Welkom bij Occasionwedstrijd #771: The Italian Job

Pink Panther

Kilometervreter
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Welkom bij Occasionwedstrijd #771: The Italian Job
De winst in de vorige wedstrijd had ik te danken aan de Italiaanse ontwerper Walter da Silva. He did the job.

Italië heeft in de autogeschiedenis een grote rol gespeeld. Dat gaan we eren.

0_h_00097450.jpg

Tijdens de opnames van The Italian Job wordt een Mini in het riool van Coventry neergelaten. 26 september 1968

Maar lang niet altijd is hetgeen je ziet, zeker in de filmindustrie, de werkelijkheid. De Italiaanse bemoeienis hoeft dan ook geen Italiaans product, merk, model of wat dan ook te zijn en niets met de film te maken hebben. Ik heb alleen de titel geleend.

De opdracht:
Ga op zoek naar een auto waar een link met Italië mee te maken is. Dat kan en mag heel breed zijn.

Criteria:
- de auto mag overal te koop zijn, maar de link mag niet, uitsluitend zijn, dat hij in Italië te koop staat of daar ooit is geregistreerd geweest.
- Bouwjaar t/m 2020
- Budget: onbeperkt
- Auto moet in rijdbare staat zijn, APK waardig.

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta s.v.p. omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te worden.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar wordt verzocht vóór ZA-middag 12:00 uur de nieuwe wedstrijd te openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald modeljaar is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.

images


Inzenden kan tot woensdag 21 juni, 20:00 uur. Stemmen kan tot vrijdag 23 juni, 20:00 uur. Veel succes!
Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 599
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: Kunst met een C: Pink Panther
612: Geef het beestje een naam - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: het uitzetraampje: Jp053!
655: Bye Bye Civic: hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk- Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda
668: Typisch 1980 - Jp053
669: Gelijk aan de reclame! - 929V6
670: GL# - Barri
671: Code Rood - BRG
671 #2: Facelift - Modeljaarupdate - 929V6
673: Spoiler alert part 2 - Barri
674: de Barrelbrigade - SVF
675: De deurgreep - SVF
676: Bejaardenbak - Bobbeltje
677: Bijzonder stuurwiel - Zadelsnuiver
678: Pace car / Safety car - Jp053
679: Frunk! - rzasa
680: De vergelijkende test - lybra
681: Vieze import - Probenator
682: De eerste keer - Renate
683: Late varianten - lybra
684: Alfa Romeo GT Junior.... of zoiets - Jp053
685: De trouwauto - Zadelsnuiver
686: overpriced - rzasa
687: Maar wat dan wel? - lybra
688: Kleurloos - lybra
689: All I have to do is dream - vers gemaaid gras
690: Voorkomen is beter dan genezen - Jp053
691: Auf wiedersehen Mutti - Phils
692: Van een fiets naar de Quote 500 - V70man
693: De wintermobiel – die stiekem zo leuk is dat ‘ie blijft - V70man
694: De 'Ik heb de loterij gewonnen '-auto voor 2022 - Pink Panther
695: De 'Ik heb de loterij niet gewonnen'-auto voor 2022- brg & Escher
696: How to look rich on a budget - SVF
697: Identiteitscrisis - MBdoubleyou
698: De exoot - Zadelsnuiver
699: H-Kennzeichen - 929V6
700: Le Dakar D'Antan : Pink Panther
701: de coupé: V70man
702: De veilig op weg mobiel - MX6
703 De spaarwagen - Bobbeltje
704: Te mooi om waar te zijn - Zonder BMW met Skoda
705: De mooiste 5 - afentoe
706: Grijze muis? - Jeroen W
707: De andere Amerikanen - Jp053
708: Het jonge muurbloempje van de verkooplijsten - afentoe
709: Waddenauto - Guus Leferink
710: Zelfde naam, ander jasje - Guus Leferink
711: De hete hatchback! - SVF
712: De Japanse rampenbak - Total Loss
713: Wat een apart stofje/huidje! - vers gemaaid gras
714: Retro - Zadelsnuiver
715: Geef het beest(je) een naam - Escher/Total Loss
716: Die rooie - Guus Leferink
717: Geen evolutie, maar revolutie - Jp053
718: Dull as dishwater - brg
719: Hout waar je van houdt - Escher
720: Bouwvak & Camping - Zonder BMW met Skoda
721: Met een witte blijf je zitten - Bobbeltje
722: Geel, Geler, Geelst - EVV
723: Toch geen rouwauto - vers gemaaid gras
724: Mongol Rally 2023 - Spekky
725: LHD/RHD - MCW
726: Plaats voor zes - Total Loss
727: Pfff, wat is het heet - SVF
728: Barrelbrigade - Jeroen W
729: HEILIGSCHENNIS!!! - LPG Powered
730: De Chinezen komen eraan! - MCW
731: De sportievere c-segmenter - Jp053
732: De overlever - Jeroen W
733: Je hebt een WAT gekocht? - Jp053
734: Waar is de 1.8 gebleven? - Guus Leferink
735: Een beetje anders - Frits79
736: Pre War - Jp053
737: Nog niet ingereden - Pink Panther
738: Het aanbod verschraalt - 929V6
739: Neue Deutsche Welle - vers gemaaid gras
740: WK 2022 - Guus Leferink
741: Concurrentie!! - rzasa
742: Automatic - MCW
743: Vier de verre vierdeurs - Dizono
744: Mooi speelgoed - Dizono
745: Met twee doe je mee - Guus Leferink
746: Yeah baby!! England in the seventies!! - rzasa
747: Ode aan de diesel - Pink Panther
748: Zoek een (wat is zeldzaam) zeldzame auto - Timo
749: Modderfiguren - 929V6
750: Frans comfort - zadelsnuiver
751: De (bescheiden) droomgarage met 12 cilinders - Jp053
752: It's the vinyl countdown - MCW
753: In memoriam - MCW
754: Hoor de vogeltjes fluiten - Bobbeltje
755 Je 1e occasion Wedstrijd inzending - Zonder BMW met Skoda
756: Jouw rallyhobby - Bobbeltje
757: Tupperware uit de jaren 80 - vers gemaaid gras
758: De koplampwisser - JP053
759: Streetview deel 2 - 929V6
760: Zeg 'ns AAA - SVF
761: Wie A zegt moet B zeggen - MCW
762: Wie B zegt moet C zeggen - Jp053
763: The seventies (horsepower) - Guus Leferink
764: Een groene keuze - Pink Panther
765: Uw favoriete kleur - Jp053
766: De lelijkste auto - SVF
767: Klokje rond - V70man
768: Leuke vakantiegeld auto - MCW
769: Zo licht als een veertje - Bobbeltje
770: De geslaagde facelift: Pink Panther
 
Moet de uitdaging dan niet juist zijn dat de auto NIET van een Italiaans merk is, maar wél een link heeft met Italië?
 
Moet de uitdaging dan niet juist zijn dat de auto NIET van een Italiaans merk is, maar wél een link heeft met Italië?
Nee, zoals bekend ben ik niet van vele restricties, de enige is dus dat er meer moet zijn dan uitsluitend aangeboden of (ooit) geregistreerd in Italië.

De rest is aan jullie.
 
BMW M1

- € 599.000
- 24.733 km
- 02/1981

In eerste instantie was deze BMW met middenmotor een project dat samen met Lamborghini met van de grond zou komen. Dat Italiaanse merk haakte af maar de Italiaanse roots bleven. Zo werd de M1 getekend door Giorgetto Giugiaro (Italdesign) en werden verschillende onderdelen in het Zuid-Europese land gefabriceerd maar het eindproduct kwam uit Duitsland. Iconisch is deze auto vanwege de innovatieve 6-in-lijn, de kleine grille, de logo's achterop en natuurlijk de rijeigenschappen én het ontwerp! Ik heb bewust niet voor een rode gekozen maar voor deze (gebroken)witte exemplaar.

vrKRgTB.jpg


dmZCrkN.jpg


7EMWC8V.jpg


dsx9DAF.jpg


CinoNN9.jpg
 
Leuk idee! Ik ga voor een buitenbeentje:

Bristol Beaufighter

De auto is uit 1984 en staat te koop bij (wie anders?) SLJ Hackett voor £ 39,500.
Dat is bijna € 46.300.
De Beaufighter werd in 1975 geïntroduceerd en was door Zagato (klik!) ontworpen.
Veel zijn er niet gemaakt, volgens de fabrikant zelf minder dan 20! (klik!)

Foto's:

14764892.jpg


14764896.jpg


Hm, van welke Italiaanse auto zouden de achterlichten komen?
14764898.jpg


14764904.jpg


14764910.jpg
 
Laatst bewerkt:
Cadillac Allanté 4.5

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Dat geldt ook voor Detroit, overigens. De chiefs bij Cadillac gaan bepaald niet over één nacht ijs om de geboorte van de allesovertreffende Allanté mogelijk te maken. Om de beste te worden, dien je soms een onverwachte afslag te nemen, een route te pakken die je in dit geval niet langs de geijkte Detroitse productielijnen voert. Dus kijken de grote bazen over de schutting. Niet te weinig ook, want de blik blijft pas hangen in het verre Italië, in Turijn. Daar kloppen zij aan bij ontwerphuis en carrozzeria Pininfarina, dat niet alleen mag opdraven voor het tekenwerk, maar vervolgens ook de productie van het koetswerk en het interieur mag verzorgen. Dat kan mooi tussen de Ferrari’s Testarossa door, die van dezelfde productielijnen komen.

Dat de samenvoeging van koetswerk en mechaniek vervolgens weer in Detroit plaatsheeft, is geen probleem, maar een uitdaging. Omdat een boot maar traag is en niet bepaald passend vervoer voor ’s werelds beste sporttoermachine, tuigt General Motors een complete vloot Boeings 747 van Alitalia en Lufthansa op, speciaal voor het transport van 56 afgebouwde Allanté-koetsen. Eenmaal geland op Amerikaanse bodem gaat het spul op speciale trailers verder naar de fabriek in Detroit om het huwelijk tussen body en aandrijflijn te bezegelen. De Boeings vliegen vervolgens met nog in te korten onderstellen en 107 andere onderdelen weer terug naar Italië en zo begint de hele riedel opnieuw. Vanuit Detroit gaat een deel van de gereedgemaakte Allantés per schip weer naar het Europese vasteland, om het imago van de ultieme reismachine nog maar eens te bevestigen. Bij elkaar opgeteld hebben alle onderdelen tezamen er voor de verkoop al meer kilometers opzitten dan menig Allanté in een autoleven op de klok zet (bron: autoweek).

€ 12.500
07-1988

45d7271a13d55a27911a638fc6090940f2f2cc8b.jpeg


cf87bd235ea6f0493bdbedd44d796b230b5d111c.jpeg


36e49403702806656478ed200a6e9812dea036a4.jpeg


6b7cb531c28ea6eb5d8868bf4d00a4b4a27f3dc0.jpeg


cde9e6eaf03601edc7c2c17ce6ea0dea24ce02f8.jpeg
 
Britse iconen bij uitstek, die Mini's die in the Italian Job gebruikt werden. Hier een andere iconische auto die onlosmakelijk met Engeland is verbonden. De merknaam London Taxis International zegt wat dat betreft al een hoop.

LTI TX4 Elegance
2010 - 217.000 miles - £ 6.995 (€ 8.184)


s-l1601.jpg

s-l1602.jpg

s-l1603.jpg

s-l1604.jpg

s-l1605.jpg


Te koop in, hoe kan het ook anders, the United Kingdom. Daar is deze ook gebouwd, en ontworpen. Britser wordt het niet. Hoewel... toen dit exemplaar gebouwd werd, was het Chinese Geely al serieus betrokken, tegenwoordig is LTI 100% eigendom van dit Chinese concern. En dit exemplaar heeft, zoals alle TX4-modellen uit die tijd, een versnellingsbak van Chrysler, die gekoppeld is aan een 2.5 liter R 425 DOHC dieselmotor van... het Italiaanse VM Motori!​
 
Italië barst van de carrosseriebouwers. De meest prestigieuze namen klinken nog steeds het best in de autobranche. Een ervan die me altijd intrigeert is Zagato. Het bedrijf bestaat al sinds 1919, toen de 29-jarige Ugo Zagato het oprichtte. Ze hebben dus alle trends voorbij zien komen. Hun eigen trend hebben ze gezet met de Z-vorm die je vaak (toevallig niet zo bij mijn keuze van vandaag) terugziet in het punt waar de achterste zijruit en de achterruit elkaar raken.

Zagato heeft veel one-offs gemaakt en nooit zul je een Zagato-ontwerp in de middenklasse tegenkomen, dit in tegenstelling tot veel van de andere designers uit het land met de laars. De laatste tijd mag Zagato wel regelmatig iets doen voor Aston Martin. En daarom kies ik de Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake van 2019, precies: uit hun honderdste geboortejaar.

Het gaat hier om nr. 92 van 99 gebouwde exemplaren, die pas 550 km heeft gelopen. De 444 kW van de 5,9-liter V12 zijn dus nog niet helemaal los. Is dat eenmaal in orde gebracht, dan heb je een acceleratie van 0-100 km/h in 3,5 s dus je hoeft niet bang te zijn dat alle Tesla's je meteen zoek rijden. En anders haal je ze altijd nog in met je top van 324 km/h.

Tja, techniek, design, reputatie en zeldzaamheid maken iets duur. Daarom kost deze Zagato € 770.007,- bij de verkoper in Dresden. Gelukkig kun je op de Autobahn dan meteen even kijken hoe ver je komt met die 324 kilometerrrrssss.

ec2b1935-21af-42e8-8edc-f3663e18d06e_e4d6d7c1-a4e6-46ab-82b3-efad7875c8f8.jpg


ec2b1935-21af-42e8-8edc-f3663e18d06e_9a19ac84-c87d-4de3-94d0-33c8237051b6.jpg


ec2b1935-21af-42e8-8edc-f3663e18d06e_828342cd-f14c-4222-8410-a7336b05ad1a.jpg


ec2b1935-21af-42e8-8edc-f3663e18d06e_ce59fda7-ab3c-49d1-aee4-87a471d64c85.jpg


ec2b1935-21af-42e8-8edc-f3663e18d06e_ea98510e-6d8a-421e-ae56-d2c44ec0d4a4.jpg
 
Triumph Toledo


1973-triumph-toledo-646cad38553e7.jpg

1973-triumph-toledo-646cad3854ce0.jpg

1973-triumph-toledo-646cad385750d.jpg

1973-triumph-toledo-646cad3855793.jpg

1973-triumph-toledo-646cad38565e8.jpg


Een goed gebruikte Toledo in primrose yellow van de hand van huis-ontwerper bij Triumph de Italiaan Giovanni Michelotti.

1973
£1,750.00 = € 2.047,50
 
Laatst bewerkt:
DAF 44 Variomatic

De allereerste auto die uit de fabriek in Born rolde was een DAF 44, ontworpen door Michelotti.
Gezien de ontwikkelingen daar vond ik het wel een gepaste inzending.

0.jpg



10.jpg


13.jpg


12.jpg


3.jpg


Prijs € 6.500,00

DAF 44 VARIOMATIC AUTO IN UITSTEKENDE STAAT MICHELOTTI CARROSSERIE ORIGINEEL TORINO BOEKJE EN PLAAT GEBRUIKS- EN ONDERHOUDSAANWIJZINGEN AANWEZIG APK GELDIG T/M 2024 INTERIEURS EN BOVENBAK EN TAPIJT IN UITSTEKENDE STAAT ONDERHOUDEN 2 CILINDER BOXERMOTOR 6 VOLT ELEKTRISCH SYSTEEM MET NET NIEUWE ACCU
 
Geen idee. de url is niet meer te bekijken in dit nieuwe forum als je je bericht wil wijzigen, dus de foto's nogmaals "geupload".
 
