Volkswagen Polo 1.6 (1996)

autoreview

Volkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf111.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Toen ik de auto voor het eerst zag dacht ik dat is mooie wagen, Maar jammer genoeg moest ik afscheid nemen van mijn Swift GTi deze total los gereden dat was zo`n fijn wagentje maar op dat moment niet te vinden ook de Baleno 1.8 GTi was er niet dus werd het een Volkswagen Polo 1.6.
Na de polo te hebben gekocht bij de Volkswagen dealer begon het gesodemieter. Binnen een maand de beide elektrische ruitmotoren kapot een week later het originele schuifkanteldak lek, toen een lager geluid uit de versnellingsbak bleek een hoofdlager, deze vervangen.
Maar dat is nog niet alles na 3 maanden koelvloeistof lekkage, waterpomp lek deze vervangen. Twee weken later weer koelvloeistoflekkage. Nu de radiateur; deze ook maar vervangen.
De ellende was nog niet afgelopen. Vier maanden erna sprong de krukaskeerring eruit daardoor veel olie lekkage deze ook maar vervangen incl. distibutieriem en spanrol de tweede al binnen een half jaar. Een week later weer een probleem koelvloeistof lekkage de bovenste slang van motorblok naar radiateur was gescheurd. Toen de APK keuring: remblokken en remschijven voor wielremcilinder rechts achter deze was lek,einddemper vervangen en twee nieuwe voorbanden 195/50R15, en een grote beurt. Toen een half jaar zonder problemen eindelijk een half jaar zonder de garage.
Maar opeens begon de motor op drie cilinders te lopen bleek er een verbrande klep in te zitten, moest de hele motor uit elkaar. Na al deze ellende heb ik besloten hem weg te doen en hem maar in geruild op een nieuwe Suzuki Swift Exclusive. Met de GTi nog nooit geen probleem gehad.

PROBLEMEN

Elektronische defecten:

-Ruitmotoren links+rechts

Mechanische defecten:

-hoofdlager versnellingsbak
-waterpomp,distibutieriem
-radiateur
-krukaskeerring,distibutieriem,spanrol,olie en oliefilter
-koelvloeistofslang
-wielremcilinder rechts achter
-einddemper
-8 nieuwe kleppen en klepstoters,nieuwe koppakking,cilinderkop gevlakt

Onderhoud:

-remblokken voor
-remschijven voor
-2 voorbanden

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.