Re: Occasionwedstrijd #588: Twee punt Nul -> 929V6 heeft (net) gewonnen!

caspervc

Startmotor
AW-Occasion_banner.jpg

[size=x-large]
Welkom bij Occasionwedstrijd #588: Twee punt Nul​
[/size]


41NjIFbvnQL._SL1000_.jpg

In mijn jeugd (eind jaren '80 / begin jaren '90) was de 2.0 magisch. Stond er aan de zijkant, danwel achterkant van een auto een 2.0 badge, dan was die snel, vaak luxe en veel sneller dan onze auto. Dat was bijna altijd een 1.3... De 2.0 kreeg een haast mytische status in de Kadett GSi uit die tijd. een auto waar ik over droomde.. 150 pk uit die 2 liter... WOW

De opdracht:

Deze week gaan we op zoek naar een 4 cilinder, 2.0 uit de ruime jaren '80 of '90 :)
Enneh, het budget is beperkt, €15000 euro moet genoeg zijn voor een net exemplaar

Criteria:

- Bouwjaar 1975-2005
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto
- Budget: € 15.000,-
- Prijzen in vreemde valuta graag omrekenen naar euro's.
- Te koop in Europa

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.

ee482b1ed8ed675e4539.jpeg


Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc

opel-kadett-gsi-e-red-front-side-1984-775.jpg

Inzenden kan tot woensdag 11 december 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 3 december 20:00 uur.


Veel succes!
 
[size=x-large]Subaru Impreza - 2.0 GT AWD TURBO 555[/size]

subaru-impreza-2-0-gt-awd-turbo-555-project-n-a-p.jpg


subaru-impreza-2-0-gt-awd-turbo-555-project-n-a-p.jpg


subaru-impreza-2-0-gt-awd-turbo-555-project-n-a-p.jpg


subaru-impreza-2-0-gt-awd-turbo-555-project-n-a-p.jpg


subaru-impreza-2-0-gt-awd-turbo-555-project-n-a-p.jpg


Prijs € 5.450
Bouwjaar mei 1998
Kilometerstand 263.358 km Nationale Auto Pas: de kilometerstand is gecontroleerd en logisch bevonden.
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Ja, t/m 08 maart 2020
BTW auto Nee, marge
Kenteken TL-RG-81
Datum deel 1 28-05-1998
Aantal deuren 4-deurs
Motorvermogen 155 kW (211 pk)
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1994 cc
Carrosserie Sedan
Kleur Grijs
Gewicht 1210 kg
Belasting (±) € 572,00 per jaar
 
[size=x-large]Alfa Romeo Alfetta 2000LI America[/size]

https://www.micexclusive.nl/alfa-alfetta-america-li

22f704_7f437d2a41cc43eb97200aecde627789~mv2_d_5184_3456_s_4_2.webp


22f704_8ce4e29920424e379dd958dbb7e73900~mv2_d_5184_3456_s_4_2.webp


22f704_ed10e6adadec4ea0a0943215d32fff25~mv2_d_5184_3456_s_4_2.webp


22f704_0170f14b7e604ff383405ba69f6bdb86~mv2_d_5184_3456_s_4_2.webp


22f704_91c78796e5124bfc86a3e0e0dc6acd55~mv2_d_5184_3456_s_4_2.webp


09-1981 | 123.440 km | €12.950,00

Zeer fraai exemplaar in limited "America LI" uitvoering.
Slechts 1307 stuks zijn er van deze uitvoering geleverd. Optisch in een Amerikaanse jas, echter alleen geproduceerd voor de Italiaanse markt destijds.
Deze uitvoering is alleen in zilvergrijs metallic geleverd, daarnaast de extra stootstrips rondom de carrosserie, de airconditioning, de ronde koplamp units en de speciaal voor dit model geleverde licht metalen velgen.
 
2. 0 GTX classic, all the extras of its time . . it has air conditioning, power steering, electric windows . . it is like new . . everything is original . . it has the wheels of the turbo, itv does not pass since 1999 . . but we will give it with a new itv and transfer included !! There is no other in this state . . do not have to do anything . . Color Marron

[size=x-large]Renault Fuego 2.0 GTX[/size]

Bouwjaar: 1983, Kilometerstand: 50000 km, Prijs: € 5.900

303189709_1.jpg

303189709_4.jpg

303189709_7.jpg

303189709_5.jpg

303189709_6.jpg
 
[size=x-large]Volkswagen Corrado 2.0-16V[/size]

Advertentie

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


€ 5.450,-
436.008 km
Gebruikt, Volledige onderhoudshistorie
06/1992
2 vorige eigenaren
100 kW 136 PK
Handgeschakeld, Benzine

Beschrijving
Te koop een uniek mooie en geheel originele Volkswagen Corrado 2.0 16V met een mooi verhaal.

De auto is op 16 juni 1992 nieuw gekocht door Dhr. W., de eerste eigenaar geboren in 1928. Wij zijn sinds 9 juni 2017 de tweede eigenaar. Vanaf 2004 hebben wij als garagebedrijf de Volkswagen Corrado jaarlijks APK gekeurd voor Dhr. W. en hebben wij ons altijd verbaast over de zeer goede staat van de auto in combinatie met de alsmaar oplopende kilometerstand. Jaar na jaar is de auto probleemloos door de keuring gekomen, zonder enige mankement.

Er werd door Dhr. W. van ons als garagebedrijf verlangd dat we zijn auto zeer zorgvuldig behandelde. Zo had Dhr. W. voor elke handeling aan de onderzijde van de auto speciale houten beschermblokjes gemaakt, zodat de tectyl laag niet zou beschadigen.

Dhr. W. nam zijn auto bezit en gebruik zeer serieus. Naast zijn auto(s), had Dhr. W. nog een hobby. Hij reed samen met zijn vrouw veelvuldig toeristische ANWB routes in de Benelux. Vandaar de steeds oplopende kilometerstand.

Direct na aanschaf in 1992 is de auto aan de onderzijde gedemonteerd ( benzinetank, uitlaat e.d.) en is de auto volledig met dinitrol getectyleerd, zowel inwendig als uitwendig. Alle delen die eventueel gevoelig zijn voor corrosie zijn behandeld. De auto is dus volledig roestvrij.

Vanaf de aanschaf heeft Dhr. W. zijn auto zelf onderhouden. Natuurlijk wel volgens voorschrift van Volkswagen. Dhr. W. beschikte over alle originele Volkswagen werkplaatshandboeken, in boekvorm en op microfiche. Deze zijn uiteraard bij de auto aanwezig, inclusief een microfiche reader. Al het onderhoud en eventuele reparaties zijn op tijd uitgevoerd. Er is een onderhoudshistorie aanwezig.

Dhr. W. heeft in de loop van de jaren veel reserve onderdelen verzameld, delen die volgens hem kwetsbaar zijn of waar slecht aan te komen is. Dit zijn o.a. schakelaars, relais, ABS computer, motoren voor het elektrische schuifdak en voor de elektrische achterspoiler etc. Maar bijvoorbeeld ook heel veel plastic clips en een set extra wielen. Alle reserve onderdelen zijn bij de auto en zijn bij de koop inbegrepen.

De laatste paar jaar dat Dhr. W. de Volkswagen Corrado in zijn bezit had, merkte wij dat hij moeite kreeg met het onderhouden van zijn auto. Dhr. W. was gewend om zijn auto zeer goed bij te houden en dat lukte gezien zijn leeftijd (89 jaar) steeds moeilijker. Dit was de reden voor Dhr. W. om zijn auto in juni 2017 aan ons te verkopen.

Na de aanschaf hebben wij besloten om een aantal reparaties uit te voeren om de auto weer in top staat te brengen.

In de afgelopen twee jaar hebben wij het volgende vernieuwd:
Distributieriem, spanrol
Klepdekselpakking
Elektrische koelventilator
Koppelingsset, koppelingshulpcilinder, versnellingsbakolie
Stofhoezen van de aandrijfassen
Remschijven,wiellagers, remblokken, ABS ringen aan de achterzijde
Remvloeistof ververst
Uitlaat compleet vanaf de katalysator
Draagarmen voorzijde links en rechts
Motorolie en oliefilter

De auto verkeerd, ondanks zijn kilometerstand, in een zeer goede staat. Een kilometerstand van +/- 100.000 km zou bijvoorbeeld ook geloofwaardig zijn geweest. De auto is niet gespoten en heeft dus nog zijn originele lak.

Mankeert er dan helemaal niets aan de auto? Aan de linker zijkant is de lak op een paar plaatsen bijgewerkt. Dhr. W. heeft in het verleden een paar kleine beschadigingen aan zijn auto gereden (geen roest). Deze beschadigingen zijn door hem zelf zeer netjes bijgewerkt. Het is zichtbaar, maar als je het niet weet dan zie je het niet.

Kortom een mooie en unieke auto. Volledig nagekeken en onderhouden. Inclusief boekjes, reserve sleutels, radiocode, onderhoudshistorie, werkplaatshandboeken en reserve onderdelen.

Het is een kant en klare instap youngtimer.

En de kilometerstand? Hoe meer je de auto gebruikt, hoe unieker de auto wordt.
Het is een originele nederlandse auto met een logische kilometerstand. NAP rapport is aanwezig.
 
Hoe maak ik van een saaie sedan een supermonster?
Dit is een volledig origineel exemplaar in een zeldzame uitvoering, waar vind je die nog in deze staat?

[size=x-large]Mitsubishi Lancer Evo III GSR[/size]

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg


Prijs: 9.995,00
Bouwjaar: 1995
Grey, Power Steering, Electric Windows, Electric Mirrors, Central Locking, Dual Zone Digital Climate Control, Air Conditioning, Radio Cassette Player, Factory Fitted Recaro Interior, InterCooler Water Spray, OZ Racing Alloy Wheels, Stainless Steel Exhaust, Totally Standard Example Of This Very Rare EVOLUTION 3 GSR Model, Import,

$_20.jpg

$_20.jpg
 
[size=x-large]
Volvo 480 S​
[/size]


1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1992
€ 6.750

FR-XG-55 alarmsysteem klasse I, boardcomputer, buitentemperatuurmeter, bumpers en spiegels in carrosseriekleur, centrvergrendeling, elektr buitenspiegels, elektr ramen voor, getint glas, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), middenarmsteun, mistlampen, onderhoudsboekje aanwezig, radio/CD, sportstoelen, stuurbekrachtiging, trekhaak afneembaar., Benzine, Hatchback, 3 Deuren, Handgeschakeld 5-versnellingen, Motorinhoud 2000CC, Aantal cilinders 4, Gewicht 1002 Kg. Taxatie rapport aanwezig.
 
inzending gewijzigd: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5909962,5909968#msg-5909968
 
Ik ga voor deze ontzettend leuke Opel Manta uit begin jaren 80
Vooral dat interieur is natuurlijk helemaal te gek !

[size=x-large]1981 Opel Manta B 2.0 S[/size]

$_57.jpg


Preis 11.880 €
Kategorie Sportwagen / Coupé, Oldtimer
Kilometerstand 89.500 km
Hubraum 1.956 cm³
Leistung 74 kW (101 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 5
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Schadstoffklasse Euro1
Umweltplakette 1 (Keine)
Erstzulassung 06/1981
Anzahl der Fahrzeughalter 3
HU 05/2020
Farbe Rot
Innenausstattung Stoff, Andere

$_57.jpg


Dieser wunderschöne und im Gesamtzustand besondere 38 Jahre alte OPEL MANTA B 2.0 S befindet sich, wie die Bilder eindrucksvoll beschreiben, in einem sehr seltenen Ausnahmezustand. Dieser bezieht sich im Detail auf die Lackierung, welche im Laufe der Zeit aktualisiert wurde, auf den eindrucksvollen Innenraum, die Technik, sowie das gesamte Fahrverhalten. Die Außenhaut ist zu 98% Dellen und Kratzerfrei. Die Motorhaube, das Dach, der Kofferraumdeckel, Türen und Stoßfänger sind nahezu perfekt. Der Innenraum gleicht dem eines Jahreswagens und läßt die Frage aufkommen, ob außer auf dem Fahrersitz jemals eine andere Person das Fahrzeug betreten hat. Die Sitze sind straff, der Beifahrersitz und die gesamte Rücksitzbank faltenfrei und ohne Abnutzung. Der Fahrersitz weist lediglich auf der Rückeninnenseite links einen geringen Verschleiß auf. Teppiche und kompletter Dachhimmel sind ebenfalls ohne Makel. Die Armaturentafel ist ohne Risse, Kratzer, oder sonstige Abnutzungen, Ebenfalls die Türverkleidungen unterstreichen dieses einmalige Fahrzeug in seiner Seltenheit. Motorinnenraum und Kofferraum sind, wie es sich gehört, eine Augenweide. Der Kilometerstand ist original und das Beste ist, dass der Erstbesitzer (Bj. 1921) das Fahrzeug von 1981 bis 1999 gefahren hat. Danach wurde er abgemeldet und war Teil einer Sammlung. Erst seit 2018 wurde der MANTA nach Restauration wieder zugelassen. Es handelt sich um ein 100% Nichtraucherfahrzeug. Aschenbecher und Anzünder sind unbenutzt!

$_57.jpg


Die 80 er Jahre und ein paar Kindheitserinnerungen wieder zurück zu holen, den authentischen und originalen Geruch eines OPEL MANTA, das einmalige Geräusch der rahmenlosen Türen, die herrliche klassische OPEL Schaltung, der unnachahmliche Klang des originalen und voll funktionsfähigen Radios, die wunderschöne Uhr, die unbezahlbaren Blicke, Gespräche und zahllosen "Daumen hoch", lassen erahnen was diese Wertanlage an Freude und Emotionen in äußerst seltener Farbkombinationen verspricht.

$_57.jpg


Eine Inspektion mit Ölwechsel, sowie Wechsel der Stabilisatoren an der Vorderachse wurden in 10.2019 ausgeführt.

Der Wagen weist einige wenige Gebrauchsspuren auf und es handelt sich auch nicht um einen Neuwagen, sondern vielmehr um einen sauberen und authentischen Note 2 +
Manta.

Ich freue mich auf Interessenten, die dieses Fahrzeug ehrlich zu schätzen wissen, ihn in seiner Seltenheit weiter pflegen und viele garantiert schöne Momente damit erleben werden.

$_57.jpg
 
De allereerste OPC kwam in het jaar 2000 op basis van Astra G in combinatie met de turboloze 2.0, in de standaard uitvoering leverde die motor 136 pk. Na ouderwetse tuning door OPC kwam deze motor uit op 160 pk. Hierbij een nog volledig origineel niet verprutst exemplaar in de juiste kleur.

[size=x-large]Opel Astra 2.0 16v OPC[/size]

Prijs € 7.850
Bouwjaar februari 2000
Kilometerstand 125.106 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Kenteken 77-FD-JD
Datum deel 1 11-02-2000
Topsnelheid 220 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 8,20 sec
Motorvermogen 118 kW (160 pk)
Cilinderinhoud 1998 cc
Introductiejaar januari 2000

opel-astra-2-0-16v-opc-zeer-nette-staat-verkerende-nederlandse-opel-astra-opc.jpg


opel-astra-2-0-16v-opc-zeer-nette-staat-verkerende-nederlandse-opel-astra-opc.jpg


opel-astra-2-0-16v-opc-zeer-nette-staat-verkerende-nederlandse-opel-astra-opc.jpg


opel-astra-2-0-16v-opc-zeer-nette-staat-verkerende-nederlandse-opel-astra-opc.jpg


opel-astra-2-0-16v-opc-zeer-nette-staat-verkerende-nederlandse-opel-astra-opc.jpg
 
Auto's roepen op heel verschillende manieren emoties op: Er kan sprake zijn van ongekende schoonheid, motorgeluid dat door merg en been gaat of bijvoorbeeld een intens gevoel van sympathie bij het zien van een ontzettend aaibaar ontwerp. Er zijn ook Duitsers en iedereen weet dat die geen grappen maken. Ze wisten altijd wel hoe ze een goede auto moesten bouwen, met name Mercedes-Benz beheerste deze discipline uitermate goed in de jaren 70 en 80.

De eerste Baby Benz, de 190 serie uit de jaren 80 is een prachtig voorbeeld van het doorlopend streven naar perfectie. Een ontzettend doelmatig ontwerp, alle keuzes in design en engineering hadden een reden. Ondanks (of wellicht dankzij) deze uitermate rationele manier van ontwikkelen is de W201 voor mij de meest perfecte Mercedes: Niet te klein, niet te groot, alles in proportie, geen overdreven tierelantijnen. Gewoon strak en af. De 190E was voorzien van een adequate 2.0 benzinemotor die niets teveel, maar ook niets te weinig deed. Precies goed dus. Saai, maar perfect.

In mijn ogen zo'n beetje de beste auto ooit. Onderscheidend door liefde voor detail die haast niemand opvalt.

[size=large]1990 Mercedes-Benz 190E[/size]

mercedes-benz-190-serie-190-w201-2-0-65-000-km.jpg


mercedes-benz-190-serie-190-w201-2-0-65-000-km.jpg


mercedes-benz-190-serie-190-w201-2-0-65-000-km.jpg


mercedes-benz-190-serie-190-w201-2-0-65-000-km.jpg


mercedes-benz-190-serie-190-w201-2-0-65-000-km.jpg


Origineel Nederlandse Mercedes-Benz 190 2.0.
Verkerend in een bijzonder nette staat.
Compleet met alle boekjes / 2 sleutels.

[size=large]€ 8.950,-[/size]
 
Ik ga voor een typsiche sedan uit de vroege jaren '90 die vooral als 1.4 of 1.6 werd verkocht, maar waarbij de eigenaars van die basisuitvoeringen stiekem droomden van de semi-sportieve 2.0-motor:

[size=x-large]1991 Opel Vectra 2.0i GT[/size]

https://www.autoscout24.ch/de/d/opel-vectra-limousine-1991-occasion?vehid=6974530&backurl=%2Fautos%2Fopel--vectra%3Fmake%3D59%26model%3D422%26sort%3Dprice_desc%26vehtyp%3D10&make=59&model=422&sort=price_desc&vehtyp=10

6.jpg


0.jpg


1.jpg


4.jpg


10.jpg


CHF 4.490 = € 4.110
 
Hierbij het rijtje Twee-punt-nulletjes. Van brute rallybakken tot slome Sierra's! Waar ligt jullie voorkeur?

SVF - Subaru Impreza - 2.0 GT AWD TURBO 555
subaru-impreza-2-0-gt-awd-turbo-555-project-n-a-p.jpg


Rzasa - Alfa Romeo Alfetta 2000LI America
22f704_7f437d2a41cc43eb97200aecde627789~mv2_d_5184_3456_s_4_2.webp


929 V6 - Toyota Celica 2000 GT Liftback 1979
127-1.jpg


Lybra - Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
1280x960.jpg


Spekky - Renault Fuego 2.0 GTX
303189709_1.jpg


Bobbeltje - Volkswagen Corrado 2.0-16V
640x480.jpg


JP053 - Renault 20 TS 2 litres
738848115-renault-20ts-2-0carb-duplo.jpg


Epica - Honda Integra
honda-integra-type-r-dc5.jpg


MX6 - Alfa Romeo GTV 2.0 JTS
640x480.jpg


Zadelsnuiver - 2005 Saab 9-5 2.0t Vector Estate
$_85.JPG


Zonder Mazda met BMW - Mitsubishi Lancer Evo III GSR
$_20.jpg


Caspervanc - Ford Sierra 2.0L 1989
1280x960.jpg


Pink Panther - Honda S2000
35f2fca5f2b446deba38b28179c3c4ca.jpg


740 Estate - Volvo 480 S
1280x960.jpg


Fingerspitz - Ford Escort 2.0 RS 2000
0-35c0707c-272e-49b6-9faf-7f82aac11ad5.jpg


Guus Leferink - 1981 Opel Manta B 2.0 S
$_57.jpg


Total loss - Opel Astra 2.0 16v OPC
opel-astra-2-0-16v-opc-zeer-nette-staat-verkerende-nederlandse-opel-astra-opc.jpg


smarter - 1990 Mercedes-Benz 190E
mercedes-benz-190-serie-190-w201-2-0-65-000-km.jpg


Escher - 1991 Opel Vectra 2.0i GT
6.jpg
 
1. JP053 - Renault 20 TS 2 litres (ik zie 'm niet in het OER)
2. Guus Leferink - 1981 Opel Manta B 2.0 S
3. Lybra - Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
 
1 929V6 - Toyota Celica 2000 GT Liftback 1979
2 Lybra - Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
3 Zonder Mazda met BMW - Mitsubishi Lancer Evo III GSR
 
1. 740 Estate - Volvo 480 S
2. 929 V6 - Toyota Celica 2000 GT Liftback 1979
3. Bobbeltje - Volkswagen Corrado 2.0-16V
 
1) Pink Panther - Honda S2000
2) Guus Leferink - 1981 Opel Manta B 2.0 S
3) Fingerspitz - Ford Escort 2.0 RS 2000
 
Goeie kleur, perfecte velgen, Recaro's, de 5-deurs versie... maar die ultieme, begeerlijke Delta II staat er ineens niet meer tussen!! :eek: Zonde.

1. Escher - 1991 Opel Vectra 2.0i GT
2. MX6 - Alfa Romeo GTV 2.0 JTS
3. Pink Panther - Honda S2000
 
1. 929 V6 - Toyota Celica 2000 GT Liftback 1979
2. Pink Panther - Honda S2000
3. Spekky - Renault Fuego 2.0 GTX
 
1. Pink Panther - Honda S2000
2. Lybra - Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
3. 929 V6 - Toyota Celica 2000 GT Liftback 1979
 
1. 740 Estate - Volvo 480 S ( ook mijn eerste gedachte, had een mooi zwart exemplaar gevonden maar toen kwam jij er al mee )
2. Escher - 1991 Opel Vectra 2.0i GT
3. Fingerspitz - Ford Escort 2.0 RS 2000
 
1. Rzasa - Alfa Romeo Alfetta 2000LI America
2. 929 V6 - Toyota Celica 2000 GT Liftback 1979
3. Lybra - Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
 
1. Epica - Honda Integra
2. Pink Panther - Honda S2000
3. Lybra - Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
 
1.Caspervanc - Ford Sierra 2.0L 1989
2. Escher - 1991 Opel Vectra 2.0i GT
3. Bobbeltje - Volkswagen Corrado 2.0-16V
 
Helaas weinig inspiratie en tijd, toch maar wel even stemmen.

1. Escher - 1991 Opel Vectra 2.0i GT
2. Total loss - Opel Astra 2.0 16v OPC
3. smarter - 1990 Mercedes-Benz 190E
 
1 Guus Leferink - 1981 Opel Manta B 2.0 S
2 Caspervanc - Ford Sierra 2.0L 1989
3 Escher - 1991 Opel Vectra 2.0i GT
 
lybra zei:
Goeie kleur, perfecte velgen, Recaro's, de 5-deurs versie... maar die ultieme, begeerlijke Delta II staat er ineens niet meer tussen!! :eek: Zonde.

Sorry Lybra! Maar een Renault 20 TS 2 Litres is ook niet voor de poes:T.

1. Lybra - Alfa Romeo 75 2.0i Twin Spark
2. 929 V6 - Toyota Celica 2000 GT Liftback 1979
3. Pink Panther - Honda S2000
 
1. Rzasa - Alfa Romeo Alfetta 2000LI America
2. Escher - 1991 Opel Vectra 2.0i GT
3. Bobbeltje - Volkswagen Corrado 2.0-16V
 
Terug
Bovenaan