Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid Style (2021) #2

autoreview

Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid Style (2021)

Signalement

UitvoeringAcross 2.5 Plug-in Hybrid Style
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst30.000 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Suzuki RAV4 PHEV na 5 maanden

  • 26.000 km

De demo van Houman in Mechelen kwam beschikbaar net op het moment dat wij een 4x4 PHEV met benzinemotor en range boven 50km zochten, het hele aankoopproces duurde nog geen 2 uur (tussen een telefoontje om een testrit te boeken en de werkelijke testrit gevolgd door een handtekening).

De eerste indruk? Net zoals bij Subaru voel je je in een keer thuis in een Suzuki, dashboard en knoppen zijn duidelijk, misschien niet zo verfijnd of glad afgewerkt maar erg praktisch en alles werkt prima. Geen navigatie maar Carplay en Android Auto, en dat gaat ook. Zithouding is prima, zicht rondom perfect, de wagen is heel makkelijk in te schatten qua afmetingen op de smallere wegen.

Het beste dat we onthouden van de eerste 5 maanden in deze auto: de aandrijflijn. Met de benzinemotor aan een krachtige en soepel rijdende SUV, maar ook zonder en enkel op de elektromotoren is het een 4x4 met 235 PK.... en dat rijdt veel fijner dan de X5 xdrive45e (in EV modus) die we een paar weken getest hebben. Wat nog fijner is, de laatste maanden (met temperaturen boven de 15 graden) halen we eenvoudig 90km range en meer. Benieuwd hoe dat in de winter (als er nog een winter komt ten minste) zal zijn. Het verbruik in EV-modus is een dikke 17 kWh/100km en dat is net evenveel als onze vorige kleine elektrische Honda e, en dat voor een grotere, zwaardere, 4x4 PHEV.... hoedje af voor Toyota -oops- Suzuki

Einde verhaal

  • 30.000 km

Door een overschot aan elektriciteit (zonnepanelen operationeel en op mooie februaridagen al 30kWh opbrengst) beslist om toch weer naar een 100% elektrische over te stappen.

Eindconclusie Across/Rav4 PHEV: een van de beste en vlotst rijdende plug-ins van het moment, niet te groot en niet te klein, range van 75-90km en best een ok uiterlijk. Als grote chauffeur (1.97m) is het interieur misschien net iets te klein maar er viel mee te leven.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.