Volvo V40 2.0 Luxury-Line (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V40 2.0 Luxury-Line |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 127.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Een heel rustige auto, zeker na de 323F. Normaal komt ie alleen boven de 2500 toeren in de 5e versnelling.
Gekocht met een Vialle LPi gasinstallatie, en een gastank (zo’n ’dubbele kroket’) in het reservewielvak waar ik bijna 55 liter LPG in kwijtkan. Nadeel is dat de vloer achterin zo’n 10 cm hoger is geworden. Er is geen verschil merkbaar of je op gas of benzine rijdt. Verbruik is bij een rustige rijstijl 1:10, dus 500 km rijden per tank is goed mogelijk. (Wel meestal wat langere afstanden.)
PROBLEMEN
De grootste kostenpost was reparatie van het inlaatgedeelte van de gasinstallatie, wat bij Vialle moest gebeuren. Verdere kosten vooral door de vele kilometers die er al gereden zijn (beurten, banden, fuseekogels?!?! en zo...).
Bij 320.000 km deed de koppeling het ineens niet meer: auto is opgehaald, en er bleek een zuigertje stuk: deze is vervangen.
km stand 332.000: auto ingeruild voor een V70 D5. hiervan zal ik tzt een nieuwe review schrijven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren