Volvo S80 2.0 (2009)

autoreview

Volvo S80 2.0 (2009)

Signalement

UitvoeringS80 2.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf109.000 km
KM-stand laatst169.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vorstelijk rijden zonder problemen

  • 169.000 km

Toen ik in de zomer van 2019 veranderde van baan moest ik mijn leaseauto -een Renault Megane 110pk inleveren en op zoek naar een nieuwe auto. Voor die leaseauto had ik al 3 jaar een Volvo S80 momentum diesel uit 2010 gereden. Aangezien ik minder kilometers ging rijden zocht ik een benzinemotor met zo min mogelijk kilometers, maar dan wel weer een S80. Al snel kwam ik bij auto Joure een S80 uit 2009 tegen en kocht deze met 109000 km op de teller voor €9000. Een handgeschakelde bak. Bij het wegrijden en het willen installeren van mijn telefoon via de Bluetooth kwam ik op een teleurstelling uit: in tegenstelling tot mijn vorige S80 had dit exemplaar geen Bluetooth… De auto reed verder prima. Wel merkte ik een merkwaardige hoge toon op en dat bleek de airco te zijn. Deze was leeg, moest opnieuw gevuld en toen was het euvel even verholpen. De volgende zomer was het probleem er weer. De hele koelradiator bleek poreus en deze moest worden vervangen. Kosten €400. Na een jaar heb ik er ook 4 nieuwe all-season banden van Kleber om gedaan.
Ik heb mijn Volvo in onderhoud bij Buitenweg in Naarden Vesting. Daar kocht ik ook mijn eerste S80 en hoewel ik zelf in Den Haag woon kom ik er graag (gelukkig weinig) omdat het een mooi pand heeft in een voormalige tinfabriek en omdat je er in de omgeving fijn kan fietsen met de leenfiets.
Ik heb inmiddels 60.000 km in deze auto gereden en geen noemenswaardige problemen gekend. Het achterste deel van de uitlaat (de pot) ging een keer stuk maar dan hebben we het ook wel gehad. Om de 20.000 km geef ik de servicebeurt. De auto is niet heel zuinig, maar dat wist ik wel. Je komt in gecombineerd verbruik aan de 1/10,5 en buiten de bebouwde kom kan je bij rustig rijden (niet meer dan 110) ruim 1 op 12 halen. Ik was niet van plan veel te rijden maar mijn zoon kreeg een baan in Almere en daar moet hij tweemaal per week met onze auto naartoe dus zit ik totaal aan de 20.000 per jaar. De auto rijdt vorstelijk en zo voel je je er ook in als je in de mooie lichtbeige leren bekleding van die prachtige zetels voorin zit. Het is met 150 pk geen snelheidsduivel in de acceleratie maar eenmaal op toeren op de grote weg cruise je heerlijk met 130-140 en dan zet hij snel aan naar de 160 als je even wil doortrappen. Hoewel het verbruik met de huidige benzineprijzen natuurlijk geen feest is blijf ik wel gewoon doorrijden in deze auto. Weinig grote kosten, zeer betrouwbaar en als je iets vergelijkbaars maar zuiniger wil kopen ben je zo 7-10k extra kwijt met min of meer dezelfde km’s op de teller. Daar kan je ondanks de hoge prijzen behoorlijk wat benzine van kopen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.