Volvo P1800 E (1970)

autoreview

Volvo P1800 E (1970)

Signalement

UitvoeringP1800 E
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1970
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf162.000 km
KM-stand laatst173.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 173.000 km

Na twijfel over van alles (Alfa Montreal, Mustang etc) toch maar voor een P1800 gegaan, door positieve ervaringen met hetzelfde type auto van mijn zusje en het voordeel van een groot aantal onderdelen die gemeenschappelijk zijn met de amazon en simpele techniek zodat zelf klussen wat meer in het bereik ligt. Uiteindelijk is het toch een wat specialere geworden, de 2 liter injectie motor is voor een P1800 toch wat specialer, in de ES wat vaker te vinden geloof ik. De auto gekocht van een particulier, was gerestaureerd een tijdje terug en zag er goed uit.
Het rijden met de P1800 is super, motor is erg snel en door de 5e versnelling (hydraulisch) en een wat snellere achteras is het goed meekomen met huidige verkeer, de 110 mph haalt ie met gemak (da's 170+) Helaas heeft de auto een tijdje buiten gestaan en kon ik er weinig mee doen, door verstopping van afvoerkanalen is de zijkant voor de deur gaan roesten van binnenuit en is een restauratie hard nodig :-( 3 jaar geleden wel een prachtige tocht met de auto gemaakt naar de noordkaap, helaas is de auto stuk gegaan op de terugweg, maar een vervangende V70 verzachtte het leed en door de reis en krediet brief is de auto weer netjes in nederland terecht gekomen. Uiteindelijk bleek het probleem in een opnemer te zitten die onderin de ontsteking zit ..

PROBLEMEN

  • 173.000 km

-al vrij snel bleek de zijruit te tochten bij hogere snelheden, moet ik nog steeds oplossen, is een versleten rail waar de ruit in loopt
-bedrading was slecht en te strak aangelegd na restauratie en er ontstond kortsluiting onder het dashboard, bleek dashboard verlichting regelaar te zijn, die maar tijdelijk losgekoppeld en verder nergens meer last van.
- bestuurderskant is slecht door vochtophoping en slechte eerdere restauratie, daar moet lasapparaat op gezet worden..
- kachelkraan vervangen
al met al toch wel een fijne auto, moet snel wat aan roestvorming (laten) doen dan kan ik er weer hoop plezier van krijgen ..

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.