De nieuwe BMW 3-Touring!

De nieuwe BMW 3-Touring!
De nieuwe BMW 3-Touring!De nieuwe BMW 3-Touring!De nieuwe BMW 3-Touring!De nieuwe BMW 3-Touring!De nieuwe BMW 3-Touring!
Een halfjaar na de eerste foto's van de nieuwe 3-serie sedan stelt BMW stelt de Touring-versie voor.
Een halfjaar na de eerste foto's van de nieuwe 3-serie sedan stelt BMW stelt de Touring-versie voor. Vanaf september 2005 staat de nieuwe BMW 3-Touring in de showroom. De nieuwe Touring is weer wat gegroeid ten opzichte van de 3e generatie 3-serie Touring. Hij is 4,2 cm langer, 7,8 cm breder en 0,9 cm hoger. Door deze groeistuip komen de afmetingen op 4,5 meter in de lengte. 1,82 meter in de breedte en 1,42 meter in de hoogte. De wielbasis is met een verlenging van 3,5 cm op 2,76 meter gekomen. 
De nieuwe Touring is leverbaar met een glazen dak. Het heeft een grootte van 80 bij 75 cm. Als de zon te veel gaat branden, kan het dak ook opengezet worden om wat frisse lucht naar binnen te laten. BMW zegt dat als het dak helemaal open staat, er 60% meer frisse lucht naar binnen komt.
De Touring wordt aangedreven door de serie doorontwikkelde motoren die al onder de kap van de sedanversie waren te vinden. Zo is er een nieuwe 2,5- en 3-liter 6-cilinder in het motorruim te vinden. De 2,5-liter levert 218 pk en 250 Nm. De 3-liter perst 258 pk en 300 Nm uit het blok. Deze twee 6-cilinders zorgen uiteraard voor zeer behoorlijke prestaties. Met de 2,5-liter zit je binnen 7,2 seconden op de 100. De 3-liter heeft er naar schatting slechts 6,5 seconden voor nodig.
Ook dieselliefhebbers kunnen hun hart ophalen bij de 3-Touring, want de nieuwe 320d trekt door zijn 163 pk en 340 Nm koppel de BMW in 8,6 seconden naar de 100. Bovendien kost een sprintje van 80 naar 120 slechts 7,1 seconden. Geen cijfers om je voor te schamen. Met de 330d die 231 pk en maar liefst 500 Nm uit het geblazen blok weet te persen zullen deze cijfers ongetwijfeld nog verder dalen.
Net als bij de sedan is bij de Touring op de 6-cilinderversies actieve besturing te verkrijgen. Deze besturing zorgt ervoor dat bij lage snelheden de stuurbekrachtiging directer reageert. Bij hoge snelheden reageert het stuur minder direct wat voor een rustiger weggedrag zorgt.
Naast de 'Active Front Steering', zoals BMW dat zo mooi weet te verwoorden, wordt de 3-Touring uitgerust met de nieuwe generatie DSC (Dynamic Stability Control). Dit veiligheidssysteem heeft bij de 6-cilinderversies nog een paar extra's als bijvoorbeeld het droogremmen van de schijven en het verzorgen van extra remkracht bij plotseling remmen.

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics