Porsche 928 S4 Automaat 1988 (1988)

autoreview

Porsche 928 S4 Automaat 1988 (1988)

Signalement

Uitvoering928 S4 Automaat 1988
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf165.250 km
KM-stand laatst173.210 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 173.210 km

Een jongens droom om er ooit een te bezitten. Ondankt zijn 1550 kg en gedeeltelijk aluminium beplating loopt de 32v 5.0 liter V8 als de bliksem. Voor zijn leeftijd nog bijzonder snel en in krap 6 tellen naar de 100 km/h en een topsnelheid rond de 270 km/h.

De auto is buitengewoon luxe uitgevoerde met volop lederen bekleding en deur panelen, vol-automatische stoel verstelling met geheugen, electrisch shuifdak, ramen en deurvergrendeling. Cruisecontrol op de oude mechanische manier met wegvallend gaspedaal, blijft een apart gevoel dat je pedaal vanzelf onder je voeten vandaan schuift. Ondanks zijn super auto kenmerken is de auto door iedere huisvrouw mee te nemen voor de boodschappen.

Uniek zijn natuurlijk die omhoog klappende koplampen en ronde vormen voor en achter. Je vraagt je haast af waarom de auto niet succesvoller is geweest onder de mannen ;-).

De gematigde vette V8 grom bij het intrappen van het gaspedaal bij het optrekken door het geweldige aanwezige koppel van 440 Nm en ogenschijnlijk de-acceleren van het overige verkeer doen je beseffen dat dit nog steeds een bijzondere automobiel is en een klasse apart. De combinatie van luxe en snelheid zie je in deze leeftijd auto’s nauwelijks terug.

De enige zorg die de auto heeft is zijn gedateerde electrische installatie en alleen al 128 mechanische relais onder de voeten van de bijrijder welke nog al eens voor storingen en pech kunnen zorgen. De accu is ook gezien het blijvende stroom verbruik van de boordcomputers en zelflerende motor inspuit regelaars te klein. Regelmatig rijden en afstanden maken verhelpt het probleem maar als old timer is het raadzaam bij stilstand de accu los te koppelen of zoals in mijn geval een hulp druppellader idv een zonnepaneel in het achterraam aan te schaffen en bij te plaatsen.

Maar mijn ervaringen zijn in ieder geval minder zorgelijk dan de electrische installatie van sommige modernere auto’s zoals de VW beatle cabrio of Renault Espace.

Het verbruik is gemiddeld 1 op 9 en de onderhoudskosten kunnen oplopen door product schaarste.

Ik hoop nog jaren van deze hobby te kunnen genieten ondanks dat met hulp van dhr. Rouvoet en de Christenunie deze auto op 11 maanden na nooit meer oldtimer zal worden. En dat terwijl hij toch een redelijk schone benzine motor heeft met katalysator en 4 kleppen per cylinder. Ook wordt er weinig mee gereden als hobby auto en het zou jammer zijn als dit soort auto met een slooppremie (ja er is er echt een aangemeld voor subsidie) van de mondiale wegen zou verwijnen.

PROBLEMEN

  • 173.210 km

Accu loopt steeds leeg. Waarschijnlijk ergens een lekstroom. Verder lekkende kofferbak door versleten rubbers. Klemmen zonneschermen vervangen, schakelaar schuifdak en raam RV. Deur hendel RV afgebroken en remleidingen worden vernieuwd. Dynamo versleten dus laten reviseren.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.