Toyota Carina E 2.0 GLi (1997)

autoreview

Toyota Carina E

Signalement

UitvoeringCarina E 2.0 GLi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is mijn eerste Toyota en ik heb voor dit merk gekozen vanwege de betrouwbaarheid. Voor het type en het motorvermogen was de bruikbaarheid als caravantrekker van belang. Over de auto zelf ben ik zeer tevreden. Het is een ideale reisauto, snel, stil en confortabel met een behoorlijke bagageruimte. Het verbruik ligt tussen de 1:10 en 1:12 en dat vind ik redelijk.

PROBLEMEN

Wat mij aan deze auto minder bevalt is dat Toyota nogal hoog van de toren blaast als het gaat om betrouwbaarheid maar dat in dit geval (heb ik een maandagauto?) absoluut niet waar maakt.
Met 70.000km moest de drukgroep wegens een fabrikagefout (los zittende klinknagels) worden vervangen. Een bekend probleem volgens de dealer. Toyota bood geen enkele tegemoetkoming. Tevens remschijven afgedraaid wegens trillingen in het stuur bij het remmen. Ook een bekend probleem zei men maar hiermee zou het euvel definitief verholpen zijn. Bij 71.000km stabilisatorstang linker voorwieophanging vervangen. Bij 80.000km wielremcilinder links achter vervangen. Bij 100.000km wielremcilinder rechts achter vervangen. Nu, bij 115.000km, weer hevige trillingen in het stuur bij het remmen.Schijven zouden nu vervangen moeten worden zonder een garantie dat ik daarmee defintief van het probleem af zou zijn en tegen een prijs van € 340,- (inclusief remblokken). Dat laatste was de druppel die de emmer deed overlopen. Een universele garage heeft ze inmiddels vervangen voor € 257,-.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Toyota

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens