Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Polo

Volkswagen Polo 1.3 Fox (1993)

autoreview

Volkswagen Polo 1.3 Fox (1993)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
7 oktober 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPolo 1.3 Fox
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 6 oktober 2007

Mijn vorige auto was een Cliootje. Een aimabel Frans romantiekbakje met flair en sjeu. De sjeu raakte er van af en ik besloot een Duitse auto te kopen. Sjeu is in het Duits ’Schwung’. Dit vertaalt zich in de letterlijke zin echter in niet meer dan een lullig spoilertje of ’frivool’ aangebrachte striping over de flank. Het werd een Polo.

Op zoek was ik eigenlijk naar een Corsa A. Een collega van mij had er een en ik zag al snel de voordelen in van een auto van een paar honderd euro die je heerlijk naar de eeuwige roestvelden kunt jakkeren zonder er een schuldgevoel of gapend gat in je portemonnee aan over te houden.

Na enkele Corsa’s bezichtigd te hebben kwam ik tot de conclusie dat een Corsa meer roest kent dan een gemiddeld voertuig dat te zien is in de Scrapheap Challenge (serie op Discovery Channel). Dit deed mij besluiten af te zien van de Corsa. Na enig speurwerk op Marktplaats besloot ik dat het een Polo moest worden. Ik ging kijken bij een handelaar in het midden van het land en zag een zwart Polootje van ’93 staan. Leuke kleur, originele 13 inch BBS’ers eronder en in goede staat. De wagen werd voorzien van een verse APK en mijn derde automobiele aankoop was een feit.

Al snel na de aankoop kwam ik er achter dat de 1.3 motor tot indrukwekkende prestaties in staat was. Redelijk pittig, een verrassend leuk uitlaatgeluidje (ik citeer: prutteleprutteldeprutprutprut) en samen met de trekhaak kon de Polo zonder al te veel kermen een dubbelasser voortbewegen.

Als jongeman was ik gecharmeerd van de uitstraling. Hij is lekker vierkant, er staat coupé op de achterkant (briljante marketinggedachte van de heren uit Wolfsburg) en al snel werd de auto voorzien van 15 inch BBS in hetzelfde patroon als de oude lichtmetalo’s. Stond hem prachtig, maar bleek eigenlijk veel te groot voor de kleine wielkastjes van de Polo.

De afwerking van Volkswagen is als vanouds Gründlich: tuimelschakelaars, claxon, richtingaanwijzer, pook, stuur... Het voelt allemaal alsof het nooit eerder is aangeraakt. Het dashboard is zo hard als de kast van een computer en heeft als nadeel dat het in het midden geen uitstroomopeningen van de ventilatie heeft. Pas dan ga je jezelf er op betrappen hoe vaak je je handen warmt aan de ventilatieroostertjes. Ik moest er aan wennen dat mijn linkerhand zich in Hawaï waande, terwijl mijn rechterhand veranderde in een kilblauwe ijsklomp.

De vering van de Polo is voor bijzonder soepel (2CV) en achter normaal. Dit maakt dat de auto duikt bij sterk afremmen en de kont omhooggooit bij drempels (niet tot in het gevaarlijke overigens).

PROBLEMEN

  • 6 oktober 2007

De eerste dag dat ik hem had viel spontaan de radiateur onder de auto uit. Deze blijkt onder geklemd te zitten en boven geschroeft te zijn. Een klem was weggeroest. Verder was er met vloeibaar aluminium aan het blok geknutseld (had overigens geen nare bijwerkingen en is niet relevant voor u als potentiële koper van een Polo) en viel ook mijn uitlaat spontaan onder de auto uit. Hier bleek een ophangpunt te zijn afgebroken (wat doe ik toch met mijn auto’s.

Echte problemen heb ik dus nooit gehad, alleen vielen er spontaan onderdelen van mijn Polootje af. Wellicht kan ik hem laten herkeuren door het RDW en valt hij een klasse lager uit in de wegenbelasting. Het verliezen van de uitlaat had overigens tot gevolg dat het pruttelpruttel veranderde in een ’vroapperdevroap’. De aanschaf van een sportdemper is in het geval van de Polo dus beslist niet noodzakelijk. Qua ringtones is het net een mobieltje. Het stelselmatig verliezen van onderdelen bracht mij op het idee een rolletje ijzerdraad mee te nemen onderweg. Een aanrader voor de man of vrouw die een Polo overweegt.

Ik heb de Polo niet langer dan enkele maanden gehad en heb hem weggedaan omdat ik niet de ’tik’ kreeg die ik bij mijn andere auto’s kreeg. Het was een auto en bleef een auto. Niet meer. Voor mij reden om afstand te doen van mijn Volkswagen Polo uit 1993.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Polo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Polo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 359
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 369
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life Business (5D/5H)
€ 406
 
Volkswagen Polo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Polo 1.3 Basis NWE APK!

    Volkswagen Polo 1.3 Basis NWE APK!

    • 1990
    • 123.562 km

    € 1.975

    Volkswagen Polo 1.3 Basis / Origineel NL auto met slechts 58.000km !

    Volkswagen Polo 1.3 Basis / Origineel NL auto met slechts 58.000km !

    • 1990
    • 58.144 km

    € 5.950

    Volkswagen Polo Coupé

    Volkswagen Polo Coupé

    • 1994
    • 30.333 km

    € 6.949

Meer Volkswagen Polo occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

    258
    • 10 maart 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Polo specificaties
  • Volkswagen Polo occasions
  • Volkswagen Polo video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Polo tests
  • Volkswagen Polo gebruikersreviews
  • Volkswagen Polo index
PREMIUM
Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Zeg je TSI, dan komen er meteen visioenen van vervuilde motoren, rammelende distributiekettingen,...

Lees meer
 

Volkswagen Polo reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo (1994)

    Volkswagen Polo (1994)

    • 7 maart 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 Fox (1992)

    Volkswagen Polo 1.0 Fox (1992)

    1
    • 3 februari 2015
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.3 Fox 3-deurs H5 (1993)

    Volkswagen Polo 1.3 Fox 3-deurs H5 (1993)

    2
    • 11 maart 2013
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo CL Diesel (1992)

    Volkswagen Polo CL Diesel (1992)

    • 15 oktober 2008
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.3 Fox (1993)

    Volkswagen Polo 1.3 Fox (1993)

    • 6 oktober 2007
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 Fox (1990)

    Volkswagen Polo 1.0 Fox (1990)

    • 14 februari 2007
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo Fox Diesel (1993)

    Volkswagen Polo Fox Diesel (1993)

    • 2 april 2002
meer reviews
Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

197

Met de Ford Focus ST en Volkswagen Golf GTI hebben we twee van de laatst overgebleven hete...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    De G40 was de eerste snelle Volkswagen Polo

    De G40 was de eerste snelle Volkswagen...

    132
    • 19 juni 2022
  • PREMIUM
    Test: Volkswagen Polo GTI

    Test: Volkswagen Polo GTI

    • 14 juni 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    119
    • 13 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen schrapt basisversie Polo van prijslijst

    Volkswagen schrapt basisversie Polo van...

    73
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en 5 andere nieuwe modellen scoren maximaal

    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en...

    • 2 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    6
    • 22 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: tot ruim 600 kilometer elektrisch

    Volkswagen ID Aero: tot ruim 600 kilometer...

    205
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line Business+ (2022)

    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line...

    4
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    52
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen: 'Productie loopt risico door stop Russisch gas'

    Volkswagen: 'Productie loopt risico door...

    42
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt in 2023

    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt...

    47
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Volkswagen Touareg

    Facelift voor Volkswagen Touareg

    67
    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden