistlampen.jpg

volvo-s80-1-6d-drive-110pk-kinetic-dealer-onderhouden-clima-cruise-pdc-16-lm-mistlampen.jpg
 
Mijn inzending ziet eruit als een dikke Audi Quattro, maar is in werkelijkheid met zijn 116 pk niet vooruit te branden.

[size=x-large]Audi Coupe GT[/size]

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg


Prijs € 12.900,00
Bouwjaar 1981

Zum Verkauf ein absolut seltenes und taschentuch gepflegtes Audi Coupé aus 1.Hand, das unfallfreie Fahrzeug hat keinerlei Rost und ist ungeschweißt. Der Vorbesitzer ein Audi Autohaus pflegte den Wagen liebevoll und stellte ihn für knapp 28 Jahre im Showroom ab ( also keine Witterung und perfekte Temperatur ). Das H - Gutachten hat er lachend bestanden, alle Umbauten sind im Brief eingetragen . Jetzt vor Verkauf wurden sämtliche Teile erneuert : Zahnriemen - Wasserpumpe, Keilriemen, Batterie ,Stoßdämpfer, Reifen rundum, Bremsen, Inspektion ... Hinter und Vorderachse bereits vom Vorbesitzer erneuert - wie neu. Wer Kratzer oder Dellen sucht ist leider fehl am Platz. Das Fahrzeug kommt aus einer privaten Sammlung und wird auch so verkauft - im Auftrag.

$_20.jpg

$_20.jpg
 
Lastig thema. Er zijn wel 2 auto's die in mij opkomen al weet ik niet of dat helemaal in de geest is van deze wedstrijd... De eerste is de 1e en 2e generatie Citroen C3 die veel kenmerken heeft van de oude 2CV maar toch is het geen retromodel. Hetzelfde verhaal gaat op voor de huidige:

[size=x-large]Renault Twingo - 1.0 SCe Expression[/size]

renault-twingo-1-0-sce-expression-1-0-sce-expression.jpg


renault-twingo-1-0-sce-expression-1-0-sce-expression.jpg


renault-twingo-1-0-sce-expression-1-0-sce-expression.jpg


renault-twingo-1-0-sce-expression-1-0-sce-expression.jpg


renault-twingo-1-0-sce-expression-1-0-sce-expression.jpg


Prijs € 8.450 Bouwjaar 2015

Als ze hier een moderne R5 van hadden gemaakt was het een geweldig leuk ding geweest! Nu is het eigenlijk van alles net niks. Ondanks de duidelijke verwijzingen naar de oer 5 is het geen echt retromodel met rare verhoudingen (hoog bol model met korte neus). Het geheel komt op mij nogal sullig over en itt de oer Twingo is hij ook niet erg praktisch met z'n achterin geplaatste motor en het schijnt ook niet geweldig te rijden. Dan prefereer ik toch de 2e wat minder uitgesproken generatie Twingo. Dat is in elk geval een model wat klopt met voor een A-segmenter goede verhoudingen waardoor hij een klasse groter lijkt. En kwalitatief schijnt dat model ook goed in elkaar te zitten.
 
SVF zei:
Het geheel komt op mij nogal sullig over en itt de oer Twingo is hij ook niet erg praktisch met z'n achterin geplaatste motor en het schijnt ook niet geweldig te rijden.

Klopt helemaal. Had gisteren bij toeval de Smart versie mee als leenauto. Op de snelweg met zijwind ligt de kont vaster op de weg dan de neus wat erg nerveus en irritant is. Als je hem met wat gang over een rotonde gooit grijpt de elektronica meteen in. (Met de 108 of Corsa zat je dan nog lang niet aan de grens). Om te compenseren voor de zware kont is hij achterin ook erg strak geveerd wat een raar gevoel is over drempels.
 
Wannabee....eh, ja wat eigenlijk?
Je wil iets klassieks rijden, maar je ook een gangsta-rapper wanen? Misschien is dit iets.

[size=x-large]GMC Suburban[/size]
https://www.autowereld.nl/gmc/suburban/5-7-v8-22-inch-velgen-32901902/details.html

gmc-suburban-5-7-v8-22-inch-velgen.jpg


gmc-suburban-5-7-v8-22-inch-velgen.jpg


gmc-suburban-5-7-v8-22-inch-velgen.jpg


gmc-suburban-5-7-v8-22-inch-velgen.jpg


€ 12.500
1982 (??)
206.057 km
 
De geïmporteerde auto ziet er uit als een snelle klassieke Porsche 911 met 6 cilinder boxer motor.
Het is echter een 912 met slecht een 4 cilinder 90PK motor.
De werkelijke kilometerstand is onbekend en de auto bevindt zich in een slechte staat.

Porsche 912 Coupé

640x480.jpg

640x480.jpg

640x480.jpg

640x480.jpg


Bouwjaar1968
Prijs € 19.950,-
afgelezen mijlenstand 77.845
Vermogen 90 PK
 
[size=x-large]Mercedes-Benz 240 TD (W123) Leichenwagen[/size]

-net effe te weinig power
-net effe te foute velgen
-net effe te foute lampjes aan de buitenzijde
-net effe te foute verlichting in de auto
-net effe te foute zwarte voorbumper
-net effe ...... bedenk het maar

Gewoon allemaal net effe niet!!! ( Of wel ;) )

Advertentie

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


€ 19.900,-
44.340 km
06/1980
48 kW 65 PK
Handgeschakeld
Diesel
 
Mercedes E?
BMW 5?

Neen... Hyundai
terwijl hij zo hard zijn best doet om er een Duitse limo uit te zien :(

640x480.jpg


[size=x-large]Hyundai Genesis Sedan 3.8 V6 Automaat[/size]

640x480.jpg


640x480.jpg


€ 11.950,-
95.800 km
12/2012
232 kW 315 PK

640x480.jpg


Uitrusting
Comfort en gemak
Airconditioning Armsteun Automatische klimaatregeling Cruise Control Electrische ruiten Electrische zetelverstelling Elektrische achterklep Elektrisch verstelbare buitenspiegels Hill-Hold Control Keyless Entry Lederen stuurwiel Lichtsensor Multifunctioneel stuur Navigatiesysteem Open dak Parkeerhulp achter Parkeerhulp met camera Parkeerhulp voor Regensensor Stoelventilatie Zetelverwarming
Entertainment en Media
Bluetooth Boordcomputer CD Digitale radio-ontvangst Handsfree MP3 Radio Sound system USB
Extra
Katalysator Lichtmetalen velgen Sportophanging
Veiligheid
ABS Achter airbag Airbag bestuurder Alarm Automatische Tractie Controle Bandenspanningscontrolesysteem Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening Centrale vergrendeling Dagrijlichten Electronic Stability Program Hoofd airbag Lane Departure Warning Systeem LED dagrijverlichting LED verlichting Mistlampen Night view assist Startonderbreker Stuurbekrachtiging Xenon Lichten Zij-airbags

640x480.jpg
 
Grappig om zien dat iedereen de wedstrijd anders invult, echt heel leuk!

Afkeur: Auto Encyclopedie
De Renault Koleos is een net niet wat?
Ik begrijp de inzending niet zo goed, graag een duidelijke motivatie of andere inzending

Verder alle inzendingen goedgekeurd en ook door de motivaties begrijp ik de keuzes.
 
Ik kies deze week voor het net-niet-topmodel van een Duitse net-niet-premium sedan. De 3.0 V6 uit de oorspronkelijke Omega 3000 beschikte 'slechts' over 12 kleppen en 177 pk. Niet slecht voor een sportieve sedan uit het eind van de jaren '80, maar zeker ook geen recordwaarden. Een eerste stap in de goede richting werd in 1989 gezet, toen de Omega 3000 optioneel met 24 kleppen kon geleverd worden. Deze versie was goed voor 204 pk, een stijging van 27 pk t.o.v. de oorspronkelijke 3000. Beide sportieve versies werden echter volledig op de achtergrond gereden door de Lotus Omega die in '90 ten tonele verscheen... De 3.6 liter V6 onder de motorkap leverde maar liefst 377 pk (en dus 200 meer dan de 'sport'-Omega die ik vandaag inzend):

[size=x-large]1987 Opel Omega 3000 12V[/size]

https://www.dijkstra-classic-cars.nl/portfolio/omega-3000/

5-1-scaled.jpg


9-1-scaled.jpg


10-1-scaled.jpg


15-1-scaled.jpg


23-1-scaled.jpg


€ 8.950
 
Guus Leferink zei:
Grappig om zien dat iedereen de wedstrijd anders invult, echt heel leuk!

Afkeur: Auto Encyclopedie
De Renault Koleos is een net niet wat?
Ik begrijp de inzending niet zo goed, graag een duidelijke motivatie of andere inzending

Verder alle inzendingen goedgekeurd en ook door de motivaties begrijp ik de keuzes.

Misschien een idee om de motivaties mee te nemen in het OER?:)
 
SVF zei:
Guus Leferink zei:
Grappig om zien dat iedereen de wedstrijd anders invult, echt heel leuk!

Afkeur: Auto Encyclopedie
De Renault Koleos is een net niet wat?
Ik begrijp de inzending niet zo goed, graag een duidelijke motivatie of andere inzending

Verder alle inzendingen goedgekeurd en ook door de motivaties begrijp ik de keuzes.

Misschien een idee om de motivaties mee te nemen in het OER?:)

Goeie, neem ik mee !
 
Guus Leferink zei:
SVF zei:
Guus Leferink zei:
Grappig om zien dat iedereen de wedstrijd anders invult, echt heel leuk!

Afkeur: Auto Encyclopedie
De Renault Koleos is een net niet wat?
Ik begrijp de inzending niet zo goed, graag een duidelijke motivatie of andere inzending

Verder alle inzendingen goedgekeurd en ook door de motivaties begrijp ik de keuzes.

Misschien een idee om de motivaties mee te nemen in het OER?:)

Goeie, neem ik mee !

Inzending gewijzigd
 
Auto encyclopedie zei:
Guus Leferink zei:
SVF zei:
Guus Leferink zei:
Grappig om zien dat iedereen de wedstrijd anders invult, echt heel leuk!

Afkeur: Auto Encyclopedie
De Renault Koleos is een net niet wat?
Ik begrijp de inzending niet zo goed, graag een duidelijke motivatie of andere inzending

Verder alle inzendingen goedgekeurd en ook door de motivaties begrijp ik de keuzes.

Misschien een idee om de motivaties mee te nemen in het OER?:)

Goeie, neem ik mee !

Inzending gewijzigd

Uiteraard goedgekeurd, leuke inzending ! :D
 
De ultieme Mercedes W124 is toch wel de 500E
Een door Porsche gebouwde special met de befaamde M119 - 5 liter V8 en te herkennen aan z'n uitgebouwde wielkasten
Maar net daaronder had Mercedes de 400E / E420, uitgerust met dezelfde M119 motor, maar dan in de 4 liter variant.
Deze was uiterlijk niet te onderscheiden van de gemiddelde 200D, maar had wel even 279pk onder de kap.

[size=x-large]1994 Mercedes E 420[/size]

mercedes-benz-e-klasse-420-elegance-aut-schuifdak-leer-cruise.jpg


Prijs € 8.900
Bouwjaar januari 1994
Kilometerstand 213.749 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, t/m 06 februari 2020
BTW auto Nee, marge
Kenteken HH-ZG-19
Datum deel 1 17-01-1994
Belasting (±) € 962,00 per jaar
Topsnelheid 250 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 7,20 sec
Motorvermogen 205 kW (279 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4196 cc
Carrosserie Sedan
Kleur Rood
Gewicht 1585 kg
Trekgewicht max 1900 kg
Trekgewicht onger. 750 kg

mercedes-benz-e-klasse-420-elegance-aut-schuifdak-leer-cruise.jpg


mercedes-benz-e-klasse-420-elegance-aut-schuifdak-leer-cruise.jpg


mercedes-benz-e-klasse-420-elegance-aut-schuifdak-leer-cruise.jpg
 
Ik gooi er eentje in die een beetje op het randje zit: een net niet Volkswagen.
Begin van dit millennium had Volkswagen een vrij goed imago, ingezet door modellen als de Passat B5 en Golf IV. Degelijke auto's die kwalitatief sterk waren. Ook de Polo deed leuk mee, maar de Lupo was inmiddels aan vervanging toe. Blijkbaar wilde Volkswagen er niet al te veel in investeren, maar dat kwam mooi uit: de oplossing reed al rond in Brazilië: de Volkswagen Fox. Alleen de driedeurs variant kwam hierheen. Desnoods in een kek kleurtje, en met leuke gestreepte bekleding. Maar je merkte aan alles dat het een net-niet Volkswagen was.

Volkswagen Fox 1.2 Trendline
mei 2006 | 181.441km | €2.150

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG

$_85.JPG
 
De concept was destijds zo prachtig, echt een volbloed Coupe, een sportwagen.
Wat viel het uiteindelijke productiemodel een partij tegen, niet meer dan een 3-deurs Hatchback bleef er van over.
Al met al een net niet Sportwagen en eigenlijk ook een net niet Alfa, nu te koop voor de prijs van een elektrische fiets.

[size=x-large]Alfa Romeo Brera 2.2 JTS[/size]

alfa-romeo-brera-2-2-jts-skywindow-2-2-jts-skywindow.jpg


alfa-romeo-brera-2-2-jts-skywindow-2-2-jts-skywindow.jpg


Belachelijk en overdreven veel uitlaten ook.
alfa-romeo-brera-2-2-jts-skywindow-2-2-jts-skywindow.jpg


alfa-romeo-brera-2-2-jts-skywindow-2-2-jts-skywindow.jpg


alfa-romeo-brera-2-2-jts-skywindow-2-2-jts-skywindow.jpg


Prijs € 3.500
Bouwjaar 2006
Kilometerstand 250.752 km
Datum deel 1 28-02-2006
Topsnelheid 222 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 8,60 sec
Motorvermogen 136 kW (185 pk)
 
Een sportieve hatchback van Peugeot, voorzien van coole stoelen; velgen; Le Manslogo's en (originele!) stickers, dat zal weinig reden tot klagen geven. Grote maar: het is natuurlijk geen 205 GTI...

peugeot-207-1-6-16v-t-le-mans-nl-auto.jpg

peugeot-207-1-6-16v-t-le-mans-nl-auto.jpg

peugeot-207-1-6-16v-t-le-mans-nl-auto.jpg

2009 Peugeot 207 Le Mans voor €5.250,-: https://www.autowereld.nl/peugeot/207/1-6-16v-t-le-mans-nl-auto-32653334/foto.html
 
Vraagje aan de TS:

Wat als de auto op zichzelf wel een topper is, maar hij in de geschiedenis, door betere/bekendere/iconisch genoemde versies/modelnamen van opvolgers totaal ondergesneeuwd is en alleen door kenners gewaardeerd wordt.

Zou dat goedkeuring krijgen?
 
Denk dat wel duidelijk is wie mijn drie punten krijgt :) (al vond ik hem met de opdracht minder sterk aangezien hij goed kon meeblazen in zijn klasse maar toch ;) )
 
Pink Panther zei:
Vraagje aan de TS:

Wat als de auto op zichzelf wel een topper is, maar hij in de geschiedenis, door betere/bekendere/iconisch genoemde versies/modelnamen van opvolgers totaal ondergesneeuwd is en alleen door kenners gewaardeerd wordt.

Zou dat goedkeuring krijgen?

Ja, zou ik goedkeuren, want het is het net niet :D
 
opel omega zei:
Denk dat wel duidelijk is wie mijn drie punten krijgt :) (al vond ik hem met de opdracht minder sterk aangezien hij goed kon meeblazen in zijn klasse maar toch ;) )

Ik weet welke je bedoeld!
Maar het was geen 24v, evo 500 of Lotus .....
 
2003 Toyota Celica 1.8 VVT-i TTE
€ 5.695,00
https://link.marktplaats.nl/m1458428210

De topper in de Celica range was natuurlijk de T-Sport met 190 pk. De gewone VVT-i (zoals mijn inzending) met 140 pk en dikke luchthapper ziet er uit alsof hij het een Porsche lastig kan maken maar in werkelijkheid legt 'ie het al af tegen een béétje GTI-achtige hatchback. Ook qua betrouwbaarheid nét niet wat je van een Toyota zou verwachten. Wel een schitterend model en in deze kleur én het feit dat het een facelift model is (dus sans olieproblemen) maakt 'ie me wel een beetje hebberig :)









 
Het op-een-rijtje:

Pink Panther - 1986 BMW E28 M535i
Toen de 2e 5-serie op de markt kwam, bestond de M5 nog niet. Van de 1e (E12) 5 serie bestond een M535, die laat in de levensfase van die serie werd geïntroduceerd.
Zo ook bij de E28, al was er in deze serie voor het eerst ook een M5.
De M535i was het dus net niet, maar eigenlijk helemaal wel. Want weliswaar gebouwd op de normale productielijn (M5 toen nog handgebouwd!), waren zeer veel (body-)delen niet uitwisselbaar met al de andere 5 serie modellen!
4_13092019173034842035075.jpg


opel omega - "Ferrari F328 GTS" (Pontiac Fiero)
Ik rek de regels meteen maar een goed op :)
Deze auto ziet er natuurlijk geweldig uit! Wie wil er nu geen dikke Ferrari hebben om de straten onveilig mee te maken?!?! Met deze auto versier jij de vrouwen en maak je indruk met je machtige 126pk :)grinning smiley Onderhuids natuurlijk een Pontiac Fiero
1280x960.jpg


Spekky - Renault 5 "Alpine"
1280x960.jpg


caspervanc - 1976 Ford Mustang 2.3 4 cylinder
T ziet er snel uit, maar zal met 88 pk vast niet overhouden.... Het klinkt heel wat, een 2.3L 4 cylinder, maar het beestje haalt krap 160 en doet 0-100 in 14,6 sec. niet echt Mustang en sportwagen waardig...
1976-Ford-Mustang-american-classics--Car-101160934-f0d5f07ac5528d93bbf0fc02e730581a.jpg


smarter - 2014 Alfa Romeo MiTo Esclusivo 0.9 TwinAir
Bella Italia: Ranke lijnvoering, flinke velgen, rode remklauwen, lederen sportstoelen. Desondanks alles behalve 'Cuore Sportivo'. Als je hem start ben je meteen terug bij af als het geluid van een grasmaaier hoort. Best leuk en charmant in een Fiatje 500 die 900CC tweepitter, maar niet in een echte Alfa Romeo.
alfa-romeo-mito-0-9-twinair-esclusivo-turbo-100-pk.jpg


929V6 - MG Metro 1300 1983
Met 70 pk, een top van 160 km/h en in 12,0 s van 0-100 km/h kun je leuk met het verkeer meekomen, maar het echte werk moest natuurlijk nog komen met de Turbo (94 pk, 180 km/h, 10,8 s)
127-1.jpg


Auto encyclopedie - volvo S80 1.6 hdi 16v
Een limousine van het merk volvo , deze hete bij volvo de S80 en heeft ook de beruchte 1.6 hdi 16v van psa. Deze diesel is qua kwaliteit en qua inhoud en qua vermogen nou net niet echt iets wat bij deze volvo hoort.
volvo-s80-1-6d-drive-110pk-kinetic-dealer-onderhouden-clima-cruise-pdc-16-lm-mistlampen.jpg


lybra - 2014 Land Rover Freelander 2.2 eD4 S
Een échte Land Rover hoort toch gewoon vierwielaandrijving te hebben...? Nou, niet deze voorwielaangedreven Freelander.
1280x960.jpg


Zonder Mazda met BMW - Audi Coupe GT
Mijn inzending ziet eruit als een dikke Audi Quattro, maar is in werkelijkheid met zijn 116 pk niet vooruit te branden.
$_20.jpg


SVF - Renault Twingo - 1.0 SCe Expression
Lastig thema. Er zijn wel 2 auto's die in mij opkomen al weet ik niet of dat helemaal in de geest is van deze wedstrijd... De eerste is de 1e en 2e generatie Citroen C3 die veel kenmerken heeft van de oude 2CV maar toch is het geen retromodel. Hetzelfde verhaal gaat op voor de huidige:
renault-twingo-1-0-sce-expression-1-0-sce-expression.jpg

Als ze hier een moderne R5 van hadden gemaakt was het een geweldig leuk ding geweest! Nu is het eigenlijk van alles net niks. Ondanks de duidelijke verwijzingen naar de oer 5 is het geen echt retromodel met rare verhoudingen (hoog bol model met korte neus). Het geheel komt op mij nogal sullig over en itt de oer Twingo is hij ook niet erg praktisch met z'n achterin geplaatste motor en het schijnt ook niet geweldig te rijden. Dan prefereer ik toch de 2e wat minder uitgesproken generatie Twingo. Dat is in elk geval een model wat klopt met voor een A-segmenter goede verhoudingen waardoor hij een klasse groter lijkt. En kwalitatief schijnt dat model ook goed in elkaar te zitten.

rzasa - GMC Suburban
Wannabee....eh, ja wat eigenlijk?
Je wil iets klassieks rijden, maar je ook een gangsta-rapper wanen? Misschien is dit iets.
gmc-suburban-5-7-v8-22-inch-velgen.jpg


MX6 - Porsche 912 Coupé
De geïmporteerde auto ziet er uit als een snelle klassieke Porsche 911 met 6 cilinder boxer motor.
Het is echter een 912 met slecht een 4 cilinder 90PK motor.
De werkelijke kilometerstand is onbekend en de auto bevindt zich in een slechte staat.
640x480.jpg


Bobbeltje - Mercedes-Benz 240 TD (W123) Leichenwagen
-net effe te weinig power
-net effe te foute velgen
-net effe te foute lampjes aan de buitenzijde
-net effe te foute verlichting in de auto
-net effe te foute zwarte voorbumper
-net effe ...... bedenk het maar
Gewoon allemaal net effe niet!!! ( Of wel ;) )
640x480.jpg


British Racing Green - Hyundai Genesis Sedan 3.8 V6 Automaat
Mercedes E?
BMW 5?
Neen... Hyundai
terwijl hij zo hard zijn best doet om er een Duitse limo uit te zien :(
640x480.jpg


Escher - 1987 Opel Omega 3000 12V
Ik kies deze week voor het net-niet-topmodel van een Duitse net-niet-premium sedan. De 3.0 V6 uit de oorspronkelijke Omega 3000 beschikte 'slechts' over 12 kleppen en 177 pk. Niet slecht voor een sportieve sedan uit het eind van de jaren '80, maar zeker ook geen recordwaarden. Een eerste stap in de goede richting werd in 1989 gezet, toen de Omega 3000 optioneel met 24 kleppen kon geleverd worden. Deze versie was goed voor 204 pk, een stijging van 27 pk t.o.v. de oorspronkelijke 3000. Beide sportieve versies werden echter volledig op de achtergrond gereden door de Lotus Omega die in '90 ten tonele verscheen... De 3.6 liter V6 onder de motorkap leverde maar liefst 377 pk (en dus 200 meer dan de 'sport'-Omega die ik vandaag inzend)
5-1-scaled.jpg


Guus Leferink - 1994 Mercedes E 420
De ultieme Mercedes W124 is toch wel de 500E
Een door Porsche gebouwde special met de befaamde M119 - 5 liter V8 en te herkennen aan z'n uitgebouwde wielkasten
Maar net daaronder had Mercedes de 400E / E420, uitgerust met dezelfde M119 motor, maar dan in de 4 liter variant.
Deze was uiterlijk niet te onderscheiden van de gemiddelde 200D, maar had wel even 279pk onder de kap.
mercedes-benz-e-klasse-420-elegance-aut-schuifdak-leer-cruise.jpg


Barri - Volkswagen Fox 1.2 Trendline
Ik gooi er eentje in die een beetje op het randje zit: een net niet Volkswagen.
Begin van dit millennium had Volkswagen een vrij goed imago, ingezet door modellen als de Passat B5 en Golf IV. Degelijke auto's die kwalitatief sterk waren. Ook de Polo deed leuk mee, maar de Lupo was inmiddels aan vervanging toe. Blijkbaar wilde Volkswagen er niet al te veel in investeren, maar dat kwam mooi uit: de oplossing reed al rond in Brazilië: de Volkswagen Fox. Alleen de driedeurs variant kwam hierheen. Desnoods in een kek kleurtje, en met leuke gestreepte bekleding. Maar je merkte aan alles dat het een net-niet Volkswagen was.
$_85.JPG


Total Loss - Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
De concept was destijds zo prachtig, echt een volbloed Coupe, een sportwagen.
Wat viel het uiteindelijke productiemodel een partij tegen, niet meer dan een 3-deurs Hatchback bleef er van over.
Al met al een net niet Sportwagen en eigenlijk ook een net niet Alfa, nu te koop voor de prijs van een elektrische fiets.
alfa-romeo-brera-2-2-jts-skywindow-2-2-jts-skywindow.jpg


afentoe - 2009 Peugeot 207 Le Mans
Een sportieve hatchback van Peugeot, voorzien van coole stoelen; velgen; Le Manslogo's en (originele!) stickers, dat zal weinig reden tot klagen geven. Grote maar: het is natuurlijk geen 205 GTI...
peugeot-207-1-6-16v-t-le-mans-nl-auto.jpg


Zadelsnuiver - 2003 Toyota Celica 1.8 VVT-i TTE
De topper in de Celica range was natuurlijk de T-Sport met 190 pk. De gewone VVT-i (zoals mijn inzending) met 140 pk en dikke luchthapper ziet er uit alsof hij het een Porsche lastig kan maken maar in werkelijkheid legt 'ie het al af tegen een béétje GTI-achtige hatchback. Ook qua betrouwbaarheid nét niet wat je van een Toyota zou verwachten. Wel een schitterend model en in deze kleur én het feit dat het een facelift model is (dus sans olieproblemen) maakt 'ie me wel een beetje hebberig :)
76443.jpg
 
1 Zadelsnuiver - 2003 Toyota Celica 1.8 VVT-i TTE
2 lybra - 2014 Land Rover Freelander 2.2 eD4 S
3 Total Loss - Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
 
1) Auto encyclopedie - volvo S80 1.6 hdi 16v
2) MX6 - Porsche 912 Coupé
3) British Racing Green - Hyundai Genesis Sedan 3.8 V6 Automaat
 
1. Total Loss - Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
2. Escher - 1987 Opel Omega 3000 12V
3. Zonder Mazda met BMW - Audi Coupe GT
 
Terug
Bovenaan