Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Uitgelekte foto's van de nieuwe Polo (R-Line & GTI):

2017-VW-Polo-1.jpg

2017-VW-Polo-2555.jpg

De bekende teasers:

het-eerste-stukje-van-de-nieuwe-volkswagen-polo-289068-800.jpg

het-eerste-stukje-van-de-nieuwe-volkswagen-polo-289040-800.jpg

Later in de ochtend (11:00 Nederlandse tijd) volgt de officiële informatie als de onthulling live plaatsvindt. Het motorenaanbod zal er naar verwachting als volgt uit gaan zien (de importeur zal vast niet alle dieselversies in Nederland aan gaan bieden), gelijk aan de Seat Ibiza:

1.0 MPI 65 pk
1.0 MPI 75 pk
1.0 TSI 95 pk
1.0 TSI 115 pk
1.0 TSI EcoFuel 90 pk (CNG)
1.5 TSI 150 pk (GT)
2.0 TSI 200 pk (GTI) ?
1.6 TDI 80 pk
1.6 TDI 95 pk
1.6 TDI 115 pk

Roder

Gebruiker
Hm, die koplampen en strip onder de motorkap zien er een beetje gekunseld uot. Verder weer erg saai, zonde...

D Elzinga

Gebruiker
Ik kan er tot dusverre eigenlijk niets uitgesproken positiefs of negatiefs van vinden. Welbekend design dat we in zekere vorm al jaren kennen, en nooit echt iemand voor het hoofd zal stoten.

Wel een lekker kleurtje & velgen op die R-line trouwens, hopelijk duiken er meer van die felle tinten in de optielijst op.

straatos

Gebruiker
ATS zou deze wielen, maar dan 17" (op Golfjes 1 en 2 waren ze 15 inch) voor de nieuwe Polo moeten aanbieden, voor maximaal retro effect.

ff32f148652d7e559626c8ac1a42d97a.jpg

Springbok

Gebruiker
Mooie en volwassen auto geworden. Duidelijke stap tov de vorige Polo.

Verder het bekende VAG recept, dus weinig spannend qua design.

Erg benieuwd naar de prijzen. De 2 instapmotoren zijn natuurlijk om te huilen anno 2017.

Roder

Gebruiker
Springbok zei:
Mooie en volwassen auto geworden. Duidelijke stap tov de vorige Polo.

Verder het bekende VAG recept, dus weinig spannend qua design.

Erg benieuwd naar de prijzen. De 2 instapmotoren zijn natuurlijk om te huilen anno 2017.

Inderdaad... Menig A-segmenter is met meer potente motoren verkrijgbaar. Iets met dubbeltje en eerste rang?

Pjötr

Actieve Gebruiker
Leuk! Ik vind het mooie en goede evolutie van de Polo, niet baanbrekend of de mooiste auto ooit. Maar dat is ook niet echt het doel van Volkswagen.
Gewoon een auto met een aansprekend design, beetje tijdsloos en die jaren mee kan, en ook als tweedehands van het vorige model rij je in een auto die niet echt verouderd oogt.

Die oranje vind ik heel gaaf,en ook het interieur, mooi strak en alles lijkt zoals 'n Polo hoort te zijn, op een logische plaats te zitten. De gekleurde bekleding en deel in het dashboard vind ik ook mooi.

Het gros van de mensen zullen hier wel mee weglopen, en terecht, herkenbaar als VW/Polo, en vraag willekeurig aan mensen wat ze hiervan vinden, en ik denk dat driekwart deze allemansvriend mooi zullen vinden.

De kenners zullen vooral saai roepen, maar ja dat is natuurlijk ook verplichte kost, immers een moderne VW mooi vinden, dat kan echt niet!

Damianw26

Gebruiker
De voorganger had in ieder opzicht kraak noch smaak, al is de 1.0 turbo motor wel erg goed. Ik vind hem 200 jaar moderner, een prima auto. Wel is de auto zonder led koplampen een beetje vreemd van voren

der Magistrat

Gebruiker
Dat plastic op het deurpaneel lijkt wel van het type 'robuust' te zijn, maar dat is slechts gebaseerd op de foto. Verder wel een fris interieur, ik vrees dat je daar wel voor betaalt, maar het ziet er smaakvol uit. Het exterieur vind ik te braaf, maar VW-modellen zijn sowieso niet echt aan mij besteed.

Lada Niva Urban

Gebruiker
@ Roder: je hebt helemaal gelijk.
Die strip onder de motorkap is erg lelijk.
Net als bij de nieuwe Volkswagen Arteon zou ik die direct zwart laten spuiten zodat hij minder opvalt.

Lada Niva Urban

Gebruiker
VAG Flikt het weer !
Hier staat weer een schitterende doorontwikkeling van het huidige model (op die motorkapstrip na dan).
Chique en tijdloos zonder het huidige model verouderd te doen lijken.
Knap is dat toch.
Dat doet de concurrentie Volkswagen niet na.
Compliment !

Wouter82

Moderator

Mwah. Ten opzichte van de laatste scoopfoto's valt het mij mee, maar echt warm wordt ik er niet van. Koplampen vind ik wat merkwaardig ogen en doen mij denken aan die van Qoros.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
In vlotte kleuren en met behoorlijke wielen is het best een aardige auto en zeker volwassen. Zonder meer geslaagder dan de suffe Golf VII. De oude Polo vond ik echter mooier, die klopte gewoon helemaal wat mij betreft. De nieuwe is breder en lager en dat maakt 'm misschien 'dikker' maar niet evenwichtiger. Ik ben nog altijd geen fan van de harde lijnen die Volkswagen toepast, zo ook hier over de zijkant. Maar goed, hier staat nog steeds een heel nette auto die ik nog steeds tot een van de mooiste en evenwichtigste in zijn klasse reken en zeker mooier dan de Hyundai i20 en Kia Rio, waar nadrukkelijk ook voor behoudende ontwerpen is gekozen. Het interieur vind ik wel erg hoekig, dat moet ik nog even zien op betere foto's, VAG's persfoto's zijn nogal eens erg kunstmatig om te zien.

Roder

Gebruiker
Grappig ook dat het B-segment nu bijna enkel uit 5-deurs modellen bestaat. Elk zichzelf respecterend merk is van de 3-deurs afgestapt. Interessante omtwikkeling!

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Tegenwoordig hebben alleen nog maar premiummerken als Audi, DS, Alfa Romeo, Peugeot, Hyundai, Ford en Opel nog een driedeurs, waar andere merken op de kleintjes letten.

(Haha, totaal mislukte sneer naar Opel gok ik :LOL:)

Mach1

Gebruiker
De nieuwe Polo valt nog mee, ziet er best goed uit. Na het zien van de scoops had ik een minder resultaat verwacht. Dashboard vind ik erg gaaf!

Bimmert

Gebruiker
Ik vind het ook een grote vooruitgang. Als de nieuwe Golf ook zo'n stap zet belooft dat nog wat.

Roder

Gebruiker
D-C zei:
Tegenwoordig hebben alleen nog maar premiummerken als Audi, DS, Alfa Romeo, Peugeot, Hyundai, Ford en Opel nog een driedeurs, waar andere merken op de kleintjes letten.

(Haha, totaal mislukte sneer naar Opel gok ik :LOL:)

Premium is wat anders uiteraard, zie bijvoorbeeld MINI waar de 3-deurs júist het model is. Waarom je Opel er bij haalt ontgaat me even, conclusies trekken is blijkbaar niet je sterkste punt.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik dacht altijd dat een Mini en Opel Corsa in het B-segment vielen, maar dat is een misvatting geweest. Ik vind het mooi dat zichzelf respecterende autofabrikanten als Ford en Hyundai nog wel gewoon een driedeurs aanbieden in dit segment. Je lijkt te insinueren dat een merk dat niet van de driedeurs is afgestapt zichzelf niet respecteert, dat vind ik best een bijzonder standpunt.

cirKel

Gebruiker
Wat mij opviel bij de live streaming van de presentatie, is dat onder in beeld constant de volgende zin stond:
"The pictured cars are not for sale yet and therefore guideline 1999/94/EG does not apply."

f40m5c.png

Richtlijn 1999/94/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 december 1999 betreft de beschikbaarheid van consumenteninformatie over het brandstofverbruik en de CO[sub]2[/sub]-uitstoot bij het op de markt brengen van nieuwe personenauto's. Met andere woorden: men wil zich nog nergens op vastleggen en dekt zich nu al in. Misschien wordt het, ondanks alle mooie woorden over de superieure techniek, een geweldige zuipschuit, maar dan een die wel aan alle CO[sub]2[/sub]- en NO[sub]x[/sub]-regels voldoet. Ik lees ook van alles over uitgedijde buitenmaten, maar over de toe- of afgenomen massa ten opzichte van de voorganger houdt men eveneens zijn mond.

Roder

Gebruiker
Is niet meer dan normaal. Vaan zijn pre-brochures ook gedrukt zonder homologatie, en dus exacte uitstoot etc. Is. is vreemds aan. Apart dat je er meteen een complot achter wilt zien...

Cd6lop

Gebruiker
Mooie wagen geworden, en m.i. een directe concurrent voor de Golf en andere C-segment wagens. B-segment wordt meer en meer 'volwassen' helaas ook vwb de prijzen.

Roder

Gebruiker
Wel eens in een modernde B- en C-segmenter plaatsgenomen? Dat is nog steeds een klasse verschil...

Cd6lop

Gebruiker
Roder zei:
Wel eens in een modernde B- en C-segmenter plaatsgenomen? Dat is nog steeds een klasse verschil...

Uiteraard, en er zijn verschillen, maar de 'stappen' die in het B-segment worden gemaakt op het gebied van comfort, veiligheid, rijeigenschappen en vooral inzake afwerking en materiaalgebruik zijn m.i. zodanig dat er weinig verschil meer is met het C-segment. Ik denk dat deze Polo daar het beste bewijs van is en waarschijnlijk ook de nieuwe Fiesta Vignale. Qua prijzen praat je dan ook helaas over C-segment niveau.

Ik vind deze Polo in ieder geval erg geslaagd, niet verrassend qua uiterlijk maar wel erg fraai vwb interieur, en ja, ik weet de foto's tonen uiteraard de topmodellen, en die zullen erg prijzig zijn.

Barri

Moderator

Heb net het videoverslag van Autoweek (<https://www.autoweek.nl/video/onthulling-volkswagen-polo/>) bekeken, en dat blauwe exemplaar is toch wel een mooi en net ding!
Het front is volgens mij wel anders dan het exemplaar wat ik een jaar geleden mocht bekijken, ik heb het idee dat daarbij de lichtunits ronder waren van boven en wellicht die rand in carrosseriekleur wat dikker. Nu oogt het een stuk uitgebalanceerder (of ik ben eraan gewend :D ).
Eigenlijk wel opvallend dat de Golf facelift niet ook dit familiegezicht (net als Arteon) heeft gekregen, met dat randje onder de motorkap.

Zouden door dit randje de oudewetse booskijkers weer een hype worden? Of zou met het randje zwart spuiten/wrappen? Ben wel benieuwd hoe dat staat!

straatos

Gebruiker
straatos zei:
ATS zou deze wielen, maar dan 17" (op Golfjes 1 en 2 waren ze 15 inch) voor de nieuwe Polo moeten aanbieden, voor maximaal retro effect.

ff32f148652d7e559626c8ac1a42d97a.jpg

polo2.jpg

Overigens is opmerkelijk dat de nieuwe Polo (4,053mm long, 1,751mm wide and 1,446mm high, 2,564mm wheelbase) nagenoeg even groot is als de Golf 3 (die slechts 2 cm langer is). De nieuwe Polo is zelfs 6 cm breder, 2 cm hoger, met een bijna 10 cm langere wielbasis.

Flieger

Gebruiker
De nieuwe Polo is dan ook beter te vergelijken met de Golf IV:

Polo / Golf IV
L: 4053/4149
B: 1751/1735
H: 1446/1439
WB: 2564/2511

straatos

Gebruiker
Flieger zei:
De nieuwe Polo is dan ook beter te vergelijken met de Golf IV:

Polo / Golf IV
L: 4053/4149
B: 1751/1735
H: 1446/1439
WB: 2564/2511

Ben dan ook benieuwd hoeveel mensen zullen denken: voor de prijs van een Golf kan ik een kek uitgeruste en gemotoriseerde Polo nemen... M.a.w. ik denk dat de nieuwe Polo een knoeperd van een hit gaat worden voor VW.

Flieger

Gebruiker
De Golf IV is inmiddels 20 jaar oud. De Golf is in de tussentijd ook weer wat gegroeid en de Golf VIII zal ook weer groeien.

Polo / Golf IV / Golf VII
L: 4053/4149/4258
B: 1751/1735/1799
H: 1446/1439/1452
WB: 2564/2511/2620

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Volkswagen Polo goedkoper ondanks extra accessoires en vermogen[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 20 juni 2017 • Tekst: Ellen Kole[/size]

De nieuwe Volkswagen Polo is straks vanaf 15.550 euro te bestellen. Kijk je naar de geboden standaarduitrusting, het extra vermogen en de toegenomen ruimte dan krijg je beduidend meer waar voor je geld.

Volkswagen maakt de prijzen bekend van de nieuwe generatie Polo die in oktober in de showroom staat. De vanafprijs is met enkele tientjes gedaald naar 15.550 euro. Neem je echter in ogenschouw dat de nieuwe Polo flink meer ruimte, uitrusting en vermogen biedt dan de vorige generatie, dan is de nieuwkomer beslist een goede koop te noemen.

En er is nog meer goed nieuws: hoe hoger het uitrustingsniveau dat je bestelt, des te lager de prijs ten opzichte van de vorige model. Naast het instapniveau Trendline kun je ook de rijker uitgeruste Comfortline en Highline bestellen. Voor alle drie geldt: standaard zijn er meer infotainment- en veiligheidssnufjes dan voorheen. De Highline staat bovendien op het adaptieve onderstel Sport Select.

Nu ook op aardgas

Naast benzine- en dieselversies verschijnt de Polo ook in TGI-uitvoering: met een motor die tevens geschikt is voor aardgas. Die is leverbaar vanaf 17.390 euro. Alle motoren zijn voorzien van een start/stopsysteem en maken gebruik van terugwinning van rem-energie.

Voor de exemplaren vanaf 94 pk is optioneel ook een DSG-transmissie verkrijgbaar. De meerprijs hiervan ligt op 1.800 euro. Het topmodel, de performance-uitvoering GTI, is in eerste instantie alleen met DSG te bestellen, in 2018 volgt de versie met handbak. Ook de Polo met 150 pk TSI-benzinemotor die van cilinderuitschakeling is voorzien volgt later.

Vanafprijzen nieuwe Volkswagen Polo
Benzine
Trendline 1.0 MPI 65 pk 15.550 euro
Comfortline 1.0 MPI 75 pk 17.890 euro
Comfortline 1.0 TSI 95 pk 18.990 euro
Comfortline 1.0 TSI 115 pk 20.150 euro
Highline 1.0 TSI 95 pk 20.315 euro
Highline 1.0 TSI 115 pk 21.445 euro
GTI 2.0 TSI 200 pk 29.590 euro

Diesel
Trendline 1.6 TDI 95 pk 20.290 euro
Comfortline 1.6 TDI 95 pk 22.090 euro
Highline 1.6 TDI 95 pk 25.215 euro

Aardgas
Trendline 1.0 TGI 90 pk 17.390 euro
Comfortline 1.0 TGI 90 pk 19.090 euro

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/juni/43104-volkswagen-polo-goedkoper-ondanks-meer-accessoires-en-vermogen

De prijzen van de 1.0 TSI 95 pk en 115 pk liggen respectievelijk 1.330 en 1.590 euro hoger dan die van een gelijk gemotoriseerde Seat Ibiza. Ik vind vooral de TGI echter behoorlijk netjes geprijsd.

brg

Gebruiker
Prijzen dalen,
leuke doorontwikkeling,
en formaat Golf IV.
Dit wordt wellicht de nieuwe lease-norm!

Barri

Moderator

TGI heeft een heel lage uitstoot, dat scheelt.

De instapper is dan wel goedkoop, maar is niet leverbaar met airco.

De 1.0 TSI is wel iets duurder dan het uitgaande model (al zou je dan de 1.2 TSI Comfortline moeten pakken in het vergelijk, dan scheelt het minder).

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Wat live foto's:

03.jpg

02.jpg

01.jpg

Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1066146.html

VW-Polo-VI-Techno-Riese-mit-Kleinwagen-Etikett-Weltpremiere-story-574412_630x356px_376b75b988c4b483a0896770e08d98a5__p1020084_jpg.jpg

VW-Polo-VI-Techno-Riese-mit-Kleinwagen-Etikett-Weltpremiere-story-574412_630x356px_d94adb1e51338cbf7e89fc149edc0812__p1020035_jpg.jpg

VW-Polo-VI-Techno-Riese-mit-Kleinwagen-Etikett-Weltpremiere-story-574412_630x356px_794f09dc59ab1b34c80d1d0a697fc4d2__p1020060_jpg.jpg

VW-Polo-VI-Techno-Riese-mit-Kleinwagen-Etikett-Weltpremiere-story-574412_630x356px_efc52361ba89836df35c91ecf0c9aa28__p1020079_jpg.jpg

VW-Polo-VI-Techno-Riese-mit-Kleinwagen-Etikett-Weltpremiere-story-574412_630x356px_17068d6eb90faf4a52fbbd3dd7a0d018__p1020077_jpg.jpg

VW-Polo-VI-Techno-Riese-mit-Kleinwagen-Etikett-Weltpremiere-story-574412_630x356px_432562e6de9b27838663f9713f60be28__p1020075_jpg.jpg

88fbe2e29fdd542a2dd9d450ff768324__p1020194_jpg.jpg

9fcfd93f6922584c119fed09e4682e4b__p1020190_jpg.jpg

6f236f11c5a515924ec66f2430d81eda__p1020115_jpg.jpg

cfd88d4510f5574941cf38a6c3afd88c__p1020141_jpg.jpg

Bron: https://www.krone.at/auto/vw-polo-vi-techno-riese-mit-kleinwagen-etikett-weltpremiere-story-574412

newcarz-vw-polo-2017-16-600x400.jpg

newcarz-vw-polo-2017-71-600x400.jpg

newcarz-vw-polo-2017-46-600x400.jpg

Bron: https://www.newcarz.de/2017/06/16/vw-polo-2017-weltpremiere/

Total Loss

Gebruiker
Mooi verkoop praatje. Eerst maar eens zien wat er standaard wel en niet op zit en wat de opties gaan kosten. Fotomodellen tot nu toe gebruikt zijn stuk voor stuk helemaal volgeklikt ( logisch uiteraard ). Wel nu al duidelijk dat met name de Highline diesel echt belachelijk duur is.

D Elzinga

Gebruiker
Best nette prijzen, en zeker zo op de live foto's een geslaagd ontwerp imo. Wel overigens typisch zo'n model waarvan ik vermoed dat je hem wel moet aankleden (lichtmetaal, leuk kleurtje kiezen, etc) om die uitstraling te behouden, maar dat is helaas een beetje de norm aan het worden lijkt het.

Barri

Moderator

Overigens zijn de aardgas en diesel instappers ook aircoloos. De 1.0 TSI heeft een ander uitrustingsniveau en dus wel airco. Dat maakt de prijsvergelijking soms wat krom.

Edit: in tegenstelling tot Autoblog (ik las daar net de prijzen) staat de informatie hierboven al wat duidelijker weergegeven.

Total Loss

Gebruiker
De volledige uitrustingen en prijslijst kwam ik al tegen op de site van VW. Zoals te verwachten een ellenlange prijs/optie lijst. Lichtmetaal pas standaard vanaf de Highline, velgen als optie al erg duur ( vanaf 995 Euro voor 16" ). Led optie vanaf 850 Euro, de mooiere in te stellen meters/instrumentarium kost 400 Euro maar alleen icm met duurdere audio / navigatie. Al met een document van 28 pagina's. Conclusie is simpel, de auto's zoals hier op de plaatjes gaan we hier echt amper zien. Een 5 mille aan opties is echt helemaal niks. De fotomodellen hier komen stuk voor stuk op minimaal 25k - 30k. Die GTI gaat zo richting de 35-40 mille met de mooie/dure opties.

RobEU

Gebruiker
Barri zei:
Dat is bij elke auto zo :)

Precies, je kunt elke auto zo duur maken als je zelf wil. Persoonlijk vind ik dat een zwak argument om aan te tonen hoe duur een auto wel niet is.
Daarvoor kun je immers ook gewoon naar de prijslijst van de Polo kijken. Wat een bedragen zeg....

Barri

Moderator

Ik vind het vooral jammer dat ze m met R line pakket tonen. Die blauwe ga je vaker zien en vind ik leuker.

Total Loss

Gebruiker
RobEU zei:
Barri zei:

Precies, je kunt elke auto zo duur maken als je zelf wil. Persoonlijk vind ik dat een zwak argument om aan te tonen hoe duur een auto wel niet is.
Daarvoor kun je immers ook gewoon naar de prijslijst van de Polo kijken. Wat een bedragen zeg....

Natuurlijk doet die prijslijst er wel toe. Dingen die je namelijk wel zou verwachten / wensen zitten namelijk standaard nog niet op deze toch al vrij dure auto. Laat ik zo zeggen bij de concurrentie krijg je meer "spul" voor minder. Zelfs relatief gebruikelijke zaken zoals bijvoorbeeld lichtmetaal kunnen er al niet eens af. Dus je "moet" wel opties aan gaan kruisen en dan gaat het heel erg hard bij deze auto.

Carfanatic

Gebruiker
Total Loss zei:
RobEU zei:
Barri zei:

Natuurlijk doet die prijslijst er wel toe. Dingen die je namelijk wel zou verwachten / wensen zitten namelijk standaard nog niet op deze toch al vrij dure auto. Laat ik zo zeggen bij de concurrentie krijg je meer "spul" voor minder. Zelfs relatief gebruikelijke zaken zoals bijvoorbeeld lichtmetaal kunnen er al niet eens af. Dus je "moet" wel opties aan gaan kruisen en dan gaat het heel erg hard bij deze auto.

ja en? dat is bij de huidige polo ook het geval, en nog steeds een van de best verkopende auto's in zijn klasse.

Total Loss

Gebruiker
Carfanatic zei:
Total Loss zei:
RobEU zei:
Barri zei:

ja en? dat is bij de huidige polo ook het geval, en nog steeds een van de best verkopende auto's in zijn klasse.

En ook die zie je alleen in maar in wit of zilvergrijs op wieldoppen oftewel de crisisuitvoeringen.

Barri

Moderator

Er zijn wat gekke keuzes gemaakt. Niet standaard parkeersensoren, maar wel Front Assist. En vanaf de Comfortline standaard adaptieve cruise control.
Dus zo karig vind ik m niet.

Bovenaan