Occasionwedstrijd #787: Auto's uit de oude doos (SVF is de winnaar!)

MCW 41

Asfaltkampioen

autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Welkom bij Occasionwedstrijd #787: Auto's uit de oude doos
Het topic 'Foto's uit de oude doos' gaat al mee sinds 2007 en blijft onverminderd populair. Geweldige oude foto's van auto's uit die tijd die op straat zijn gefotografeerd. Dat zeg ik eigenlijk verkeerd want bij de meeste foto's draaide het destijds niet perse om de auto's maar om de straat, gebouwen, plaats, omgeving, verkeer etc. Nog altijd zie ik auto's waarvan ik geen idee heb wat het is maar ook veel herkenbaar spul die je nu zelden nog ziet.

MAQYKRT.jpg

De opdracht:
Ga op zoek naar een auto die voorkomt op één van die oude foto's. Het mag een foto zijn uit dat topic of eentje die je zelf hebt gevonden op beeldbank, pinterest, google etc. Deel dan gelijk wel even die foto en dan de gevonden vergelijkbare occasion er onder. Paar regels:

- De oude foto moet ook tussen 1935-1995 zijn en foto's (en auto's) in de buitenlucht geschoten.
- De oude foto hoeft niet perse in Nederland geschoten te zijn.
- Er moeten minimaal 5 auto's op de oude foto staan (zoals bij de meeste oude foto's in dat topic).
- Er mag NIET afgeweken worden van de carrosserievorm. Staat er een 2d sedan op de oude foto, dan mag je geen 4d sedan inzenden.
- Kleur, wielen en wat details mogen wel afwijken. (lichte) facelifts mogen ook.

Criteria:
- Bouwjaar: 1935-1995
- Budget: EUR 80.000
- Auto moet in rijdbare staat zijn.
- Auto mag overal te koop zijn.

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta s.v.p. omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te worden.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar wordt verzocht vóór ZA-middag 12:00 uur de nieuwe wedstrijd te openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald modeljaar is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.

53xsUPy.jpg


TFLVfl8.jpg


Inzenden kan tot woensdag 11 oktober, 20:00 uur. Stemmen kan tot vrijdag 13 oktober, 20:00 uur. Veel succes!

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 599
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: Kunst met een C: Pink Panther
612: Geef het beestje een naam - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: Roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: Het uitzetraampje: Jp053
655: Bye Bye Civic: hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk - Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda
668: Typisch 1980 - Jp053
669: Gelijk aan de reclame! - 929V6
670: GL# - Barri
671: Code Rood - BRG
671 #2: Facelift - Modeljaarupdate - 929V6
673: Spoiler alert part 2 - Barri
674: de Barrelbrigade - SVF
675: De deurgreep - SVF
676: Bejaardenbak - Bobbeltje
677: Bijzonder stuurwiel - Zadelsnuiver
678: Pace car / Safety car - Jp053
679: Frunk! - rzasa
680: De vergelijkende test - lybra
681: Vieze import - Probenator
682: De eerste keer - Renate
683: Late varianten - lybra
684: Alfa Romeo GT Junior.... of zoiets - Jp053
685: De trouwauto - Zadelsnuiver
686: overpriced - rzasa
687: Maar wat dan wel? - lybra
688: Kleurloos - lybra
689: All I have to do is dream - vers gemaaid gras
690: Voorkomen is beter dan genezen - Jp053
691: Auf wiedersehen Mutti - Phils
692: Van een fiets naar de Quote 500 - V70man
693: De wintermobiel – die stiekem zo leuk is dat ‘ie blijft - V70man
694: De 'Ik heb de loterij gewonnen '-auto voor 2022 - Pink Panther
695: De 'Ik heb de loterij niet gewonnen'-auto voor 2022- brg & Escher
696: How to look rich on a budget - SVF
697: Identiteitscrisis - MBdoubleyou
698: De exoot - Zadelsnuiver
699: H-Kennzeichen - 929V6
700: Le Dakar D'Antan : Pink Panther
701: de coupé: V70man
702: De veilig op weg mobiel - MX6
703 De spaarwagen - Bobbeltje
704: Te mooi om waar te zijn - Zonder BMW met Skoda
705: De mooiste 5 - afentoe
706: Grijze muis? - Jeroen W
707: De andere Amerikanen - Jp053
708: Het jonge muurbloempje van de verkooplijsten - afentoe
709: Waddenauto - Guus Leferink
710: Zelfde naam, ander jasje - Guus Leferink
711: De hete hatchback! - SVF
712: De Japanse rampenbak - Total Loss
713: Wat een apart stofje/huidje! - vers gemaaid gras
714: Retro - Zadelsnuiver
715: Geef het beest(je) een naam - Escher/Total Loss
716: Die rooie - Guus Leferink
717: Geen evolutie, maar revolutie - Jp053
718: Dull as dishwater - brg
719: Hout waar je van houdt - Escher
720: Bouwvak & Camping - Zonder BMW met Skoda
721: Met een witte blijf je zitten - Bobbeltje
722: Geel, Geler, Geelst - EVV
723: Toch geen rouwauto - vers gemaaid gras
724: Mongol Rally 2023 - Spekky
725: LHD/RHD - MCW
726: Plaats voor zes - Total Loss
727: Pfff, wat is het heet - SVF
728: Barrelbrigade - Jeroen W
729: HEILIGSCHENNIS!!! - LPG Powered
730: De Chinezen komen eraan! - MCW
731: De sportievere c-segmenter - Jp053
732: De overlever - Jeroen W
733: Je hebt een WAT gekocht? - Jp053
734: Waar is de 1.8 gebleven? - Guus Leferink
735: Een beetje anders - Frits79
736: Pre War - Jp053
737: Nog niet ingereden - Pink Panther
738: Het aanbod verschraalt - 929V6
739: Neue Deutsche Welle - vers gemaaid gras
740: WK 2022 - Guus Leferink
741: Concurrentie!! - rzasa
742: Automatic - MCW
743: Vier de verre vierdeurs - Dizono
744: Mooi speelgoed - Dizono
745: Met twee doe je mee - Guus Leferink
746: Yeah baby!! England in the seventies!! - rzasa
747: Ode aan de diesel - Pink Panther
748: Zoek een (wat is zeldzaam) zeldzame auto - Timo
749: Modderfiguren - 929V6
750: Frans comfort - zadelsnuiver
751: De (bescheiden) droomgarage met 12 cilinders - Jp053
752: It's the vinyl countdown - MCW
753: In memoriam - MCW
754: Hoor de vogeltjes fluiten - Bobbeltje
755 Je 1e occasion Wedstrijd inzending - Zonder BMW met Skoda
756: Jouw rallyhobby - Bobbeltje
757: Tupperware uit de jaren 80 - vers gemaaid gras
758: De koplampwisser - JP053
759: Streetview deel 2 - 929V6
760: Zeg 'ns AAA - SVF
761: Wie A zegt moet B zeggen - MCW
762: Wie B zegt moet C zeggen - Jp053
763: The seventies (horsepower) - Guus Leferink
764: Een groene keuze - Pink Panther
765: Uw favoriete kleur - Jp053
766: De lelijkste auto - SVF
767: Klokje rond - V70man
768: Leuke vakantiegeld auto - MCW
769: Zo licht als een veertje - Bobbeltje
770: De geslaagde facelift - Pink Panther
771: The Italian Job - 929V6
772: Japan Classic Sunday - MCW
773: De Wagon en de Wagen - SVF
774: Zo glad als een aal - Jp053
775: Hazeldonk 1995 - rzasa
776: Hoofdinspecteur - Auteur
777: De zeven (7) - 406c
778: De Barrelbrigade - MX6
779: De Eerste - rzasa
780: Hobby en werk gecombineerd - auteur
781: Het alternatief - j.ko
782: Jaar van slagen- MX6
783: Waar doet 'ie het van? - Jp053
784: Welke auto neem jij mee naar EMW? - Pink Panther
785: Uit het straatbeeld verdwenen - vers gemaaid gras
786: Striping - MCW
 
Laatst bewerkt:
Toyota Corolla 1200 Deluxe

KLIK

51792138928_58d2f0001d_k.jpg


1.jpg


3.jpg


8.jpg


12.jpg


2.jpg


Bouwjaar1974
KM stand76.624

Prijs is op aanvraag, maar ik vermoed dat die niet de 80k zal overstijgen.
 


Een foto uit het dia-archief van mijn vader uit 1977. Hier staat een jonge SVF te pronken met zijn nieuwe fiets voor het ouderlijk huis aan de Lipperkerkstraat 412 in Enschede. Ik was toen 7.

Ik ga voor de Manta van de overburen:

OPEL MANTA A
0-3ba46cf038f239a122916eb5c8834242.jpg

0-6ada0574c0b712dfaa036d653c828533.jpg

0-e471baa32fb944e34e0ef82d49b4936d.jpg

0-7e62c884877a76badd2038f4af91aefd.jpg

0-149b4c8a43890bd63a4eaba839cb11d6.jpg

€ 15.000

1972
30.095 km
 
Buitengewoon leuke opdracht! Niet gemakkelijk merk ik ook, ik heb een heleboel oude foto's van 'mijn' dorp omdat ik bij de Heemkunde Kring zit. Maar die zijn veelal uit een tijd dat er nog geen rijen auto's bumper-aan-bumper langs alle straten geparkeerd stonden. Auto's genoeg, maar de eis dat er minimaal vijf op één foto moeten staan, is (in een dorp als het onze) beperkend. Maakt het alleen maar leuker hoor, ik graaf nog even verder.
 
Op elke oude ansichtkaart met een kleurenfoto waarop auto's te zien zijn, hoort eigenlijk wel minstens één rood autootje te staan. In dit geval wordt die rol vervuld door het grotere broertje van de BMW Isetta, de BMW 600 dus, samen met een aardige doorsnee van het West-Duitse wagenpark van die tijd geparkeerd voor het station van Osnabrück. 60 jaar later staat er een te koop in Denemarken. En laat Osnabrück voor een groot deel van Nederland nou op de route naar dat land liggen. Wie weet is het wel hetzelfde exemplaar. ;)

BMW 600 1958 (klik!)
vehicle_ad_standard_image_e667f1dea668873fde97fee4b8ff2af6.jpg


vehicle_ad_standard_image_56e9c4f89da06accb978dbfd8745f4b6.jpg


vehicle_ad_standard_image_145e89d8e69e3897a17049b06d306318.jpg


vehicle_ad_standard_image_7ba91b8b0fa0d05773d728cd1bdd2bab.jpg


vehicle_ad_standard_image_f515526b8ff05b7da69ca0d162d62bbe.jpg


€ 36.000,-

 
Laatst bewerkt:
Markt-1973-Komplan-08.jpg


Deze foto is genomen op de Markt in Oudenbosch, de hoofdstraat in feite. Het is 1973. Ik zie een Citroën Dyane rijden en langs de stoep herken ik alleen de Renault 4 en de Peugeot 204 (dacht ik). Na wat geGoogle blijkt het een 304 te zijn. Het is ook van voor mijn tijd, dus vergeef me...

Affijn, die Peugeot vind ik erg leuk, dus daar heb ik een occasion van gezocht en gevonden:

Peugeot 304 S Cabrio
1975 - 46.437 km - € 17.450,-


35075211-28.jpg


35075211-37.jpg


35075211-33.jpg


35075211-4.jpg


Te koop in Scherpenzeel.
 
Moeilijke opdracht, zeker omdat het grootste deel van mijn jeugd in Boskoop was. Daarvan zijn weinig foto's met auto's, tenzij je op FB zit.
@929V6: scherp gezien!
Dus geen Opel Rekord-C 1900L meer en een Commodore uit die periode vind je niet meer, tenzij het een coupé is.
Dan maar over een heel andere boeg gooien.

Een heel andere foto van een parkeerterrein als eerste:

10.1.-parkeerterrein-1970_foto-Collectie-Historisch-Fotoarchief-EUR-1280x853.jpg


De vierde auto in de rij vanaf links is een Citroën Ami 6. Dan die maar, een erg leuke auto, wanneer je het mij vraagt. Met wat moeite heb ik dit prachtige exemplaar gevonden:

Citroën Ami 6
Te koop bij een particulier ergens in La Douce France voor het lieve bedrag van € 18.500. Wel helemaal gerestaureerd en sindsdien 6.000 km mee gereden. Wat een leuk wagentje!

Foto's:

84f357df6908ea0b642e278debb667d2.jpg


f448b2193d136ef182a1a52730a5404f.jpg


226aa879943c1e3522549f9b630128a4.jpg


a1dc7d52a33c7fd6368b382b39f4785c.jpg


c8f53d50e60c8bf5c3a6ef28f4acb8a8.jpg
 
Laatst bewerkt:
01-Bouw-1989-16_mr.jpg

Heerenveen, 1989

Helaas geen scherpe foto, maar wel eentje die op meerdere vlakken veel voor mij betekent. Ik ben van 1989, en heb de eerste jaren van mijn leven in Heerenveen gewoond. Zou er zo weer gaan wonen als ik ooit de kans krijg. Daarnaast is er een auto zichtbaar waarvan mijn recent overleden opa er destijds in die periode ook eentje had, en het was de eerste auto van hem die ik bewust heb meegemaakt toen ik ietsje ouder was. Grappig detail: Onderstaand exemplaar staat nu te koop in mijn huidige woonplaats, Drachten!

18702697_1.jpg


Nissan Laurel
1987 - 116.500 km. - € 12.950,-

18702697_8.jpg

18702697_20.jpg


18702697_18.jpg
18702697_16.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met veel plezier heb ik jaren in de stad Groningen aan de Gorechtkade gewoond. Wekelijks kom ik nog in de stad. Onderstaande foto is gemaakt op de kruising Herestraat/Gedempte Zuiderdiep eind jaren 70. Tegenwoordig is het Gedempte Zuiderdiep alleen toegankelijk voor bussen. Je kan met de auto nog op enkele stukjes van de parallelle rijbaan, maar dat is meer een veredeld (druk) fietspad geworden.
Het leuke voor mij aan deze foto is de onbekende coupé. Nooit eerder gezien. Het blijkt een Chevrolet Monza Coupé te zijn.

357086935-24047733138158986-2375121940662522768-n.jpg


En dan moet er nog 1 te koop staan... Gelukkig staat een perfect exemplaar uit 1979 in Kerkrade te koop.

Chevrolet Monza Coupé

04c37580-e643-4e27-afd1-107783d51d27-1e35a20b-d50b-4288-b5ca-c3afebc5dab3.jpg


04c37580-e643-4e27-afd1-107783d51d27-36fc290a-ef92-46a4-a7f6-b11e079cce67.jpg


04c37580-e643-4e27-afd1-107783d51d27-d45593e8-0142-4e17-b18d-6a33acff3f18.jpg


04c37580-e643-4e27-afd1-107783d51d27-c4391d26-758e-415b-ba3c-2adf0431e395.jpg


04c37580-e643-4e27-afd1-107783d51d27-72fb56fe-8ad4-4223-941c-4a834166f21a.jpg


Bouwjaar 1979
Prijs € 11.500,--






 
Auto‘s op deze locatie is tegenwoordig compleet ondenkbaar. Het Stratumseind in Eindhoven, toen nog gewoon toegankelijk voor auto’s, tegenwoordig de bekendste uitgangsstraat van Eindhoven, wellicht zelfs (Zuid-)Nederland met vijftig horecagelegenheden waaronder cafés, grand cafés en restaurants.

234f585bbbc80028bb0de40d9bfb3263.jpg


1974 - Stratumseind, Slagerij Peels.

2023 - Café de Kram

19789bdf-98d3-411c-abd1-878304c5141e-450x450.jpg


In de huidige situatie zul je, op een leverancier en hulpdienst na, nauwelijks nog auto’s zien.
Op de 1e foto zien er een VW Type 3 Variant, een Citroën Ami Break, Ford Capri en Taunus, een Renault 4 en nog net een Daf 31/32/33.

Ik kies voor de VW Type 3 Variant. Waarom? Omdat geheel toevallig de ouders van mijn klasgenoot/vriendje, die 3 deuren verder woonde, zo‘n auto (wel een fastback) hadden en ik me toen al verwonderde over 2 kofferruimten.

Volkswagen 1600L variant

1967 - € 14.900

5f776db9-09d6-4b3f-9fda-17598eba533a


7971e58a-310a-422d-890c-c63d283a1679


b1804329-115c-4294-9dd1-091f488a2899


cfb21e92-4c1a-47b8-a46a-7cb4310b87a9


295f370b-5c26-4160-bc69-e3abc4435f5e


Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid; foto's hoeven niet uit je eigen woonplaats te zijn hoor. Er staan genoeg foto's in het topic of elders. Bv googlen op een woonplaats en een jaartal en je krijgt vaak al vergelijkbare foto's te zien.

Leuke inzendingen en vooral de verhalen er achter. Allen goedgekeurd.
 
Voor de duidelijkheid; foto's hoeven niet uit je eigen woonplaats te zijn hoor.
Wellicht voor velen het eenvoudigste, je kent tenslotte je eigen omgeving het beste.
Ik heb ff gezocht naar een leuke uit mijn jeugd (Meerveldhoven), maar vond niet wat ik zocht. Daardoor wel de bovenstaande gevonden, die ik echter pas na het lezen van het onderschrift kon plaatsen. (En ik ben Eindhovenaar).
 
Harderwijk, Havendijk, Circa 1965.
2 Kevertjes, een busje, een witte en een Borgward Isabella. En nog enkele op de achtergrond en ook toeristen bussen.
foto3.jpg


Een te koop staande witte Borgward Isabella

Borgward Isabella

Eerste toelating: 05/1960, Kilometerstand: 203.600 km, Prijs: € 18.900

3edc1195-80db-4885-9f7b-e2d3aca936b8
c5fa92e9-4d68-45f7-a137-4c4df0c75116
a77f74db-dea8-423c-8961-a80f58825e84
2cfecfeb-3bf3-4a50-82ef-6ec20f6e46b3
e8a37cd6-1a28-4d3f-be13-9cc8e302a1f6
 
OBMfhcS.jpg


Ik ben ruim 3,5 jaar geleden verhuisd naar het prachtige Deventer. Zodra je hier komt ben je gelijk verliefd, zoals ook ik dat had. Ik kende hier niets of niemand maar gewoon de gok genomen en tot nu toe zielsgelukkig mee. Het is hier fijn vertoeven en de wijde omgeving is schitterend. Kijk vooral Langs de IJssel terug, met name aflevering 2 en 3. De stad had het flink te verduren in de oorlog en raakte in verval. Kenmerkend voor de jaren 70 en 80 is de aandacht voor stadsvernieuwing; niet alleen sloop en nieuwbouw maar bestaande woningen worden gerenoveerd of gerestaureerd. Op deze foto zijn ze met dat proces bezig. Ondanks de nieuwbouw (eind jaren 80 gebouwd waar die auto's staan) is dit nog altijd een prachtig straatje.

Ik herkende alle auto's op deze foto, behalve de tweede van links. Google Lens werkt ideaal en het bleek dus een Fiat 127 te zijn. Ik kende wel de 127 maar niet deze Series I. Echt een snoezig ding en ik vond het eentje in Italië in een bijzonder mooie kleurencombinatie en in prachtstaat. Perfect autootje voor in de smalle straatjes van deze historische stad.

Fiat 127

- 1974
- 5.500 euro
- 102.000 km

7E0FUNr.jpg



webcKVD.jpg


HjCkPoo.jpg


F2tyYKi.jpg


b4asqjI.jpg
 
Turijn.jpg


Een typisch jaren zestig plaatje van de verkeerschaos in een Italiaanse stad (Turijn in dit geval). Welke Fiat zullen we kiezen voor deze wedstrijd? Nee, eigenlijk wilde ik de Mercedes 190 rechtsonder kiezen, maar toen bedacht ik ineens dat het nog veel gaver zou zijn om de Lancia Flavia Sport Zagato in te zenden die nog net in het hoekje van de foto te zien is... Mits te vinden natuurlijk binnen het maximum bedrag. Alle aangeboden wagens leken boven de max te liggen, tot ik dit exemplaar bij onze eigen Nico Aaldering aantrof!

Zagato heeft nooit auto's ontworpen die in ieders budget passen. Dus dan heb je vanzelf wat exclusiefs. Dat geldt ook voor deze Lancia-versie, want er zijn behalve drie prototypes maar 626 exemplaren van gebouwd. Mogelijk had dat ook een beetje te maken met de nogal bijzondere lijnvoering, ik weet niet wat Niels van Roij hiervan zou vinden. Maar wat wel in die lijnvoering zit, is de speciale Zagato-Z, het punt waar de achterste zijruit de achterruit probeert te raken. Veel van de Zagato-ontwerpen hebben zo'n raakpunt als herkenbaarheid. Omdat deze voorwielaandrijver ook nog eens een exemplaar met de 1800 injectieversie van de boxermotor is (ja ja, allemaal bijzondere techniek), praten we over een auto waarvan er slechts 32 zijn gebouwd.

Goed, deze Lancia Flavia Sport Zagato 1.8 iniezione is van 1966, gedocumenteerd gerestaureerd en heeft 84.951 km op de teller. Andere soortgelijke wagens kosten rond 90k, deze is voor € 69.950,- gewoon te koop bij Nico in Brummen.

21478980-50.jpg


21478980-37.jpg


21478980-49.jpg


21478980-32.jpg


21478980-45.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wellicht voor velen het eenvoudigste, je kent tenslotte je eigen omgeving het beste.
Ik heb ff gezocht naar een leuke uit mijn jeugd (Meerveldhoven), maar vond niet wat ik zocht. Daardoor wel de bovenstaande gevonden, die ik echter pas na het lezen van het onderschrift kon plaatsen. (En ik ben Eindhovenaar).
Leuk ik ben ook Eindhovenaar! Ik ben veel uitgegaan op het ‘t Stratumseind, do-za, 2-3 avonden in de week! De Kram daar draait een oud vriendje weleens als DJ… kleine wereld!
 
In 1972 werd tijdens de olympische spelen in München een gijzeling gepleegd door de Palestijnse terreurorganisatie Zwarte September. Hierdoor stierven in totaal 17 mensen. De geschiedenis herhaalt zich.
In de link hieronder het relaas in t Duits
link

1425649691-muenchen-70er-jahre-2uQIjHSg98MH.jpg



vehicle_ad_standard_image_45be322847c8ac65141ffb2f35a4e74e.jpg


vehicle_ad_standard_image_612cba2db7aeaa78a63ec77a5415386d.jpg


vehicle_ad_standard_image_393819e4b326bfcec8b56035ddd404b2.jpg


vehicle_ad_standard_image_bf93f29e743132160b2c5b7078eeaa92.jpg


vehicle_ad_standard_image_7971058ea660a4599b09582abea53707.jpg


Prijs € 13.500,00
Bouwjaar 1962
Kilometerstand 95.000km

Auto Union (DKW) 1000 S der 3., letzten Bauserie. Diese Serie umfasste die 3 Ausführungen

a) AU 1000 Limousine: einfache Ausstattung, 44 PS

b) AU 1000 S: „voll“ verchromt, Getrenntschmierung, 50 PS und

c) AU 1000 S de luxe: 50 PS, zusätzlich zu b) Scheibenbremsen vorne, versenkbare Seitenfenster hinten.

Bei dem angebotenen Fahrzeug handelt es sich um die Variante b), von welcher im Vergleich mit dem S de luxe (c)) nur noch relativ wenige Fahrzeuge existieren.

