Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • S7 Sportback

Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)

autoreview

17
Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)
Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)
Oego
  • Oego4
  • Gebruikersreview
28 september 2015 om 13:33
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringS7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line +
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf43.300 km
KM-stand laatst102.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Droomwagen aangeschaft

  • 43.500 km
  • 28 september 2015

Het moge duidelijk zijn na 4 Audi's op een rij, dat ik een voorliefde heb voor het merk. En hoewel ik altijd erg tevreden was met de geleaste auto's, met name de meest recente A6, zocht ik vaak online naar de 'meer gepeperde modellen'. De RS5 vond en vind ik prachtig, de R8 vind ik prachtig en de S5 (in mindere mate) ook en ik heb dan ook zo nu en dan overwogen een dergelijke, gebruikte, auto aan te schaffen. Maar dan won altijd weer het verstand van het gevoel en deed ik dus uiteindelijk niets.

Totdat het lease-contract van de A6 op zijn eind liep en ik besloot om niet langer te leasen maar gebruik te gaan maken van een eigen-autoregeling. En dus kwam een droomauto in zicht :-) Uiteraard wilde ik het praktisch nut niet uit het oog verliezen en vielen cabrio's en coupé's snel af (grote portieren in kleine parkeervakken, iets op de achterbank leggen is minder makkelijk en kofferruimte minder toegankelijk; die ervaring hebben wij met onze Saab al, dus dat wilde ik niet in een daily auto).

Na een proefrit met een S6 Avant zagen we een S7 staan.. en ik was verkocht! Altijd heb ik de S7 mooi gevonden (ik weet, meningen over met name de achterkant verschillen) en deze uitvoering had verreweg de meeste specs die op mijn verlanglijst(je) stonden.

Dus de lease-A6 overgenomen en ingeruild op de S7 met de volgende specs:


- 4.0 TFSI S-Tronic
- quattro® met sportdifferentieel
- Active Noise Cancellation
- Adaptive air suspension - sport
- Quattro
- Sportdifferentieel
- Banden 265/35 R20
- Gesmede aluminium wielen in "7-dubbelspaak"-design, grootte 9Jx20
- Weergave van bandenspanningscontrolesysteem
- Keramische Remmen
- S-sportstoelen voorin
- S-achterstoelen 2 persoons
- Alcantara/leder-combinatie
- Carboninleg interieur
- Bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. voorstoelen met elekt. verstelling
- 4-voudige lendensteun
- Stoelverwarming vóór en achter
- 3-spaaks lederen multifunctie- sportstuurwiel met peddels
- LED-koplampen
- LED-achterlichten
- Achterspoiler, inklapbaar
- Glazen schuif-/kanteldak
- Bagageruimte-klep die elektrisch open en dicht gaat
- Comfortsleutel
- Inparkeersysteem met omgevingsweergave
- Buitenspiegelhuis in aluminiumoptiek
- adaptive cruise control
- Grootlichtassistent
- Nachtzichthulp met markering voor herkende voetgangers
- Head-up display
- Parkeerhulp plus met Corner view
- Dynamische stuurbekrachtiging
- Audi active lane assist
- Telefoonvoorbereiding online
- MMI touch
- Digitale radio-ontvangst
- BOSE Surround Sound
- Audi music interface


Tot op heden heb ik iedere dag een bijzonder grote smile op mijn gezicht als ik met de auto rijd, ondanks het (bijzonder hoge) verbruik en het niet langer kunnen beschikken over een tankpas-van-de-zaak :-) De komende tijd zal ik zo nu en dan een review bijwerken, maar eerst ga ik genieten met hoofdletters.

9 maanden verder

  • 60.800 km
  • 23 mei 2016

Inmiddels heb ik de auto ruim 9 maanden in mijn bezit en heb ik 17k km op de teller bijgezet. Voor de 'wintermaanden' heb ik een 19" OEM Audi winterset met Dunlop-banden aangeschaft (de 4G8601025K voor de liefhebbers) welke maar nèt pasten over de keramische remmelarij. Na 3 maanden overigens weer teruggewisseld naar de zomerwielen, daar het niet echt wilde winteren en ik niet meer naar Duitsland oid hoefde.

De auto bevalt (meer dan) uitstekend en geen enkel probleem, zelfs geen verkeersboete, gehad. Zeer comfortabele en capabele reisauto, (zeer) snel als het kan, maar ook heel ontspannen als cruiser. Het is geen korte bochtenridder, daarvoor is de auto simpelweg te zwaar (2000+ kg) voor en ligt de motor te ver voorin, maar door het sportdifferentieel gaan lange doordraaiers en autoweg bochten zeer soepel en zeker.

Inmiddels heeft de auto een 60K km (grote) beurt gehad, waarbij alle motor- en S-tronic-vloeistoffen, filters en bougies zijn vervangen. Tevens constateerde men een lek in het koelvloeistofsysteem welke onder garantie is vervangen.

Om de autolak te beschermen heb ik de auto door een (zeer) professioneel detailer grondig onder handen laten nemen. Hij is een week met de auto bezig geweest, heeft geschuurd, gecleand en gedaan om vervolgens twee lagen glass coating aan te brengen. Echt geweldig hoe diep de glans nu is en hoe makkelijk de auto schoon te houden is (afspoelen en klaar). Ik kan het/hem een ieder hartelijk aanbevelen maar zal hier geen reclame maken.

Overigens heb ik de standaard interieurverlichting vervangen door OEM led-interieurverlichting (standaard in NL bij lichtpakket, maar blijkbaar niet in Duitsland waar deze auto vandaan komt). En op het monteren van een dashcam na, heb ik verder heb ik geen aanpassingen gedaan. Vergeleken met mijn vorige auto miste ik in het begin de side-assist (dodehoekwaarschuwing), maar daar ben ik inmiddels weer aan gewend. Het head-up display werkt geweldig: prachtig in het zicht zonder storend te zijn met de informatie die je op dat moment nodig hebt (navigatie-aanwijzingen komen alleen dan in het zicht wanneer er een actie van de bestuurder is gewenst; snelheid altijd en waarschuwingen indien nodig). Het is ook mogelijk om schakelindicatoren a la race-auto's te tonen: groene lampjes, rood, rood knipperend, mocht je een keer echt aan doorrijden zijn. Uiteraard de launch control een keer geprobeerd, hetgeen erg goed werkt maar waarvan ik me niet kan voorstellen dat het de levensduur van de bak/differentieel ten goede komt, dus ik laat die maar uit. Nachtzicht leek mij een zeer overbodige optie, maar eerlijk gezegd heb ik deze in de 'winter'maanden veelvuldig gebruikt. Fietsers zonder verlichting en voetgangers worden heel goed zichtbaar en waarschuwingen worden tijdig (en ook via head-up display) gegeven. Zou ik het geld ervoor uitgeven wanneer een auto nieuw zou configureren? Nee, waarschijnlijk niet, maar het is een prettige optie. De keramische remmen zijn een verhaal op zich. Het vergt enige gewenning, daar de bediening meer op een aan/uit schakelaar lijkt, maar eenmaal gewend is het een veilig gevoel. Ook bij een snelle autobahn-rit bijven de remmen vertragen alsof er een anker wordt uitgegooid; erg geruststellend. Bijkomend voordeel is het gebrek aan remstof op de voorwielen, waardoor het schoonhouden van de velgen een eenvoudig klusje is (overigens zet ik de wielen altijd in wheel wax alvorens ze weer te monteren). De gelamineerde zijruiten houden windgeruis beter tegen dan reguliere exemplaren, hoewel het effect door de aanwezigheid van het schuif/kanteldak minder hoorbaar is. Het inparkeersysteem werkt boven verwachting goed. Daar waar ik dacht het nooit te zullen gebruiken omdat ik een traag werkend systeem verwachtte, gebruik ik het zo nu en dan toch. Het parkeert soepel en snel in, met voldoende ruimte vanaf de stoepranden, hetgeen de velgen (die niet worden beschermd door de banden en waar nog geen krasje op zit #fingerscrossed) ten goede komt. Wederom: geen optie die ik zelf zou aanvinken, maar die nu het er op zit toch waardevol blijkt.

Hoe het met de kosten zit? De grote beurt was, zoals verwacht niet goedkoop, dus men dient rekening te houden met 1200 a 1600 euro. Het verbruik ligt reëel op 1 L / 7,5 KM gemiddeld, met uitschieters als 1 L / 4,5 KM op autobahntempo en 1 L / 11 KM met een baksteen onder het gaspedaal. Overigens werkt de 'efficiency-modus' wel prima: als je rustig over de autoweg een langer stuk rijdt, is die 1 op 11 ook echt te halen..

Ik geniet elke dag van de auto en ben er bovengemiddeld tevreden over. Overigens, echt onzeker of verlegen moet je niet zijn om deze auto dagelijks te rijden, want de auto wordt vaak gespot (autoblog/autogespot).

Een paar modificaties

  • 78.000 km
  • 1 april 2017

Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder en valt er over de auto weinig bijzonders te melden. Een termperatuursensor was stukgegaan en is onder garantie vervangen. Verder zijn de zomerbanden vervangen voor nieuwe Pirelli P-Zero's en dat was het dan weer qua onderhoud. Wel heb ik wat aanpassingen aan de auto laten doen:
- de originele uitlaat is vervangen door een RS7 Sportuitlaat, waarbij de endtips af zijn geslepen en vervangen voor de originele 4 eindpijpen. Klinkt fantastisch in Dynamic en relaxed in Comfort modus.
- de originele aluminium inleg is vervangen door carbon inleg, hetgeen erg mooi staat
- de auto is bij JD Engineering voorzien van aangepast motor- en versnellingsbakmanagement, waardoor de auto nu rond de 560 pk en 750nm koppel heeft. Hierdoor is de auto merkbaar soepeler en sneller geworden, mede door het verwijderen van de snelheidslimiet
- het originele Bose systeem is vervangen door een origineel Bang & Olufsen systeem, daar ik niet erg onder de indruk was van met name de lage tonen in het Bose systeem. Ook met deze upgrade ben ik erg tevreden.

Al met al dus een heerlijke auto waar ik erg tevreden mee ben.

Bedankt

  • 102.000 km
  • 23 oktober 2018

Soms lopen zaken anders dan vooraf gepland. Toen ik deze auto kocht was ik voornemens deze maximaal een jaar te gaan rijden, in verband met kosten of wellicht een overstap naar een leaseauto bij een volgend dienstverband. Niets van dat al: ik heb de auto nu ruim drie jaar in mijn bezit en heb er in die tijd 60.000 kilometers mee gereden. Probleemloze kilometers. Heerlijke kilometers. Probleemloos heerlijke kilometers dus :-)

En ondanks dat dit mijn droomauto is, de auto van alle gemakken is voorzien en eigenlijk als een soort automobiel zwitsers zakmes fungeert (snel, ruim, quattro, luchtvering, kan echt alles), gaat het na verloop van tijd toch kriebelen. Ik heb diverse alternatieven bekeken en geprobeerd, van Porsche via Audi SQ7 naar Auto RS5. Maar uiteindelijk heeft mijn gevoel me gebracht naar ongeveer het andere uiterste van Audi's gamma en heb ik de S7 ingeruild voor een Audi TT-RS. En die zal ik in een volgende review uit de doeken doen.

De S7 is by far de beste, fijnste, alleskunnende auto die ik ooit heb gehad, ik draag de auto graag over aan de volgende eigenaar en zal vast met weemoed terug gaan denken. Op naar een nieuw avontuur! Bedankt S7!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A7? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A7
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A7

INFO
Audi
Audi
Audi A7 Sportback 40 TFSI Pro Line (5D/8A)
€ 1.165
Bekijk nu ⟩
Audi A7 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI 443pk led quattro Pro Line plus

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI 443pk led quattro Pro Line plus

    • 2012
    • 191.952 km

    € 25.950

    Audi A7 Sportback 2.8 V6 Automaat, 2x S-Line. NL-Auto. Bose.

    Audi A7 Sportback 2.8 V6 Automaat, 2x S-Line. NL-Auto. Bose.

    • 2012
    • 177.253 km

    € 21.945

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI q.

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI q.

    • 2012
    • 130.200 km

    € 24.495

Meer Audi A7 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A7

    103
    • 27 oktober 2021

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A7 specificaties
  • Audi A7 occasions
  • Audi A7 video's
Advies en informatie
  • Audi A7 tests
  • Audi A7 gebruikersreviews
  • Audi A7 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A7 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro...

    3
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)

    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro...

    17
    • 28 september 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    6
    • 13 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    17
    • 5 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    12
    • 15 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)

    Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)

    10
    • 18 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    • 4 augustus 2016
meer reviews
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

114

Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro...

    3
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    6
    • 13 juni 2021
  • Nieuws
    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    28
    • 18 april 2021
  • Nieuws
    Audi prijst A7 40 TFSI en A6 Avant 50 TFSI e

    Audi prijst A7 40 TFSI en A6 Avant 50 TFSI...

    30
    • 25 februari 2021
  • Nieuws
    Audi geeft Q5, A6 en A7 Sportback plug-ins meer bereik

    Audi geeft Q5, A6 en A7 Sportback plug-ins...

    5
    • 23 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    17
    • 5 februari 2021
  • Nieuws
    De Vluchtstrook: af-fabriek ‘nose-swaps’

    De Vluchtstrook: af-fabriek ‘nose-swaps’

    25
    • 11 oktober 2020
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    2
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    44
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden