Volvo V40 1.8 Comfort-Line (1998)

autoreview

Volvo V40 1.8 Comfort-Line (1998)

Signalement

UitvoeringV40 1.8 Comfort-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst100.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mooi rood is niet lelijk

  • 100.000 km

Na in het verleden, en dan praat ik over 1986, 4 jaar rond te hebben gereden in een 340 (kent u ze nog) kwam ik door ruimtegebrek achterin begin 2000 bij de 440 Experiénce terecht.5 jaar oud. Helaas sneuvelde na 3 jaar de distributieriem en werd vanwege een aantal vervelende motor mankementen besloten hier niks meer aan te doen.

En zo komt in februari 2003 deze mooi rooie V40 comfort-line bij ons in de stal terecht. Weliswaar na eerst goed overleg en ook nog proefrijden met een groene van hetzelfde bouwjaar. Maar ja, ze roepen dat groen de kleur van het avontuur is maar de rooie riep toch effe harder, dus de keuze was gauw gemaakt.

Deze is uitgerust met een GDI motor, welke in samenwerkingsverband met Mitsubishi ook voor de Volvo werd gebruikt.

Februari 2003.Km.stand 100.000km

Het is wel effe wennen met deze "dame". 122pk sterk lijkt in eerste instantie qua trekkracht onder de 3000 toeren niet aanwezig te zijn. Optrekken met een engelenvoetje ( zo voelt het in begin) anders staan de "sportstrepen" zo op het wegdek of gaat zij er bokkend vandoor. Maar eenmaal op de snelweg ontpopt zij zich tot een lange afstandsrunner pur sang. Zalige stoelen waar niets op aan te merken is. In Italië "berruggie op en berruggie af. No problemo.
En dankzij de ruime kofferruimte kun je, zeker op vakantie met 3 kids de duvel en z`n ouwe moer bijna meenemen.
Verbruik op de kortere afstanden komt uit op ruim 1:13. Maar op de langere afstanden scoor ik toch 1:15.

Jan.2004 t/m Dec.2007.(136.000km)

Sorry, maar hier kan ik geen lang verhaal van maken. Er valt, echt waar, helemaal niets negatiefs te melden over onze rooie rakker. Ze start en rijd in lente, zomer herfst en winter probleemloos. Vakanties in Duitsland, Frankrijk, Italië en Zwitserland. Alles blijft het naar behoren doen. Natuurlijk verlangt ze wel fatsoenlijk onderhoud en dat gebeurt natuurlijk bij de dealer. Er wordt niet op dat onderhoud bezuinigd. Ook op haar sloffen wordt niet op een eurootje gekeken en ze beloond ons met voorbeeldig weggedrag. Wel is ze, als er drie personen op de achterbank meerijden, een beetje straf afgeveerd.
In 2007 heb ik de eerste schade. Tijdens een enorme rukwind in oktober 2007 waait bij de overburen zo`n 20 meter schutting ondersteboven en 1 zo`n paneel schampt onze rooie op haar rechter achterspatbord.

Achterlicht aan gruzelementen en een partij stevige krassen. Werk aan de winkel bij de schadereparatie waar ze weer blinkend vandaan komt.

In 2008 krijg ik dan voor het eerst te maken met een onderdeel dat de geest geeft.Achteruitrijschakelaar doet het ineens niet meer. Daarna volgt ook nog een keer de hoogteverstelling van de linker koplamp.

Update 2009

In 2009 staat ze in de legendarische hagelbui in Terneuzen. In eerste instantie ziet het er nog niet zo erg uit maar bij daglicht komt de werkelijke schade. In totaal 60 putten en putjes. Gelukkig wordt via verzekering alles geregeld.

Update 2010 ( 175.000 km)
Niet meer in onderhoud bij de dealer maar bij een adres waar ze minstens het zulke goeie aandacht krijt.
Begint een beetje eentonig te worden maar er zijn geen bijzonderheden. Alles loopt, rolt en rijdt zoals het moet doen.
Laklaag moet wel wat extra onderhanden genomen worden.( Verkleuring)

Update 2011( 190.000km)
Voor het eerst wordt hardop de vraag gesteld hoelang we nog met onze rooie blijven rijden. Eind 2011 gaat ze richting 200.000km en dat is voor ons Nederlanders toch een psychologische grens.

Update 2012(205.000km) en 2013 (220.000km)
Geen nieuws is goed nieuws. Alles doet het naar behoren. De jeugd is uitgevlogen eind 2013 en dan blijf je met z`n tweetjes over.

Update 2014.

En dan is op km.stand 229.000 dan toch de kogel door de kerk. Het afscheid van een 11 jaar durende relatie om het maar even zo te zeggen. Gedurende 11 jaar kan ik zeggen heeft ze probleemloos gereden. Nog nooit zolang met een 2e hands gedaan. En dan ga ik weer terug naar de Volvo dealer. Hij heeft een hele mooie V40 staan uit 2003. Wie weet...echte liefde ....onverwoestbaar.






8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.