MG ZS 180 (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ZS 180 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 143.000 km |
KM-stand laatst | 180.100 km |
ERVARINGEN
- 180.100 km
Nadat mijn Golfje overleden was ben ik in maart 2007 tegen een MG Rover ZS 180 aan gelopen.
Vanbinnen is de ZS een net afgewerkt Honda Civic Sedan \'95 interieur gecombineerd met lekker zittende halfleder beklede kuipstoelen. Het confort in de ZS is goed, de motor is ruistig je hoor wel als je boven de 100 km/uur komt de rijwind maar niet echt hinderlijk.
De ZS is in zijn soort wel apart, want ruimte genoeg achterin voor lange volwassen en een zeer ruime kofferbak, bij de concurrentie heb je doorgaans een krappere auto als je dezelfde sportieviteit wilt.
Je moet wel van het spartaanse houden, het is geen auto vol met snufjes, toch de basisuitrusting is voldoende. In de ZS heb je een ’aan/uit’ airco.
De weggligging is bijzonder goed te noemen en de ZS stuurt lekker direct. Bochtenwerk is erg leuk en als je wilt kan je er ook lekker snel mee wegkomen.
De ZS remmen reageren als een jaren ´80 Opel, dit is snel op te lossen door iets duurde remblokken.
Rij je normaal dan verbruik ie 1 op 11, bij sportief rijden is dat bij mij 1 op 10. Wil je sportief rijden, dan moet je wel even wachten totdat het motormanagement systeem hierop inregeld. Eenmaal ’wakkergeschud’ dat doet ie het prima.
Onderdelen zijn makkelijk aan te komen, JA OOK NU ANNO 2008. Het is eigelijk een slecht geïmpoorteerde Jappanner (De remmen, vering en het interieur zijn van Honda). De ZS 180 is namelijk in japan gefabieceerd en liepen naast de civics van de band. Het is geen rover want die roesten nog wel eens.
Persoonlijk vindt ik dat de ZS een zeer praktische auto is. En voor een 2.5 liter V6 best zuining.
Tip, laat je MG bij een MG Rover gagage onderhouden. Vooral de ZS 180!! Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat ie de brug op ging en de onderdelen niet passen. Naar mij mening dat zij het niet goed bestellen. (180 of een 1.8)
(OP DEZE ZS 180 ZITTEN BUMPRS LIPJES EN SIDE SKIRTS OP, DE FOTO\'S WIJKEN NET IETS AF VAN DE ORGINELE ZS)
PROBLEMEN
- 180.100 km
-Twee weken na aankoop van de ZS Begon mij motorblok te tillen als je gas gaf. Was snel verholpen door achterstallig onderhoud. De twee distributie riemen waren versleten.
NADEEL: BIJ ZS 180 MOET HET MOTORBLOK ERUIR OM DE DISTRIBUTIERIEMMEN TE VERVANGEN, DUS MEER KOSTEN MET EEN GROTE BEURT. ZE ZIJN EEN HELE TOT 2 DAGEN BEZIG MET JOU WAGEN.
-Nog geen maand later stond sloeg ie ineens af op de snelweg, de toerental zensor was deftect. Ook dat kan gebeuren. (Dus weer die motor eruit)
Voor maart 2009 (APK)
-Eén set voorremschijven + remblokken. Mag wel na 180000km.
-Een uitlaat. Bij aankoop was er ook een complete uitlaat eronder gehangen. Was in maart 2008 al slecht. Er komt nu een RVS Xpower uitlaat systeem onder (Xpower was de MG tuning).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.