Occasionwedstrijd #684: Alfa Romeo GT Junior.... of zoiets - Jp053 wint, rzasa mag nieuwe wedstrijd openen

Gepost door lybra 


Welkom bij Occasionwedstrijd #684: Alfa Romeo GT Junior.... of zoiets




Van de week maakte m'n hart even een vreugdesprongetje: een nieuwe Alfa Romeo GT Junior!! Maar helaas, het is slechts een speciale uitvoering van de Giulia en Stelvio. Niet dat die nou zo verschrikkelijk zijn, maar wat zou het toch mooi zijn geweest als Stellantis weer een leuke betaalbare coupe aan het Alfa Romeo gamma zou toevoegen. En daarover meimerend kan ik nog wel wat meer betaalbare coupeetjes verzinnen die ik best wel terug zou willen zien op de weg.

De opdracht:

Zoek een betaalbare coupe waarvan jij vindt dat er wel weer een moderne remake mag komen. Dat stukje "betaalbaar" is een listige om te definiëren, maar ik wil voorkomen dat er allemaal serieuze, heftige sportauto's worden ingestuurd, dus in een poging dat te bereiken heb ik een limiet gezet op de motor: maximaal 2 liter (die GT Junior was immers slechts een 1.3-tje).

Criteria:
- Coupe
- Maximaal een 2 liter motor
- Bouwjaar: t/m 1999
- Auto’s mogen wereldwijd te koop staan.
- De auto's dienen in een APK-waardige toestand te zijn
- Budget onbeperkt

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht (vreemde valuta s.v.p. omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- De eerst geplaatste foto is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te worden.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.



Voorgaande wedstrijden::
Occasionwedstrijd 1 t/m 500

501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampen - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo
571: In een carrosserievariant - SVF
572: Honda Civic - Zadelsnuiver
573: Zelfs je naam is mooi - rzasa
574: Wis en waarachtig - 929V6
575: Koreaantje, zo zwart als roet - D. Elzinga
576: Dai - Jp053
577: The Teenies - Smarter
578: Autosport - caspervanc
579: Wheeler Dealers - BRG
580: Coupe - Total Loss
581: Mag het een clindertje meer zijn? - smarter
582: De facelift – Spekky
583: Het schuifdak - 929V6
584: Ruim in z'n jasje - SVF
585: het mooiste dashboard - Zadelsnuiver
586: De 12 klepper - smarter
587: Striping - Caspervanc
588: Twee punt Nul - 929V6
589: Kerstster - Guus Leferink
590: De vertegenwoordigersauto - Jp053
591: Eén blok, twee occasions - Spekky
592: Oranje knipperlichtglas - Caspervanc
593: Tatuutatuuuu - Barri
594: Het dak er af! - Timo
595: who's afraid of red, yellow and blue? - Guus Leferink
596: Het is het net niet... - British Racing Green
597: HYBRID, PHEV, EV & WATERSTOF - smarter
598: Audio - Wouter82
599: Praalwagen– Opel Omega
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: KUNST MET EEN C: Pink Panther
612: GEEF HET BEESTJE EEN NAAM - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: het uitzetraampje: Jp053!
655: Bye Bye Civic// Hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk- Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda
668: Typisch 1980 - Jp053
669: Gelijk aan de reclame! - 929V6
670: GL# - Barri
671: Code Rood - BRG
671 #2: Facelift - Modeljaarupdate - 929V6
673: Spoiler alert part 2 - Barri
674: de Barrelbrigade - SVF
675: De deurgreep - SVF
676: Bejaardenbak - Bobbeltje
677: Bijzonder stuurwiel - Zadelsnuiver
678: Pace car / Safety car - Jp053
679: Frunk! - rzasa
680: De vergelijkende test - lybra
681: Vieze import - Probenator
682: De eerste keer - Renate
683: Late varianten - lybra

Inzenden kan tot woensdag 20 oktober, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 22 oktober, 20:00 uur.




