Renault Clio RXE 1.6 (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio RXE 1.6 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 19.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat wel: Een erg leuk en sportief autootje met een behoorlijk comfort. Over drempels en kleine onevenheden mag de vering wel wat soepeler zijn, voor de rest een strak en veilig weggedrag met een goede wegligging. Meubilair is van topniveau, bestuurdersstoel is in alle richtingen verstelbaar en geeft je veel support ook in bochten, zelfs na lange ritten stap je onvermoeid uit, mede dankzij het relatief lage motorlawaai/windgeruis (dit was in de Nissan Micra wel wat anders), achterin is niet al te veel ruimte maar als je niet al te groot bent houd je het wel uit, voor een paar kinderen is er voldoende ruimte. De auto is redelijk vlot i.c.m met de automaat. De 1.6 automaat heeft voldoende in huis om goed mee te komen met het overige verkeer zeker in vergelijk met zijn soortgenoten. De kofferbakruimte is voldoende en in het interieur is genoeg plek voor al je spullen. Deze RXE uitvoering heeft echt alle luxe die je maar wensen kan, zoals bv: ABS, Airbags, C.v met a.b, electrische ramen en spiegels, boardcomputer, radio/cd met stuurbediening (optie), electrisch schuif/kanteldak (optie), etc, etc,.... erg luxe dus voor zo"n klein autootje.
Wat niet: Trekkracht in de lagere toerentallen had beter gemogen.
De automaat reageert niet altijd even vlot op de kickdown en dat kan vervelend zijn als je even snel wil inhalen.
Hier en daar wat rammeltjes in het interieur(gelukkig niet ernstig wel jammer)
Benzine verbruik gemiddeld 1 op 12 vrij hoog (wel bij een vlotte rijstijl)pluspunt is dat de auto wel redelijk goede prestaties ervoor terug geeft.
Conclusie: Een erg prettig en redelijk ruime auto die voldoende pit heeft en voorzien is van alle luxe en niet al te duur is in onderhoud ,wegenbelasting en verzekering, kortom een aanrader!
PROBLEMEN
Katalysator heeft het bij 22.500 km begeven ,opgelost onder garantie.
Achterdemper vervangen bij 24.000 km,ook opgelost onder garantie.
Spruitstuk was lek en vervangen bij 30.000 km,75 % coulance regeling van Renault.
Verder enkel regulier onderhoud zonder bijkomende problemen.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio

Uitgelicht aanbod
Lees ook

Dit is de Renault Espace: Austral met plek voor zeven

Zeg het maar: Volkswagen ID2 of Renault 5?

Renault Scénic verder als elektrische cross-over - Vooruitblik

Zo zuinig is de Renault Twingo in de praktijk

Renault Espace (1986) - Liefhebber Gezocht

Lezersreacties (0)
Reageren