Volvo V40 1.9 D Europa (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V40 1.9 D Europa |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 219.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Vanaf het moment van aanschaf is het genieten geblazen in deze auto. De auto zit uitstekend, het in een test beschreven korte zitvlak ervaar ik zeker niet als zodanig. Integendeel, ik ervaar de Volvo als een zeer comfortabele reisauto waar ik ook na langere ritten als bijv. naar Italië fit kan uitstappen.
De motor is prima, loopt goed en vrij zuinig. ik behaal een gemiddeld verbruik van 1 op 16 a 17 bij een vrij pittige rijstijl. Het vermogen is met 95 pk wat aan de lichte kant, dit merk je voornamelijk bij het optrekken, dit gaat niet heel vlot. Wel is er een hoge snelheid te behalen: naar Italië heb ik hele stukken met 180 km p/u kunnen rijden. Bij lage toeren is de motor in de auto goed hoorbaar, boven de 2000 rpm is het motorgeluid aanvaardbaar.
Ik heb de auto vanaf 1 juni 2005 en de enige onkosten die ik er aan heb gehad zijn 2 nieuwe banden(normale slijtage) en een gemodificeerd Thermostaathuis. In het originele thermostaathuis zit een ontwerpfout, de auto had door de dealer teruggeroepen moeten worden maar dit is blijkbaar niet gebeurd. Samenvattend: ik ben zeer tevreden over de Volvo en ook mijn volgende auto zal een Volvo worden!
Update 312.000 km:
Ik heb mijn Volvo verkocht bij bovenstaande kilometerstand. Eigenlijk heb ik er nooit iets mee gehad, de auto heeft altijd perfect zijn werk gedaan. Enige pech die ik heb gehad is het feit dat bij 280.000 km de distributieriem is geknapt terwijl deze pas bij 320.000 km vervangen had moeten worden! Het blok is gereviseerd en zie daar, de motor doet weer gewoon z’n ding! Al met al toch bewondering voor de techniek van deze auto en ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik met veel plezier terugdenk aan de Volvo.
Inmiddels ben ik overgestapt naar een Audi A4 Avant TDI uit 2004, zie mijn review over deze auto voor meer info.
PROBLEMEN
Lekkend thermostaathuis, hier zat een ontwerp-/productiefout in.
Distributieriem geknapt voor vervangings tijdstip/kilometerstand. Kosten revisie motorblok: €1550,00 incl. montage/demontage.
Lekkende turboslang bij 310.000 km. Kosten €43,00
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.