Toyota (1994) #2
autoreview
Signalement
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 102.000 km |
KM-stand laatst | 198.564 km |
- 198.564 km
De Carina heb ik gekocht als een grotere auto. Dat was nodig want er kwam een derde kind en dus was er ruimte op de achterbank nodig. met bloedend hard nam ik afscheid van mijn golfje type 1 beige automaat.
Groot, degelijk, zuinig, dat waren de uitgangspunten. Dat klopte bij deze auto helemaal. De kleur viel wat tegen. Metalic donker groen. Dat kon beter maar de prijs was goed dus deze genomen. Voor €6000,- mag je niet te veel zeuren.
Hij was groot, Alles kon altijd mee hij was zuinig. Mijn record was 1:18,5 maar gemiddeld was 1:15 haalbaar. In de loop van de jaren heb ik alleen de radiator vervangen als echt onderdeel. Banden, en accu en af en toe een lamp moet je op den duur vervangen.
Kleine foutjes. Het slot van de rechter deur deed het niet meer. Een vaker voorkomend probleem. Met de centrale deurvergrendeling werkte het nog wel maar niet meer met de sleutel. Daarom heb ik het zo gelaten. De rechter deur hing een beetje scheef waardoor er wat windgeruis hoorbaar was. De garage heeft dit zelf opgelost. Hoe zou ik niet weten. EN Hij gebruikte steeds meer olie. Terwijl ik heel zuinig probeer te rijden. Ik kwam er achter toen er op een slecht moment een olielampje begon te branden. Gestopt en een paar liter olie van bedenkelijke kwaliteit in gegooid. Zoiets komt nooit uit maar al helemaal niet als je met een volle auto en aanhanger ergens op vakantie bent. Gelukkig geen schade. Op een kwade dag zaten de remmen behoorlijk vast doordat het waarschijnlijk zo vochtig was om het huis. Beide zaken hebben we ondertussen wat aan gedaan. Hoei Wel eens met aanlopende remmen gereden? Ik was blij dat het op dat moment beestenweer was en de wind en regen vol op het wiel hoosden dan juist vast zat anders was ik niet er mee thuis gekomen. Het olieverbruik nam wel toe tot 1:3500 ongeveer.
Deukje gereden en zelf met een stuk hout er weer redelijk uitgedrukt. Alleen als je er over heen keek kon je het echt zien.
De motor was mooi stil en zuinig maar moest echt niet minder zwak. Je moet hem echt op zijn staart trappen om echt flink vaart te maken. Kan wel maar wil je niet altijd. bovendien kick ik nog altijd meer van een tankbeurt met een laag gebruik dan 5 minuten eerder aankomen.
Uiteindelijk heb ik besloten hem te verkopen toen ik meende de krukas te horen tikken. Helaas had ik er toen net nieuwe banden onder gekocht. De vorige waren 6 jaar meegegaan en echt aan vervanging toe.
De stoelen werden wat minder. de schokdempers waren niet scherp meer hier en daar dook toch wat roest op het werd tijd voor een andere maar ik heb hier een hele goede koop aan gedaan en hij staat nog steeds als ruilauto bij mijn garage. Zou ik hem dan toch te vroeg weggedaan hebben?
Ah ik kreeg er toch nog €1750,- voor. Niet slecht, voor €4250,- heb ik bijna 7 jaar rond gereden.
Aanvulling
Vandaag kwam ik mijn oude carina nog even tegen. met plezier kon ik vaststellen dat ik hem niet te vroeg heb weggedaan. 6 maanden heeft hij dienst gedaan als ruilauto bij de dorpsgarage waar ik hem inleverde. Ondertussen heeft hij 6000 km gelopen (als ruilauto!) versleten schokdempers, moet hij dus al hebben gehad, toegenomen roest op deuren. tja niemand zal hem even lekker wassen. En een lekke uitlaat. Bovendien verviel binnenkort de APK en daarom werd hij door de garage ook weer verkocht. Opmerking: over een paar weken rijdt hij in afrika rond. Daar zullen ze er vast nog een aantal jaren plezier van hebben.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Tesla Model Y nieuwe best verkochte auto ter wereld

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition is 333 pk sterk feestnummer

In deze gevallen moet je caravan een groene kaart hebben

Smart ForTwo Electric Drive - 2014 - 141.220 km - Accudegradatietest

Hoe moet je je camper verzekeren in een stalling?

Lezersreacties (0)
Reageren