OCCASIONWEDSTRIJD #614: Tijdloos > Escher heeft gewonnen!

Pink Panther

Kilometervreter
AW-Occasion_banner.jpg


[size=x-large]Welkom bij Occasionwedstrijd #614: Tijdloos[/size]​

timeless_clock_face_black_on_white_dinner_plate-r32dbed2b5b5847e89d0620a04b2d9cdb_z77n5_630.jpg


In de huidige crisis is een veel gehoorde opmerking, we zullen wel een voor en na Corona tijdperk en/of generatie krijgen. En een vergelijking met eerdere bijzondere tijden ligt voor de hand, denk aan vooroorlogs.

De sprong naar auto’s is dan wellicht vreemd, maar ook in de autowereld zijn er bijzondere ontwikkelingen, trends en ‘tijdperken’ geweest. De laatste jaren de SUV, wellicht de 4 deurs coupés, 10 jaar geleden de CC’s, in de jaren 70/80 Coup'es op basis van brave sedans, ver daarvoor de microcars in Europa of de enorme vinnen in de VS.

Helaas zijn lang niet alle auto’s uit zo’n periode even mooi of speciaal. Sommige liggen zelfs nu nog perfect op het netvlies, anderen zijn geheel onopvallend uit ons geheugen verdwenen. Meestal terecht omdat er gewoon niks moois aan was en ook de techniek geen maatstaven zette.
Maar ook weer gelukkig zijn er meerdere smaken. En vind ik iets anders mooi dan u.

replica-eames-lounge-chair_ani-red-wal-us_3.jpg


De opdracht:

Deze week gaan we op zoek naar een auto die de tand des tijds probleemloos heeft doorstaan, puur qua design!
Die dus tot op de dag van vandaag nog door u mooi wordt gevonden en daarom het inzenden waard is.
De techniek is in deze wedstrijd ondergeschikt aan het design! Het gaat om de vormgeving, waarbij dit niet per se het exterieur dient te zijn. Indien u een auto kent met een bijzonder interieur, wat zelfs nu nog fraai is, ga gerust uw gang.

Criteria:
- Omdat design en fraaie lijnen nu eenmaal eenvoudiger te bereiken zijn als de nieuwprijs ver bovengemiddeld is, dienen er minimaal 1.000 stuks van het oorspronkelijke model gemaakt te zijn. Hiermee wil ik exclusieve (sport-)auto's en merken enigszins beperken. Bij twijfel dient de inzender het productieaantal aan te tonen.
- Het mag wel een carrosserievariant zijn van een model, waarbij er van die variant minder dan 1000 gebouwd zijn. Mits het basismodel maar wel minimaal 1.000 keer gebouwd is én de productie ook door de fabrikant (het merk) zelf is gedaan.
- Bouwjaar tot 2.000, daarna dienen de meeste hun status nog te verdienen.
- Budget onbeperkt.
- Auto's mogen wereldwijd te koop staan.
- Auto's moeten zich in een APK-waardige staat bevinden.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Maximaal 6 foto's van de geadverteerde auto's
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld:).
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.
- Elke modelgeneratie mag maar één keer ingezonden worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.


Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 426
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6 430: Reïncarnatie - Wouter82 431: What's in a name? - Zadelsnuiver 432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille 433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille 436: Bijna perfect maar…. - Paul Z 437: Gewoon zoals vroeger - GvJ 438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053 533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter 582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders – MX6
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther

Inzenden kan tot woensdag 10 juni, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 12 juni, 20:00 uur.

Succes!
 
Het is wat voor de hand liggend maar de E46 en E39 zijn voor mij ontzettend tijdloos, staan beide nog steeds op mijn shortlist, wel vaak in gereden.

Het hoefde echt geen M5 te zijn, maar deze kleurstelling i.c.m. deze foto's zijn niet te versmaden vind ik zelf en ook nog eens de combi handbak, achterwielaandrijving én V8, dit is een auto waarmee ik oud zou willen worden.

BMW M5 E39
Bouwjaar: 1999
Kilometerstand: 126.732 km
Prijs: € 26.950,-

Beamer.jpg


Beamer1.jpg


Beamer2.jpg


Beamer3.jpg


Beamer4.jpg


Link naar advertentie
 
Pink Panther zei:
Tot 2000 Probenator.
Of te wel tot en met 1999.
:p

Ah oke, vaak wordt hier tot en met mee bedoelt ben ik achter gekomen, dat vond ik eigenlijk wat vreemd, dit is wel de goede interpretatie :)

Ik ga het aanpassen
 
[size=x-large]1999 Alfa Romeo 156 2.5 V6[/size]

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alfa-romeo-156-2-5i-v6-24v-cat-benzine-blauw-938fc1b7-f156-4a5c-8288-ee7b57c32e2b?cldtidx=2&cldtsrc=listPage

1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


€ 17.900
 
De meeste Volvo's kun je wel in deze wedstrijd insturen vind ik maar ik ga voor de prachtige vormen van de Volvo C70. In dit geval met een handbak en een heerlijke 5 cilinder onder de kap.

[size=x-large]Volvo C70 T5 hand geschakeld.[/size]

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

Link

€ 9.900,- uit 1998
 
In mijn ogen het voorbeeld van een tijdloze auto, na al die jaren ziet hij er nog steeds erg mooi uit en ziet er zeker niet veroudert uit.

Jaguar XK8
1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg

1280x960.jpg


38.000
 
[size=x-large]Volvo 480 ES[/size]

Als klein jongetje op de fiets naar school, telkens weer gefascineerd door de unieke lijnen van de Volvo480 waar ik dagelijks langs kwam.

Nu nog steeds mag deze klassieker er zijn.

Prijs: 12.940,-
Bouwjaar: 1995

22922375-2.jpg

22922375-3.jpg

22922375-8.jpg


Volvo 480
 
Helaas zijn de foto's aan de kleine kant maar (qua staat) mooie Fuego's met dito foto's worden weinig aangeboden. Het aerodynamische ontwerp van dit model, van de hand van het team van Robert Opron, vind ik na 40 jaar (introductie 1980) nog altijd erg modern overkomen.

[size=large]Renault Fuego GTX 1985[/size] (klik!)

IMG_2328.jpg

IMG_2330.jpg

IMG_2326.jpg

IMG_2361.jpg

IMG_2372.jpg


23.400 km

€ 11.900,-
 
1967... NSU RO 80. De eerste auto die me te binnenschoot. Haast onvoorstelbaar dat dit model alweer 53 jaar geleden op de markt kwam:

[size=large]1972 NSU RO 80[/size]

nsu-ro-80-in-super-originele-staat-63000-km.jpg


nsu-ro-80-in-super-originele-staat-63000-km.jpg


nsu-ro-80-in-super-originele-staat-63000-km.jpg


nsu-ro-80-in-super-originele-staat-63000-km.jpg


nsu-ro-80-in-super-originele-staat-63000-km.jpg


Unieke NSU RO 80

Zo origineel kom je ze zelden tegen en dan ook nog eens in deze fantastische kleur. De auto is in 1972 aangeschaft door een eilandbewoner, eigenaar van de Opel /GM dealer. Hij is daar altijd gebleven, later overgenomen door de volgende eigenaar van de garage. Gekoesterd aldaar en een aantal jaar geleden overgenomen door de huidige eigenaar als verzamelobject. Weinig mee gereden en dat is aan alles te zien, hoe mooi en origineel, dat krijg je nooit meer terug, want na restauratie is alles nieuw. Prachtige staat waarin de auto nu verkeert. Op originele banden nog, deze moeten wel vervangen worden. Remmerij is helemaal vernieuwd. Motor start goed, rookt niet, behalve even na de koude start minimaal.

[size=large]€ 14.750,-[/size]
 
Zo heel af en toe wordt er een auto ontworpen die qua design de perfectie benaderd. Geen baanbrekend design, niet z'n tijd ver vooruit of voorzien van allerlei designfratsen, maar wel een perfecte blend van sportief en elegant waarbij alle verhoudingen en lijnen precíes kloppen. Voor mij is dit de ultieme coupé.

In de basis is het ontwerp bijna 40 jaar oud (de eerste Biturbo stamt uit 1981), maar deze Ghibli is er eentje van de laatste generatie en is 'slechts' 23 jaar oud. Dit specifieke exemplaar heeft de perfecte kleurstelling (Blu Spaziale lak met Grigio Chiaro interieur), de juiste velgen én mooie foto's in de advertentie. Als ik nou eens een keer zou winnen in de loterij....

[size=x-large]1997 Maserati Ghibli GT[/size]

277A8511-kopi%C3%ABren-762x456.jpg


277A8523-kopi%C3%ABren-762x456.jpg


277A8597-762x456.jpg


277A8592-762x456.jpg


277A8662-762x456.jpg


€37.900
Bij AutoVisie hebben ze van deze auto nog een leuk filmpje gemaakt.
 
Wat een prachtige inzendingen al.

Wil iedereen even de leeftijd erbij zetten? Makkelijk voor het op een rijtje.
Waarvoor ik direct een vrijwilliger zoek.:p
 
[size=x-large]Audi 80 S 1986[/size]

https://voorraad.wheelerdelta.nl/audi/80/18-s-90-pk-2e-eig/occ15069772-7a1f4

15069772_19.jpg


15069772_21.jpg


15069772_52.jpg


15069772_2.jpg


15069772_26.jpg


Dik 33 jaar oud alweer! De B3 blijft toch een fraaie verschijning....tijdlozer dan de facelift 80.

De 80 stond nog maar vers bij de Audi dealers, en werd meteen een grote hit. Met als gevolg dat de vertegenwoordigers (zo noemden ze accountmanagers gewoon nog in de jaren '80) hun geduld ernstig op de proef werd gesteld door oplopende levertijden tot ruim een half jaar.
We vragen het dan ook af hoe het heeft kunnen gebeuren, dat een vers gepensioneerde Groninger bij de Audi dealer in Delfzijl, binnen 4 weken na aankomst de demo auto heeft los weten te weken. Alle dealers in Nederland kregen namelijk identiek uitgeruste Audi 80's toebedeeld; een 90 pk sterke 1.8 S in de kleur Zermatzilver metallic. Met daarnaast als opties het luxe Serret interieur met sportstoelen (waarvan de bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar is), een met leder bekleed stuurwiel en schakelpookknop, een subtiele achterspoiler op de achterklep en elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels. Zo ook dit mooie exemplaar.
De Groninger had wellicht toch een goede relatie als oud wagenparkbeheerder, en zo gebeurde het dat hij in november 1986 de trotse eigenaar werd van deze luxe Audi 80. Tot aan 2011 heeft hij de auto gekoesterd en gereden, waarna de auto gelukkig weer bij een echte liefhebber terecht is gekomen. Zoals het kan verkeren onder autoliefhebbers, werd het tijd voor verandering en zijn wij gezwicht voor de leuke details van een vroege Audi 80 B3. We lichten ze je graag toe als je de auto wilt komen bekijken!

oktober 1986
92.045 km
€ 5.950,-
 
Een tijdloos design, dan denk ik meteen aan de Maserati 3200 Coupé GT! De vorm, het interieur, de boemerang achterlichten, de kleuren combinatie, alles is prachtig ontworpen.

Maserati 3200 Coupé GT
640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


Prijs: € 26.990,-
Bouwjaar 1999
 
Wat is tijdloos? Ten eerste is het een kwestie van smaak wat tijdloos is, dus lekker subjectief. Als ik kijk naar objectiviteit, dan kom ik uit bij een auto die de afgelopen 60 jaar nauwelijks is veranderd en gewoon nog steeds in deze gedaante nieuw wordt verkocht.

[size=x-large]Morgan Plus 8[/size]

$_20.jpg

$_20.jpg

$_20.jpg


Prijs € 86.900,00
Bouwjaar 1977, dus 43 jaar oud
BEST-FAHRZEUG nach kompl.Restaurierung-ohne Rücksichten auf Kosten-Fzg. weist einen neu-Charakter auf, was auch in einem Gutachten geschrieben steht, Matching Numbers, klappbare Frontscheibe mit Brooklands,, Speichen Chrom-Räder und die original Guss Räder inklsv., vollwertiges Verdeck,innenausstg.mit feinstem Leder und Keder, Edelholz und Edelholz-Motolita,Gepäckträger, uvm......Alle Angaben zu den von uns auf unserer Homepage eingestellten Fahrzeugen ohne Gewähr. Schreibfehler, Irrtum vorbehalten-Zwischenverkauf vorbehalten. GERNE AUCH INZAHLUNGNAHME-UND EINTAUSCH-MÖGLICH.... natürlich mit H-Kennzeichen!!!


$_20.jpg

$_20.jpg


Zo ziet een splinternieuwe er tegenwoordig uit, zoek de verschillen
 
Uiteraard zijn er tussen de modellen in wel wijzigingen geweest, maar vijfenveertig jaar na de introductie van de eerste generatie is ook de gloednieuwe Mk8-Golf meer dan wat dan ook nog altijd onmiskenbaar een Golf. De meest begeerlijke versie heet straks gewoon weer GTI en heeft gewoon weer rode accenten in de grille. Hopelijk krijgt hij een handbak, dan ziet de pookknop er gewoon weer uit als een golfbal. Daarmee bestaat er op automobiel gebied voor mij weinig tijdlozers dan de eerste generatie Golf GTI.

volkswagen-golf-1-8-gti-1-8-gti-mki.jpg

volkswagen-golf-1-8-gti-1-8-gti-mki.jpg

volkswagen-golf-1-8-gti-1-8-gti-mki.jpg


1983 Volkswagen Golf GTI voor €16.900,-: https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/1-8-gti-mki-16352389/foto.html
 
i


Als je een auto tijdloos wilt noemen, dan moet de auto dat ook wel bewezen hebben. Een kever kun je tijdloos noemen, want het model heeft een productietijd van 75 jaar. Ja natuurlijk met vele updates gedurende die periode, maar het model zelf is nooit wezenlijk veranderd (in tegenstelling tot de Golf, die wel per generatie vernieuwd of half vernieuwd wordt). We zouden dat tegenwoordig ook niet meer accepteren, behalve bij bijv. een Morgan.

i


De auto die ik om deze reden inzend, is de Volvo 142. Dit model kwam uit in 1966 en is tot 1993 met eveneens vele modificaties en zelfs naamwijziging gebouwd. Dat kun je zeker tijdloos noemen. Het design van Jan Wilsgaard met de rechte lijnen en zonder liflafjes stond aan de basis daarvan.

i


Bij het ontwerpen van de Volvo 140-serie had Wilsgaard het credo "simpel is mooi". Het ontwerp symboliseerde de robuuste, ingetogen kwaliteit van de auto. Met betrekking tot het enorme succes van de Volvo 240-serie (de nieuwe naam vanaf 1974) wereldwijd, zou Wilsgaard hebben opgemerkt: "Het kan zijn dat de auto een beetje vierkant en traag is, net als de Zweden zelf."

i


Deze 142 is van 1968, dus je zou kunnen stellen dat toen de kinderziektes er wel uit waren. Hij heeft een later ingebouwde overdrive en is roestvrij. Er staat 200.000 km op de teller. De prijs is SEK 99.000 of wel zo'n € 10.957,-. Te koop in Helsingborg, nog geen 900 km van Utrecht.

i
 
Er zijn niet heel veel Opels waar ik erg warm voor loop, maar de Calibra is daarop een uitzondering. Tot op de dag van vandaag vind ik het een prachtige coupé, die eigenlijk in al zijn eenvoud toch veel elegantie uitstraalt. Erg veel zie je ze niet meer, maar wat mij betreft zou dit model in het huidige straatbeeld niet misstaan. Is geel dan de meest geschikte kleur om deze Calibra tijdloos te laten zijn? Misschien niet, ware het niet dat ik het hem erg mooi vind staan én dat fabrikanten tegenwoordig felle kleurtjes weer vaker lijken te gebruiken om hun modellen op te leuken.

[size=x-large]Opel Calibra 2.0 DTM Edition[/size]

Prijs €5.500,-
Bouwjaar 1995
Kilometerstand 200.500 km

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg
 
Inmiddels al 35 jaar oud maar het is hem niet aan te zien.
Tijdloos.

BMW 635 CSi

1985 BMW M635Csi – 286HP– 128.000kms

One of 3283 units produced from 2/1984 to 12/1988.


55000€

aa%20(1).jpg


aa%20(4).jpg


ac%20(2).jpg


ab%20(8).jpg


ah%20(7).jpg


aj%20(8).jpg
 
[size=x-large]Fiat X1/9[/size]

Tijdloos design wat valt hierover nog meer te zeggen.
Gewoon briljant met middenmoter

Advertentie

640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


640x480.jpg


€ 7.490,-
99.999 km
09/1976
54 kW 73 PK
Handgeschakeld,
Benzine
 
Even een overzicht:

Probenator - BMW M5 E39 1999 - goedgekeurd
SVF - Jaguar XK 120 SE FHC 1953 - goedgekeurd
Escher - Alfa Romeo 156 2.5 V6 - 1999- goedgekeurd
Opel Omega - Volvo C70 T5 - 1998 - goedgekeurd
Mazda RX8 - Jaguar XK8 - goedgekeurd - svp leeftijd vermelden
caspervanc - BMW 318 Coupé - 1994 - goedgekeurd
Okmoi - Volvo 480 ES - 1995 - goedgekeurd
Jp053 - Peugeot 205 GTI 1.9 - 1990 - goedgekeurd
929V6 - Renault Fuego GTX - 1985 - goedgekeurd
smarter - NSU RO 80 - 1972 - goedgekeurd
lybra - Maserati Ghibli GT - 1997 - goedgekeurd
Rzasa - Audi 80 S - 1986 - goedgekeurd
MX6 - Maserati 3200 Coupé GT - goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW binnenkort zonder BMW met Sko - Morgan Plus 8 - 1977 - goedgekeurd
afentoe - Volkswagen Golf GTI - 1983 - goedgekeurd
Tydelyck - Volvo 142 - 1968 - goedgekeurd
Vezes - Opel Calibra 2.0 DTM Edition - 1995 - goedgekeurd
Total Loss - BMW 635 CSi - 1985 - goedgekeurd
Pink Panther - Peugeot 504 Coupé Pininfarina Injection - 1969 - goedgekeurd
Bobbeltje - Fiat X1/9 - 1976 - goedgekeurd

Gaan we nog wat inzendingen zien van o.a. Wouter82, Guus Leferink, British Racing Green, Spekky, Zadelsnuiver, Timo, Barri, Total Loss, D. Elzinga en iedere andere regelmatige deelnemer die ik vergeet. (y) :LOL:
 
Naar mijn mening is de Ford GT40 de meest tijdloze auto ooit gebouwd. Zo tijdloos zelfs dat toen ze in 2005 het model opnieuw leven in hadden geblazen je bijna zou denken dat het dezelfde auto was. Helaas zijn er bij lange na niet voldoende GT40's gebouwd om aan deze wedstrijd mee te doen.

Echter, in 2005 had Ford nog een ander icoon dat in een nieuw jasje werd gestoken; de Mustang. Iets minder trouw aan het origineel dan de Ford GT, maar absoluut hevig geïnspireerd door de mooiste Mustang ooit gebouwd; de '68 Fastback. Het leukste is dan natuurlijk een Bullitt tribute, als hommage aan de legendarische film met Steve McQueen in de hoofdrol. En daarmee is mijn inzending voor deze week:

1968 Ford Mustang Fastback "Bullitt"
$ 120.000
https://www.hemmings.com/classifieds/dealer/ford/mustang/2371588.html









 
Even een bijgewerkt overzicht:

Probenator - BMW M5 E39 1999 - goedgekeurd
SVF - Jaguar XK 120 SE FHC 1953 - goedgekeurd
Escher - Alfa Romeo 156 2.5 V6 - 1999- goedgekeurd
Opel Omega - Volvo C70 T5 - 1998 - goedgekeurd
Mazda RX8 - Jaguar XK8 - goedgekeurd - svp leeftijd vermelden Zal wellicht niet meer lukken?
caspervanc - BMW 318 Coupé - 1994 - goedgekeurd
Okmoi - Volvo 480 ES - 1995 - goedgekeurd
Jp053 - Peugeot 205 GTI 1.9 - 1990 - goedgekeurd
929V6 - Renault Fuego GTX - 1985 - goedgekeurd
smarter - NSU RO 80 - 1972 - goedgekeurd
lybra - Maserati Ghibli GT - 1997 - goedgekeurd
Rzasa - Audi 80 S - 1986 - goedgekeurd
MX6 - Maserati 3200 Coupé GT - goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW binnenkort zonder BMW met Sko - Morgan Plus 8 - 1977 - goedgekeurd
afentoe - Volkswagen Golf GTI - 1983 - goedgekeurd
Tydelyck - Volvo 142 - 1968 - goedgekeurd
Vezes - Opel Calibra 2.0 DTM Edition - 1995 - goedgekeurd
Total Loss - BMW 635 CSi - 1985 - goedgekeurd
Pink Panther - Peugeot 504 Coupé Pininfarina Injection - 1969 - goedgekeurd
Bobbeltje - Fiat X1/9 - 1976 - goedgekeurd
Zadelsnuiver - Ford Mustang Fastback "Bullitt" 1968 - goedgekeurd

Gaan we nog wat inzendingen zien van o.a. Wouter82, Guus Leferink, British Racing Green, Spekky, Zadelsnuiver, Timo, Barri, Total Loss, D. Elzinga en iedere andere regelmatige deelnemer die ik vergeet. (y) :LOL:
 
Niet alles wat reeds ingezonden werd vind ik even tijdloos; sommige inzendingen zijn m.i. toch wel al een beetje gedateerd.
Mijn eerste gedachte staat intussen al tussen de inzenders.
Niet getreurd, deze week kies ik voor deze tijdloze schoonheid,
ooit verkozen tot mooiste forumklassieker van het AW-forum en in het bezit van AW-forummers,
uit de tijd toen een Alfa-neus nog niet verknoeid werd door het asymmetrisch bevestigde kenteken ;),
intussen - voor zover ze niet opgeroest zijn - schier onbetaalbaar :

yVsJhyIYpB58rCfiPs81qmL8gr47qk4Mp0e9DQQc.jpeg


[size=x-large]Alfa Romeo Montreal[/size]

65de195d-6ba2-4587-a751-e4a183d238fb_02.jpg


59.900 €

Spécifications
Carburant: Essence
Boîte de vitesse: Manuelle
Km: 31.678 km
Année: 12/1972
Puissance: 199 CH / 147 kW

65de195d-6ba2-4587-a751-e4a183d238fb_07.jpg


65de195d-6ba2-4587-a751-e4a183d238fb_13.jpg


65de195d-6ba2-4587-a751-e4a183d238fb_05.jpg
 
Mijn inzending betreft een auto die zijn geboortejaar deelt met de oorspronkelijke Apple Macintosh. Je kunt zeggen wat je wil, maar in vergelijking met de Macintosh staat de Ferrari Testarossa nog steeds zijn mannetje als een sportwagen anno 2020. De vijfliter twaalfcillinder roodkoppige motor produceert volgens de advertentie maar liefst 430 PK en het iconische ontwerp ziet er nog steeds schitterend uit.

[size=x-large]Ferrari Testarossa (1991)[/size]
21.205 KM – Vraagprijs €98.900

23544562-1.jpg


23544562-2.jpg


23544562-9.jpg


23544562-22.jpg


 
Even een bijgewerkt overzicht:

Probenator - BMW M5 E39 1999 - goedgekeurd
SVF - Jaguar XK 120 SE FHC 1953 - goedgekeurd
Escher - Alfa Romeo 156 2.5 V6 - 1999- goedgekeurd
Opel Omega - Volvo C70 T5 - 1998 - goedgekeurd
Mazda RX8 - Jaguar XK8 - goedgekeurd - svp leeftijd vermelden Zal wellicht niet meer lukken?
caspervanc - BMW 318 Coupé - 1994 - goedgekeurd
Okmoi - Volvo 480 ES - 1995 - goedgekeurd
Jp053 - Peugeot 205 GTI 1.9 - 1990 - goedgekeurd
929V6 - Renault Fuego GTX - 1985 - goedgekeurd
smarter - NSU RO 80 - 1972 - goedgekeurd
lybra - Maserati Ghibli GT - 1997 - goedgekeurd
Rzasa - Audi 80 S - 1986 - goedgekeurd
MX6 - Maserati 3200 Coupé GT - goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW binnenkort zonder BMW met Sko - Morgan Plus 8 - 1977 - goedgekeurd
afentoe - Volkswagen Golf GTI - 1983 - goedgekeurd
Tydelyck - Volvo 142 - 1968 - goedgekeurd
Vezes - Opel Calibra 2.0 DTM Edition - 1995 - goedgekeurd
Total Loss - BMW 635 CSi - 1985 - goedgekeurd
Pink Panther - Peugeot 504 Coupé Pininfarina Injection - 1969 - goedgekeurd
Bobbeltje - Fiat X1/9 - 1976 - goedgekeurd
Zadelsnuiver - Ford Mustang Fastback "Bullitt" 1968 - goedgekeurd
British Racing Green - Alfa Romeo Montreal 1972 - goedgekeurd (voldoende gebouwd (y))
BleuZ NL - Ferrari Testarossa 1991 - goedgekeurd (voldoende gebouwd (y))


Gaan we nog wat inzendingen zien van o.a. Wouter82, Guus Leferink, British Racing Green, Spekky, Zadelsnuiver, Timo, Barri, Total Loss, D. Elzinga en iedere andere regelmatige deelnemer die ik vergeet. (y) :LOL:
 
Het verbaast me, maar één model mis ik nog in de lijst. Ik had die in de eerste post al verwacht: de Citroën DS. Bij zijn introductie in 1955 was het een ware stijlbreuk en nog steeds oogt het gladde design modern. En Citroën haalt het model maar wat graag op, door er zelfs een heel merk naar te vernoemen.
Citroen DS23 Pallas
1972 | €34.750

22325374-7.jpg

22325374-17.jpg

22325374-15.jpg

22325374-28.jpg

22325374-14.jpg
 
Even een bijgewerkt overzicht:

Probenator - BMW M5 E39 1999 - goedgekeurd
SVF - Jaguar XK 120 SE FHC 1953 - goedgekeurd
Escher - Alfa Romeo 156 2.5 V6 - 1999- goedgekeurd
Opel Omega - Volvo C70 T5 - 1998 - goedgekeurd
Mazda RX8 - Jaguar XK8 - goedgekeurd - svp leeftijd vermelden Zal wellicht niet meer lukken?
caspervanc - Acura / Honda NSX - 1991 - goedgekeurd
Okmoi - Volvo 480 ES - 1995 - goedgekeurd
Jp053 - Peugeot 205 GTI 1.9 - 1990 - goedgekeurd
929V6 - Renault Fuego GTX - 1985 - goedgekeurd
smarter - NSU RO 80 - 1972 - goedgekeurd
lybra - Maserati Ghibli GT - 1997 - goedgekeurd
Rzasa - Audi 80 S - 1986 - goedgekeurd
MX6 - Maserati 3200 Coupé GT - goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW binnenkort zonder BMW met Sko - Morgan Plus 8 - 1977 - goedgekeurd
afentoe - Volkswagen Golf GTI - 1983 - goedgekeurd
Tydelyck - Volvo 142 - 1968 - goedgekeurd
Vezes - Opel Calibra 2.0 DTM Edition - 1995 - goedgekeurd
Total Loss - BMW 635 CSi - 1985 - goedgekeurd
Pink Panther - Peugeot 504 Coupé Pininfarina Injection - 1969 - goedgekeurd
Bobbeltje - Fiat X1/9 - 1976 - goedgekeurd
Zadelsnuiver - Ford Mustang Fastback "Bullitt" 1968 - goedgekeurd
British Racing Green - Alfa Romeo Montreal 1972 - goedgekeurd (voldoende gebouwd (y))
BleuZ NL - Ferrari Testarossa 1991 - goedgekeurd (voldoende gebouwd (y))
Barri - Citroen DS23 Pallas 1972 - goedgekeurd

Gaan we nog wat inzendingen zien van o.a. Wouter82, Guus Leferink, British Racing Green, Spekky, Zadelsnuiver, Timo, Barri, Total Loss, D. Elzinga en iedere andere regelmatige deelnemer die ik vergeet. (y) :LOL:
 
Een tijdloos ontwerp kan er in mijn ogen ook eentje zijn die door de jaren heen alleen maar beter op het netvlies is gaan liggen. Toen mijn inzending in 1991 werd geïntroduceerd was dat nogal een stijlbreuk met de hoekige stations en sedans die destijds bij de grote 3 in de Verenigde Staten gemaakt werden. Toch verkocht het als een tierelier en oogt dit design naar mijn mening nog altijd fris, zelfs met het discutabele nephout op de flanken.

[size=x-large]1992 Buick Roadmaster Estate Wagon[/size]

22687969-2.jpg


22687969-3.jpg


22687969-6.jpg


Zelf dat interieur zou met een display als klokkenwinkel gewoon nog mee kunnen doen vandaag de dag.
22687969-19.jpg


22687969-14.jpg


Je koopt deze sloep van inmiddels alweer 28 jaar oud hier voor €22.950,-
 
Pink Panther zei:
Gaan we nog wat inzendingen zien van o.a. Wouter82, Guus Leferink, British Racing Green, Spekky, Zadelsnuiver, Timo, Barri, Total Loss, D. Elzinga en iedere andere regelmatige deelnemer die ik vergeet. (y) :LOL:
U vraagt, wij draaien :D

[size=x-large]1995 Aston Martin DB7[/size]

25 jaar oud en nog steeds een plaatje. Meer woorden hoef ik er niet aan vuil te maken.

mcGoFgu.png


T2iXrVt.png


AiJZouw.png


JhTg5pj.png


Hier te koop voor € 34900.
 
Een bijgewerkt overzicht:

Probenator - BMW M5 E39 1999 - goedgekeurd
SVF - Jaguar XK 120 SE FHC 1953 - goedgekeurd
Escher - Alfa Romeo 156 2.5 V6 - 1999- goedgekeurd
Opel Omega - Volvo C70 T5 - 1998 - goedgekeurd
Mazda RX8 - Jaguar XK8 - goedgekeurd - svp leeftijd vermelden Zal wellicht niet meer lukken?
caspervanc - Acura / Honda NSX - 1991 - goedgekeurd
Okmoi - Volvo 480 ES - 1995 - goedgekeurd
Jp053 - Peugeot 205 GTI 1.9 - 1990 - goedgekeurd
929V6 - Renault Fuego GTX - 1985 - goedgekeurd
smarter - NSU RO 80 - 1972 - goedgekeurd
lybra - Maserati Ghibli GT - 1997 - goedgekeurd
Rzasa - Audi 80 S - 1986 - goedgekeurd
MX6 - Maserati 3200 Coupé GT - goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW binnenkort zonder BMW met Sko - Morgan Plus 8 - 1977 - goedgekeurd
afentoe - Volkswagen Golf GTI - 1983 - goedgekeurd
Tydelyck - Volvo 142 - 1968 - goedgekeurd
Vezes - Opel Calibra 2.0 DTM Edition - 1995 - goedgekeurd
Total Loss - BMW 635 CSi - 1985 - goedgekeurd
Pink Panther - Peugeot 504 Coupé Pininfarina Injection - 1969 - goedgekeurd
Bobbeltje - Fiat X1/9 - 1976 - goedgekeurd
Zadelsnuiver - Ford Mustang Fastback "Bullitt" 1968 - goedgekeurd
British Racing Green - Alfa Romeo Montreal 1972 - goedgekeurd (voldoende gebouwd (y))
BleuZ NL - Ferrari Testarossa 1991 - goedgekeurd (voldoende gebouwd (y))
Barri - Citroen DS23 Pallas 1972 - goedgekeurd
Gewoon Dirk - Buick Roadmaster Estate Wagon 1992 - goedgekeurd
Timo - Aston Martin DB7 1995- goedgekeurd


Gaan we nog wat inzendingen zien van o.a. Wouter82, Guus Leferink, British Racing Green, Spekky, Zadelsnuiver, Timo, Barri, Total Loss, D. Elzinga en iedere andere regelmatige deelnemer die ik vergeet. (y) :LOL:
 
Bij deze:
Gaan we nog wat inzendingen zien van o.a. Wouter82, Guus Leferink, British Racing Green, Spekky, Zadelsnuiver, Timo, Barri, Total Loss, D. Elzinga en iedere andere regelmatige deelnemer die ik vergeet.

===============================================================================

Een tranentrekkend mooie auto, waarvan het ontwerp inmiddels bijna 50 jaar (!!) oud is.
Ik ga voor deze (voor mij) meest begeerde uitvoering, een handgeschakelde R107 280SL in een heerlijke jaren 70 kleur groen

[size=x-large]1977 Mercedes-Benz 280 SL[/size]

mercedes-benz-sl-klasse-280-sl-roadster.jpg


Prijs € 27.950
Bouwjaar Maart 1977
Kilometerstand 190.585 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Kenteken 64-YA-28
Datum deel 1 23-03-1977
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 136 kW (185 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2746 cc
Carrosserie Cabriolet
Kleur Groen (Metallic)
Gewicht 1490 kg

mercedes-benz-sl-klasse-280-sl-roadster.jpg


mercedes-benz-sl-klasse-280-sl-roadster.jpg


Zeldzaam fraaie en uitermate verzorgde SL die daardoor
geweldig fijn rijdt. De zojuist vernieuwde zomerkap is nog
niet open geweest en hopelijk zal de nieuwe eigenaar dat
komende zomer gaan doen!

mercedes-benz-sl-klasse-280-sl-roadster.jpg


mercedes-benz-sl-klasse-280-sl-roadster.jpg
 
Terug
Bovenaan