AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volkswagen Kever (1961)

autoreview

Volkswagen Kever  (1961)

Signalement

UitvoeringKever
Bouwjaar1961
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf13.000 km
KM-stand laatst14.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 14.000 km

Een brilkever uit 1961? dat kan toch niet? Dat klopt. Maar dit is een 1961-er kever (oorspronkelijk uit Zweden afkomstig) die vakkundig is omgebouwd tot Brilkever. De vorige eigenaar uit het hoge noorden van Nederland is koning van het lassen en restaureren en heeft de kever professioneel aangepakt. Veel rotte en slechte delen zijn vervangen. Om de kever de looks te geven van de beroemde brilkever heeft hij een originele bril-achterraam er in gelast, een origneel bril-dashbord (met werkende KM-teller en klok), originele W-klep, originele jaren 50 bumpers, etc. Daarnaast enkele unieke originele accessoires zoals een dakrekje en voor de motor een Knust & Co dubbele carburateur set (zodat het vermogen stijgt van 34 naar 38 pk!). De motor is een gereviseerde 1200cc. Verder is de kever flink verlaagd en voorzien van een laag mat-bruine-verf. Dit alles te samen geeft hem een echte ’Oldie’ look. De Kever rijdt als een zonnetje en het verbuik is 1 op 15 (echt waar!). Drempels is een kleine uitdaging, daar moet ik altijd heeeel langzaam en schuin overheen om de kever niet te beschadigen. Een heerlijke auto om mee te cruisen.

PROBLEMEN

  • 14.000 km

0,0 problemen. Auto is perfect. Motor is nog nieuw, remmen nieuw, loopt perfect. Enige puntje van aandacht voor de toekomst is de versnellingsbak, dat is de originele nog uit 61 en is toe aan revisie (mag ook wel na 48 jaar !)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren