Toyota RAV4 / Suzuki Across

Wulp

Gebruiker
2019-Toyota-RAV4-19.jpg

Limited
2019-Toyota-RAV4-23.jpg

2019-Toyota-RAV4-24.jpg

2019-Toyota-RAV4-25.jpg

2019-Toyota-RAV4-26.jpg

Adventure
2019-Toyota-RAV4-28.jpg

2019-Toyota-RAV4-27.jpg

2019-Toyota-RAV4-18.jpg

Hybrid (EU)
toyota-rav4-eu-02.jpg

toyota-rav4-eu-05.jpg

toyota-rav4-eu-04.jpg

toyota-rav4-eu-07.jpg

toyota-rav4-eu-06.jpg

Andere interieurfoto's
2019-Toyota-RAV4-12.jpg

2019-Toyota-RAV4-22.jpg

2019-Toyota-RAV4-17.jpg

2019-Toyota-RAV4-11.jpg

Alle foto's en details: https://www.netcarshow.com/toyota/2019-rav4/

Wulp

Gebruiker
Ik vind het vooral een erg hoekig ontwerp met teveel details. Interieur ziet er wel aardig uit maar diverse knopjes ed dat Toyota gebruikt kunnen mij zelden echt bekoren

Wulp

Gebruiker
New Toyota RAV4 To Reach European Dealers Early Next Year

Toyota chose the New York Auto Show as the venue to unveil the new RAV4. But the United States won’t be the only market, of course, where the new crossover will be offered.

Following its arrival in North American showrooms later this year, the fifth-generation RAV4 is set for introduction in the European market at the beginning of next year. (In the first quarter, according to the manufacturer.)

Full pricing and availability information are still to follow, but the parameters are essentially the same. Based on the Toyota New Global Architecture (TNGA) platform, the new RAV4 pushes its wheels to the extremities to offer more space inside without significantly enlarging its footprint on the road. That ought to keep the vehicle maneuverable on city streets. The slightly enlarged model is wrapped in entirely new sheetmetal with a more robust design. XSE, Limited, and Adventure models will be offered, though we don’t know if all versions will be available in Europe.

As with the US version, the Euro-spec RAV4 will be offered with a choice of two powertrain options. There’s a conventional 2.0-liter gasoline engine, and a 2.5-liter hybrid. Specifications have yet to be announced, but both will be available with all-wheel drive – mechanical in the conventional version, electric in the hybrid – with the former paired to either a manual or automatic transmission.

Much as it is in America, the RAV4 ranks as one of Toyota’s top sellers in the European market. Out of the 927,060 vehicles it sold there last year, the outgoing RAV4 accounted for 112,537 units – roughly half of which (at 58,612 units) were hybrids. Only the more coupe-like C-HR crossover and the Yaris and Auris hatchbacks outsold the RAV4 in Europe last year. And we wouldn’t be surprised to see the new model increase those figures, both in absolute and relative terms.

Idefiqs

Gebruiker
Eindelijk weer eens een mooi ontwerp, ik hou wel van wat hoekig. Beter dan dat vreselijke overdesign van bijvoorbeeld de CHR.

Sander Holleman

Gebruiker
Ik vind het een mooi ontwerp! Design aan de binnenkant is ook weer up-to-date.

Van de voorkant heeft hij wat weg van Hyundai, of ligt dat aan mij?

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De auto lijkt nogal veel op een Lexus SUV met een hoekiger lijnenspel en minder in het oog springende grille (al kun je de Japanse Toyota Harrier ook al als zodanig zien). Op zich een prima ogende auto, maar inderdaad te druk en hoekig en daardoor al een beetje achterhaald. De raamstijlen doen ook goedkoop en gedateerd aan om de een of andere reden. Het interieur lijkt een mix van de nieuwe Camry en Auris (Corolla hb).

Cd6lop

Gebruiker
Vind de nieuwe versie zeer opgeknapt, veel stoerder, ruiger. Interieur ook zeer op vooruit gegaan. Deze Rav 4 zal stokje van Camry overnemen als bestseller in de USA dat kan niet anders. Toyota is m.i. met een zeer overtuigend modellenoffensief bezig.

driel24

Gebruiker
Is er misschien iemand met inside information ;-)
Ben wel nieuwsgierig welke versies en motoren naar NL komen.
En wat ze gaan kosten natuurlijk.....

Reyner

Gebruiker
Ik vind de huidige vanbuiten stoerder ogen, vooral met zwarte hoogglans diffuser en spiegels. Ziet er minder generic uit dan de andere SUV's in dat segment (al ben ik waarschijnlijk bevooroordeeld door het feit dat het mijn huidige wagen is :LOL:)

Maar het interieur is echt wel een serieuze stap vooruit, en dat mocht ook wel.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Paris Motor Show:

nieuwe-toyota-rav4-hybri-op-autosalon-parijs-2018-298628-800.jpg

nieuwe-toyota-rav4-hybri-op-autosalon-parijs-2018-298630-800.jpg

nieuwe-toyota-rav4-hybri-op-autosalon-parijs-2018-298631-800.jpg

nieuwe-toyota-rav4-hybri-op-autosalon-parijs-2018-298634-800.jpg

nieuwe-toyota-rav4-hybri-op-autosalon-parijs-2018-298636-800.jpg

nieuwe-toyota-rav4-hybri-op-autosalon-parijs-2018-298637-800.jpg

Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/oktober/45567-autosalon-van-parijs-het-europese-debuut-van-de-toyota-rav4

Voor de prijs hoeven ze het niet te laten, want die belooft aantrekkelijk te worden. “De CO2-uitstoot van de hybrideversie is minder dan 100 g/km, dat is bizar weinig voor een SUV.” Op de CO2 wordt de BPM-aanschafbelasting gebaseerd. Hoe minder CO2, hoe minder belasting. Helaas kan de woordvoerder ons nog geen concrete toezeggingen doen over de prijs.

Krachtiger (2.5 als benzinemotor gekoppeld aan elektromotor in plaats van 2.0 Hybrid) en zuiniger dan de CR-V Hybrid dus. Ik vind het een leuk ding, een behoorlijk frisse verschijning in zijn klasse.

Matthijs82

Gebruiker
Wheel Critic zei:
Ratjetoe ontwerp. Kan er weinig moois aan ontdekken.

Mee eens, Toyota is niet meer wat ik mooi vind. (Ben nog steeds fan van je begin jaren 90 lijnen van de Toyota's.) Deze zijn mij te druk/overdreven

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ook de Franse prijzen van de RAV4 zijn bekend, dat geeft misschien een indicatie van de Nederlandse prijzen:

- Hybride 218 ch 2 roues motrices:

Active 34 950 €, Dynamic 37 100 €, Lounge 43 000 €, Collection 45 000 €.

- Hybride 222 ch 4 roues motrices:

Dynamic 39 150 €, Lounge 45 050 €, Collection 47 050 €.

Bron: https://www.caradisiac.com/toyota-rav4-prix-a-partir-de-34-950-eur-172128.htm

Nu SUV's met (louter) brandstofmotor steeds duurder worden, worden hybrides en plug-in hybrides steeds interessanter.

Wouter82

Moderator

Prijzen:

2.0 VVT-i Comfort € 34.995
2.0 VVT-i Active € 36.995
2.0 VVT-i First Edition € 39.995
2.0 VVT-i Style € 41.995
2.0 VVT-i CVT Comfort € 39.295
2.0 VVT-i CVT Active € 42.295
2.0 VVT-i CVT First Edition € 44.295
2.0 VVT-i CVT Style € 46.295
2.5 Hybrid CVT Comfort € 39.995
2.5 Hybrid CVT Active € 41.495
2.5 Hybrid CVT First Edition € 44.495
2.5 Hybrid CVT Style € 46.295
2.5 Hybrid CVT Bi-Tone € 47.295
2.5 Hybrid CVT Executive € 48.295
2.5 Hybrid CVT AWD Active € 44.495
2.5 Hybrid CVT AWD First Edition € 47.695
2.5 Hybrid CVT AWD Style € 49.495
2.5 Hybrid CVT AWD Bi-Tone € 50.495
2.5 Hybrid CVT AWD Executive € 51.495
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-kost-de-toyota-rav4/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Niet helemaal relevant voor Nederland (sommige aandrijflijnen of modellen zijn hier niet te koop - of eigenlijk slechts drie van de acht), maar toch leuk:

2019-Chevrolet-Equinox-2019-Honda-CR-V-2019-Hyundai-Tucson-2019-Jeep-Cherokee-2019-Mazda-CX-5-2019-Nissan-Rogue-2019-Subaru-Forester-2019-Toyota-RAV4-2.jpg

2019-Chevrolet-Equinox-2019-Honda-CR-V-2019-Hyundai-Tucson-2019-Jeep-Cherokee-2019-Mazda-CX-5-2019-Nissan-Rogue-2019-Subaru-Forester-2019-Toyota-RAV4-6.jpg

1ST HONDA CR-V (1.5 Turbo)
The start-up chime should be DJ Khaled's "All I Do Is Win."

2ND MAZDA CX-5 (2.5)
Best driver's crossover, with sharp design inside and out.

3RD SUBARU FORESTER (2.5)
Fix the suspension and give it some horsepower. Then we'll talk.

4TH TOYOTA RAV4 (2.5)
Great design, underwhelming chassis and powertrain.

5TH HYUNDAI TUCSON (2.4)
A mild update away from top-three contention. Again.

6TH NISSAN ROGUE (2.5)
Great back seat and cargo package but falls short on quality and refinement.

7TH JEEP CHEROKEE (2.0 Turbo)
All the charm of a puppy but with all the drawbacks, too.

8TH CHEVROLET EQUINOX (1.5 Turbo)
Feels like it was designed to be rented, not owned.

Complete vergelijkingstest: https://www.motortrend.com/cars/honda/cr-v/2019/compact-suv-big-test-chevrolet-equinox-honda-cr-v-hyundai-tucson-jeep-cherokee-mazda-cx-5-nissan-rogue-subaru-forester-and-toyota-rav4/

Mach1

Gebruiker
Vandaag voor het eerst de nieuwe RAV4 gezien. Vind hem erg hoekig en erg Volvo. De vorige generatie was fraaier!

Rutger DC

Actieve Gebruiker
L'argus heeft de Toyota RAV4 Hybrid vergeleken met de eveneens nieuwe Honda CR-V Hybrid.

toyota-rav4-hybrid-honda-crv-hybrid-01.jpg

toyota-rav4-hybrid-honda-crv-hybrid-02.jpg

toyota-rav4-hybrid-honda-crv-hybrid-04.jpg

toyota-rav4-hybrid-honda-crv-hybrid-75.jpg

toyota-rav4-hybrid-honda-crv-hybrid-34.jpg

1. Honda CR-V 2.0 Hybrid
2. Toyota RAV4 2.5 Hybrid

Vergelijkingstest: https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-le-toyota-rav4-hybride-defie-le-honda-cr-v-hybrid-9635391.html

Wulp

Gebruiker
Wat een vreselijk interieur van de Toyota, vooral al die gedateerde knoppen en displays in de middenconsole

mns afd AE en D

Gebruiker
Bird Nerd zei:
Wat een vreselijk interieur van de Toyota, vooral al die gedateerde knoppen en displays in de middenconsole

Zo dacht ik er ook over, Bird Nerd, maar dan over het interieur van die Honda. Ergo, foto's zeggen weinig. Je moet instappen en het zelf beleven, voelen, ruiken.

De gesel van het internet: voor elke bewering valt ergens op het wereldwijde web - en minstens even beargumenteerd - wel het tegendeel te vinden.
Zo ook hier: voor elke test die Honda wint, zijn er twee te vinden die Toyota aan het langste eind laat trekken. * / ** Twee goede auto's dus. Die elkaar niet veel ontlopen, en toch verschillend zijn

Toen ik een jaar geleden een nieuwe auto zocht - een 4WD SUV van deze grootte en ruwweg in deze prijsklasse - heb ik CR-V en RAV4 ook in ogenschouw genomen, evenals CX-5, Forester, Outlander, Stelvio, XC60, Kuga en Edge, Cherokee, Discovery Sport, F-Pace, het Duitse drietal X3, GLC en Q5, en - geloof het of niet - nog zeker tien anderen. Allemaal leuke auto's, waar allemaal wat voor te zeggen is en weinig structureel op tegen is. Tweedledee om tweedledum.

Ik ben destijds uiteindelijk met een X-trail thuisgekomen. Lees ik hierboven dat juist die raffinement en kwaliteit mist... Laat ik nu net de X-tronic van Nissan - icm 2.0 diesel 4WD - de meeste geraffineerde van het hele stel vinden... Trouwens te veel kwaliteit (wat dat ook precies moge zijn - maar onwillekeurig moet ik aan Velar en Macan denken en andere dingen die er net iets te gelikt uitzien) daar wordt ik alleen maar nerveus van: mijn auto moet niet in een andere categorie vallen dan ik zelf.... Lood om oud ijzer dit soort tests. Namaak objectiviteit. Vooral omdat het de tester niet zo veel uitmaakt welke een paar dubbeltjes duurder is, en de aspirant koper, die weet hoe lang hij/zij moet sparen voor elke duizend euro die hij/zij uitgeeft, wel degelijk.

Heb je meer dan een halve ton om stuk te slaan, kun je je - als je je tevoren goed hebt geïnformeerd en kritisch heb proefgereden - amper een buil vallen aan welke van bovenstaanden dan ook. En zeker tien anderen meer. Totdat er een paar maanden later weer een nieuwe medium SUV nec plus ultra kandidaat opstaat (een plots opduikende Tarraco, een nieuwe Santa Fe, de volgende Q5, Murano maakt eindelijk de overtocht, CX-6 wordt onthuld, Mazda teast met een nieuwe CX-7, DS7 en C5 krijgen plug-in vierwielaandrijving met duizelingwekkende prestaties, of Borgward eveneens ineens een 300 PK PHEV, een verrassend Chinese BEV, een nog verrassender XC-70, etc, etc, etc. ) die je hebzucht prikkelt.

Overigens vind ik de nieuwe RAV4 een SUV die zeer sympathiek overkomt: stoer maar niet té, ruim maar niet té, comfortabel maar niet té, dynamisch maar niet té, gunstig geprijsd maar niet té, mooi maar niet té, praktisch maar niet té, luxueus maar - u raadt het al - niet té. Precies waarom ik vorig jaar de X-trails heb aangeschaft. Enige nadeel aan de RAV4: mijn overburen hebben er twee. Zodra ik die ervan overtuigd heb dat X-trails de betere keus zijn, ligt de weg naar het automobiele geluk voor mij open. Als ik me dat over een paar jaar, als ik aan een nieuwe auto begin te denken, ten minste nog herinner.

mvrgr, m'ns

* Of Tucson, AllSpace, Stelvio, Forester, of welke dan ook. Hangt af van je preferenties en prioriteiten.

** Ik vond destijds twee grappige tests: eentje die uitzocht wat de beste Qashqai is, en eentje die de Murano tegen het daglicht hield. Beiden hadden een verrassend grappig testresultaat: koop toch een X-trail.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik vind interieurs van Nissan normaal gesproken ook goedkoop ogen, pas met de Micra heeft Nissan laten zien dat ze het wel kunnen. Bij de laatste facelift kreeg de X-Trail wel eindelijk een mooi stuurwiel, maar werd de neus weer verpest. Zonde, want op zich vind ik de X-Trail een geslaagde auto om te zien, zeker een van de mooiste SUV's.

Als het gaat tussen de RAV4 en CR-V, vind ik de Honda in de basis de mooiere auto. Zeker voor een Honda opvallend strak, maar toch had het op detailniveau beter gekund. Subtieler gebruik van chroom, mooiere acherlichtunits en dergelijke. Het interieur van de CR-V vind ik ook mooier, maar de aandrijflijn van de RAV4 lijkt me prettiger. In Frankrijk is de CR-V Hybrid goedkoper dan een vergelijkbaar uitgeruste RAV4 Hybrid, maar ik kan me voorstellen dat de rollen hier omgedraaid zijn. De instaptarieven van de Honda liggen al hoger, wat waarschijnlijk komt door de hogere BPM.

Wulp

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=1ErNnGk2LKs

Inmiddels al aantal keren zien rijden. Stoer ontwerp, neigt meer naar SUV dan naar crossover wat ik wel opmerkelijk vind. Mij iets te grof getekend maar niet lelijk. Interieur kan mij nog steeds niet bekoren of zoals Mat Watson het "Toyotarisms" noemt. Infotainment is ook niet echt top. Verder gewoon een goeie familieauto

Wulp

Gebruiker
En nu ook voor Japan. Apart dat Noord-Amerika en Europe de RAV4 en bv de Mazda3 eerst krijgen. Hier wat Japanse foto's:

001_o.jpg

027_o.jpg

031_o.jpg

029_o.jpg

033_o.jpg

035_o.jpg

025_o.jpg

023_o.jpg

017_o.jpg

016_o.jpg

Meer: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1179068.html Meer: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/impression/1179193.html TRD opties: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1179290.html

Arno

Gebruiker
Benieuwd wat de nieuwe RAV4 gaat doen in de AW-test; volgens mij zetten ze 'm deze week tegenover een aantal concurrenten. Ik heb inmiddels geen abonnement meer op 't blad maar we zien 't vast nog wel online langskomen.

Wouter82

Moderator

Arno zei:
Benieuwd wat de nieuwe RAV4 gaat doen in de AW-test; volgens mij zetten ze 'm deze week tegenover een aantal concurrenten. Ik heb inmiddels geen abonnement meer op 't blad maar we zien 't vast nog wel online langskomen.

Overtuigend winnaar:
1. Toyota RAV4 2WD Hybrid, 33,5 punten
2. Honda CR-V 2.0 Hybrid AWD, 30,5 punten
3. Mazda CX-5 Skyactiv-G 165 aut., 29,5 punten
4. Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150 DSG, 28,0 punten

mns afd AE en D

Gebruiker
Arno zei:

AW vergelijkt, beste Arno, de RAV nu met de in NL altijd een tikje overprijsde en - dus? - nauwelijks verkochte CRV en twee kleinere cross-overs. Geen wonder dat ie ze allemaal zijn achterlichten laat zien. Kinderspel, draait de stoere Toyota zijn hand niet voor om. Gehakt maakt ie er van o_O
Jammer dat ze geen nieuwe X-trail DIG-T 160 X-tronic hebben kunnen laten opdraven. Misschien had die het tij nog kunnen keren.

Zou interessanter zijn X3 20I X-drive en de XC60 T5 AWD Momentum Pro naast de RAV 4WD Hybrid Executive te zetten. Kijken of die hun meerprijs van 20 mille waar kunnen maken. Of, beste AW-redactie, laat de RAV de veelgeroemde Stelvio en E- en F-Pace eens de de maat nemen. En hoe zit het met Q5 en GLC? Kijken of die premium SUVs het er wél levend afbrengen. Ik durf te beweren dat de RAV deze wagens allemaal, zonder uitzondering, een kopje kleiner maakt.

Je moet echt met diesels aan komen (Tarraco bijvoorbeeld, of de veel duurdere nieuwe Santa Fe, Cherokee Trailhawk en Discovery Sport) om ook maar een vage kans te hebben de RAV het hoofd te kunnen bieden. Of PHEV - Outlander, of de ophanden staande PSA vijfling (DS7, C5, 3008, 5008, Grandland)

mvrgr, m^ns

Rutger DC

Actieve Gebruiker
mns afd AE en D zei:
AW vergelijkt, beste Arno, de RAV nu met de in NL altijd een tikje overprijsde en - dus? - nauwelijks verkochte CRV en twee kleinere cross-overs. Geen wonder dat ie ze allemaal zijn achterlichten laat zien. Kinderspel, draait de stoere Toyota zijn hand niet voor om. Gehakt maakt ie er van o_O
Jammer dat ze geen nieuwe X-trail DIG-T 160 X-tronic hebben kunnen laten opdraven. Misschien had die het tij nog kunnen keren.

De Tiguan en CX-5 zijn ook maar iets kleiner. De RAV4 is 11 cm langer dan de Tiguan, 4 cm langer dan de CX-5 en 1 cm langer dan de CR-V. Uit de test blijkt dat de Tiguan een van de ruimste is. Dat doet de Volkswagen-groep altijd goed, maximale binnenruimte navenant de buitenmaten (althans, VW, Skoda en Seat). De CR-V Hybrid is best aantrekkelijk geprijsd, al is het verbruik/de uitstoot op papier hoger dan van de RAV4 Hybrid en daardoor zit er meer BPM op. Het grootste nadeel is het trekgewicht van 750 kg, waar de RAV4 Hybrid 4WD wel een behoorlijke aanhanger of caravan mag trekken. Ik denk dat de X-Trail zijn beste tijd wel gehad heeft, die zal over een jaar of twee worden vervangen. Voor wat het waard is: de Honda CR-V verkoopt in Nederland nu weer beter dan de X-Trail. Elders levert Nissan wel een X-Trail hybride (volgens mij met systeem van Toyota), maar hier helaas niet. De volgende X-Trail zal hier vast wel leverbaar worden met e-Power.

Autobild had recent overigens ook de Toyota RAV4 Hybrid, Honda CR-V Hybrid en Mazda CX-5 vergeleken met daarnaast geen Tiguan maar Citroën C5 Aircross.

Citro-n-C5-Aircross-Toyota-RAV4-Honda-CR-V-Mazda-CX-5-1200x800-03bce41eed0c0f1a.jpg

Citro-n-C5-Aircross-Toyota-RAV4-Honda-CR-V-Mazda-CX-5-1200x800-16ec4a428588c718.jpg

1. Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 FWD 514 / 750 punten
2. Citroën C5 Aircross Puretech 180 508 / 750 punten
3. Honda CR-V 2.0 I-MMD Hybrid AWD 507 / 750 punten
4. Toyota RAV4 Hybrid 2.5 VVT-i 2WD 502 / 750 punten

Vergelijkingstest: https://www.autobild.de/artikel/rav4-cr-v-c5-aircross-cx-5-suvs-im-test-14654119.html

Een gelopen race kan het dus niet genoemd worden. Onderstaande uitspraak lijkt me dus ongegrond.

mns afd AE en D zei:
Zo ook hier: voor elke test die Honda wint, zijn er twee te vinden die Toyota aan het langste eind laat trekken. * / ** Twee goede auto's dus. Die elkaar niet veel ontlopen, en toch verschillend zijn.

Nu tweemaal (driemaal inclusief de Amerikaanse test) winst voor de Honda en een voor de Toyota.

Nee, die Honda CR-V is zo gek nog niet.

