Occasionwedstrijd #701: de coupé

Pink Panther

Kilometervreter
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg

[size=large][size=x-large]Welkom bij Occasionwedstrijd #701: de coupé [/size][/size]

ssang-yong-actyon-lat.jpg

Tegenwoordig heet alles met een afwijkende daklijn al snel coupé. 4 Deurs? Geen probleem. Ruime achterbank en 4 zitplaatsen voor volwassenen, kan gewoon. En waar de SangYong nog gewoon een grote auto was, komen er nu al SUV’s in de B-klasse die zogenaamd dynamisch zijn door een coupé daklijn.

Dat die marketing het goed doet zie je nu zelfs op de occasionmarkt, oudere 2 deurs sedans worden nu ineens verkocht als coupé! Terwijl er toen bij veel merken, vaak op basis van zo’n sedan onderstel een coupé versie werd gebouwd.

In mijn ogen en tijdens mijn jeugd, is een coupé een sierlijk gelijnde, veelal lagere, 2 deurs auto met evt. een praktische 3e deur (achterklep).

De opdracht:

Zoek een 2 deurs coupé (evt. met 3e deur/achterklep)

Criteria:

- Bouwjaar: t/m 2000
- Budget: € 150.000
- Maximaal 200pk
- Vast dak, geen cabrio met hardtop of coupé cabrio.
- Targadak wel toegestaan.
- Auto moet APK-waardig zijn
- Mag wereldwijd te koop staan

161705-151807-land-rover-range-rover-sv-coupe-2.jpg

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht (vreemde valuta s.v.p. omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.

13733_2.jpg

Voorgaande wedstrijden::
Occasionwedstrijd 1 t/m 500

501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5864579,5864579#msg-5864579]550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW

551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5875231,5875231#msg-5875231]559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6

560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5886138,5887580#msg-5887580]568: Clean - Total Loss

569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
[url=https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5954741,page=1]624: De Tweezitter - Guus Leferink

625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: het uitzetraampje: Jp053!
655: Bye Bye Civic// Hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk- Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda
668: Typisch 1980 - Jp053
669: Gelijk aan de reclame! - 929V6
670: GL# - Barri
671: Code Rood - BRG
671 #2: Facelift - Modeljaarupdate - 929V6
673: Spoiler alert part 2 - Barri
674: de Barrelbrigade - SVF
675: De deurgreep - SVF
676: Bejaardenbak - Bobbeltje
677: Bijzonder stuurwiel - Zadelsnuiver
678: Pace car / Safety car - Jp053
679: Frunk! - rzasa
680: De vergelijkende test - lybra
681: Vieze import - Probenator
682: De eerste keer - Renate
683: Late varianten - lybra
684: Alfa Romeo GT Junior.... of zoiets - Jp053
685: De trouwauto - Zadelsnuiver
686: overpriced - rzasa
687: Maar wat dan wel? - lybra
688: Kleurloos - lybra
689: All I have to do is dream – vers gemaaid gras
690: Voorkomen is beter dan genezen - Jp053
691: Auf wiedersehen Mutti - Phils
692: Van een fiets naar de Quote 500 - V70man
693: De wintermobiel – die stiekem zo leuk is dat ‘ie blijft - V70man
694: De 'Ik heb de loterij gewonnen '-auto voor 2022 - Pink Panther
695: De 'Ik heb de loterij niet gewonnen'-auto voor 2022- brg & Escher
696: How to look rich on a budget - SVF
697: Identiteitscrisis - MBdoubleyou
698: De exoot - Zadelsnuiver
699: H-Kennzeichen - 929V6
700: LE DAKAR D'ANTAN : Pink Panther


[size=x-large]Inzenden kan tot woensdag 16 februari, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 18 februari, 20:00 uur.
[/size]​
 
Ik vind de opdracht nog wat aan de vage kant.

"(...) oudere 2 deurs sedans worden nu ineens verkocht als coupé! Terwijl er toen bij veel merken, vaak op basis van zo’n sedan onderstel een coupé versie werd gebouwd."

Dus een coupé op basis van een sedan mag niet? bv een Honda Accord Coupé of Lancia Kappa Coupé? Of de Datsun van SVF?

En doen echte sportwagens ook mee? Een Ferrari Testarossa is ook een coupé, maar ik krijg de indruk dat dat hier niet bedoeld wordt.
 
Phils zei:
Ik vind de opdracht nog wat aan de vage kant.

"(...) oudere 2 deurs sedans worden nu ineens verkocht als coupé! Terwijl er toen bij veel merken, vaak op basis van zo’n sedan onderstel een coupé versie werd gebouwd."

Wat Pink Panther bedoelt is dat het begrip "coupé" tegenwoordig is vervaagd: bijvoorbeeld een C-Kadett tweedeurs sedan wordt op Marktplaats geadverteerd als coupé terwijl daar uiteraard ook een echte coupé van bestond.
 
929V6 zei:
Phils zei:
Ik vind de opdracht nog wat aan de vage kant.

"(...) oudere 2 deurs sedans worden nu ineens verkocht als coupé! Terwijl er toen bij veel merken, vaak op basis van zo’n sedan onderstel een coupé versie werd gebouwd."

Wat Pink Panther bedoelt is dat het begrip "coupé" tegenwoordig is vervaagd: bijvoorbeeld een C-Kadett tweedeurs sedan wordt op Marktplaats geadverteerd als coupé terwijl daar uiteraard ook een echte coupé van bestond.

Dat begrijp ik. Maar wordt er bedoeld dat zulke auto's uitgesloten zijn van deze wedstrijd?
 
Phils zei:
929V6 zei:
Phils zei:
Ik vind de opdracht nog wat aan de vage kant.

"(...) oudere 2 deurs sedans worden nu ineens verkocht als coupé! Terwijl er toen bij veel merken, vaak op basis van zo’n sedan onderstel een coupé versie werd gebouwd."

Wat Pink Panther bedoelt is dat het begrip "coupé" tegenwoordig is vervaagd: bijvoorbeeld een C-Kadett tweedeurs sedan wordt op Marktplaats geadverteerd als coupé terwijl daar uiteraard ook een echte coupé van bestond.

Dat begrijp ik. Maar wordt er bedoeld dat zulke auto's uitgesloten zijn van deze wedstrijd?

Tweedeurs sedans zijn uitgesloten, echte coupés niet.
 
Een coupé op basis van sedan S70, maar er is meer werk van gemaakt dan alleen het aanpassen van de daklijn en het weghalen van 2 portieren. De prachtige lijn is tijdloos en in dit oranjegouden kleurtje is het een pláátje! De T5 zou teveel power hebben voor deze wedstrijd, maar deze 2.0T heeft ook 5 cilinders met bijbehorende lekkere roffel en zit met zijn 163 pk ruim onder de limiet. Ook met bouwjaar december 2000 zit 'ie net aan de goede kant van de jaarwisseling om mee te kunnen in deze wedstrijd. Dus ziehier:

[size=x-large]Volvo C70 Coupé 2.0T Prestige[/size]
[size=large]2000 - 118.232 km - 163 pk - € 9.500,-[/size]


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


Te koop in Alblasserdam
 
In mijn ogen en tijdens mijn jeugd, is een coupé een sierlijk gelijnde, veelal lagere, 2 deurs auto met evt. een praktische 3e deur (achterklep).

+1

De moderne coupés heb ik weinig mee, maar de oudere des te meer.


Gebaseerd op de Fiat 1500 sedan, maar een stuk fraaier. Sierlijk en elegant.​

0.jpg

6.jpg

5.jpg

4.jpg

8.jpg

Bouwjaar 1996​
Prijs 57.500,-- euro.​
 
Deze keer een buitenbeentje van mitsubishi. Zijn standaard uitgebouwde carosserie is ook nog een keer onder handen genomen door Mitsubishi's huistuner Winter, die heeft ook het vermogen opgeschroefd naar 193pk.

[size=x-large]Mitsubishi Starion 2600 Turbo eci[/size]

$_86.jpg


$_86.jpg


$_86.jpg


$_86.jpg


$_86.jpg


Prijs € 22.900,00
Bouwjaar 1992
Kilometerstand 113.000km
Vermogen 193pk

Angeboten wird hier ein sehr seltener Mitsubishi Starion 2600 Wide-Body, welcher von der Firma Winter (ehem. Mitsubishi Tuner) aufgebaut wurde. Im Rahmen des Umbaus erhielt der Starion eine Leistungssteigerung auf 193PS, eine komplette Sportauspuffanlage ab Turbo sowie ein sehr seltenes Sportfahrwerk (blaue Federn). Alles mit Nummer von der Fa. Winter gekennzeichnet und eingetragen!

Das Fahrzeug erhielt mit ca. 110.000km eine Motorinstandsetzung (Teile-Motor Neu) inkl. neuem Turbolader durch einen Mitsubishi Partner (Rechnungen über 10.000,-Euro vorhanden) . Alle Öle und Flüssigkeiten wurden erneuert, seit dem steht das Fahrzeug in einer Sammlung in einer beheizten und klimatisierten Halle. Das Fahrzeug wurde neu lackiert und der Unterboden versiegelt.
Der Zustand, die Felgen und Innenausstattung sowie die Technik ist sehr gut. Kein Rost!

Alle Dokumente inkl 2xSchlüssel vorhanden sowie viele Rechnungsbelege und Bedienungsanleitung.

Der Verkauf erfolgt auf Grund Bestandsverkleinerung / Neuorientierung.
Privatverkauf unter Auschluss jeglicher Garantie und Gewährleistung.

Ich freue mich auf seriöse Anfragen. Bei Bedarf steht auch eine Hebebühne zur Besichtigung bereit.

Eine Bitte zum Schluss: Der Preis ist in einem vernünftigen Rahmen, aber vor allem mit entsprechender Argumentation verhandelbar. Ein gewisses Maß an Höflichkeit und die Nutzung von anständigen Umgangsformen setze ich voraus. Auf Basar-Niveau-Anfragen kann ich leider nicht antworten.

Auf Grund der vielen kuriosen und fadenscheinigen Anfragen erfolgt der Erstkontakt ab sofort nur noch per Mail. Bin danach gern bereit ausführlich über das Fahrzeug telefonisch oder persönlich zu sprechen.
 
[size=x-large]Ford Taunus 1600 GT GXL[/size]

https://www.autovogel.ch/fordtaunus

5.jpg


12.jpg


28.jpg


0.jpg


11.jpg


Dieser Ford Taunus 1600 GT mit der Top-Ausstattungsvariante GXL wurde durch die Th. Willy AG in Luzern im Juni 1972 an Herr Gianpietro Dazzan aus Horw ausgeliefert.

1972
106.670 km
CHF 19.900,- = € 18.943,-
 
929V6 zei:
Phils zei:
929V6 zei:
Phils zei:
Ik vind de opdracht nog wat aan de vage kant.

"(...) oudere 2 deurs sedans worden nu ineens verkocht als coupé! Terwijl er toen bij veel merken, vaak op basis van zo’n sedan onderstel een coupé versie werd gebouwd."

Wat Pink Panther bedoelt is dat het begrip "coupé" tegenwoordig is vervaagd: bijvoorbeeld een C-Kadett tweedeurs sedan wordt op Marktplaats geadverteerd als coupé terwijl daar uiteraard ook een echte coupé van bestond.

Dat begrijp ik. Maar wordt er bedoeld dat zulke auto's uitgesloten zijn van deze wedstrijd?

Tweedeurs sedans zijn uitgesloten, echte coupés niet.

Inderdaad (y)
 
Als je zo al die mooie inzendingen voorbij ziet komen, is het toch doodzonde dat er bijna geen echte coupes meer worden gemaakt.
 
Phils zei:
En doen echte sportwagens ook mee? Een Ferrari Testarossa is ook een coupé, maar ik krijg de indruk dat dat hier niet bedoeld wordt.

Ja echte coupés doen zeker mee, mits max. 200pk. Ik wilde namelijk geen lijstje met alleen maar dure en exclusieve pk monsters.
 
Pink Panther zei:
Phils zei:
En doen echte sportwagens ook mee? Een Ferrari Testarossa is ook een coupé, maar ik krijg de indruk dat dat hier niet bedoeld wordt.