Het is nog hetzelfde (in Firefox, weet niet of het browser-afhankelijk is). Mijn inzending deze week komt ook van ebay, ik kreeg een foutmelding toen ik de foto's rechtstreeks daarvandaan wilde linken. Ik heb ze daarom op ImgBB geupload en daarvandaan gelinkt, dat werkt wel. Wellicht ook voor jou een oplossing.
 
Het is nog hetzelfde (in Firefox, weet niet of het browser-afhankelijk is). Mijn inzending deze week komt ook van ebay, ik kreeg een foutmelding toen ik de foto's rechtstreeks daarvandaan wilde linken. Ik heb ze daarom op ImgBB geupload en daarvandaan gelinkt, dat werkt wel. Wellicht ook voor jou een oplossing.
Ik had het op de pc ook nog waar ik ook Firefox gebruik. Op mijn mobiel met Brave werkt het wel.
 
Leuke opdracht.
Het origineel van de film The Italian Job heb ik niet gezien, de remake wel. Vermakelijke film, vooral vanwege de Mini's.
Al zoekend dit grappig wetenswaardigheidje over het origineel uit 1969 tegengekomen:

Trivia
BMC (British Motor Corp.), the owners of the Mini, refused to donate any cars for this movie. The chief of Fiat Motors, however, offered to donate all of the cars needed, including Fiat 500s in place of the Minis. Director Peter Collinson, however, decided that, as it was a very British movie, it should be British Minis. Fiat's boss still donated scores of cars for filming, as well as the factory grounds, and even though the authorities refused to close the roads, the Italian Mafia stepped in and shut whole sections of Turin down for filming, so the traffic jams in this movie are real, as are people's actions during it.
 
Een link met Italië is de opdracht en de titel van de wedstrijd is The Italian Job, de film.
Dan kies ik als link de italiaanse film en haar sterren. Ik stuitte op deze geweldige foto. Een foto van de grootste filmster die de italiaanse film heeft voorgebracht, Sophia Loren, met haar eigen zilvergrijze Mercedes Benz 300SL. Voor mij is Sophia Loren een italiaanse icoon. Zo italiaans als espresso, pizza, le dolce vita of Alfa Romeo. Al het goede aan Italië.


C4S_034C%20%288%29.jpg


C4S_034C%20%2811%29.jpg

C4S_034C%20%289%29.jpg

C4S_034C%20%2814%29.jpg

C4S_034C%20%2841%29-1178x780.jpg



Bouwjaar: 1955

Prijs: op aanvraag (budget onbeperkt, reken maar op 1 miljoen of meer)

 
Laatst bewerkt:
Een link met Italië is de opdracht en de titel van de wedstrijd is The Italian Job, de film.
Dan kies ik als link de italiaanse film en haar sterren. Ik stuitte op deze geweldige foto. Een foto van de grootste filmster die de italiaanse film heeft voorgebracht, Sophia Loren, met haar eigen zilvergrijze Mercedes Benz SL300.
Ik begrijp de link echt niet. Het is een Duits automodel, van een Duits ontwerper, met Duitse techniek, waarvan er ooit een exemplaar is gekocht door een Italiaanse filmster, te zien aan een foto? Als het nou nog ging om het exemplaar dat zij ooit bezat, maar dat lees ik nergens. Of dat ze erin reed in haar beroemdste film.

Van vrijwel elk automodel ter wereld is er waarschijnlijk wel eens een gekocht door een Italiaan, of te zien geweest in een Italiaanse film of tv-serie. Dan passen dus alle auto's in dit thema.
 
Italië staat bekend om zijn vele designhuizen. Veel van werelds mooiste designs zijn van de hand Italiaanse bedrijven. Naast Scandinavisch design zijn deze toch wel het bekendste.
Merken als Prada, Versace en Guici in kleding, de boekenkast van Ettore Sottsass en in de automotive zijn we bekend met de o.a. de namen Ghia, Bertone, Zagato, Italdesign en natuurlijk Pininfarina.

Deze laatste had zijn hand in het ontwerp van de cabriolet van de Honda City. De ene spreekt over uitsluitend het construeren/technisch design van het dak, de andere omtrent het gehele design.

HONDA CITY CABRIOLET

Bouwjaar 2021 - 1.420 km - € 26.270

De leeftijd kan ik niet verklaren, op Goo-Net /internet kan ik ook geen directe website van de verkoper (Lintec) vinden.




Hier te koop
0730108A30221204W00102.jpg
 
Dat is ook de insteek van TS, gelet op de opdracht en uitleg ervan, en de afwezigheid van een gelimiteerd budget.
Ik kan deze niet afkeuren, alhoewel dit inderdaad wel een erg ruime interpretatie is. Je zou dan ook een willekeurige foto in Italië kunnen zoeken met een specifieke auto erop.
 
Als ik de titel "The Italian Job" vertaal naar de automobielindustrie, moet ik denken aan iets typisch Brits waar een Italiaans sausje overheen is gegoten. Het merk Innocenti werd daar min of meer voor in het leven geroepen. De mooiste voorbeelden vind ik de derivaten van de Austin-Healey Sprite, waarvan de zeldzamere coupé mijn favoriet is.

Innocenti C 1968 (klik!)

4.jpg


10.jpg


9.jpg


18.jpg


De welbekende 1098 cc-versie van de A-series motor van BMC. De merknaam Austin staat nog gewoon op het kleppendeksel:
25.jpg


CHF 35.800,- (€ 36.540,-)
 
Ik begrijp de link echt niet. Het is een Duits automodel, van een Duits ontwerper, met Duitse techniek, waarvan er ooit een exemplaar is gekocht door een Italiaanse filmster, te zien aan een foto? Als het nou nog ging om het exemplaar dat zij ooit bezat, maar dat lees ik nergens. Of dat ze erin reed in haar beroemdste film.

Van vrijwel elk automodel ter wereld is er waarschijnlijk wel eens een gekocht door een Italiaan, of te zien geweest in een Italiaanse film of tv-serie. Dan passen dus alle auto's in dit thema.
Ik kan deze niet afkeuren, alhoewel dit inderdaad wel een erg ruime interpretatie is. Je zou dan ook een willekeurige foto in Italië kunnen zoeken met een specifieke auto erop.
Voor mij is Sophia Loren een italiaanse icoon, zeker niet een (willekeurige) italiaan. Zo italiaans als espresso, pizza, le dolce vita of Alfa Romeo. Al het goede aan Italië . Je kunt bijvoorbeeld ook een foto van een paus met zijn auto gebruiken en die inzenden. Daar heb ik niets mee. Sophia Loren heeft een identieke zilvergrijze 300SL gehad als mijn inzending, vandaar dat ik de auto link aan haar en Italië via de prachtige foto (die ik wel aan de muur wil). De 300SL is ook een icoon net als Sophia Loren. Zie het als een creatieve link met Italië en niet als een automotive link. Net als de Cappucino inzending.
Ik zal de post verduidelijken, zodat het beter te begrijpen is.
 
Ja of je bent streng of helemaal niet. De Cappucino lijkt alleen op de Italiaanse naam te slaan en bij die London Taxi wordt alles Brits genoemd en op het einde alleen een Italiaanse motor. Innocenti is toch een Italiaans merk? Dacht juist dat dat niet mocht.
 
Ja of je bent streng of helemaal niet. De Cappucino lijkt alleen op de Italiaanse naam te slaan en bij die London Taxi wordt alles Brits genoemd en op het einde alleen een Italiaanse motor. Innocenti is toch een Italiaans merk? Dacht juist dat dat niet mocht.
Waar staat dat dat niet mocht? Hij mag niet in Italië te koop staan of geregistreerd zijn geweest.
 
Ja of je bent streng of helemaal niet. De Cappucino lijkt alleen op de Italiaanse naam te slaan en bij die London Taxi wordt alles Brits genoemd en op het einde alleen een Italiaanse motor. Innocenti is toch een Italiaans merk? Dacht juist dat dat niet mocht.
De auto mag gewoon Italiaans zijn, zoals al eerder gezegd:

Een auto zoeken waar, op welke wijze dan ook, een link mee is te maken met Italië. Die link dan wel verklaren of toelichten svp.
 