Wulp

Gebruiker
Zou interessanter zijn X3 20I X-drive en de XC60 T5 AWD Momentum Pro naast de RAV 4WD Hybrid Executive te zetten. Kijken of die hun meerprijs van 20 mille waar kunnen maken. Of, beste AW-redactie, laat de RAV de veelgeroemde Stelvio en E- en F-Pace eens de de maat nemen. En hoe zit het met Q5 en GLC? Kijken of die premium SUVs het er wél levend afbrengen. Ik durf te beweren dat de RAV deze wagens allemaal, zonder uitzondering, een kopje kleiner maakt.

Dat geldt voor elke auto van een normaal merk tegenover een vergelijkbaar model in het premium-segment. Dan is de 'normale' auto altijd degene met betere prijs/kwaliteitverhouding.

Durashift

Gebruiker
mns afd AE en D zei:
(..)

Je moet echt met diesels aan komen (Tarraco bijvoorbeeld, of de veel duurdere nieuwe Santa Fe, Cherokee Trailhawk en Discovery Sport) om ook maar een vage kans te hebben de RAV het hoofd te kunnen bieden.

Hoezo diesel?

KadettRT

Gebruiker
Grootste misser in het hele verhaal is niet de ruimte binnenin, het design of de onderhoudskosten. Maar dat Toyota nog steeds geen Android Auto of Apple Carplay meelevert in hun wagens. BMW en Audi navigatie zijn eigenlijk de enige die redelijk goed werken. De rest van de makers moet gewoon een keer goed achter de oren krabben en realiseren dat het gros van de nieuwe wagen kopers meer baat heeft bij AA/AC dan weer een niet goed functionerend eigen systeem.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De RAV4 Plug-in Hybrid is al even aangekondigd en debuteert dit najaar op de autoshow in Los Angeles. De verkoop start in Europa pas in de eerste helft van 2021, als Mitsubishi de tweede Outlander PHEV al klaar heeft. Andere concurrenten zijn de nieuwe Ford Kuga Plug-in Hybrid en de plug-in hybride SUV's van de PSA en VW AG-groepen, terwijl Hyundai en Kia dan vast ook plug-in hybride uitvoeringen van de volgende Tucson en Sportage klaar hebben. Al met al neemt Toyota de tijd.

z9eyygdbu9e8_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-rav4-plug-in-hybrid-op-komst/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De joint-venture GAC Toyota krijgt een eigen variant van de RAV4, die in China lokaal wordt gebouwd door FAW Toyota. De GAC-variant heet Wildlander (Chinees: Weilanda).

2879921_3.jpg

2879922_3.jpg

2879923_3.jpg

2879926_3.jpg

2879924_3.jpg

2879925_3.jpg

Meer foto's: https://data.auto.ifeng.com/pic/g-27782.html#pid=2879921

Arno

Gebruiker
Rutger DC zei:
De RAV4 Plug-in Hybrid is al even aangekondigd en debuteert dit najaar op de autoshow in Los Angeles. De verkoop start in Europa pas in de eerste helft van 2021, als Mitsubishi de tweede Outlander PHEV al klaar heeft. Andere concurrenten zijn de nieuwe Ford Kuga Plug-in Hybrid en de plug-in hybride SUV's van de PSA en VW AG-groepen, terwijl Hyundai en Kia dan vast ook plug-in hybride uitvoeringen van de volgende Tucson en Sportage klaar hebben. Al met al neemt Toyota de tijd.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-rav4-plug-in-hybrid-op-komst/

Klopt dat wel? Volgens mij heb ik gelezen dat de RAV4 plug-in de tweede helft van 2020 bij ons is.

BTW, dit is de Europese uitvoering (de getoonde rode is voor Noord-Amerika):

aOGcdjh.jpg

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Meer foto's van de Wildlander:

201911220017411741229118_7333215_11.jpg

2019112200180818889228_7333216_11.jpg

20191122001748174836162_7333209_11.jpg

201911220017411741181119_7333211_11.jpg

201911220017351735103163_7333212_11.jpg

Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/photo/model_6091/

@ Arno: Het stond in dat AW-artikel, maar weet niet of het klopt.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Franse vanafprijs van de 306 pk sterke RAV4 plug-in hybrid is vastgesteld op € 61.500 (*insert gelach*), net zoveel als een DS 7 Crossback E-Tense 4x4 Grand Chic in Frankrijk moet kosten en een meerprijs van 13.000 euro ten opzichte van de 222 pk sterke RAV4 hybride AWD in dezelfde uitvoering. De Mitsubishi Outlander PHEV is er in Frankrijk vanaf € 39.490 (in Nederland al vanaf € 35.990).

JoelD

Gebruiker
En 20k meer dan een Grandland X Hybrid 4 (vanaf 41.350 in Frankrijk). o_O

EDIT: 12k dus, zit 8k subsidie op blijkbaar.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Daar is de Suzuki-variant: de Across. De auto is gebaseerd op de RAV4 en heeft een neus die is afgeleid van de Chinese Toyota Wildlander. Helaas heeft men niet de achterkant van die Wildlander overgenomen, dat had voor wat meer onderscheid kunnen zorgen. Vooralsnog is er alleen plug-in hybride, wat nog maar eens benadrukt dat dit voor Suzuki een modelletje is om CO[sub]2[/sub]-boetes te vermijden. Suzuki zal wel moeten verrassen met een scherpe prijsstelling, anders wordt het lastig om hiervoor klanten te vinden lijkt mij, wat toch wel een vereiste is wil Suzuki die boetes inderdaad ontlopen.

Terwijl je de RAV4 in Nederland met een conventionele benzinemotor én als Hybrid en Plug-in Hybrid kunt krijgen, is de Suzuki Across vooralsnog alleen met de plug-in hybride aandrijflijn gepresenteerd. Dat betekent dat Suzuki's nieuwkomer direct een stevige bonk vermogen heeft. Onder de kap ligt namelijk de van Toyota afkomstige 2,5-liter viercilinder benzinemotor, die samenwerkt met een krachtige elektromotor. Dat brengt het systeemvermogen op 306 pk. Daarmee sprint de Across, net als de RAV4 PHEV, in 6 seconden van 0 naar 100 km/h. Interessanter is natuurlijk het elektrische bereik. Het 18,1 kWh grote accupakket helpt de vierwielaangedreven Across aan een elektrische actieradius van 75 kilometer. Bepaald niet gek.

Uiteraard profiteert ook de Across van het uitgebreide pakket veiligheidssystemen dat Toyota voor de RAV4 heeft ontwikkeld. Zo omvat de standaarduitrusting onder meer Dynamic Radar Cruise Control, Road Sign Assist, Blind Spot Monitor, Pre-Collision System en Rear Crossing Traffic Alert. De Across houdt zichzelf dankzij Lane Tracing Assist zelfs netjes in het midden van de rijstrook. Meer tastbare verwennerij komt in de vorm van led-koplampen, uitgebreide klimaatregeling, 19-inch lichtmetaal en een infotainmentsysteem dat onder meer Apple Carplay en Android Auto ondersteunt.

De Across komt in het derde kwartaal van dit jaar al beschikbaar. Prijzen worden in de aanloop naar de marktintroductie vrijgegeven.

dzly0j2bsqie_800.jpg

ahdyh88bqs38_800.jpg

2qiyusbbaoe6_800.jpg

45oy0lhb8lhs_800.jpg

1noyo8ibkae5_800.jpg

v5oygl0bz5bd_800.jpg

7aryejabia3r_800.jpg

Timo

Gebruiker
Ik vind zo'n RAV4 in de basis niet eens een heel verkeerde auto, maar die neus is werkelijk afzichtelijk. Dat hebben ze bij deze Suzuki een stuk beter voor elkaar.

Wouter82

Moderator

Prima neus inderdaad, en misschien ook wel een van beter gelukte Suzuki's van de laatste jaren... En die naam, Across staat een beetje vreemd in de showroom naast een S-Cross :rolleyes:

Bovenaan