en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Voor de prijs hoeven ze het niet te laten, want die belooft aantrekkelijk te worden. “De CO2-uitstoot van de hybrideversie is minder dan 100 g/km, dat is bizar weinig voor een SUV.” Op de CO2 wordt de BPM-aanschafbelasting gebaseerd. Hoe minder CO2, hoe minder belasting. Helaas kan de woordvoerder ons nog geen concrete toezeggingen doen over de prijs.
Wheel Critic zei:Ratjetoe ontwerp. Kan er weinig moois aan ontdekken.
Moderator
Bird Nerd zei:Wat een vreselijk interieur van de Toyota, vooral al die gedateerde knoppen en displays in de middenconsole
Moderator
Arno zei:Benieuwd wat de nieuwe RAV4 gaat doen in de AW-test; volgens mij zetten ze 'm deze week tegenover een aantal concurrenten. Ik heb inmiddels geen abonnement meer op 't blad maar we zien 't vast nog wel online langskomen.
Arno zei:Benieuwd wat de nieuwe RAV4 gaat doen in de AW-test; volgens mij zetten ze 'm deze week tegenover een aantal concurrenten. Ik heb inmiddels geen abonnement meer op 't blad maar we zien 't vast nog wel online langskomen.
mns afd AE en D zei:AW vergelijkt, beste Arno, de RAV nu met de in NL altijd een tikje overprijsde en - dus? - nauwelijks verkochte CRV en twee kleinere cross-overs. Geen wonder dat ie ze allemaal zijn achterlichten laat zien. Kinderspel, draait de stoere Toyota zijn hand niet voor om. Gehakt maakt ie er van![]()
Jammer dat ze geen nieuwe X-trail DIG-T 160 X-tronic hebben kunnen laten opdraven. Misschien had die het tij nog kunnen keren.
mns afd AE en D zei:Zo ook hier: voor elke test die Honda wint, zijn er twee te vinden die Toyota aan het langste eind laat trekken. * / ** Twee goede auto's dus. Die elkaar niet veel ontlopen, en toch verschillend zijn.
Zou interessanter zijn X3 20I X-drive en de XC60 T5 AWD Momentum Pro naast de RAV 4WD Hybrid Executive te zetten. Kijken of die hun meerprijs van 20 mille waar kunnen maken. Of, beste AW-redactie, laat de RAV de veelgeroemde Stelvio en E- en F-Pace eens de de maat nemen. En hoe zit het met Q5 en GLC? Kijken of die premium SUVs het er wél levend afbrengen. Ik durf te beweren dat de RAV deze wagens allemaal, zonder uitzondering, een kopje kleiner maakt.
mns afd AE en D zei:(..)
Je moet echt met diesels aan komen (Tarraco bijvoorbeeld, of de veel duurdere nieuwe Santa Fe, Cherokee Trailhawk en Discovery Sport) om ook maar een vage kans te hebben de RAV het hoofd te kunnen bieden.
Cdlop zei:Autobild is niet serieus te nemen, 'boulevard' autoblad.
Rutger DC zei:De RAV4 Plug-in Hybrid is al even aangekondigd en debuteert dit najaar op de autoshow in Los Angeles. De verkoop start in Europa pas in de eerste helft van 2021, als Mitsubishi de tweede Outlander PHEV al klaar heeft. Andere concurrenten zijn de nieuwe Ford Kuga Plug-in Hybrid en de plug-in hybride SUV's van de PSA en VW AG-groepen, terwijl Hyundai en Kia dan vast ook plug-in hybride uitvoeringen van de volgende Tucson en Sportage klaar hebben. Al met al neemt Toyota de tijd.
Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-rav4-plug-in-hybrid-op-komst/
Terwijl je de RAV4 in Nederland met een conventionele benzinemotor én als Hybrid en Plug-in Hybrid kunt krijgen, is de Suzuki Across vooralsnog alleen met de plug-in hybride aandrijflijn gepresenteerd. Dat betekent dat Suzuki's nieuwkomer direct een stevige bonk vermogen heeft. Onder de kap ligt namelijk de van Toyota afkomstige 2,5-liter viercilinder benzinemotor, die samenwerkt met een krachtige elektromotor. Dat brengt het systeemvermogen op 306 pk. Daarmee sprint de Across, net als de RAV4 PHEV, in 6 seconden van 0 naar 100 km/h. Interessanter is natuurlijk het elektrische bereik. Het 18,1 kWh grote accupakket helpt de vierwielaangedreven Across aan een elektrische actieradius van 75 kilometer. Bepaald niet gek.
Uiteraard profiteert ook de Across van het uitgebreide pakket veiligheidssystemen dat Toyota voor de RAV4 heeft ontwikkeld. Zo omvat de standaarduitrusting onder meer Dynamic Radar Cruise Control, Road Sign Assist, Blind Spot Monitor, Pre-Collision System en Rear Crossing Traffic Alert. De Across houdt zichzelf dankzij Lane Tracing Assist zelfs netjes in het midden van de rijstrook. Meer tastbare verwennerij komt in de vorm van led-koplampen, uitgebreide klimaatregeling, 19-inch lichtmetaal en een infotainmentsysteem dat onder meer Apple Carplay en Android Auto ondersteunt.
De Across komt in het derde kwartaal van dit jaar al beschikbaar. Prijzen worden in de aanloop naar de marktintroductie vrijgegeven.