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2021 20:44 door lybra.
Glas 1300 GT







Prijs €48.500,00
Bouwmaar 1966
Kilometerstand 24.267km

Andere Glas 1300 GT
48.500 €Finanzierung berechnen

Technische DatenAusstattungBeschreibungHändler
StartseiteMeine Pkw-SucheSuchergebnisseDetailansicht (327974993)
Zurück zu den Suchergebnissen
Andere Glas 1300 GT
48.500 €
Online-Kredit

Finanzierung berechnen


1 / 18 Vergrößern


Profitipps - Autocheck für Profis
FinanzierungVersicherungLeasing
Finanzierung
Anzahlung
0 €

Laufzeit
60 Monate

Wie funktioniert es



Finanzierung - Online-Kredit
Technische Daten
Preis48.500 €
Ohne Bewertung

Keine realistische Preisbewertung möglich. Warum?
Finanzierung
Online-Kredit

Finanzierung berechnen
KategorieSportwagen / Coupé, Oldtimer
Kilometerstand24.267 km
Hubraum1.290 cm³
Leistung63 kW (86 PS)
KraftstoffartBenzin
Anzahl Sitzplätze4
Anzahl der Türen2/3
GetriebeSchaltgetriebe
Erstzulassung06/1966
HUNeu
FarbeBeige
InnenausstattungVollleder, Beige
Ausstattung
Schiebedach

mobile.de Preisbewertung für diesen Andere Andere
Keine realistische Preisbewertung möglich.
mobile.de bewertet nur dann den Preis eines Fahrzeugs, wenn ausreichend viele Vergleichsdaten vorliegen. Ist dies nicht der Fall – weil in der Vergangenheit zu wenig vergleichbare Fahrzeuge inseriert wurden – kann mobile.de keine realistische Preisbewertung vornehmen.
Mehr Informationen
Fahrzeugbeschreibung laut Anbieter
Die Hans Glas GmbH ging 1951 aus der 1883 gegründeten ersten bayrischen Landmaschinenfabrik hervor. Nachdem die Familie Glas bereits seit Generationen erfolgreich Landmaschinen herstellte, wagte man 1951 mit dem Erscheinen des Goggo-Rollers den Einstieg ins Fahrzeuggeschäft. Beflügelt durch den Erfolg des Rollers präsentierte man 1954 das Goggomobil, einen überaus erfolgreichen Kleinstwagen, von dem bis 1969 in allen Varianten 284.491 Stück gebaut wurden. Bereits 1957 brachte man den größeren Kleinwagen Isar heraus, 1962 das Glas 1004 mit dem weltweit ersten Motor mit Nockenwellenantrieb mit Zahnriemen, 1964 die Limousine 1700 der oberen Mittelklasse, ebenfalls 1964 das schnittige Coupé 1300 GT und 1965 schließlich das Oberklasse-Coupé 2600 V8. Der kleine Hersteller Glas war damit der einzige Deutsche Autohersteller der in allen Fahrzeugklassen Fahrzeuge anbot. Weder VW, noch Opel oder Ford brachten dies zustande. 1966/67 gab es nur zwei Deutsche Coupés mit V8-Motor, den Glas 2600 V8 und das Opel Diplomat A Coupé. Die obersten Deutschen Coupés kamen zu der Zeit weder von Mercedes, noch von BMW, Audi oder Porsche. Ganz anders also als heute, aber man kann daran auch sehen, dass der Premiumanspruch der etablierten Hersteller keineswegs in Stein gemeißelt ist. Die Glas Coupés 1300 GT, und ab 1965 wahlweise auch als 1700 GT lieferbar, gelten als die ausgewogensten Autos der Marke Glas. Sie galten als zuverlässig, gut verarbeitet, schnell und bestechen noch heute durch ihre klare elegante Linie. Das Armaturenbrett dieser Autos gilt allgemein als das schönste deutsche Armaturenbrett der 1960er Jahre.

Diesen Glas 1300 GT haben wir vom derzeitigen Besitzer im Auftrag zum Verkauf überlassen bekommen. Dieser Besitzer hatte den Wagen 2013 aus der Schweiz geholt und nie angemeldet. Die Schweizer Papiere haben somit noch Gültigkeit, die Verzollung bei der Einfuhr in die EU ist aber bereits geschehen. Der Schweizer hatte den Wagen am 01.05.1975 gekauft. Wo das Coupé seine ersten neun Jahre verbracht hat, ist uns leider nicht bekannt. Das sehr gut und weitgehend original erhaltene Auto wurde 2013 neu lackiert. Die gesamte Innenausstattung ist noch völlig original erhalten und wird bei guter Pflege auch noch viele Jahre erhalten bleiben können. Die vorne und hinten unterschiedliche Narbung des Kunstleders ist original. Das am 17.06.1966 erstmals zugelassene Auto verfügt bereits über den leistungsgesteigerten Motor mit 85 PS, wie er ab September 1965 verbaut wurde. Das ab Werk mit Stahlschiebedach ausgestattete Auto macht gehörig Fahrspaß und ist einfach immer wieder ein Genuss anzusehen. Unser Preis versteht sich inklusive einer Inspektion, einem Ölwechsel und natürlich einer neuen Hauptuntersuchung und einem H-Gutachten. Ein seltenes, fast vergessenes, höchst elegantes Coupé eines Herstellers, der am 10.11.1966 von BMW übernommen wurde und dessen Werk im niederbayrischen Dingolfing anschließend zum Hauptwerk von BMW wurde.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2021 09:34 door Zonder BMW met Skoda.
Lancia Appia Zagato











Prijs € 138.500,-
Bouwjaar 01-05-1962
Categorie Sportwagen/Coupé
Motorinhoud 1.100 cc
Vermogen 44 kW (60 pk)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2021 23:04 door Volt.
Meteen een goede reden om Panhard weer nieuw leven in te blazen!

Panhard CD GT (Klik)

Bouwjaar: 05/1964, Km-stand: 95.154 km, Cilinderinhoud: 997 cm³, Prijs: € 164.000





1998 Alfa Romeo GTV 1.8 16V Twin Spark

Ja, ik haal hem gewoon weer van stal. De GTV, tijdloos. Maar nu een keer beschaafd met een 1.8, eenvoudige velgen, en met een stoffen interieur.









Hier te koop voor € 4.900



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2021 13:05 door Timo.
Honda Civic CRX 1990














2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2021 09:16 door Jp053.
Ik heb een zwak voor kleine coupeetjes. Vooral in de jaren 90 zeer populair: bijna elk vulumemerk had toen wel zo'n model in het programma gebasseerd op een B of C segmenter. Helaas is ook de klassiek gelijnde coupé, net als de 3 deurs hatchback een uitstervende soort en bij een eventuele reincarnatie zal het ongetwijfeld een 4 of 5 deurs model zijn, al dan niet als SUV.... Ik ga voor deze compacte een tijdloos gelijnde Fransoos uit de jaren 60:

Simca 1000 coupe











Bouwjaar 1963 € 21.974
Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo

Advertentie











€ 29.950,-
35.453 km
Gebruikt,
Volledige onderhoudshistorie
03/1997
1 vorige eigenaar
162 kW 220 PK
Handgeschakeld,
Benzine

Beschrijving
Coupé Fiat 2.0 20V Turbo, jaar 1997 (28-3-1997) Chassisnummer ZFA175000P00451XX, motornummer 175A3000*00451XX*. Kleur donkerrood metallic gecombineerd met een beige lederen interieur, beige tapijt en zwarte beschermmatten. Deze prachtige Coupé Fiat 20V Turbo werd nieuw verkocht in Italië. Onze Italiaanse contactpersoon heeft deze schoonheid gekocht van de 1e eigenaar, dhr. Compasso uit Frattomaggione. Deze prachtige Coupé Fiat heeft vanaf nieuw slechts 35.453 kilometer gereden! Bij 35.342 km is de auto geserviced door de Italiaanse Fiat-dealer en is de distributieriem vernieuwd. De onderhoudsintervallen staan genoteerd in het onderhoudsboekje. Deze Coupé Fiat 2.0 20V Turbo verkeert in een schitterende conditie; als nieuw! U zult slechts minieme gebruikssporen vinden en de auto rijdt, voelt en stuurt perfect. De auto wordt compleet geleverd met alle originele boekjes en drie originele sleutels. Het zal moeilijk zijn om een mooier en beter exemplaar te vinden van deze begeerlijke Italiaanse sportwagen.
Deze Fiat is te koop bij Montagna d'Oro.
Prijs: € 29.950,-.


Technische gegevens (20V Turbo)*:
Vijf cilinder lijnmotor (DOHC)
cilinderinhoud: 1998 cc.
carburatie: Bosch motronic benzine injectie, Garrett Turbolader met intercooler
vermogen: 220 pk bij 5750 tpm.
koppel: 316 Nm bij 2500 tpm.
topsnelheid: 250 km/u.
versnellingsbak: 5, handgeschakeld, voorwielaandrijving
remmen: bekrachtigde Brembo schijfremmen rondom + ABS
gewicht (onbeladen): 1310 kg.
*Bron: All the Fiats, Editoriale Domus, 1999
Opel Manta 1.6
[www.lesanciennes.com]











Ik stuur deze tres jolie onverprutste Manta in. Toen was een gezinscoupé nog heel gewoon.
1.6-je, op staal.

OPEL Manta A 1600s 80 ch - 1973
15 800 €
Alleen TImo's Peugeot is afkeur vanwege de te grote motor (maar dat had je zelf ook al gezien), de rest is goedgekeurd.


Ik heb dit model al vaker ingezonden. Tijdloos mooi, slanker en ranker als alle moderne auto's (door veiligheidseisen) ooit nog kunnen zijn.
Tegenwoordig alleen nog betaalbaar als eenvoudige 1.3. Alle sterkere varianten zijn verschrikkelijk duur geworden en deze variant is de duurste.
De meeste zijn voorzien van een rolkooi, moderne kuipstoelen, een tripmaster en vele andere rally accessoires.
Deze is origineel en onverprutst.

Deze "tipo 818.540 variante 1016" is alleen in 1969 en 1970 geleverd, de laatste serie 1 modellen. Haalde tot maar liefst 130pk uit zijn 1584cc motor, ongekend in die tijd.
In combinatie met slechts 970kg aan gewicht, een garantie voor veel spektakel.

Lancia Fulvia 1600 HF

Rally Fanalone

1971 - CHF 145.000 = € 135.070












Hier te koop



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2021 22:05 door Pink Panther.
Quote
lybra
Alleen TImo's Peugeot is afkeur vanwege de te grote motor (maar dat had je zelf ook al gezien), de rest is goedgekeurd.
Aangepast naar iets wat wel binnen de regels valt! smiling smiley
Een van de eerste Subaru's waarmee we in Europa kennismaakten. Mondjesmaat verkocht en al gauw uit het straatbeeld weggeroest en vergeten. Maar het is met zijn maffe verhoudingen een best karakteristiek model en van die kleine zijruiten zijn nu weer heel modieus, dus ik ben benieuwd hoe een moderne versie hiervan eruit zou kunnen zien.

Subaru Leone 1400 GSR 1975 (klik!)











€ 37.500,- ( eye popping smiley )
Ik kies deze. Gewoon 2 stoelen en een kofferbak, geen gedoe met een kansloos krap achterbankje waar toch nooit iemand zit.

