Renault Clio RT 1.9 DTi (2001)

autoreview

Renault Clio

Signalement

UitvoeringClio RT 1.9 DTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf125.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2004 kocht ik mijn eerste en hopelijk ook laatste Renault. Het autotje waar mij oog op viel was een hele mooie clio in zijn soort. De auto was een full option 1,9 DTI met leren bekleding, wat niet vaak voorkomt, airco electrische ramen etc. Het autotje is erg zuinig, ik heb er zomers zelfs 1000 km met één tank van 40 liter gehaald. Ook beurtjes en onderdelen zijn erg goedkoop voor dit soort auto’s. Prestaties moet je niet verwachten ondanks dat ik berg af wind mee 1 keer de 200 KM/H heb aangetikt. Maar genoeg positiefs over dit type. Ik ben de auto uiteindelijk snel zat geworden. Al het mooie plastic kan toch nog erg in de papieren lopen. Namelijk, de wintersport 2004/2005, genoten in Gerlos, viel mijn rechter raam uit zijn voegen. het electrische systeem wat het raam normaal omhoog houd kon de lage temperatuur niet hebben. Maar aan 1 raam heb je meer dan zat, tot ook deze netjes naar beneden ging maar niet meer omhoog. Wat bleek, de plastic geleiders van het raam breken spontaan af. Gelukkig is daar dan de Renault dealer. Deze rekent voor deze plastic onderdelen 200 euro, dan wel inclusief het hele systeem want los zijn deze geleiders niet te verkrijgen. Hiedoor was ik meteen genezen van dit Franse verhaal. Heb de auto laten repareren en heb hem meteen van de hand gedaan. Deze geleiders zijn ook niet via het tweedehandse circuit te verkrijgen omdat dit vaker gebeurt. Een ander negatief aspect van de auto is dat de wegligging naar mijn mening niet voldoet. Op nat wegdek ga je snel rechtdoor ipv de bocht om.

Nee ik houd het liever bij Alfa, hier zijn de onderdelen misschien iets duurder, maar je weet tenminste wat je in huis haalt. Wegligging, vermogen, design en exclusiviteit en daar ga ik voor.

PROBLEMEN

- kapotte raamgeleiders zowel links als rechts
- ERG Plastic interieur(de laatste types is bv het dashboard veel mooier)
- Slechte wegligging, vooral bij nat weer.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 459
 
Leaseplan
Renault Clio Hybrid 145 Equilibre (5D/8A)
€ 481
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens