Mazda 929 Coupé 2.0i (1985)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 929 Coupé 2.0i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1985 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 210.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De 929 is van de basisuitvoering al een waanzinnig complete auto met alles erop en eraan, electrische ramen, -spiegels, -antenne, speed control (afremmen, optrekken en terug naar oude snelheid, allemaal met knopjes), actieve vering/instelbare demping (weer met knopjes), centrale deurvergrendeling, 12 interieurlampjes (dimmend), verlichting in de sleutelgaten van de portieren, zeer luxe stoelen (op 8 manieren te verstellen) en nog een hoop meer, als alles opgenoemd zou worden zou dat al meer dan 300 woorden kosten...
De auto wordt voortgestuwd door een 2.0 injectiemotor.
De achterwielaagedreven auto rijdt waanzinnig lekker, is behoorlijk vlot en licht goed op de weg. Minpunten zijn de vrij indirecte besturing en een niet al te plezierige stuurbekrachtiging. Door de stilte binnenin bestaat de kans dat de snelheidslimiet nogal eens ongemerkt overschreden wordt.
Al met al zijn 300 woorden veel te weinig om deze zeer fijne, aparte en unieke auto te omschrijven.
PROBLEMEN
- roestvorming (wielkasten achter + voorspoiler)
- handrem zat vast linksachter
- achterbanden gaan niet lang mee (maar dat ligt niet aan de auto)
- blijkbaar nogal inbraakgevoelig, is al een aantal keer ingebroken, de beschadigingen waren behoorlijk duur om te repareren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.