Volkswagen Polo 1.6 (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.6 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 101.000 km |
KM-stand laatst | 101.000 km |
Zo groot kan klein zijn
- 101.000 km
Hier is hij dan mijn tweede auto,het betreft een Volkswagen Polo.
Ik kon maar niet wennen aan mijn vorige auto en heb hem daarom ook de deur uit gedaan, eigenlijk had ik altijd al een Polo willen hebben maar na wat proefritten gemaakt te hebben had ik nog geen exemplaar kunnen vinden die naar mijn idee in technische goede staat was dus had ik daarom in eerste instantie een Fiësta gekocht omdat ik een auto nodig had. Maar na ruim een half jaar begon het toch weer te kriebelen. Ik weet niet wat het was maar ik moest er eentje rijden. Na de Fiësta verkocht te hebben liep ik toch tegen een goed onderhouden exemplaar aan en heb deze mee naar huis genomen.
De motor die 1600 kubieke centimeters telt heeft naar mijn idee ruim voldoende vermogen, vooral optrekken bij het stoplicht en of inhalen doet hij probleemloos en is dus zo op snelheid. Echt een strepentrekker is het niet maar heeft voldoende kracht om snel vooruit te komen. Met vijf man in de auto komt hij nog aardig goed mee met het verkeer zelfs een klein bepakt aanhangertje is geen probleem, zelfs hele fietsen passen in het kleine karretje en dan kan de kofferdeksel nog dicht ook
101.000:
De eerste kilometers verliepen probleemloos.
Gewoon een beurtje er tegen aan en nieuwe olie en door tuffen. In de zomer heb ik hem eigenlijk alleen voor de kleine ritjes gebruikt vooralsnog geen lange ritten waarbij het verbruik eens goed getest kan worden.
103.500: Kilometers maken
Nu na de zomer maakt de auto aanzienlijk meer kilometers omdat ik elke dag zo'n 60 kilometer maak om van en naar het werk te komen. Het verbruik valt mij erg tegen omdat VW in de boeken schrijft dat hij op de buitenwegen zelfs 1 op 19 moet halen! Dat is wel erg optimistisch. Aangezien ik veel snelweg rijdt zou ik daar wel in de buurt horen te komen maar in de werkelijkheid haal ik krap 1 op 14.
en dan nog niet eens over de binnenwegen gesproken.
109.000: APK en door.
De auto moet voor de APK. Eens kijken wat de schade is. één remleiding is gecorrodeerd dus een nieuwe eronder en voor 60 euro weer een jaar klaar.
115.800: Nog weer een jaartje?
nu ruim een jaar verder kan ik alleen maar zeggen dat ik hem voorlopig nog niet weg doe. De auto heeft mij dit jaar nog geen 100 euro aan onderhoudskosten gekost alleen een multi-riem is er bij gekomen omdat deze versleten raakte, nog geen eens 20 euro en klaar. De auto bevalt mij dus tot nog toe erg goed hij heeft mij nog nooit laten staan. De verhalen die mij altijd verteld werden met de bangmakerijen over die auto gaat jou veel geld kosten en de waardeloze kwaliteit zijn naar mijn ervaring onzin. Het heeft te maken met hoe de auto is onderhouden en hoe er mee omgegaan is.
Binnenkort staat de APK weer op het programma. Nadere updates volgen.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo


Lezersreacties (0)
Reageren