AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: BMW 335i Coupé
De nieuwe BMW 3 Serie Coupé is onderweg. In september arriveert hij in de Nederlandse showrooms als 325i en 335i. De laatste is met de nieuwe 3-liter Twin Turbo met 306 pk en 400 Nm koppel. AutoWeek reed als eerste met deze topversie in Tirol.
De nieuwe BMW 3 Serie Coupé is onderweg. In september arriveert hij in de Nederlandse showrooms als 325i en 335i. De laatste is met de nieuwe 3-liter Twin Turbo met 306 pk en 400 Nm koppel. AutoWeek reed als eerste met deze topversie in Tirol.
BMW heeft er geen gras over laten groeien: na de introductie van de nieuwe 3 Serie Sedan volgde korte tijd later de Touring en nu volgt de Coupé. De sportief gelijnde BMW zal in de Nederlandse BMW-showrooms arriveren als 325i en als 335i. Snel daarna komt ook de 320d beschikbaar.
BMW heeft er geen gras over laten groeien: na de introductie van de nieuwe 3 Serie Sedan volgde korte tijd later de Touring en nu volgt de Coupé. De sportief gelijnde BMW zal in de Nederlandse BMW-showrooms arriveren als 325i en als 335i. Snel daarna komt ook de 320d beschikbaar.
De 335i is uitgerust met de nieuwe 3,0-liter zescilinder lijnmotor met dubbele turbo en directe benzine-inspuiting. Hij levert 306 pk en heeft een maximum koppel van 400 Nm. Dat is dus niet gering en dat merk je meteen als je met de 335i op pad gaat in Tirol, dat ook in de zomer een prachtig landschap biedt. En natuurlijk heerlijke testroutes, waar je de nieuwe versie van de 3-serie goed kunt beoordelen.
De nieuwe motor gedraagt zich daar dan ook voorbeeldig. Met veel trekkracht onderin – vanaf 1.400 tpm is het meeste koppel al beschikbaar en dat blijft zo tot 5000 tpm – en geen spoor van turbo'lag'. Met een directe en precieze besturing, een goed schakelende zestraps automatische transmissie die je zelf met flippers op het stuur ook kunt bedienen, of met de precieze handgeschakelde zesbak is het al een feest om op de weg te zitten. Dan hebben we het nog niet eens over de wegligging, die BMW bij deze nieuwe versie wat meer op comfort heeft afgestemd, "zonder sportiviteit uit het oog te verliezen", aldus Bernard van der Meer, de Nederlandse ingenieur die zich met de aanpassing en afstelling van het onderstel van Coupé heeft bezig gehouden.
De complete rij-impressie met de BMW 3-serie Coupé leest u in AutoWeek 27 die op 5 juli in de winkels ligt.
De complete rij-impressie met de BMW 3-serie Coupé leest u in AutoWeek 27 die op 5 juli in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

BMW 3-serie Touring 330i High Executive Individual M Sport | PANO | LASER | ACC | HEAD-UP | HARMAN KARDON
- 2020
- 108.285 km
€ 35.995

BMW 3-serie Touring 330e eDrive PHEV Sport Line 04-2022 | VirtualCP | Blackline | 1/2Leder | Memory | AppleCarPlay | Navi | TH
- 2022
- 102.000 km
€ 28.750

BMW 3-serie Touring 320e High Executive automaat | Laser LED koplampen | M Sport | Panorama dak | lederen bekleding | elektrisch wegklapbare trekhaak
- 2021
- 95.854 km
€ 33.950
Lees ook
Vergelijkende test
Ooit een BMW en een Alfa voor beginners, nu youngtimer: BMW 3-serie Compact vs. Alfa Romeo 145
Achtergrond
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes
Achtergrond
Dankzij een overijverige medewerker en de ruit van een Passat ontstond de eerste BMW 3-serie Touring
Achtergrond
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
Nieuws