Saab 97 Sonett III

02-1971
Benzine
Handgeschakeld
Coupé
Rood
€ 26.500
12.345 km
Cilinderinhoud 1698 cc











Saab Sonnet III, jaar 1971. Kleur donkerrood gecombineerd met een bruin kunstleren interieur, bruin tapijt en grijze beschermmatten. Deze zeldzame Saab Sonnett III is recentelijk gerestaureerd/ verbeterd. Ook werden de V4-motor en de versnellingsbak gereviseerd.
Foto's van het uitgevoerde werk aanwezig. Deze zeer bijzondere Saab Sonnett III verkeert in een zeer goede conditie en de auto biedt een unieke rijervaring. De Saab Sonnett is ontworpen voor de Amerikaanse markt en van 1970 tot 1974 werden 8368 auto's van dit type gebouwd. De Sonnett is een lichtgewicht sportwagen met een carrosserie van glasvezelversterkt polyester (830 kg leeg) op basis van de Saab 96 V4-vloerplaat. De voorwielaangedreven auto wordt aangedreven door dezelfde Ford V4-motor als de Saab 96 en is voorzien van een vierversnellingsbak met vloerschakeling. Het interieur is compact en doelgericht en voorzien van een Saab-sportstuur en een radio met Sonnett aanduiding. Rijders met een lengte van 180-85 centimeter vinden net een plekje achter het stuur. Deze Saab Sonnet III toont alle originele details inclusief originele lichtmetalen velgen. Dit is een klassieker om in het echt te zien en te beleven, u bent van harte welkom om deze Saab Sonnett te komen bekijken in onze showroom!
Mogelijk de leukste betaalbare Japanse coupé sinds ooit, zesendertig jaar productie in verschillende generaties zonder een echte misser ertussen zegt toch genoeg, ik wil de Toyota Celica terug! Cooler dan dit worden ze niet: prachtige kleur, met strepen, letters GT erop, en ga zo maar door.





1977 Toyota Celica voor EUR 19.750: [www.kucarfa.nl] (1.6 liter)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2021 09:56 door afentoe.
Ik zie al een mooie Manta voorbijkomen, dan mag z'n gedoodverfde concurrent natuurlijk niet ontbreken.

1970 Ford Capri 1600 MK1
Prijs: EUR 40.962,=

Hier te koop.











Wat een prachtige inzendingen al trouwens, dat wordt weer moeilijk kiezen! thumbs up
Deze week ga ik voor een merk uit de tijd dat de Koreanen nog niet zo lang op de Europese markt actief waren. Dan heb ik het in dit geval over Hyundai, ik vind dat Hyundai en Kia de afgelopen 30 jaar heel veel vooruitgang hebben geboekt en over het algemeen met kwalitatief goed spul kwamen.

Ik ga niet voor een klassieker ik krijg meteen retro PT Cruiser/Mitsuoka taferelen op mijn netvlies grinning smiley De Scoupé heb ik altijd een sympathieke auto gevonden en zou ik nu best op de Nederlandse markt willen zien met 1.0 Turbo of in elektrische variant.

Hyundai Scoupé 1.5i

Bouwjaar: 1992
Kilometerstand: 63.000 miles = 100.000 km
Cilinderinhoud: 1468 cc
Vermogen - koppel: 84 PK - 120 Nm
Prijs: 29.000 Braziliaanse Real = € 4.485,-











Link naar advertentie
De Lancia Beta was er in een flinke waaier aan smaken: als 4-deurs sedan (Trevi), 4-deurs fastback (Berlina), 3-deurs shooting brake (HPE), 2-deurs targa (Spider), 2-deurs coupé (Coupe) en nog een 2-deurs coupé met middenmotor (Montecarlo). De Montecarlo en de HPE krijgen vaak de meeste aandacht, maar ik kies dit keer voor de gewone Coupe als inzending: een klassiek gelijnd coupeetje van 4 meter lang en net iets boven de 1.000 kg. Dan is 82 pk meer dan genoeg. In Limburg staat een prachtig exemplaar te koop.

1977 Lancia Beta 1300 Coupe











37.500 km
€ 15.450,-
Volkswagen Polo coupé G40 Genesis
18.999 €
09/1992
1.272 cm³
mobile.de









2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2021 22:06 door vers gemaaid gras.
Op-een-rijtje

Zonder BMW met Skoda - Glas 1300 GT


Volt - Lancia Appia Zagato


Spekky - Panhard CD GT


Timo - 1998 Alfa Romeo GTV 1.8 16V Twin Spark


Jp053 - Honda Civic CRX 1990


SVF - Simca 1000 coupe


Bobbeltje - Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo


rzasa - Opel Manta 1.6


Zadelsnuiver - 1967 MG MGB GT


Pink Panther - Lancia Fulvia 1600 HF Rally Fanalone


929V6 - Subaru Leone 1400 GSR 1975


Total Loss - Saab 97 Sonett III


afentoe - 1977 Toyota Celica


De Schaduw - 1970 Ford Capri 1600 MK1


Probenator - Hyundai Scoupé 1.5i


lybra - 1977 Lancia Beta 1300 Coupe


vers gemaaid gras - Volkswagen Polo coupé G40 Genesis
1. afentoe - Toyota Celica
2. Zonder BMW met Skoda - Glas 1300 GT
3. Probenator - Hyundai Scoupé 1.5i
1. Total Loss - Saab 97 Sonett III
2. lybra - 1977 Lancia Beta 1300 Coupe
3. Zonder BMW met Skoda - Glas 1300 GT
Mijn nummer 1 zal niet verrassend zijn. Een van mijn favoriete auto's, een bijzonder fraai en origineel exemplaar bovendien en ook nog mooie foto's!

1 Jp053 - Honda Civic CRX 1990
2 Total Loss - Saab 97 Sonett III
3 De Schaduw - 1970 Ford Capri 1600 MK1
Ik zag vorige week 2x een Fiat X1/9 op tv (bij Wheeler dealers en bij Car S.O.S.) dus dacht m'n inzending al klaar te hebben... maar die X1/9 staat als cabrio te boek. Had ik toch een andere wedstrijd moeten maken...

Er staan echt een aantal prachtige inzendingen tussen, maar ik heb voor m'n top 3 ook een beetje naar het "betaalbare" aspect gekeken:

1. Jp053 - Honda Civic CRX 1990: zo'n origineel exemplaar is echt prachtig!
2. Bobbeltje - Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo: wauw, die lichte bekleding staat is mooi zeg!
3. rzasa - Opel Manta 1.6: mooi exemplaar, met Opel Vizor 1.0
1) Jp053 - Honda Civic CRX 1990
2) rzasa - Opel Manta 1.6
3) vers gemaaid gras - Volkswagen Polo coupé G40 Genesis
1. rzasa - Opel Manta 1.6
2. afentoe - 1977 Toyota Celica
3. Timo - 1998 Alfa Romeo GTV 1.8 16V Twin Spark
1. Jp053 - Honda Civic CRX 1990
2. 929V6 - Subaru Leone 1400 GSR 1975
3. Bobbeltje - Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo
1. Total Loss - Saab 97 Sonett III
2. lybra - 1977 Lancia Beta 1300 Coupe
3. Jp053 - Honda Civic CRX 1990
01. Bobbeltje - Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo

02. Zadelsnuiver - 1967 MG MGB GT

03. rzasa - Opel Manta 1.6

Ook leuk maar net geen top 3:
929V6 - Subaru Leone 1400 GSR 1975
afentoe - 1977 Toyota Celica
lybra - 1977 Lancia Beta 1300 Coupe
1e plaats: Jp053- Honda Civic CRX. Zou dit Honda in NL weer in ere herstellen? Het lijkt me een poging waard.
2e plaats: Timo- Alfa Romeo GTV. De mooiste in het rijtje.
3e plaats: Probenator- Hyundai Scoupe. Iets lichts en leuks elektrisch naast alle crossovers? Met het space-age van de Ioniq5? Kom maar door!
1. SVF - Simca 1000 coupe
2. rzasa - Opel Manta 1.6
3. lybra - 1977 Lancia Beta 1300 Coupe
1 lybra - 1977 Lancia Beta 1300 Coupe
2 afentoe - 1977 Toyota Celica
3 Zadelsnuiver - 1967 MG MGB GT

