Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter
Netjes tussen Bayon en Tucson
Hyundai heeft een volledig nieuwe generatie van de Kona in de ontwikkelingskamers staan. Die nieuwe Hyundai Kona lost volgend jaar het momenteel zo'n vijf jaar oude, huidige model af. Vanbuiten wordt alles anders, maar op technisch vlak lijkt Hyundai trouw te blijven aan de bekende Kona-receptuur.
Net als zustermerk Kia komt Hyundai met een hele rits dedicated EV's, elektrische auto's die in de basis als zodanig zijn ontwikkeld. Kia schaart die auto's onder het simpelweg 'EV' geheten label, bij Hyundai worden ze aan de Ioniq-familie toegevoegd. De komst en verdere uitbreiding van deze alleen als EV leverbare modellen betekent niet dat Hyundai niet meer met auto's komt die zowel verbrandingsmotoren als elektrische aandrijflijnen krijgen. De huidige Kona is er als mild-hybride, als conventionele hybride en als volledig elektrische Electric en volgens vergelijkbare receptuur lijkt Hyundai de nieuwe Kona die je op deze foto's ziet te ontwikkelen.

Hyundai Kona (spyshots)
Hoewel er dus waarschijnlijk ook weer een nieuwe elektrische Kona komt is het ingepakte testexemplaar op deze nieuwe set spionagefoto's duidelijk uitgerust met een verbrandingsmotor. Onderaan de achterzijde zien we namelijk een uitlaatpijp zitten. Kijk niet gek op als Hyundai ook een plug-in hybride variant van de nieuwe Kona levert. De nieuwe Kia Niro geeft waarschijnlijk een aardige indicatie van wat de nieuwe Kona op technisch vlak te bieden zal hebben.

Hyundai Kona Electric (facelift, 2020 - )
Het testmodel op deze nieuwe reeks foto's van de nieuwe Hyundai Kona hangt nog behoorlijk in camouflageplakkers. Ditmaal laat de auto echter nieuwe designdetails zien. Zo vallen met name de opvallend bonkig ogende kunststof delen rond de wielkasten op. Net als het huidige model krijgt de Kona weer over twee verdiepingen verdeelde verlichting aan de voorzijde. De nieuwe kijkers zitten weer relatief laag, een laag erboven worden de led-dagrijunits en de richtingaanwijzers gehuisvest.
Reken er daarnaast op dat de Hyundai Kona bij zijn generatiewissel een aardige groeispurt maakt. De in 2017 gelanceerde en in 2020 gefacelifte huidige Kona is 4,21 meter lang en zit wat formaat betreft dicht op de lager gepositioneerde 4,18 meter lange Bayon. Waarschijnlijk zoekt de nieuwe Kona meer het midden op tussen die Bayon en de 4,5 meter lange Tucson. We verwachten de nieuwe Hyundai Kona niet voor het begin van 2023 op de Nederlandse markt.
PRIVATE LEASE Hyundai Kona

Uitgelicht aanbod

Hyundai Kona 1.6 HEV DCT Premium | Navigatie | Leder | HUD | Stoelverwarming |
- 2021
- 19.706 km

Hyundai Kona 1.0T 120PK ESSENCE / NAVI / CLIMA / LED / PDC / 16" LMV / CAMERA / BLUETOOTH / CRUISECONTROL / 2E EIGENAAR / NIEUWSTAAT !!
- 2019
- 88.800 km

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 199PK Automaat N-line "Nieuw binnen"
- 2022
- 24.616 km
Lees ook

Nieuwe Hyundai Kona: eerste specificaties en prijzen

Hyundai: ‘Nieuwe Kona veel vaker elektrisch’

Hyundai Kona groeit zichzelf voorbij

Designreview Hyundai Kona: ‘geslaagd design met de juiste balans tussen evolutie en revolutie’

Fiat 500X vs. Hyundai Kona - Dubbeltest

Dit is de nieuwe Hyundai Kona!
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (15) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.