*Fahrzeug***daten: **
EZ 21.03.1962. FIN 6820 118 282. HU 06.2025. Kein Unfall bekannt. Steht trotz einzelner Lackschäden und Stellen mit Rostansatz noch sehr ansehnlich da, Chrom rundum in sehr schönem Erhaltungszustand. Durch technisch-bauliche, bauzeitgemäße Änderungen (s.u.) technisch deutlich aufgewertet mit entsprechend erhöhtem Nutzwert gegenüber „Standardware“. Kein verbasteltes Auto. Inneneinrichtung überwiegend etwa Zustand 3. Tachostand 95.000, Laufleistung nicht bekannt. Technik besser als Optik und in einem in dieser Ausstattung so kaum erhältlichen Zustand:

Umbauten/Änderungen: Scheibenbremsen vorne. Lang übersetztes Getriebe (aus AU 1000 SP), Synchronisation gut, weiche Schaltvorgänge, keine Geräusche. Rzeppa-Gelenkwellen (aus AU 1000 SP), damit keine störenden (im Original: Scharniergelenke) Antriebseinflüsse auf Lenkung. Lenkgetriebe aktuell getauscht, jetzt von DKW-MUNGA, Ritzel und Zahnstange neu.

Motor 900 ccm, leistungsgesteigert, Sportluftfilter, sehr lauffreudig und leistungsbereit. Der Motor wurde so, wie von Voreigentümer verbaut, belassen und nicht untersucht, springt trotz Leistungssteigerung gut an, gesunder Klang: Fahrspaß pur!

Ohne Getrenntschmierung. Hochleistungszündspulen 6V aus DDR-Produktion. LiMa mit Wasserpumpe (von AU 1000 SP), damit auch in heißen Sommern hervorragend thermisch abgesichert.

Holzsportlenkrad, Schalensitze (Originallenkrad und -sitze vorhanden).

Pappbrief vorhanden.
Auf Wunsch können ergänzend ein weiteres, fahrfähiges Fahrzeug der baugleichen Serie (b), s.o.), ausgestattet u.a. mit Golde-Stoffschiebedach, Anhängekupplung und 12-Volt-Elektrik sowie verschiedene Ersatzteile, u.a. ein abgesägtes Komplettdach mit Schiebedach, angeboten werden.
 
Laatst bewerkt:
Catherinaplein, Eindhoven - Niet de weg op zonder zegenen! Uitwerking volgt.

catharinaplein.jpg
 
Catherinaplein, Eindhoven - Niet de weg op zonder zegenen! Uitwerking volgt.
Gaaf, links zat toen boekhandel van Pierre, helaas al niet meer in het oorspronkelijke pand.
Het mooie grote hoekpand in het midden staat er ook nog. Was als Ram Bam jeans bekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Gaaf, links zat toen boekhandel van Pierre, helaas al niet meer in het oorspronkelijke pand.
Het mooie grote hoekpand in het midden staat er ook nog. Was als Ram Bam jeans bekend.
Ja klopt inderdaad, het einde van de winkelstraat de Rechtestraat. Deze autos staan precies voor de Sint Catharinakerk! Ik heb nog toen ik 18 was tijdelijk in een winkeltje op de Rechtestraat gewerkt, als bijbaantje naast mn studie.
 
Ik kies voor een bekende winkelstraat op loopafstand van mijn kantoor. Begin jaren '80 was de auto nog koning op de Antwerpse Meir; de winkelstraat werd uiteindelijk pas in 1992 autovrij gemaakt. Het merendeel van de prachtige (winkel)panden, waaronder warenhuis Inno en de aangrenzende stadsfeestzaal, zijn gelukkig bewaard gebleven. Het art-deco-pand links op de foto (met Tilquin-banners) is inmiddels een beschermd monument.

8a809e9f-0407-4a31-bc9e-afa566018451.jpg

Ik ga voor de opdracht van deze week voor de Fiat op de voorgrond:

 
OER! Ik heb de oude straatfoto's toegevoegd als link in de modelnaam:

rsaza - Toyota Corolla '74
1.jpg


SVF - Opel Manta '72
0-3ba46cf038f239a122916eb5c8834242.jpg


929V6 - BMW 600 '58
vehicle_ad_standard_image_e667f1dea668873fde97fee4b8ff2af6.jpg


j.ko - Peugeot 304 '75
35075211-28.jpg


Zadelsnuiver - Opel Senator '84
eca3a1f4-84db-4095-8f02-f315d67586a4-jpeg.jpg


Jeroen W - Citroën Ami 6 '65
84f357df6908ea0b642e278debb667d2.jpg


Jay DoubleYou - Nissan Laurel '87
18702697_1.jpg


Jp053 - Chevrolet Monza '79
Fq5TdKY.jpg


Pink Panther - Volkswagen 1600L '67
5f776db9-09d6-4b3f-9fda-17598eba533a


Spekky - Borgward Isabella '60
3edc1195-80db-4885-9f7b-e2d3aca936b8


MCW - Fiat 127 '74
7E0FUNr.jpg


Auteur - Lancia Flavia Sport Zagato '66
21478980-50.jpg


vers gemaaid gras - Volkswagen Karmann Ghia '69
1920x1080.webp


Zonder BMW met Skoda - DKW 1000S '62
vehicle_ad_standard_image_45be322847c8ac65141ffb2f35a4e74e.jpg


Escher - Fiat 131 '80
853_591718214.jpg


Succes met stemmen tot vrijdag 13 oktober 20:00!
 
1. rsaza - Toyota Corolla '74 => uit de tijd dat er nog lacherig werd gedaan over Japanse auto's. Wat een prachtexemplaar!
2. Escher - Fiat 131 '80 => zeldzaam! Prachtige auto.
3. SVF - Opel Manta '72 => erg elegante coupé!
 
Ik vind vrijwel elke inzending de moeite waard eigenlijk. Lastig stemmen dit keer.

1. Auteur - Lancia Flavia Sport Zagato '66
2. SVF - Opel Manta '72
3. rzasa - Toyota Corolla '74
 
1. Jeroen W - Citroën Ami 6
2. Zadelsnuiver - Opel Senator
3. SVF - Opel Manta
 
1e MCW - Fiat 127 '74 > Fiat zette toen in een paar jaar zijn technische achterstand (500-600-850 met motoren achterin) om in een voorsprong (128-Ritmo). Helaas had men met Russisch staal en zeer slechte anti roest behandelingen de kwaliteit niet onder controle.
2e rsaza - Toyota Corolla '74 > Alhoewel het aantal Japanse merken aanmerkelijk geringer is dan de huidige Chinese storm, waren de reacties toen deels identiek. Zeer veel auto voor relatief weinig geld. Hoofdsteunen, uitstelramen achter, wieldoppen, luxe vloerbekleding, etc. allemaal standaard.
3e Jeroen W - Citroën Ami 6 '65 > leuke auto, die lekker eigenwijs door Citroën was ontworpen. Echter niet begrepen werd, zodat al snel de Break verscheen en veel populairder werd. In 1968 kwam de 5-deurs Ami 8.
 
De Ami 8 was als Berline nog steeds een 4-deurs, met een kofferdekseltje onder de achterruit net als later de GS.
Je hebt gelijk. Ik was iets te snel. De achterruit van die Ami heeft later wel in een achterklep plaats genomen, erg exclusief zelfs! Al ben in niet zeker of het de ruit van de Berline of Break was.
 
De achterruit van die Ami heeft later wel in een achterklep plaats genomen, erg exclusief zelfs! Al ben in niet zeker of het de ruit van de Berline of Break was.
Geen idee. Het zal vast niet deze tractor zijn, maar hier is het ook nog de ruit van een Ami 6:
 
0-3ba46cf038f239a122916eb5c8834242.jpg


1. SVFOpel Manta18p
2. Jeroen W.Citroën Ami 614p
3. AuteurLancia Flavia Sport Zagato13p
4. rzasaToyota Corolla8p
5. vers gemaaid grasVW Karmann Ghia7p
6. j.koPeugeot 3046p
7. 929V6 / Zadelsnuiver / EscherBMW 600 / Opel Senator / Fiat 1315p
8. SpekkyBorgward Isabella4p
9. Pink Panther / MCW / Z. BMWVW 1600L / Fiat 127 / DKW 1000S3p
10. Jay DoubleYou / Jp053Nissan Laurel / Chevrolet Monza1p

Gefeliciteerd SVF!

@Escher volgende keer graag op tijd stemmen. Voor deze keer wel meegerekend omdat het voor de uitslag niet uitmaakte.
 
Terug
Bovenaan