Die Panhard is ook super mooi, maar om als leuke auto erbij te hebben, om te rijden dus, wel erg fragiel en exclusief.
1. De Schaduw - 1970 Ford Capri 1600 MK1
2. Total Loss - Saab 97 Sonett III
3. Bobbeltje - Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo

De Civic CRX scoort aardig wat punten smiling smiley
Als ie bovenaan eindigt het verzoek aan de runner-up een nieuwe wedstrijd te starten. Vandaag en morgen op bezoek bij Dutch Design Week EIndhoven (de gekste!).
Pfoh wat lastig! Ik vind ze allemaal geweldig! Heerlijk zeg, die coupeetjes!

1 .Volt - Lancia Appia Zagato
2. vers gemaaid gras - Volkswagen Polo coupé G40 Genesis
3. Bobbeltje - Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo
1 lybra - 1977 Lancia Beta 1300 Coupe
2 Zadelsnuiver - 1967 MG MGB GT
3 Bobbeltje - Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo
1. Timo - 1998 Alfa Romeo GTV 1.8 16V Twin Spark
2. Bobbeltje - Fiat Coupe 2.0 20 V Turbo
3. Jp053 - Honda Civic CRX 1990
De winnaar is Jp053 met z'n puntgave Honda Civic CRX!


Maar...
Quote
Jp053
De Civic CRX scoort aardig wat punten smiling smiley
Als ie bovenaan eindigt het verzoek aan de runner-up een nieuwe wedstrijd te starten. Vandaag en morgen op bezoek bij Dutch Design Week EIndhoven (de gekste!).

Dus bij deze aan rzasa (de nummer 2 met de al even puntgave Opel Manta) de eer om een nieuwe wedstrijd te openen.

De volledige uitslag:
1	17	jp053
2	12	rzasa
3	11	lybra (2x 1e)
4	11	bobbeltje (1x 1e)
5	10	total loss
6	7	afentoe (1x 1e, 2x 2e)
7	7	timo (1x 1e, 1x 2e)
8	5	929v6 (1x 1e, 1x 2e)
	5	svf (1x 1e, 1x 2e)
10	5	zadelsnuiver (2x 2e, 1x 3e)
11	4	de schaduw
	4	volt
13	3	zonder bmw met skoda
	3	vers gemaaid gras
15	2	spekky (1x 2e)
16	2	probenator (2x 3e)
Het spijt mij, maar ik heb helaas geen tijd vanavond! De eer is aan lybra of Bobbeltje.
Quote
Jp053
Als ie bovenaan eindigt het verzoek aan de runner-up een nieuwe wedstrijd te starten. Vandaag en morgen op bezoek bij Dutch Design Week EIndhoven (de gekste!).

Groot gelijk! winking smiley
Quote
rzasa
Het spijt mij, maar ik heb helaas geen tijd vanavond! De eer is aan lybra of Bobbeltje.
Piep lees het nu pas, kan pas een nieuwe plaatsen laat vanavond.

Moet nu nog eerst weg voor de zaak en daarna een 50 jarig feestje 🥳.
Mocht er vanavond nog niets geplaatst zijn dan doe ik het wel.
Goedemorgen! Ik zag dat er gisteravond nog geen nieuwe wedstrijd is geplaatst, dus ik heb alsnog de volgende wedstrijd op kunnen starten:
[www.autoweek.nl]
Bedankt voor het openen van 685 rzasa thumbs up

In Eindhoven staat Mini Vision Urbanaut in het Klokgebouw. Interessant, benieuwd of we die ooit gaan zien en in welke vorm.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.