Ik kan deze niet afkeuren, alhoewel dit inderdaad wel een erg ruime interpretatie is. Je zou dan ook een willekeurige foto in Italië kunnen zoeken met een specifieke auto erop.
Ik denk dat met "Ga op zoek naar een auto waar een link met Italië mee te maken is." bedoeld is dat je vanuit de auto een link naar iets uit Italië zoekt, en niet vanuit iets Italiaans een link met de auto. Het verschil is dat die eerste soort link voor elk exemplaar van die auto geldt, terwijl dat bij de tweede situatie andersom is: het geldt alleen voor één exemplaar. En daardoor is het krom.
 
Ik heb een leuke inzending op het oog, maar de prijs is op aanvraag. Is dit een issue nu er geen budgetlimiet is opgelegd?
 
Ok! Dan valt mijn keuze deze week op onderstaande:

1957 Dual-Ghia

30 jaar voordat Cadillac het warm water uitvond met de reeds ingezonden Allanté, bedacht het piepkleine "Dual-Motors Corporation" een soortgelijk productieproces. Destijds benoemd als "'s werelds langste assemblagelijn" , verstuurde Dual-Motors een Dodge-chassis en motor richting coachbuilder Ghia in Turijn. Ghia zorgde vervolgens voor het koetswerk en het interieur, waarna de haast volledig afgewerkte auto's voor de laatste finishing touch opnieuw richting Detroit werden verscheept. Het onbekende naamplaatje en een hoge vanafprijs (+- $ 90.000 in hedendaags geld) zorgde ervoor dat er uiteindelijk slechts 117 exemplaren van de band liepen.​


291_main_l.jpg

291_p6_l.jpg

291_p3_l.jpg

291_p10_l.jpg

291_p19_l.jpg


P.O.A.
 
Alles goedgekeurd, ik heb helaas ook geen tijd meer om mijn eigen inzending compleet te maken, beetje erg druk.
Ik ben vanavond pas na 21.30 thuis voor een oer.
 
Begin aan OER

Oké, hoe kopieer ik foto’s uit de inzendingen in de nieuwe forum opmaak? (iPhone)
 
Laatst bewerkt:
Op een rijtje, foto’s lukt me (nog) niet op iPhone, morgen weer overvolle agenda, sorry.

MCW - BMW M1
Zo werd de M1 getekend door Giorgetto Giugiaro (Italdesign) en werden verschillende onderdelen in het Zuid-Europese land gefabriceerd maar het eindproduct kwam uit Duitsland.



Frits79 - Peugeot 504

Pininfarina



SVF - Suzuki Cappuccino

Italiaanse naam



Jeroen W - Bristol Beaufighter

De Beaufighter werd in 1975 geïntroduceerd en was door Zagato (klik!) ontworpen.



Vers gemaaid gras - Cadillac Allanté

Daar kloppen zij aan bij ontwerphuis en carrozzeria Pininfarina, dat niet alleen mag opdraven voor het tekenwerk, maar vervolgens ook de productie van het koetswerk en het interieur mag verzorgen.



J.Ko - LTI TX4 Elegance

Italiaanse VM motor



Auteur - Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake

Zagato Design



Rzasa - Triumph Toledo

Een goed gebruikte Toledo in primrose yellow van de hand van huis-ontwerper bij Triumph de Italiaan Giovanni Michelotti.



Zadelsnuiver - 1960 Aston Martin DB4 GT
Zagato


ontwerp Zagato



Zonder BMW met Skoda - DAF 44 Variomatic

ontworpen door Michelotti.



JP053 - Mercedes 300SL

Sophia Loren had er een



Pink Panther - HONDA CITY CABRIOLET

kap constructie door Pininfarina



929V6 - Innocenti C 1968

Als ik de titel "The Italian Job" vertaal naar de automobielindustrie, moet ik denken aan iets typisch Brits waar een Italiaans sausje overheen is gegoten.



V70Man - MINI Cooper R50

“Hoofdrol” in laatste the Italian job film



Escher - 1957 Dual-Ghia

Destijds benoemd als "'s werelds langste assemblagelijn" , verstuurde Dual-Motors een Dodge-chassis en motor richting coachbuilder Ghia in Turijn. Ghia zorgde vervolgens voor het koetswerk en het interieur, waarna de haast volledig afgewerkte auto's voor de laatste finishing touch opnieuw richting Detroit werden verscheept.
 
MCW - BMW M1
vrKRgTB.jpg

Ontworpen door Giorgetto Giugiaro van Italdesign en verschillende onderdelen in Italië gefabriceerd. In eerste instantie een project van BMW en Lamborghini.

Frits79 - Peugeot 504
60a08995-6b94-4dc0-b664-241c45cccada

Ontworpen door Franco Martinengo van Pininfarina.

SVF - Suzuki Cappuccino
1920x1080.webp

De naam Cappuccino komt van de Italiaanse koffiebereiding.

Jeroen W - Bristol Beaufighter
14764892.jpg

Ontworpen door Zagato.

Vers gemaaid gras - Cadillac Allanté
45d7271a13d55a27911a638fc6090940f2f2cc8b.jpeg

De carrosserie werd ontworpen en gebouwd door Pininfarina.

J.Ko - LTI TX4 Elegance
s-l1600.jpg

Aangedreven door een Italiaanse dieselmotor van VM Motori.

Auteur - Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake
ec2b1935-21af-42e8-8edc-f3663e18d06e_e4d6d7c1-a4e6-46ab-82b3-efad7875c8f8.jpg

Ontworpen door Zagato.

Rzasa - Triumph Toledo
1973-triumph-toledo-646cad38553e7.jpg

Ontworpen door huis-ontwerper Giovanni Michelotti.

Zadelsnuiver - Aston Martin DB4 GT Zagato
m1NMg3Y.jpg

Ontworpen door Zagato.

Zonder BMW met Skoda - DAF 44 Variomatic
0.jpg

Ontworpen door Giovanni Michelotti.

JP053 - Mercedes 300SL
C4S_034C%20%288%29.jpg

Italiaanse actrice Sophia Loren heeft een 300SL gehad.

Pink Panther - Honda City Cabriolet
8ax794L.png

Kapconstructie ontworpen door Pininfarina.

929V6 - Innocenti C Coupé
4.jpg

Italiaanse fabrikant Innocenti maakte de Britse Austin-Healey Sprite in licentie met een door Tom Tjaarda (Ghia) herontworpen carrosserie.

V70Man - MINI Cooper R50
165b89e1-c8d1-408f-ac82-cdb10df04706

“Hoofdrol” in de film The Italian Job uit 2003.

Escher - 1957 Dual-Ghia
291_main_l.jpg

Destijds benoemd als "'s werelds langste assemblagelijn" , verstuurde Dual-Motors een Dodge-chassis en motor richting coachbuilder Ghia in Turijn. Ghia zorgde vervolgens voor het koetswerk en het interieur, waarna de haast volledig afgewerkte auto's voor de laatste finishing touch opnieuw richting Detroit werden verscheept.
 
Laatst bewerkt:
Die Dual-Ghia staat trouwens niet te koop. Huidige auto's die zij te koop hebben staan hebben foto's in groter formaat. Hij staat ook niet bij current inventory en als je op google images zoekt op 'laatste maand' dan staat ie er ook niet tussen.
 
1. Zadelsnuiver - Aston Martin DB4 GT Zagato
2. 929V6 - Innocenti C Coupé
3. MCW - BMW M1
Hoe mooi ik de 300SL ook vind, ik vind hem niet passen bij het thema, de auto moet een link hebben met Italië en dat heeft deze niet, dat een actrice hem heeft gehad is mooi maar vind ik er niet tussen passen net zoals de Mini. De 300 had punten gekregen als hij er wel bij had gepast.
 
Ik had niet veel inspiratie en denk ook niet dat mijn Cappuccino veel punten zal krijgen. Dit is niet helemaal mijn ding en heb niet zo heel veel kennis op het vlak van allianties / uitwisseling van motoren / ontwerpers e.d.

1 929V6 - Innocenti C Coupé
2 MCW - BMW M1
3 Zonder BMW met Skoda - DAF 44 Variomatic
 
Terug
Bovenaan