Toyota SIENNA (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | SIENNA |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 56.000 km |
KM-stand laatst | 310.000 km |
EN HET GAAT MAAR DOOR :)
- 230.000 km
eindelijk kom ik in de onderdelen die je vanuit de USA moet bestellen, of je moet bij de dealer de hoofdprijs willen betalen.
achterklep slot werkt niet meer 100%
nou dan ga je dus naar e-bay en in de States is het een veel voorkomend busje en vind je het onderdeel zo.
ok eerst wordt er nog een verkeerd bouwjaar toegestuurd maar gewoon retour (geld ook !) en opnieuw.
eigenlijk geen probleem.
daarvoor met de schijven + blokken nieuw via Summitracing.com en ja voor minder dan de helft wat je hier bij bijv. Brezan betaalt.
Ik ga nu op zoek naar de AWD versie; da's eigenlijk een soort Lexus MPV
BUSJE KOMT ZO
- 230.000 km
Alweer wat maanden geleden heb ik dan (eindelijk) weer een MPV gekocht; mijn 5de dus. En ja het is de TOYOTA SIENNA 3.5 geworden; dat is dezelfde motor als in de Lexus RX 350. Dus 286 PK met VVTi dus geen absurd verbruik; gewoon 1 op 10
En ja het is maar een busje, want hij bromt een pietsie bij 1400 RPM en ook nog 'ns bij 2400 toeren; mijn vrouw en ik houden het er maar op dat ie met ons praat; hij snort dus tevreden (je moet toch wat verzinnen om gelukkig te zijn :)
We zijn er alweer 30 duizend km mee door Europa getoerd. Volgeladen hangt ie dan achter te laag; regelmatig krast de trekhaakdwarsbalk over de grond. Daarom ga ik in de USA bij Summit Racing nog electrisch verstelbare absorbers kopen. Daar heb ik de trekhaak ook vandaan, want de Sienna wordt niet standaard in Europa geleverd, dus je moet zelf shoppen. Daarbij helpt de Lexus R'dam service manager Marco me soms met uitzoeken van de juiste onderdelen want motorisch is ie gelijk aan de RX 350
Ik zal zsm wat foto's maken, niet dat ie zo mooi is maar eerder om hem aan jullie te tonen. Want vlgns mij is dit echt een veel betere keuze dan een Chrysler Grand Voyager. Ik kan het weten, want daar heb ik er 4 stuks van gehad met allemaal dezelfde problemen (koppakking, automaat, airco) bij exact dezelfde kilometer standen. Dat is echt niet meer toevallig te noemen. In de USA kunnen ze auto zo goed bouwen !?!
de AWD is gekocht
- 300.000 km
na 3 jaar alle (internationale) e-mail alerts checken eindelijk toch dichtbij gevonden, in Duitsland net voorbij Krefeld; nota bene van een Toyota garage.
Dus hierbij eindigt (zeer waarschijnlijk) mijn verhaal over de roje
Ik moet wel zeggen dat ie ons altijd en overal heeft gebracht (op gas) volgeladen (door mijn vrouw natuurlijk) en dus met opblaasbare bolletjes uit de States (voor nog geen drol) keurig horizontaal
Te koop dus voor weinig euries
OMBOUW NAAR GRIJS KENTEKEN
- 310.000 km
Door samenloop van omstandigheden, slechte mercedes van mijn dochter, verkocht dus, die ook de boekhouding doet en gratis mocht rijden in deze Sienna, maar wel eerlijk opmerkte dat ik zo'n 700 euries aan wegen-belasting betaalde, op LPG hè, dacht deze jongen : dak uitzagen en omhoog tot "het" blok (van 200x130x20 cm) erin past, herkeuren en hupsakee grijs kenteken en veel minder belasting. Kwam nog wel een herkeuring aan te pas, maar nu is het toch echt zover: V-99-LTT
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.