Occasionwedstrijd #772: Japan Classic Sunday - Wat breng jij mee? | MCW heeft gewonnen!

929V6

Asfaltkampioen
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Welkom bij Occasionwedstrijd #772: Japan Classic Sunday - Wat breng jij mee?


JCS%202023%20Flyer.jpg

Zondag 2 juli, dus de eerste zondag na deze occasionwedstrijd, staat in het Brabantse Gemert Japan Classic Sunday op het programma, een treffen waar alle Japanse (en ook andere Aziatische) klassiekers en bijzondere youngtimers welkom zijn. Vanwege het laagdrempelige karakter (geen entree maar wel een fooienpot, geen muziek en zeker geen rev battles of andere poespas, maar wel een mooi groot terrein, heel veel mooie auto's en een gezellige sfeer) is JCS een heel ander soort meeting dan bijvoorbeeld Japfest of Go Japan!, waar de nadruk veel meer op tuning ligt. Het aantal deelnemers neemt elk jaar toe en er zitten altijd weer verrassende exoten bij uit binnen- en buitenland. Maar er is van alles te zien, van modellen die ooit alledaags waren tot speciale uitvoeringen, kei cars, busjes en sportwagens.

De opdracht:
Ga op zoek naar een Japanse of andere Aziatische klassieker of youngtimer waarmee jij naar Japan Classic Sunday zou willen komen.

Criteria:
- de auto mag overal te koop zijn.
- Onder Aziatisch versta ik auto's van merken uit landen aan de Japanse kant van Azië. Dus alles ten oosten van India.
- Bouwjaar t/m 2008
- Budget: € 50.000,-
- Bedrijfswagens tot een GVW van 3,5 ton (B-rijbewijs) zijn ook toegestaan
- Auto moet in rijdbare staat zijn, APK waardig.
- De auto mag zeker 100% origineel zijn, maar het hoeft niet. Getunede auto's zijn gewoon welkom bij JCS, maar niet om de motor in de toerenbegrenzer te jagen en/of met gillende banden weg te rijden.

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta s.v.p. omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's van de geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te worden.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar wordt verzocht vóór ZA-middag 12:00 uur de nieuwe wedstrijd te openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Iedere deelnemer die verzaakt zijn/haar stem uit te brengen kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald modeljaar is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.

48414713692_93f8cf77f7_c.jpg


Inzenden kan tot woensdag 28 juni, 20:00 uur. Stemmen kan tot vrijdag 30 juni, 20:00 uur. Veel succes!
Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 599
600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: Kunst met een C: Pink Panther
612: Geef het beestje een naam - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: het uitzetraampje: Jp053!
655: Bye Bye Civic: hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk- Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda
668: Typisch 1980 - Jp053
669: Gelijk aan de reclame! - 929V6
670: GL# - Barri
671: Code Rood - BRG
671 #2: Facelift - Modeljaarupdate - 929V6
673: Spoiler alert part 2 - Barri
674: de Barrelbrigade - SVF
675: De deurgreep - SVF
676: Bejaardenbak - Bobbeltje
677: Bijzonder stuurwiel - Zadelsnuiver
678: Pace car / Safety car - Jp053
679: Frunk! - rzasa
680: De vergelijkende test - lybra
681: Vieze import - Probenator
682: De eerste keer - Renate
683: Late varianten - lybra
684: Alfa Romeo GT Junior.... of zoiets - Jp053
685: De trouwauto - Zadelsnuiver
686: overpriced - rzasa
687: Maar wat dan wel? - lybra
688: Kleurloos - lybra
689: All I have to do is dream - vers gemaaid gras
690: Voorkomen is beter dan genezen - Jp053
691: Auf wiedersehen Mutti - Phils
692: Van een fiets naar de Quote 500 - V70man
693: De wintermobiel – die stiekem zo leuk is dat ‘ie blijft - V70man
694: De 'Ik heb de loterij gewonnen '-auto voor 2022 - Pink Panther
695: De 'Ik heb de loterij niet gewonnen'-auto voor 2022- brg & Escher
696: How to look rich on a budget - SVF
697: Identiteitscrisis - MBdoubleyou
698: De exoot - Zadelsnuiver
699: H-Kennzeichen - 929V6
700: Le Dakar D'Antan : Pink Panther
701: de coupé: V70man
702: De veilig op weg mobiel - MX6
703 De spaarwagen - Bobbeltje
704: Te mooi om waar te zijn - Zonder BMW met Skoda
705: De mooiste 5 - afentoe
706: Grijze muis? - Jeroen W
707: De andere Amerikanen - Jp053
708: Het jonge muurbloempje van de verkooplijsten - afentoe
709: Waddenauto - Guus Leferink
710: Zelfde naam, ander jasje - Guus Leferink
711: De hete hatchback! - SVF
712: De Japanse rampenbak - Total Loss
713: Wat een apart stofje/huidje! - vers gemaaid gras
714: Retro - Zadelsnuiver
715: Geef het beest(je) een naam - Escher/Total Loss
716: Die rooie - Guus Leferink
717: Geen evolutie, maar revolutie - Jp053
718: Dull as dishwater - brg
719: Hout waar je van houdt - Escher
720: Bouwvak & Camping - Zonder BMW met Skoda
721: Met een witte blijf je zitten - Bobbeltje
722: Geel, Geler, Geelst - EVV
723: Toch geen rouwauto - vers gemaaid gras
724: Mongol Rally 2023 - Spekky
725: LHD/RHD - MCW
726: Plaats voor zes - Total Loss
727: Pfff, wat is het heet - SVF
728: Barrelbrigade - Jeroen W
729: HEILIGSCHENNIS!!! - LPG Powered
730: De Chinezen komen eraan! - MCW
731: De sportievere c-segmenter - Jp053
732: De overlever - Jeroen W
733: Je hebt een WAT gekocht? - Jp053
734: Waar is de 1.8 gebleven? - Guus Leferink
735: Een beetje anders - Frits79
736: Pre War - Jp053
737: Nog niet ingereden - Pink Panther
738: Het aanbod verschraalt - 929V6
739: Neue Deutsche Welle - vers gemaaid gras
740: WK 2022 - Guus Leferink
741: Concurrentie!! - rzasa
742: Automatic - MCW
743: Vier de verre vierdeurs - Dizono
744: Mooi speelgoed - Dizono
745: Met twee doe je mee - Guus Leferink
746: Yeah baby!! England in the seventies!! - rzasa
747: Ode aan de diesel - Pink Panther
748: Zoek een (wat is zeldzaam) zeldzame auto - Timo
749: Modderfiguren - 929V6
750: Frans comfort - zadelsnuiver
751: De (bescheiden) droomgarage met 12 cilinders - Jp053
752: It's the vinyl countdown - MCW
753: In memoriam - MCW
754: Hoor de vogeltjes fluiten - Bobbeltje
755 Je 1e occasion Wedstrijd inzending - Zonder BMW met Skoda
756: Jouw rallyhobby - Bobbeltje
757: Tupperware uit de jaren 80 - vers gemaaid gras
758: De koplampwisser - JP053
759: Streetview deel 2 - 929V6
760: Zeg 'ns AAA - SVF
761: Wie A zegt moet B zeggen - MCW
762: Wie B zegt moet C zeggen - Jp053
763: The seventies (horsepower) - Guus Leferink
764: Een groene keuze - Pink Panther
765: Uw favoriete kleur - Jp053
766: De lelijkste auto - SVF
767: Klokje rond - V70man
768: Leuke vakantiegeld auto - MCW
769: Zo licht als een veertje - Bobbeltje
770: De geslaagde facelift: Pink Panther
771: The Italian Job: 929V6
 
Laatst bewerkt:
Isuzu Bellett 1800GT

Als je dan toch iets meeneemt naar Japan Classic Sunday, dan eentje waarvan mensen denken "Huh? Wat is dat nou?" Bij Isuzu denken de meeste mensen aan trucks, pick-ups en terreinauto's maar het Japanse merk heeft ook 'normale' auto's geproduceerd. Zoals deze vlot getekende Bellett (voordat GM de zaken overnam) in 1963 die 10 jaar later van de markt verdween. In Japan was deze 3.990mm lange tweedeurs sedan de eerste auto met GT-benaming. Er waren ook tammere versies en andere carrosserievarianten.

Deze blauwe sportieveling is van het laatste bouwjaar, al heeft deze niet de achterlampen van het laatste model. Hij stond overigens ook toen laag op zijn wielen. Te koop voor 2,98 miljoen Yen, oftewel 18.971 euro.

yKgxe31.png


EvISF0Z.png


NMQbodw.png


VnYpp4U.png


MHsxL5r.png


O5igrRS.png
 
Laatst bewerkt:
Mijn Yaris uit 1999 is nog veel te gewoon.
Ik zou daarom voor deze zeldzame beauty gaan: Nissan Silvia S10 (1976)
Te koop in Hoogeveen voor € 31.500
Een auto met het stuur rechts en automaat, maar deze klassieke Japanner zou ik echt wel willen!

Foto's van de te koop staande auto:

nissan-silvia-s10-now-in-holland.jpg


nissan-silvia-s10-now-in-holland.jpg


nissan-silvia-s10-now-in-holland.jpg


nissan-silvia-s10-now-in-holland.jpg


nissan-silvia-s10-now-in-holland.jpg


Nog wel een paar mooie wielen eronder (of wieldoppen, zoals onderstaand):

iu
 
Met deze wil ik wel meedoen aan de Classic Sunday:

Toyota Celica GT Four

3228948d-157d-4c80-bb87-08f7339543d8


37adffb6-83c8-4ab8-980c-f308a5ab14c5


eb2905d4-8370-4f0e-8772-975292c32c55


20541208-11c8-4d80-8f6d-d08ba3f90c60


fdb07392-8a0f-4225-a0f6-a8b477740edc


Prijs € 45.900,00
Bouwjaar 1988
Kilometerstand 65.873km

Toyota Celica GT-Four ST165 - 1988

Interestingly, the initial concept behind the name “Celica GT-Four” could not be more different from the spectacular rally-winning machine that this car eventually became. Presented to the public in 1985 at the Tokyo Motor Show as a convertible, Toyota wanted to introduce with the GT-Four an “all-wheel-drive open-air sports car”.

However, the production of this prototype cabriolet never went ahead, giving way instead to the ST165 that we know today, a 2-door coupe with a liftback boot. Welcome then, to the first ever GT-Four, introduced during the 4th generation of the Celica.

The importance and recognition of this model today, lies essentially in the successes and results that it achieved in rally racing, as well as in what it represented for the Japanese automotive industry. This was the first Japanese car with a turbocharged engine and all-wheel drive on the world rally stage. It was a matter of "I came, I saw, I conquered". With the GT-Four, Toyota put their name on the Rallying hall of fame, which until then had only seen European manufacturers.

And although it is with the 2nd generation of the GT-Four (ST185), that Toyota launched the Carlos Sainz limited edition, the first time that the Spanish driver became World Rally Champion was in 1990 on board of an ST165, co-driven by Luis Moya, "just like" the one we have here.

This GT-Four was originally delivered to Portugal where it has lived its entire life, and is in an all-round excellent condition. It's a relatively low mileage example (only 65 881kms), and is acompanied by its original on-board folder with the respective books owner's manual, as well as spare key set. Together with the OZ Sparco rims that can be seen in the photos, this Celica also has its original rims.
 
Laatst bewerkt:
Nog best lastig om een enigzins originele inzending te vinden die ik nog niet heb gebruikt. Een oude Civic / CRX of Accord coupé / Aerodeck, Mazda 323, Datsun 100A liggen voor de hand maar heb ik al eerder ingezonden. Een appeltjesgroene 5 deurs 323 van de allereerste lichting met bijpassende groene ruitjesbekleding zou mijn ultieme droom "huis tuin en keukenklassieker" zijn, maar die zijn onvindbaar.

Ik ga voor de mooiste Lexus die wij hier nooit gehad hebben:

1995 Lexus SC400

12-dsc06349.jpg


23-dsc06360.jpg


19-dsc06356.jpg


24-dsc06362.jpg


58-dsc06424.jpg


61.297 km
1995
€ 16.078
 
Laatst bewerkt:
Voor mij was de Mazda Cosmo vorig jaar het hoogtepunt op JCS.
Met de 3 schijfs wankelmotor en het futuristische interieur was deze auto zijn tijd al ver vooruit.
De prijzen zijn nu nog betaalbaar, maar ik denk dat deze de komende jaren flink gaan stijgen.

mazda Cosmo
39624304-1990-mazda-cosmo-thumb.jpg

39624213-1990-mazda-cosmo-thumb.jpg

39624199-1990-mazda-cosmo-thumb.jpg

39624216-1990-mazda-cosmo-thumb.jpg

39624324-1990-mazda-cosmo-thumb.jpg

Bouwjaar 1990
Prijs $24633 / € 22534
 
We zijn net een dag bezig en ik zie nu al in dat het zwaar wordt om 3 inzendingen te vinden, ik zie alleen maar leuke auto's.
 
Deze! Ik weet niet of alle klassiekerliefhebbers hem leuk gaan vinden, maar zeldzaam zijn ze en deze hoef ik niet eens te poetsen.

2002-honda-insight-64776e3a24d12.jpg


2002-honda-insight-64776e3a236df.jpg


2002-honda-insight-64776e3a25cc1.jpg


2002 Honda Insight voor GBP 9.995 (EUR 11.575): klik!
 
Laatst bewerkt:
Born in Born. Nu zijn ze er nog.

Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Bouwjaar: 2001, Km-stand: 64170 km, Prijs : Notk (was € 2650)

Te koop een unieke en nette Mitsubishi carisma 1.8 gdi afkomstig van eerste eigenaar sinds 2001 met nog maar slechts 64000 km origineel op de teller! de auto is altijd super netjes onderhouden en heeft ook altijd binnen gestaan geen enkele roest alles is nog als nieuw zowel motorische als technische helemaal in orde distributie riem vervangen bij 54000 km ! Een goed werkende airco ! 2 sleutels onderhoud boekjes aanwezig ruime auto! nationale autopas ! Alle apk papieren vanaf het begin ook aanwezig !
i_01_1687168604.jpg
i_05_1687168604.jpg
i_06_1687168604.jpg

i_09_1687168604.jpg
i_14_1687168604.jpg
 
Ik heb een zwak voor foute grote Koreaanse sloepen, dus gaan we deze week voor een zeer statige Hyundai Centennial 450VS Lang uit 2006

€ 19.900

Hyundai was in 2006 de hoofdsponsor van het WK voetbal, en voor deze gelegenheid importeerde het merk 35 Equus' naar Duitsland, gaf ze de nieuwe naam Centennial en werden beschikbaar gesteld voor de VIPs betrokken bij de organisatie van het tournament. Met ruim 5 meter in lengte en 4.5 liter metende V8 onder de kap moesten deze zwarte limousines het opnemen tegen de gevestigde Duitse orde, of in elk geval het publiek overtuigen dat ze in Korea ook best weten hoe een premium sedan te bouwen. Wie er met deze Centennial heeft gereden is niet bekend maar een waterkansje dat iemand als Franz Beckenbauer het genoegen heeft gehad om zich tijdens het toernooi te verplaatsen in deze unit.









 
Deze past wel in mijn straatje. We maken gewoon van een van onze topmodellen een pick-up. Volgens mij een redelijk zeldzaam business model.

TOYOYA CROWN PICK-UP
1968 - € 13.200

f0e0a45d65e8e9bc-large.jpg


0c6bc9f3a0370b0a-large.jpg


bcd4f939179d9c99-large.jpg

cfff5da08bab2df0-large.jpg

f82c307c2ab8395f-large.jpg



Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
Ik zou graag naar Japan Classic Sunday komen, maar waarmee...? Er is stiekem een hoop leuks uit Japan gekomen. Ik heb voor deze gelegenheid ernstig getwijfeld tussen vier modellen van drie verschillende fabrikanten, maar uiteindelijk zwichtte ik voor de onweerstaanbare charmes van dit kekke Mazdaatje. Er zit wat werk aan, maar de kleur is goed (hallo nineties!), het open dakje is een must, en als je dan gaat zoeken, blijkt ineens dat er nog maar schokkend weinig van overgebleven zijn. Dus ik doe het er graag mee:

Mazda 121 GLX Sky Canvas Top
1992 - 155.500 km - € 2.350,-


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Te koop in Kalletal, Duitsland.
 
Voor mij persoonlijk een van de meest begeerlijke klassiekers uit het oosten, de Datsun 240z.

Deze staat nog voor een redelijke schappelijke prijs te koop EUR 29.500!

Deze stamt uit 1971, heeft 141.333 km op de teller en een heerlijke 6-in-lijn motor natuurlijk! Een exemplaar met minder kms kruipt al snel richting de 50k…!

Datsun 240z

datsun-240z-1st-gen.jpg


datsun-240z-1st-gen.jpg


datsun-240z-1st-gen.jpg


datsun-240z-1st-gen.jpg
 
Toyota Corona 1900 Mark II 1969 (klik!)

De Corona Mark II van de eerste generatie (wat vreemd klinkt maar Mark II betekent dat dit model iets hoger in het leveringsgamma stond dan de Corona zonder toevoeging) is nooit een model geweest waar veel autoliefhebbers wild van worden, maar heeft wel alles waar Toyota groot mee geworden is: betrouwbare, onderhoudsvriendelijke en onverwoestbare techniek, een complete uitrusting en een onberispelijke afwerking. Deze Corona voegde daar ook nog een in 1969 opvallend moderne vormgeving aan toe, vergelijk dit maar met concurrenten als de Opel Rekord, Simca 1501 en Fiat 125 uit dezelfde periode, om van de Peugeot 404 nog maar te zwijgen.

1280x960.webp


1280x960.webp


1280x960.webp


1280x960.webp


1280x960.webp


€ 15.900,-
 
Ik vond dit wel een hele moeilijke :D Er zijn er zoveel die ik wel zou willen zien of hebben. En meer dan de helft van mijn inzendingen zijn Japanse auto's haha
 
@Probenator en Jp053,

Zouden jullie, als dat nog lukt, de prijs (ook omgerekend) nog willen vermelden? Ik zal de inzendingen er zo kort voor de sluitingstijd er niet op afkeuren maar het maakt ze wel compleet.
 
Stemmen maar!

Alle inzendingen op een rijtje:

vehicle_ad_standard_image_f4dd30ccedd09414c4fcf6ff188e9f34.jpg

Frits 79 - Mazda RX-9 (1980

vehicle_ad_standard_image_6c7e9008c101ee78c2ac5aa2da319084.jpg

Jp053 - Honda S800 Coupé (1968)

100214990278.jpg

rzasa - Toyota HiAce (1976)

yKgxe31.png

MCW - Isuzu Bellett 1800 GT (1973)

nissan-silvia-s10-now-in-holland.jpg

Jeroen W - Nissan Silvia S10 (1976)

3228948d-157d-4c80-bb87-08f7339543d8

Zonder BMW met Skoda - Toyota Celica GT Four (1988)

65000dfb1c6c311c1ed7c637fe02f18c3b5e8efc.jpg

Auteur - Datsun 120A F-II Coupé (1978)

12-dsc06349.jpg

SVF - Lexus SC 400 (1995)

39624304-1990-mazda-cosmo-thumb.jpg

MX6 - Mazda Cosmo (1990)

2002-honda-insight-64776e3a24d12.jpg

afentoe - Honda Insight (2002)

1920x1080.webp

vers gemaaid gras - Mitsubishi Galant VR-4 Twin Turbo (1998)

i_01_1687168604.jpg

Spekky - Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (2001)

0af30649-e60f-4735-93d3-8065e524a9c3-jpeg.jpg

Zadelsnuiver - Hyundai Centennial 450VS Lang (2006)

f0e0a45d65e8e9bc-large.jpg

Pink Panther - Toyota Crown Pick-Up (1968)

1920x1080.webp

j.ko - Mazda 121 GLX Sky Canvas Top (1992)

datsun-240z-1st-gen.jpg

JL86 - Datsun 240Z (1971)

1280x960.webp

929V6 - Toyota Corona 1900 Mark II (1969)

nissan-sunny-gti-r-01.jpg

V70man - Nissan Sunny GTi-R (1992)

Mitsubishi.jpg

Probenator - Mitsubishi Pajero Mivec 3.8 V6 (1998)​
 
Heel lastig kiezen. Veel mooie en leuke inzendingen! Ik voel me als een kind voor de etalage van een snoepwinkel waar ik 3 snoepjes uit mag kiezen. Na veel wikken en wegen ga ik voor:

1 Auteur - Datsun 120A F-II Coupé (1978) Het model hiervoor spreekt voor mij meer tot de verbeelding (mijn oudste zus heeft er een gehad) maar die zijn echt onvindbaar. Deze mini-SM kom je af en toe nog wel eens tegen en ben ik in de loop der jaren steeds meer gaan waarderen: erg leuk en sympathiek ding!

2 j.ko - Mazda 121 GLX Sky Canvas Top (1992) Tja, hoe kan het ook anders: deze heb ik zelf gehad en als er 1 auto is die ik ooit nog een keer zou willen bezitten dan is het deze. De Japanse 2CV! Lekker maf en karaktervol ding.

3 Zonder BMW met Skoda - Toyota Celica GT Four (1988) Prachtig exemplaar en helemaal jaren 80. De enkele keer dat ik er een zie dan is 'ie vaak in niet al te beste staat. Zo schuin van voren heeft ie wel iets van een 323F die eigenlijk ook in het rijtje had gemoeten (maar die is al veel vaker ingezonden)

De Honda S800 Coupé, Mazda Cosmo en Toyota Corona 1900 Mark II passen helaas niet meer in mijn top 3.
 
Laatst bewerkt:
1. j.ko - Mazda 121 GLX Sky Canvas Top (1992)
2. Zonder BMW met Skoda - Toyota Celica GT Four (1988)
3. Auteur - Datsun 120A F-II Coupé (1978)
 
Zoveel leuks..! Ik hou het bij auto's die vooral zullen opvallen bij Japan Classic Sunday omdat ze er niet of weinig zullen staan. En natuurlijk die ik zelf leuk vind en niet al zo vaak zijn ingezonden.

1. 929V6 - Toyota Corona 1900 Mark II
2. Jeroen W - Nissan Silvia S10
3. Pink Panther - Toyota Crown Pick-Up
 
Laatst bewerkt:
Erg moeilijk er slechts drie te mogen kiezen, maar dit is 'm voor mij:
1. afentoe - Honda Insight (2002) => prachtige auto, vorm volgt functie. Heel jammer dat deze nooit officieel is geleverd in NL!
2. 929V6 - Toyota Corona 1900 Mark II (1969) => uit de tijd dat Japanse auto's nog een vreemde noviteit waren hier.
3. Pink Panther - Toyota Crown Pick-Up (1968) => erg gave inzending, en voor mij een compleet onbekend model.

Jammer, maar helaas voor:
- MX6 - Mazda Cosmo (1990);
- SVF - Lexus SC 400 (1995);
- MCW - Isuzu Bellett 1800 GT (1973);
- Auteur - Datsun 120A F-II Coupé (1978) en
- rzasa - Toyota HiAce (1976)
 
1. Jp053 - Honda S800 Coupé (1968)
2. rzasa - Toyota HiAce (1976)
3. vers gemaaid gras - Mitsubishi Galant VR-4 Twin Turbo (1998)
 
Waar ik hebberig van wordt:
1e MX6 - Mazda Cosmo (1990) > super kleur ook!
2e Jp053 - Honda S800 Coupé (1968) > wil dat 791cc motortje wel eens tot de 9.000 toeren (!) doorhalen
3e vers gemaaid gras - Mitsubishi Galant VR-4 Twin Turbo (1998) > daarna is Mitsubishi qua design afgedwaald
 
1. MCW - Isuzu Bellett 1800 GT (1973)
2. Pink Panther - Toyota Crown Pick-Up (1968)
3. Probenator - Mitsubishi Pajero Mivec 3.8 V6 (1998)
 
1. MX6 - Mazda Cosmo - mooi merk, mooie auto, leuke techniek, lekker kleurtje
2. SVF - Lexus SC 400 - ik heb niet veel met Lexus, maar dit is een uitzondering; mooi model
3. afentoe - Honda Insight - voorloper en daarom een future classic; uitgesproken functionele vormgeving

Galant, Crown Pick-Up en HiAce doe ik sowieso tekort nu, maar ik kan er maar drie kiezen. Erg leuke inzendingen allemaal, mooie wedstrijd!
 
Moeilijk kiezen, mooie inzendingen allemaal!

1. rzasa - Toyota HiAce (1976)
2. MCW - Isuzu Bellett 1800 GT (1973)
3. Zonder BMW met Skoda - Toyota Celica GT Four (1988)
 
1 929V6 - Toyota Corona 1900 Mark II (1969)
2 afentoe - Honda Insight (2002)
3 Pink Panther - Toyota Crown Pick-Up (1968)
 
1. MCW - Isuzu Bellett 1800 GT (1973)
2. Jp053 - Honda S800 Coupé (1968)
3. Zonder BMW met Skoda - Toyota Celica GT Four (1988)
 
1.JL86 - Datsun 240Z (1971) Plaatje. Zou hem zelf ook wel willen hebben.
2.Jp053 - Honda S800 Coupé (1968) idem voor deze
3.929V6 - Toyota Corona 1900 Mark II (1969)
 
1. JL86 - Datsun 240Z (1971)
2. Pink Panther - Toyota Crown Pick-Up (1968)
3. V70man - Nissan Sunny GTi-R (1992)
 
Wat een leuk thema!
Ik ga voor de auto's waar ik echt even bij zou blijven staan:
1. rzasa - Toyota HiAce (1976)
2. MCW - Isuzu Bellett 1800 GT (1973)
3. MX6 - Mazda Cosmo (1990)

De Celica GT Four en de Insight vind ik ook heel leuk.
SC400 is iets meer 'gewoon' maar blijft een prachtig ding. Heerlijk rijtje zo.
 
Excuses voor de niet afgemaakte inzending, te druk gehad afgelopen week.

Waar ik hebberig van wordt:
2e Jp053 - Honda S800 Coupé (1968) > wil dat 791cc motortje wel eens tot de 9.000 toeren (!) doorhalen
Als bij 1.8 VTEC, even goed doorhalen op de invoegstrook.... zo verslavend. Mis dat zeker bij de Skyactiv van Mazda.

1. rzasa - Toyota HiAce (1976)
2. Zonder BMW met Skoda - Toyota Celica GT Four (1988)
3. MCW - Isuzu Bellett 1800 GT (1973)
 
Tijd voor de uitslag:

Met maar liefst 21 punten is MCW de winnaar geworden met de Isuzu Bellett GT!

yKgxe31.png


Op de tweede plaats vinden we Jp053 met 12 punten, gevolgd door rzasa met 11 punten en JL86 met 10 punten. De rest heeft er minder dan 10.

MCW, van harte gefeliciteerd en op naar #773! (y)
En natuurlijk tot zondag voor wie er allemaal bij is op Japan Classic Sunday. :)
 
Bedankt! En leuke wedstrijd 929V6. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor het stemmen wel verwacht had dat ik zou winnen :ROFLMAO: . Ik ben nu even druk (sociaal) dus later vanavond kom ik wel met een wedstrijd.
 
Terug
Bovenaan