Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A7 Sportback

Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

autoreview

12
Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)
Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)
Leo 5167925
  • Leo 516792511
  • Gebruikersreview
15 juni 2020 om 23:43
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line +
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst170.000 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi A7 ProLine+ 3,0 TFSI 530pk

  • 170.000 km
  • 15 juni 2020

Autoweek 15-6-2020:
Edit link: https://www.autoweek.nl/mijnautoweek/autos/217361#review-692513
View link: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/audi-a7-sportback-3-0-tfsi-quattro-pro-line-2011/
-------------------

Titel: Audi A7 ProLine+ 3,0 TFSI 530pk


Korte beschrijving:

Audi A7 3.0 TFSI, bouwjaar 2011, Pro Line Plus, luchtvering, beige Valcona Premium Lederpakket (met o.a. biezen in de stoelen), houtinleg rondom, generfd essenhout bruin naturel, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, automatische airconditioning met vier zones, ambient sfeerverlichting, verlichte dorpellijsten, headup display, rijstrook assistent, achteruitrijcamera, BOSE Surround Audi Systeem, Mediaversie: HN+R_EU_AU_K0942_4, Navi databankversie: 8R0060884HF ECE 6.31.1, Bluetooth, zelfdimmende binnenspiegel, verwarmde en zelfdimmende buitenspiegels, privacy glass, 75
liter tank, Stage 5 tuning bij JDEngineering en DSG Remap. Aanpassing air intake en sport luchtfilter. Vermogen 530pk 640nm 0-100km/u in 3.3sec, met de DSG remap gaat dit in nu minder dan 2.8 seconden!

Onderhoud en aanpassingen:
Ik heb de auto in najaar 2019 gwkocht voor 24.000 euro gekocht met 170.000km op de teller. Op kenteken ben ik de vierde eigenaar. De eerste eigenaar heeft de A7 gekocht bij de Audi dealer in Helmond waar de auto dealer onderhouden werd. Dan is er nog een eigenaar geweest ook bij hem werd de auto dealer onderhouden. Daarna kwam de auto op naam van Hentra Auto's in Staphorst waar ik de auto weer kocht.

Inmiddels heb ik zelf veel aan de auto gedaan en laten doen bij Van Gestel Autoservice in Veldhoven (een zéér goede Audi specialist!) waaronder de grote beurt; ook preventief vervangen van de bougies, voor preventief onderhoud ook DSG bak laten spoelen en olie met twee filters laten vervangen. De buis van de luchtinlaat is vervangen voor een veel wijdere en taps verlopende silicone hose met gladde binnenkant. Bij JDEngineering stage 5 tuning en DSG remap laten uitvoeren voor nog sneller en ook smoother schakelen van de automaatbak. De voorste wiellagers zijn vervangen als preventief onderhoud na 180.000km, wat ook een nog stillere auto opleverde. Achter spoorverbreders van 20mm en voor spoorverbreders van 12mm gemonteerd, waardoor hij nog beter op de weg ligt. Er liggen goede banden onder met 68dB rolgeluid en sublieme water afvoer.

VCDS tweaks, zoals bochtenverlichting vanuit de koplamp units, DRL in fellere stand, overdag ook achterlichten samen met de dagrijverlichting aan, needle sweep, alarm beep, kofferbak openen en sluiten via de afstandsbediening, video vrijschakeling.

Ik heb er nieuwe achterlichten ingezet, facelift 2015 stijl met dynamische knipperlichten (loopeffect) en een rijtje witte LED's in iedere unit als achteruitrijverlichting, zie laatste foto. De knipperlichten in de buitenspiegels zijn ook vervangen voor dynamische knippers. Die zijn zelfs mooier dan de originele transparante Audi knippers, ze zijn egaal "smokey" warme tint en erg fel! Ze passen veel beter bij de lakkleur van de auto.
En ik heb logo projectors in de portieren die de witte Audi ringen op de grond projecteren, daar krijg ik van mijn medepassagiers altijd leuke feedback van...

De xenon lampen heb ik vervangen voor Osram Xenarc Night Breaker Laser D3S Xenon Lamp, 4300K (66340XNL), want ik wist niet hoe oud de originele xenon lampen al waren. Ik heb behoorlijk wat meer licht op de weg gekregen! De H8 12V 35W halogeen bochtverlichting is gelijkertijd vervangen voor H8 12V 1.7A 20W 4300K LED lampen, die ook goed dimbaar is (dat heb ik eerst getest op een regelbare voeding). Ze geven ook geen foutmelding op de boordcomputer. ZDe bichtverlichting is nu ook een stuk feller, geen warm gloeilamplicht maar dezelfde kleurtemperatuur van de dagrijverlichting en de xenonlampen.

Bij Luna Glass Tinting in Best is er op de voorste ramen en de voorruit warmtewerende folie aangebracht met 20% extra tinting, beetje groene tint. De lichtdoorlaat is nu 62%, wettelijk toegestaan is minimaal 55%. Er zit ook een certificaat bij met de gemeten waarden. Door het infrarood filter in de folie ligt er aan de buitenkant gezien ook een luxe paarsgroene glans over de voorste ruiten, de inkijk is daardoor wel veel minder maar het zicht naar buiten toe uitstekend. Het geeft de A7 een extra luxe uitstraling en houd de warmte van het zonlicht buiten. Je voelt een groot verschil met raam open of dicht, met raam dicht voel je geen warmte van de zon meer op je huid!

De originele kunststof subwoofer onderin naast het reserve wiel is vervangen voor een veel grotere actieve subwoofer van Focal, die achter de achterbankleuning in de kofferbak staat. Deze heb ik zeer secuur afgeregeld op de rest van het Bose systeem waardoor er een vlakke naadloze overgang is. De Focal laat al vanaf 18Hz de lage tonen horen en voelen. Het allerdiepste laag komt er royaal uit, net als bij mijn Audi A8 D3 van 2006.

Er is aan de achterkant een Audi S7 difuser met de vier uitlaten geplaatst, twee aan iedere kant. De difuser is netjes subtiel in de dakota grijze kleur van de auto gespoten.

Mijn ervaring:
De auto is erg stil, ook erg zuinig en verbruikt nauwelijks olie. Ook zonder de sportstand te gebruiken trekt de auto zeer gewillig op, maar trekt ook zonder enige moeite flink door als je even niet oplet. Mijn snelheidsalarm (met beep) staat nog altijd op 160km/u ingesteld, dat was met 130km/u nog een acceptabele waarde. Maar de auto is zo stil, je merkt gewoon niet dat je 160 of sneller rijdt, en met een klein beetje gas op de snelweg is de alarm beep al direct hoorbaar en licht er een bordje met rode rand op tussen mijn meters. Een erg korte invoegstrook is geen enkel probleem, je auto lanceer je zo de weg op alsof je een kersenpit tussen je vingertoppen wegschiet...

Het headup display heb ik lekker hoog in de voorruit afgesteld, gewoon in de felle stand omdat mij dat niet hindert. Die geeft de snelheid aan, maar bij routeaanwijzingen verschijnt ook het navigatiebeeld dat tussen je meters in staat in je voorruit.
Op onbekende routes kan je ook gesproken navigatie aanzetten. Verder kan ik vanaf het stuur MP3 muziek op het SD-kaartje dat in het multimedia center in het dashboard selecteren, met de lijst tussen mijn meters, het kaartje is 256GB, er past nogal wat op! Maar je kunt net zo gemakkelijk vanaf je stuur naar verbruiksgegevens, compas, navigatie of naar de telefoonlijst die de Audi via bluetooth heeft opgehaald uit je smartphone in je broekzak. Lekker door je contactenlijst bladeren tussen je meters in en iemand bellen met geluid comfortabel over je Bose audio systeem heen. De muziek wordt dan netjes gemuted, ook bij binnenkomende oproepen. Als je de auto in zijn achteruit zet, dan draait de rechter buitenspiegel netjes naar beneden naar de stoeprand (als het knopje op je portier in de rechter stand staat tenminste) en de muziek wordt op een veel lager niveau ingesteld (op het niveau wat je zelf in de MMI hebt ingesteld).

Maar het belangrijkste voor mij was de lichte Valcona lederbekleding met de prachtige gevlamde ongelakte generfde essenhout inleg rondom en de vele opties waarmee deze A7 is uitgevoerd, zoals headup display, rijstrook assistent, stoelverkoeling en stoelmassage. Dat zijn zaken die ik ook veel gebruik.
De ambient sfeerverlichting staat altijd aan, ook 's nachts, het stoort niet met het rijden maar geeft ruimte in een heel mooi interieur, wat met name met medepassagiers fijn is omdat die dan lekker rond kunnen kijken.

Er zijn echter ook opties die deze auto niet heeft: geen standverwarming, geen stuurverwarming, geen adaptieve cruisse control (wel gewone cruise control natuurlijk), geen nightvision camera, en geen softclose op de portieren. Sommige van die zaken zal ik nog zelf gaan doen, onder meer de koplampen vervangen voor matrix LED koplampen.

Ik rijd de auto met groot plezier en reis vaak lange afstanden tussen Veldhoven en Drachten. Maar ja, wat is nu een lange afstand met zo'n A7, hij brengt je gewoon naar je bestemming en je komt fit en uitgerust aan. Zelfs als je eens in een zomernacht door de regen en plensbuien hebt gereden, je merkt er niets van, maar ik houd me dan wel aan de maximum snelheid.
Iedere reis kruip ik weer met een brede lach achter het stuur, het is een heerlijke auto om te rijden!

En onlangs heb ik mijn auto een lang weekend aan een goede vriend uitgeleend als trouw auto, groot bouquet bloemen voor op de motorkap. Hij rijdt zelf ook een Audi en was bekend hoe alles werkte. De bruid vond de stoelmassage nogal gaaf! Echt mooi om je eigen auto zo in een filmpje terug te zien!

Plannen voor 2021:
- Andere velgen Aluminium velgen Borbet BLX 10x20 ET40 5x112 72.5 Mat, Zwart, Gepolijst.
- Bredere banden: 285-30R 20 99Y

Rijklaar gewicht 1860kg

Standaard 310pk 440nm 0-100km/u in 5.6 sec 0.167pk/kg

23-03-2020: Stage 1 bij Tunex +96pk +48Nm
406.5pk 488Nm 0-100km/u in 4.3sec, 0.218pk/kg

17-09-2020: DSG Remap bij Tunex
0-100km/u in 3.8 sec
Dat komt overeen met 457pk 552Nm, 0.247pk/kg

23-09-2020: Stage 2 bij JDEngineering +62pk +82Nm
468pk 570Nm 0-100km/u in 3.7 sec, 0.251pk/kg
Met DSG Remap eerder bij Tunex 0-100km/u in 3.2 sec
Dat komt overeen met 543pk 659Nm, 0.29pk/kg

18-12-2020: Stage 5 bij JDEngineering +52pk +70Nm
520pk 640Nm 0-100km/u in 3.3 sec 0.28pk/kg
Met DSG Remap eerder bij Tunex 0-100km/u in 2.8 sec
Dat komt overeen met 620pk 754Nm, 0.33pk/kg

Mijn vorige auto was Audi A8L 2006 D3 6.0 FSI W12 was
Rijklaar gewicht 2050kg
480pk 620Nm 0-100km/u in 4.0sec, 0.234 pk/kg

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A7? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A7
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A7

INFO
Audi
Audi
Audi A7 Sportback 40 TFSI Pro Line (5D/8A)
€ 1.165
Bekijk nu ⟩
Audi A7 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A7 Sportback 2.8 FSI Quattro Pro Line plus NL Auto/Keyless/Bose/Camera

    Audi A7 Sportback 2.8 FSI Quattro Pro Line plus NL Auto/Keyless/Bose/Camera

    • 2010
    • 240.317 km

    € 15.800

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI QUATTRO S-Line/Bose/Luchtv./Drive Select/Led

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI QUATTRO S-Line/Bose/Luchtv./Drive Select/Led

    • 2011
    • 240.245 km

    € 17.900

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI 300 pk Quattro Pro Line plus S-Line / Pano-dak/ Sportstoelen/ Navigatie/ Stoel.verw/ Park.sens/ Climate/ Cruise-controle/ 20 inch lmv

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI 300 pk Quattro Pro Line plus S-Line / Pano-dak/ Sportstoelen/ Navigatie/ Stoel.verw/ Park.sens/ Climate/ Cruise-controle/ 20 inch lmv

    • 2011
    • 110.091 km

    € 26.945

Meer Audi A7 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A7

    103
    • 27 oktober 2021

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A7 specificaties
  • Audi A7 occasions
  • Audi A7 video's
Advies en informatie
  • Audi A7 tests
  • Audi A7 gebruikersreviews
  • Audi A7 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A7 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    6
    • 13 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    17
    • 5 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    12
    • 15 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    • 4 augustus 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2012)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    7
    • 9 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2012)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    15
    • 26 mei 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    37
    • 10 augustus 2011
meer reviews
Dubbeltest - BMW 640d Gran Coupe vs. Audi A7 3.0 bi-TDI

Dubbeltest - BMW 640d Gran Coupe vs. Audi A7 3.0 bi-TDI

96

De BMW 6-serie is net gefacelift, de Audi A7 Sportback is dat eind vorig jaar, de hoogste tijd...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro...

    3
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    6
    • 13 juni 2021
  • Nieuws
    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    28
    • 18 april 2021
  • Nieuws
    Audi prijst A7 40 TFSI en A6 Avant 50 TFSI e

    Audi prijst A7 40 TFSI en A6 Avant 50 TFSI...

    30
    • 25 februari 2021
  • Nieuws
    Audi geeft Q5, A6 en A7 Sportback plug-ins meer bereik

    Audi geeft Q5, A6 en A7 Sportback plug-ins...

    5
    • 23 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    17
    • 5 februari 2021
  • Nieuws
    De Vluchtstrook: af-fabriek ‘nose-swaps’

    De Vluchtstrook: af-fabriek ‘nose-swaps’

    25
    • 11 oktober 2020
Merk
Merk
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    22
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Audi stopt oude accu's in Indiase riksja's

    Audi stopt oude accu's in Indiase riksja's

    100
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden