Volvo V70 2.4 D5 Comfort Line (2002)

autoreview

Signalement

UitvoeringV70 2.4 D5 Comfort Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is m’n eerste diesel na zo’n 10 LPG auto’s. En deze diesel is zeer overtuigend. Zeer gretig, ronkt slechts sportief als je het gas intrapt, is nooit lawaaierig. De elasticiteit is (pas...) vanaf 1200 toeren echt geweldig, zeker als je voor comfort gaat, maar vermogen achter de hand wil hebben.
De wegligging is uitstekend. Gaat echt goed rechtuit en vol vertrouwen ga je een bocht in. De V70 stelt dan niet teleur. Heel voorzichtig en duidelijk geeft hij aan wanneer ’t te hard gaat (onderstuur). Gas iets los en ’t gaat vanzelf.
Het comfort van de auto is goed. De stoelen zijn echt fantastisch. De electrisch bedienbare stoelen (optie) gaan afhankelijk van de gebruikte AB/sleutel al goed staan voor de bestuurder. Leuk!
Opvallend is dat iedereen die er in (proef) rijdt zegt dat het als vanzelf goed gaat, geen gewenning nodig, alles op de juiste plaats.
De demping van het onderstel is echter iets te week naar mijn zin. Zowel ’leeg’ als volbepakt deint ’ie nogal, ondanks de niveauregeling uit het optiepakket. Misschien had ik toch voor het sportieve onderstel moeten kiezen?
Het schuif-/kantel is een (dure) teleursteling. Vanaf 80km/u is het geruis onprettig. Voor het vele geld (Euro 1500) zit er geen enkele vorm van windgeleiding op. Behalve dan dat je ook alleen de achterkant (een klein eindje) kunt kantelen.
Verder functioneert het betaalbare navigatie systeem(dealer-accessoire HU1205) redelijk: bediening niet simpel, instrucies van de (mannelijke) stem en de display duidelijk. Echter de drievoudige vocale instructie per kruising/afslag wat veel van het goede. Stem is gelukkig zacht of uit te zetten.
De aanbevolen route slaat echter soms nergens op: Nieuwegein-Zwolle via A12-A50 ipv A28 en afslagen nemen die er niet zijn, danwel de autobaan niet op terwijl er een toerit is etc. Of 3 km dwars door een woonwijk/woonerf terwijl de bestemiing aan een rondweg ligt.... Je komt echter gegarandeerd op het juiste adres! Soms dus even eigenwijs zijn, hij berekent de nieuwe route vanzelf weer....

PROBLEMEN

Geen, behalve de lange levertijd (door de dieselmotor?)

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.