Ja echte coupés doen zeker mee, mits max. 200pk. Ik wilde namelijk geen lijstje met alleen maar dure en exclusieve pk monsters.

Ah, die 200 pk had ik gemist. Duidelijk! (y)
 
De laatste door Lancia ontworpen auto, voordat Fiat eigenaar werd.

[size=x-large]LANCIA 2000 COUPÉ HF

1972 - 126 pk - € 33.950
[/size]

Het model 2000 was eigenlijk een “rename” van de Lancia Flavia. Die bestond al sinds 1961, waarvan de sedan in 1967 was gefacelift. De coupé en cabriolet bleven tot 1969 ongewijzigd in productie.

Bijzonder aan deze modellen is onder andere de 4-cilinder boxer motor, die er in 1500 tot 2000cc versies bestond.

In 1969 kreeg de coupé een facelift/nieuwe body, met de grootste wijzigingen aan de achterzijde. De cabrio verdween. Van deze versie kreeg de 2 liter versie in 1971 nogmaals (ook als sedan) een update, alle lichtere motoren verdwenen.

O.a. werd het meeste chromewerk nu geheel rvs (bumpers), nieuwe schijfremmen rondom, Bosch injectie (HF) een 5 versnellingsbak en het instrumentarium had meters die ook in de Ferrari Daytona werden gebruikt. Tevens zeer fraaie Crommodora velgen, ook al bekend van exclusieve Italiaanse merken.

Het model wordt gezien als een van de mooiste naoorlogse Lancia modellen én kwalitatief een van de beste.

1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


1280x960.jpg


Hier te koop
 
Oké, ik ga ook een gokje wagen.
Erg leuke en interessante auto's tot nu toe. Door te klikken op de advertentie van de Honda 1300 Coupé kwam ik deze tegen:
[size=large]DKW Puma GT[/size]

PMalzoni29.jpg


PMalzoni30.jpg


PMalzoni20.jpg


PMalzoni32.jpg


PMalzoni26.jpg


Niet goedkoop, wel zeer zeldzaam: € 51.000, en slechts zo'n 120 van gebouwd.
Ik vind 'm zeer gaaf!
 
@ Zonder BMW met Skoda

Je intro klopt niet geheel, de Starion was niet standaard een wide-body. Wat wel klopt dat de wide-body af fabriek leverbaar was. Ze bestonden naast elkaar.
 
Pink Panther zei:
@ Zonder BMW met Skoda

Je intro klopt niet geheel, de Starion was niet standaard een wide-body. Wat wel klopt dat de wide-body af fabriek leverbaar was. Ze bestonden naast elkaar.

In Nederland zijn ze nooit naast elkaar geleverd. Vanaf modeljaar 1988 was hier alleen de wide-body leverbaar, daarvoor alleen de narrow-body.
 
929V6 zei:
Pink Panther zei:
@ Zonder BMW met Skoda

Je intro klopt niet geheel, de Starion was niet standaard een wide-body. Wat wel klopt dat de wide-body af fabriek leverbaar was. Ze bestonden naast elkaar.

In Nederland zijn ze nooit naast elkaar geleverd. Vanaf modeljaar 1988 was hier alleen de wide-body leverbaar, daarvoor alleen de narrow-body.

Zo’n nerd ((y)) ben ik dan weer niet.
 
Frits79 zei:
Als je zo al die mooie inzendingen voorbij ziet komen, is het toch doodzonde dat er bijna geen echte coupes meer worden gemaakt.
Dat!



Sportwagens blijven er toch wel, het soort coupé wat ik vooral mis is de coupéversie van een hele gewone familieauto. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze. Rationeel zet niemand vraagtekens bij de Renault Mégane, maar dit is echt een leuk ding, bijna nieuw en mogelijk de mooist gefotografeerde tweedehandsauto van heel Polen. 1995 Renault Mégane Coupé voor (gaat u even rustig zitten) EUR 15.900: klik!

$_86.jpg


$_86.jpg


$_86.jpg


$_86.jpg
 
Exact 200 pk, dat past precies binnen de criteria. De 1[sup]e[/sup] eigenaar was Toon Hermans, dat levert ongetwijfeld ook een bijdrage aan de toch al niet misselijke vraagprijs. Toon had wel een uitstekende smaak bij het samenstellen van deze prachtige uitvoering!

[size=x-large]Mercedes-Benz 280 SE Coupe[/size]

DSC_0566_482669.jpg


DSC_0579_197685.jpg


DSC_0442_561251.jpg


DSC_0430_004805.jpg


DSC_0417_380040.jpg


46.471 km
V8, 3459 cc
200 pk
1971
€ 112.950
 
1988 Ford Thunderbird Turbo Coupe 5MT
$ 28.995 // € 25.550
2.3 Liter Turbo, 190 pk
https://classiccars.com/listings/view/1553187/1988-ford-thunderbird-for-sale-in-st-charles-missouri-63301
Video: https://youtu.be/lbVrpklTydI

De 9e generatie Thunderbird zal waarschijnlijk niet de geschiedenisboeken ingaan als mooiste auto ooit gemaakt, maar in het geval van de Turbo Coupe wél als een van de meest bijzondere! Het model kwam in 1983 op de markt en om niet teveel in hetzelfde vaarwater als de Mustang te komen (ze staan immers beiden op hetzelfde "Fox" platform) werd de Thunderbird gelabeld als "personal Luxury vehicle", een term zoals alleen de Amerikanen kunnen verzinnen. De focus lag dus op comfort in plaats van sportiviteit en zo waren er de eerste jaren geen snelle (of mooie..) Thunderbirds in de showroom te vinden, totdat de Turbo Coupe in het leven geroepen werd.



Opeens viel alles op z'n plaats, in sportieve trim stond er eindelijk een auto met een portie gravitas waar een Mustang GT nog een puntje aan kon zuigen. Niet geheel toevallig ook dat de heren bij Ford een meer Europese uitstraling wilden meegeven aan het topmodel van de Thunderbird lineup, niet alleen het uiterlijk met zijn nieuwe aalgladde neus en koplampen maar ook onder motorkap lag er nu een motor die je eerder in een Sierra zou verwachten dan in een Yank. Het was een ongewone zet van Ford om niet de zoveelste gekietelde 5.0 V8 in het vooronder te proppen maar om voor een knappe Turbo vier-in-lijn te opteren, een techniek waar Amerika nog lang niet klaar voor was toendertijd. Maar cijfers liegen niet, en waar de Thunderbird V8 het moest doen met 140 pk maakte de 190 pk van de Turbo Coupe een véél betere business case. Tevens kreeg de TC een limited slip differential en was hij, zoals dit exemplaar, leverbaar met een handgeschakelde 5-bak, ongehoord in die tijd voor een Amerikaanse auto!



Het bleef natuurlijk wel een auto met de focus op comfort, dus zo'n beetje alle technologische snufjes die toendertijd voorhanden waren zitten er op. Ik zou iedereen die van knopjes houdt uit willen nodigen om eens de foto's van het interieur door te lopen, een waar genot om te zien. Het materiaalgebruik was ook ongekend hoogwaardig met de zachtste tapijten en mooiste stoffen die ze in Detroit konden vinden; deze Thunderbird weet comfort met sportiviteit perfect te combineren.



Dit is zo'n beetje de duurste Thunderbird van deze generatie die op dit moment te koop staat, maar met amper 60 dkm op de klok is dit exemplaar echt als nieuw en eerlijk gezegd was ik vrij verbaasd dat ik nog zo'n mooi originele online kon vinden. Qua kleurstelling is dit ook mijn eerste keuze dus hopelijk kan ik de stemmers hiermee overtuigen van mijn enthousiasme voor deze zeldzame auto :)



Om af te sluiten nog een plaatje van de motorruimte; waar je normaal in zulke gevallen minimaal een dikke V8 verwacht aan te treffen gaat hier een 2.3 liter 4-cilinder met Turbo aan het werk on 190 paarden te mobiliseren. Grappig detail: wie koos om zijn of haar TC te bestellen met automaat werd gestraft met 40 pk aftrek om de versnellingsbak te besparen van al dat turbo-geweld.

 
Kleine coupés bestaan tegenwoordig niet meer. De Megane coupé van hierboven is een prachtig voorbeeld, maar zelfs in het B-segment had je leuke coupéetjes! Ik ga voor een heel nette Opel Tigra.

Opel Tigra 1.4 16v
08-1999 | 61.293km | €2.250

opel-tigra-1-4i-16v-61-dkm.jpg

opel-tigra-1-4i-16v-61-dkm.jpg

opel-tigra-1-4i-16v-61-dkm.jpg

opel-tigra-1-4i-16v-61-dkm.jpg

opel-tigra-1-4i-16v-61-dkm.jpg
 
In 1988 kocht ik een Azuurblauwe Fuego TX uit 1981 met kenteken GS-54-RR. Hij ging eruit omdat ik veel ging rijden en dat werd wat duur op benzine. Verkocht aan de vrouw van wijlen Autovisie hoofdredacteur Nico de Jong.

Ik deze opvolger van de Renault 15/17 nog steeds een prachtig ontwerp. De Fuego is een perfect voorbeeld van een betaalbare coupé. Dit is een late GTX 2.2 liter met 102pk. Maar bij de introductie in 1980 kon je ook gewoon een beige Fuego TL zonder hoofdsteunen en 1.4 motor met 63pk bestellen :).

[size=large]Renault Fuego GTX 2.2 uit 1986[/size]

189.825 km
5.950 euro

$_86.jpg


$_86.jpg


$_86.jpg


$_86.jpg


$_86.jpg
 
Er zijn zoveel mooie auto's te kiezen, de vraag is eerder wat ik niet kies.
Hoewel ik in eerste instantie naar een Japanner ging kijken, bedacht ik deze!
Als jongetje op weg naar school fietste ik er altijd langs.

En dit specifieke exemplaar is eigenlijk precies wat ik in gedachten heb bij een coupé in deze opdracht.
- Geen grote opvallende lichtmetalen wielen
- Gewone bumpers, niet meegespoten
- Geen fancy interieur met lederen bekleding
- Maar wel gewoon een mooie elegante lijn, na al die jaren nog steeds prachtig

Ik vond ook exemplaren voor 25k, maar stiekem vind ik dit exemplaar van €2299 gewoon heel mooi.

[size=x-large]1995 Opel Calibra 2.0[/size]

97031698

97031699

97031704

97031703

97031720
 
5 Opels in het rijtje wordt toch iets teveel van het goede.
En ze gaan mekaar allemaal stemmen afnemen.
Dus exit de Opel GT/J 1900




Trouwens, dé coupé van de voorbije 25 jaar ontbreekt immers nog in het rijtje.
Gelet de vermogensbeperking kan een M niet, maar een "gewone" Z3 coupé beantwoordt aan alle criteria:

1920x1080.webp


[size=x-large]BMW Z3 coupé 2.8i[/size]

1920x1080.webp


€ 16.995,-
Kilometerstand 165.500 km
Transmissie Manueel
Bouwjaar 02/2000
Brandstof Benzine
Vermogen 142 kW (193 PK)

1920x1080.webp


Alarminstallatie
Inklapbare buitenspiegelsenspiegels
Scheidingsnet
Airconditioning
Boordcomputer
Radio BMW Business CD RDS
M technic sportstuur met airbag
Nederlandstalige handleidingsboekjes
Sperdifferentieel 25%
Airbag voor passagier
Fluwelen tapijten voor- en achteraan
Sportzetels BMW voor bestuurder en passagier
Headlight range adjustment low beam
Mistlampen vooraan
Wagen wordt aangeboden voor de klant.
Zonder garantie.
Enkel te bezichtigen na afspraak
Verkeersbelasting: €1145
BIV: €727

1920x1080.webp


1920x1080.webp
 
Goedgekeurd:

Bobbeltje - Opel Manta i200
SVF - Datsun Bluebird SSS Coupé
j ko - Volvo C70 Coupé 2.0T Prestige
Jp053 - Fiat 1500 Coupé
Zonder BMW met Skoda - Mitsubishi Starion 2600 Turbo eci
Frits69 - Volkswagen Karmann Ghia
Rzasa - Ford Taunus 1600 GT GXL
vers gemaaid gras - Peugeot 504 Coupé
929 V6 - Honda 1300 Coupé
MX6 - Toyota MR 2 2.0 16v GTI T-BAR
Pink Panther- Lancia 2000 Coupé HF
Spekky - Opel Monza 2.8
Jeroen W - DKW Puma GT
Afentoe - Renault Mégane Coupé
Lybra - Mercedes-Benz 280 SE Coupe
Zadelsnuiver - Ford Thunderbird Turbo Coupe 5MT
Barri - Opel Tigra 1.4 16v
MBdoubleyou - Renault Fuego GTX 2.2
Phils - Opel Calibra 2.0
BRG - Opel GT/J 1900
Gewoon Dirk - BMW 628 CSi
 
Een tijdloze schoonheid ....

[size=x-large]1960 Alfa Romeo Giulietta Sprint 1300[/size]

alfa-romeo-giulietta-sprint-1300.jpg


Prijs € 54.950
Bouwjaar Juli 1960
Kilometerstand 94.949 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 4
APK Ja
BTW auto Nee, marge
Kenteken AM-65-24
Datum deel 1 01-07-1960
Belasting Geen, belastingvrij
Aantal deuren 2-deurs
Carrosserie Coupé
Kleur Rood
Gewicht 805 kg

alfa-romeo-giulietta-sprint-1300.jpg


alfa-romeo-giulietta-sprint-1300.jpg


Alfa Romeo Giulietta Sprint, jaar 1960. Chassisnummer AR*15726X*, motornummer AR00526A*SAB9X*. Kleur rood gecombineerd met een zwart interieur, zwart lederen kuipstoelen en zwart tapijt. Deze schitterende Alfa Romeo Giulietta Sprint werd in 2008 in Nederland geïmporteerd. Sinds 2012 maakte de auto deel uit van een Italiaanse autocollectie. In het verleden is de originele 1300 cc motor vervangen door een krachtigere 1600 cc exemplaar voorzien van twee dubbele carburateurs, zijn er klassieke kuipstoelen gemonteerd en zijn de bumpers verwijderd om een sportiever uiterlijk te krijgen. Omdat de auto een aantal jaren niet is gebruikt is het remsysteem recentelijk gereviseerd. Deze Alfa Romeo Giulietta Sprint verkeert in een goede en zeer mooie conditie met lichte gebruikssporen en de auto rijdt zeer goed. In de jaren 1950 en 1960 was de Alfa Romeo Giulietta een dure en exclusieve auto voor kenners en gevorderde rijders. Deze auto's waren tevens zeer succesvol in de rallycompetitie. Dit is een zeer begeerlijke Italiaanse GT!

alfa-romeo-giulietta-sprint-1300.jpg


alfa-romeo-giulietta-sprint-1300.jpg
 
Goedgekeurd:

Bobbeltje - Opel Manta i200
SVF - Datsun Bluebird SSS Coupé
j ko - Volvo C70 Coupé 2.0T Prestige
Jp053 - Fiat 1500 Coupé
Zonder BMW met Skoda - Mitsubishi Starion 2600 Turbo eci
Frits69 - Volkswagen Karmann Ghia
Rzasa - Ford Taunus 1600 GT GXL
vers gemaaid gras - Peugeot 504 Coupé
929 V6 - Honda 1300 Coupé
MX6 - Toyota MR 2 2.0 16v GTI T-BAR
Pink Panther- Lancia 2000 Coupé HF
Spekky - Opel Monza 2.8
Jeroen W - DKW Puma GT
Afentoe - Renault Mégane Coupé
Lybra - Mercedes-Benz 280 SE Coupe
Zadelsnuiver - Ford Thunderbird Turbo Coupe 5MT
Barri - Opel Tigra 1.4 16v
MBdoubleyou - Renault Fuego GTX 2.2
Phils - Opel Calibra 2.0
BRG - BMW Z3 coupé 2.8i
Gewoon Dirk - BMW 628 CSi
Guus Leferink - Alfa Romeo Giulietta Sprint 1300

Ik zal waarschijnlijk morgen pas laat thuis zijn. Als er iemand het OER wil maken graag, dit lijstje is al een goede basis.

Vrijdag zal het niet anders zijn, we mogen weer wat later in de horeca en een uitnodiging daarvoor is toch net iets aantrekkelijker dan deze wedstrijd. Sorry :D
 
Goedgekeurd:

Bobbeltje - Opel Manta i200
SVF - Datsun Bluebird SSS Coupé
j ko - Volvo C70 Coupé 2.0T Prestige
Jp053 - Fiat 1500 Coupé
Zonder BMW met Skoda - Mitsubishi Starion 2600 Turbo eci
Frits69 - Volkswagen Karmann Ghia
Rzasa - Ford Taunus 1600 GT GXL
vers gemaaid gras - Peugeot 504 Coupé
929 V6 - Honda 1300 Coupé
MX6 - Toyota MR 2 2.0 16v GTI T-BAR
Pink Panther- Lancia 2000 Coupé HF
Spekky - Seat 1200 Sport Bocanegra
Jeroen W - DKW Puma GT
Afentoe - Renault Mégane Coupé
Lybra - Mercedes-Benz 280 SE Coupe
Zadelsnuiver - Ford Thunderbird Turbo Coupe 5MT
Barri - Opel Tigra 1.4 16v
MBdoubleyou - Renault Fuego GTX 2.2
Phils - Opel Calibra 2.0
BRG - BMW Z3 coupé 2.8i
Gewoon Dirk - BMW 628 CSi
Guus Leferink - Alfa Romeo Giulietta Sprint 1300

Ik zal waarschijnlijk morgen pas laat thuis zijn. Als er iemand het OER wil maken graag, dit lijstje is al een goede basis.

Vrijdag zal het niet anders zijn, we mogen weer wat later in de horeca en een uitnodiging daarvoor is toch net iets aantrekkelijker dan deze wedstrijd. Sorry :D
 
Lancia Flaminia
GT | Concours condition

€ 99.500
incl. btw 1960
30.411 km

Vermogen
112pk (82 kW)

https://www.autotrack.nl/a/lancia-flaminia-benzine-1960-50725826

0-2d1f919f-28f8-48e6-b862-8c7375200eae.jpg


0-857faa33-a818-430c-ac68-fb479fbf57b4.jpg


0-4907be80-dc2a-4d6c-bc42-65bcc067b14a.jpg


0-90678703-f687-4431-b27a-54a4b502aab6.jpg


0-9707aa2f-61bb-4f12-a591-a06657b8811a.jpg
 
Goedgekeurd:

Bobbeltje - Opel Manta i200
SVF - Datsun Bluebird SSS Coupé
j ko - Volvo C70 Coupé 2.0T Prestige
Jp053 - Fiat 1500 Coupé
Zonder BMW met Skoda - Mitsubishi Starion 2600 Turbo eci
Frits69 - Volkswagen Karmann Ghia
Rzasa - Ford Taunus 1600 GT GXL
vers gemaaid gras - Peugeot 504 Coupé
929 V6 - Honda 1300 Coupé
MX6 - Toyota MR 2 2.0 16v GTI T-BAR
Pink Panther- Lancia 2000 Coupé HF
Spekky - Seat 1200 Sport Bocanegra
Jeroen W - DKW Puma GT
Afentoe - Renault Mégane Coupé
Lybra - Mercedes-Benz 280 SE Coupe
Zadelsnuiver - Ford Thunderbird Turbo Coupe 5MT
Barri - Opel Tigra 1.4 16v
MBdoubleyou - Renault Fuego GTX 2.2
Phils - Opel Calibra 2.0
BRG - BMW Z3 coupé 2.8i
Gewoon Dirk - BMW 628 CSi
Guus Leferink - Alfa Romeo Giulietta Sprint 1300
V70man - Lancia Flaminia GT

Ik zal waarschijnlijk vanavond pas laat thuis zijn. Als er iemand het OER wil maken graag, dit lijstje is al een goede basis.

Vrijdag zal het niet anders zijn, we mogen weer wat later in de horeca en een uitnodiging daarvoor is toch net iets aantrekkelijker dan deze wedstrijd. Sorry :D
 
Terug
Bovenaan