Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • S80

Volvo S80 T5 Summum (2011)

autoreview

14
Volvo S80 T5 Summum (2011)
Anoniem
  • Gebruikersreview
17 mei 2011 om 22:40
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringS80 T5 Summum
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

amerikaans weggedrag

  • 5.500 km
  • 17 mei 2011

meende ik met de T5 en 240pk een luxe sedan met bijbehorende sportieve wegligging te hebben gekocht (mede omdat ik voorheen 2 S-60's heb gereden). de rijeigenschappen bij hogere "duitse" snelheden vallen mij echter behoorlijk tegen. rechtdoor rijden gaat prima. remmen in bochten echter heeft als resultaat dat het onderstel eerst behoorlijk wat schommelende en zwabberende bewegingen maakt. ook snelle stuur bewegingen geven mij zo'n amerikaans mustang gevoel. heel jammer.

  • 26 mei 2011

Lezers, bedankt voor jullie opmerkingen. Bijgaand mijn overwegingen. Wat ik vaker lees is dat men schijnbaar denkt en vindt dat Volvo geen sportief merk is. Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb 2 keer een s-60 gehad met voldoende vermogen en bijbehorend weggedrag. Deze auto voldeed aan mijn verwachtingen en matchte met mijn rijstijl: zeer sportief. Mag ik ervan uitgaan dat, als een auto fabrikant een type maakt, variërend van even over de 100 pk tot zeer ruim over de 200 pk, er een, gerelateerd aan dit vermogen, bijbehorend weggedrag mag worden verwacht? De “groene rijder” waar ik niks op tegen heb maar ook niet tot behoor, zal een andere rijstijl hebben en nooit het schommelen tijdens het remmen bij 170km per uur in een bocht ervaren omdat hij vrijwel nooit deze snelheid zal rijden. Andersom gevraagd, hoeveel procent van de rustige rijders zal warm draaien voor vermogen en kiezen voor deze motor? Ik heb het zeer duidelijk niet over de looks van de s-80. Deze vind ik zeer mooi, klassiek en statig. De opmerking dat ik dan over een audi of bmw had moeten nadenken versterkt deze gedachte. Ook beide andere merken hebben eco uitvoeringen maar de types met vermogende motoren veert men duidelijk anders af. Waarom ik dit niet tijdens het test rijden heb gemerkt? Je rijdt toch, ondanks of misschien daarom, dat het niet je eigen auto is, toch voorzichtiger en, inderdaad, zowel ikzelf alsook mijn vrouw hebben beide dit niet gemerkt met de testauto (wat mij inderdaad bevreemd). Hebben we toch een testauto gekregen met een ander onderstel? Kan ik me haast niet indenken. Deze motor had wel (maar) 204 pk maar dat was geloof ik het enige verschil. De banden spanning heb ik inmiddels inderdaad wat verhoogd (bedankt hiervoor) en scheelt iets. Waarom ik het alleen over de wegligging heb? Dit was voor mij meteen een opvallend min punt in tegenstelling tot mijn s-60’s. Inderdaad, een s-80 is een prima auto en geeft een erg lux en ruim gevoel om in te rijden. Nog een klein opvallend puntje misschien is dat de veel besproken stoelen (die ook verder prima zijn) toch wat minder hoge wangen hebben in het zitvlak van mijn s-80 als van mijn beide s-60 voorheen. In alle 3 had ik sportstoelen besteld. Het zitvlak is nu wat vlakker waardoor je wat meer schuift. De rug wangen zijn naar mijn idee hetzelfde en geven prima steun. Inmiddels heb ik al 6500km gereden en over 2 weken zal hier weer ongeveer een kleine 3000km bij zijn gekomen in verband met enkele reizen die ik moet maken. Gelukkig zijn er behoorlijk weer wat kilometers van in Duitsland waardoor het wat beter opschiet ( eindelijk geen file veroorzakende matrix borden!!!!). Het woord “comfort” draagt natuurlijk een verwachting in zich welke we allemaal anders kunnen invullen. Het verhaal dat een s-60 namelijk stug zou zijn heb ik nooit ervaren. Ik vond hem strak rijden terwijl je niet stuiterend over kleine hobbels reed. Deze auto gaf mij rijcomfort. Dit alleen ter overweging van sommige woorden in de mooie folders! Tijdens het verkoop gesprek heb ik gevraagd wat de optie met de 3 knopjes betekende (hiermee kon je de vering sportiever afstellen). Het werd mij niet echt geadviseerd als ik hierdoor verwachte een echte “plak” auto te krijgen en gezien de meerprijs heb ikzelf ook redelijk snel ervan afgezien. Later, vorige week, heb ik bij een andere garage welke is gespecialiseerd in veringen en schokdempers dit verhaal deels bevestigd gekregen: de 3 standen lijken toch wel erg veel op elkaar en wijken niet veel van elkaar af. Vroeger, bij de R uitvoeringen van Volvo, was dit anders. Het dynamische onderstel, welke iemand in zijn reactie aanhaalde, is echter niet ter sprake gekomen. Of hij het vergeten is weet ik uiteraard niet. Waarom ik geen nieuw model s-60 heb gekozen? Ik hou niet van eenheidsworst en een nieuwe s-60 lijkt voor mij aan de voorzijde toch wel op een Renault. Ik ben ook in Beesd gaan kijken bij de presentatie en we konden hier niet warm voor lopen. Hij voelde kleiner aan van binnen ondanks dat de cijfers in de folders ons anders lieten lezen. Ik zal binnenkort ook even tijd maken om mijn bevindingen van mijn beide s-60 aan te vullen. Tot zover weer even.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Volvo S80? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo S80
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo S80 2.0T | 203pk | AUT | Kinetic | Cruise | Navi | Climate | High performance audio | USB | Parkeercensoren achter | Trekhaak

    Volvo S80 2.0T | 203pk | AUT | Kinetic | Cruise | Navi | Climate | High performance audio | USB | Parkeercensoren achter | Trekhaak

    • 2011
    • 156.265 km

    € 12.995

    Volvo S80 2.0 D3 Kinetic 2010 5-cilinder! 6-bak! Rijdt subliem! Perfect onderhouden! 2e eigenaar! Navi! NAP!

    Volvo S80 2.0 D3 Kinetic 2010 5-cilinder! 6-bak! Rijdt subliem! Perfect onderhouden! 2e eigenaar! Navi! NAP!

    • 2010
    • 195.118 km

    € 8.450

    Volvo S80 2.4D 176pk Automaat Momentum | Trekhaak | Leder | Navi | Cruise |

    Volvo S80 2.4D 176pk Automaat Momentum | Trekhaak | Leder | Navi | Cruise |

    • 2010
    • 243.697 km

    € 10.900

Meer Volvo S80 occasions

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo S80 specificaties
  • Volvo S80 occasions
  • Volvo S80 video's
Advies en informatie
  • Volvo S80 tests
  • Volvo S80 gebruikersreviews
  • Volvo S80 index
PREMIUM
Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Voor de verandering pakken we eens twee grote auto’s met een hoge kilometerstand. Althans,...

Lees meer
 

Volvo S80 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo S80 2.4D Limited Edition (2009)

    Volvo S80 2.4D Limited Edition (2009)

    • 6 december 2015
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 1.6D DRIVe Kinetic (2011)

    Volvo S80 1.6D DRIVe Kinetic (2011)

    2
    • 31 maart 2015
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 2.0D Limited Edition (2010)

    Volvo S80 2.0D Limited Edition (2010)

    2
    • 6 augustus 2012
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T5 Summum (2011)

    Volvo S80 T5 Summum (2011)

    5
    • 15 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Summum (2011)

    Volvo S80 T4 Summum (2011)

    1
    • 28 december 2011
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T5 Summum (2011)

    Volvo S80 T5 Summum (2011)

    14
    • 17 mei 2011
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 D5 Summum (2010)

    Volvo S80 D5 Summum (2010)

    7
    • 8 oktober 2010
meer reviews
Volvo S80 DrivE

Volvo S80 DrivE

65

Een 1,6-liter dieselmotortje in een Volvo S80. Met een vermogen van 109 pk doet je dat terugdenken...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Vijf auto's die net youngtimer zijn geworden

    Vijf auto's die net youngtimer zijn geworden

    16
    • 24 oktober 2021
  • Nieuws
    Terugroepactie voor Volvo S60 en S80: niet voor Nederland

    Terugroepactie voor Volvo S60 en S80: niet...

    9
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 2.4 170pk (2004)

    Volvo S80 2.4 170pk (2004)

    6
    • 22 januari 2021
  • Nieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: sedans

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    44
    • 13 november 2020
  • Nieuws
    Terugblik: 'Volvo wil toplimousine'

    Terugblik: 'Volvo wil toplimousine'

    33
    • 4 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 D2 Momentum (2012)

    Volvo S80 D2 Momentum (2012)

    5
    • 20 juni 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    154
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    67
    • 4 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden