Volkswagen Polo 1.6 (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.6 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 111.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Toen ik de auto voor het eerst zag dacht ik dat is mooie wagen, Maar jammer genoeg moest ik afscheid nemen van mijn Swift GTi deze total los gereden dat was zo`n fijn wagentje maar op dat moment niet te vinden ook de Baleno 1.8 GTi was er niet dus werd het een Volkswagen Polo 1.6.
Na de polo te hebben gekocht bij de Volkswagen dealer begon het gesodemieter. Binnen een maand de beide elektrische ruitmotoren kapot een week later het originele schuifkanteldak lek, toen een lager geluid uit de versnellingsbak bleek een hoofdlager, deze vervangen.
Maar dat is nog niet alles na 3 maanden koelvloeistof lekkage, waterpomp lek deze vervangen. Twee weken later weer koelvloeistoflekkage. Nu de radiateur; deze ook maar vervangen.
De ellende was nog niet afgelopen. Vier maanden erna sprong de krukaskeerring eruit daardoor veel olie lekkage deze ook maar vervangen incl. distibutieriem en spanrol de tweede al binnen een half jaar. Een week later weer een probleem koelvloeistof lekkage de bovenste slang van motorblok naar radiateur was gescheurd. Toen de APK keuring: remblokken en remschijven voor wielremcilinder rechts achter deze was lek,einddemper vervangen en twee nieuwe voorbanden 195/50R15, en een grote beurt. Toen een half jaar zonder problemen eindelijk een half jaar zonder de garage.
Maar opeens begon de motor op drie cilinders te lopen bleek er een verbrande klep in te zitten, moest de hele motor uit elkaar. Na al deze ellende heb ik besloten hem weg te doen en hem maar in geruild op een nieuwe Suzuki Swift Exclusive. Met de GTi nog nooit geen probleem gehad.
PROBLEMEN
Elektronische defecten:
-Ruitmotoren links+rechts
Mechanische defecten:
-hoofdlager versnellingsbak
-waterpomp,distibutieriem
-radiateur
-krukaskeerring,distibutieriem,spanrol,olie en oliefilter
-koelvloeistofslang
-wielremcilinder rechts achter
-einddemper
-8 nieuwe kleppen en klepstoters,nieuwe koppakking,cilinderkop gevlakt
Onderhoud:
-remblokken voor
-remschijven voor
-2 voorbanden
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.