Renault Clio RT 1.9 DTi (2000)

autoreview

Renault Clio

Signalement

UitvoeringClio RT 1.9 DTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Clio DTi is een pittig karretje. De teruggetunede DTi motor trekt van onderuit als een beer. Het gedrag is onderstuurd door het zware diesel blok. Het verbruik is erg netjes. Met redelijk veel snelweg kilometers komt het verbruik op 1op20 uit. Mijn record is 1 op 23, maar dan is het echt ’opa stijl’. Brandstofkosten zijn dus laag.

De verwarming komt erg traag op gang. Pas na 10 kilometer komt er iets van warme lucht uit de ventilatie openingen! De stoelen zitten voor kleine mensen misschien prettig, maar voor mij niet. Een extra kussen in de rug biedt soelaas. Bovendien is het stuurwiel merkwaardig geplaatst. Gelukkig heb ik een in hoogte verstelbare stoel.

PROBLEMEN

Problemen:
-motorsteunen bij 160000km
-centrale vergrendeling
-stabilisatorstangrubbers bij 140000km
-uitlaatophangingen bij 140000km
-waterpomp bij 200000km
-beide achter wiellagers bij 140000km
-remschijven bij 150000km
-gloeikaarsen bij 150000km
-beide aandrijfassen bij bij 150000km
-voorveren gebroken bij 170000km
Opvallend is dat de onderdelen duur zijn. Een distributie riem met spanrol (materiaalkosten) is 3* zo duur als bij een Volvo 440! Een reservesleutel kost 250 Euro. Verder opvallend is de fabricagefout in de veren. De Renault dealer wist ervan, maar wilde niet uit coulance meewerken vanwege de hoge km stand. Volgens mij mogen veren niet breken, ook niet bij een hoge kilometerstand. Erg veel problemen dus!

3,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Clio

Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 459
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens